Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:54

@plien: Ik denk dat je je bmr dan op puur verbruik moet zetten (de laagste) anders tel je dubbel. Inactief gaat al uit van de dagelijkse gewone dingen. Daar hoef je alleen extra sport/intensiever bewegen bij te tellen

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:55

Ah :)* dan lijkt het idd realistischer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:10

phormicola schreef:
O: 2/3c havermout, laatste restje whey, cacao, 1 banaan, 1el pindakaas, 1el appelstroop, halfvolle melk en water
L: 2 meegranenboterhammen met een halve avocado, ui en komkommer, 1 roggecracker met leverworst en ui
T: schaaltje magere yoghurt met een kwart galia en stevia, 1 kleine appel, 1 'bulletproof' koffie (zwarte koffie met een klontje boter, is weer iets nieuws, maar erg lekker!)
T: 3 roggecrackers met dunnetjes pesto, 1 mg kapje met pindakaas
A: halve bloemkool met zout, gebakken aardappelschijfjes met wat mayo, pindasaus en ui, 1 gebakken kippenbout
klein restje magere stroganoff met 1 snee mg brood
T: 1 zelfgemaakt suikervrij chocolaatje

B: 20min fietsen,meubels slepen en naar 2 hoog tillen, schilderen

Ik had dus het restje stroganoff gesnoept en eigenlijk was dat een tussendoortje, maar ik heb nu totaal geen honger meer! Ook hebben we alleen maar de aanstaande babykamer opgeruimd, dat was voorheen het kunst-hol van mijn man en een enorme k*lerebende :=
Misschien dat ik zometeen nog wat heirloomtomaatjes pak om te snacken.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:09

Gisteren nog een mcflurry op na de springles. Mijn vriend wilde me troosten omdat de les niet goed ging (rijden gaat al 2 weken niet zo fijn) en aan begin van de les vroeg iemand of ik was afgevallen en mijn springinstructeur zei ik ook dat ik was afgevallen en dat hoorde mijn vriend. Dus moest ik noodgedwongen door mijn vriend een mcflurry eten, heh wat erg :+

O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 20 druiven en kaneel
T: cappuccino, havermoutreep van quaker
L: weet nog niet zo goed.. denk 2 speltboterhammen met hummus en komkommer en een mok tomatensoep (restje van gisteren, unox)
T: halve galia meloen, 200 g aardbeien
A: ? Bij vrienden voetbal kijken dus waarschijnlijk iets ongezonds
T: ?

B: 1 paard rijden, 1 paard scheren, rest van de middag leren

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:10

Ik heb gisteravond nog een lekker aardbeienvlaaitje op, zo eentje met zo'n heerlijke bladerdeegbodem met suiker, want mijn zusje was afgestudeerd. Verder bij de lunch werd de geitenkaas vervangen door 2 plakken Old Amsterdam.

O: Stuk bananenbrood met hand kersen
T: Wilde perzik + kiwi gold
L: Andijvie, granaatappelpitjes, 3/4 appel, taugé, 50 gr gierst, 10 gr blanke amandelen met dressing van rode wijnazijn, walnootolie en honing
T: Rijstwafel met groentenspread en tuinkers +cherrytomaatjes en komkommer
A: 2 MRGwraps met abrikoos, feta, courgette, ui en kip
T: ?? Ga naar Guus Meeuwis, dus geen idee. Zorg er wel voor dat ik ieder geval een havermout-wortel cookie bij me heb voor het geval het avondeten niet genoeg vullend is.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:18

Dat is inderdaad wel heel vervelend Venthe! Arme jij ;)

Fijn dat het allemaal goed is Phor!

_Kiki_ schreef:
O: havermoutpap met melk, kaneel, lijnzaad, zemelen en banaan; smoothie van rood dv fruit, banaan, gember, rode biet en tomaat
T: espresso, 2 vk crackers
B: yoga
L: pandanrijst, courgette, champignons, ei
T: olijven
A: broccoli-courgette soep; karbonade (roomboter) met zoete aardappel (actifry, kokosolie) en sperziebonen pasta-taart met gehakt, spekjes, kaas, ui, wortel, tomaat, olijfolie en courgette
B: buikspieren, push ups, hoepelen
T: kiwi ijsje
T: chocolade

M'n beweging is gisteren het typen van m'n thesis geweest (zeer inspannend :+ ) en 's avonds vonden mijn hersenen dat ze echt meer glucose nodig hadden met al dat harde werken :')

Vandaag:
O: havermoutpap met melk, zemelen, lijnzaad, 1/2 banaan, kaneel, amandelen
T: espresso, vk cracker
L: broccoli-courgette soep met 3 vk bth en een ei; kiwi
T: olijven, tomaatjes
A: karbonade (roomboter) met zoete aardappel (actifry, kokosolie) en sperziebonen
T: 2 mandarijntjes

Ik denk dat dit het is voor vandaag, qua beweging moet ik even kijken hoe het met m'n thesis gaat. Hoop iets meer te kunnen bewegen dan gisteren (al is dat niet moeilijk)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:31

Planning, na een paar dagen wel mooie lijstjes elke dag wel wat slechts erbij

O - havermout met ongezoete sojamelk, chiazaad, kokossnippers, frambozen, blauwe bessen
T - Halve appel, blauwe bessen, frambozen
L - Salade spinazie, rucola, tomaat, komkommer, gele paprika, mango, mozzarella, italiaanse kruiden
T - 2 rijstwafels pindakaas, 2 dadels, 2 cherrytomaatjes
T - mueslireepje zonder suiker
A - ?
T - ?

D - Water
B - Stukje hardlopen, even de berg op, stukje sprint etc. / Paard longeren

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:38

O: Havermout met sojamelk, lijnzaad, galiameloen, halve perzik en 6 aardbeien
T: Banaan
L: 250g magere kwark met cacao nibs, lijnzaad, lijnzaadolie, halve perzik en galiameloen
T1: 100g hüttenkäse
T2: Meergranenboterham 48+ kaas&mosterd
A: Paprika-tomaten-courgettesoep met een donker meergranenbroodje uit de oven
T: ?

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:39

O: Havermout, amandelmelk, goji, chia, lijnzaad, hennep, cacoa, cranberry
T: Snelle Jelle kruidkoek + mandarijn
L: Salade: tonijn, sperziebonen, witte bonen, tomaat, mayo, peterselie, ei, zilveruitjes, rode ui
T: Appel, pakje crackers, rijstwafel hummus
A: BBQ op werk

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:03

O: pannenkoek van 1 ei, halve banaan en scheutje melk met wat kaneel/honing + 1 MGB met stroop
L: 3 MGB zuivelspread bieslook, tomaat/komkommer
T: Peer
A: Frietje ketchup met kroket
T: Ik gok 2/3 droge wijn
B: Misschien nog 45 minuten spinning en 40 minuten fietsen. Nog even onduidelijk.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:17

Bij mij weer ongeveer het zelfde vandaag, maar 't blijkt te werken dus Me happy! *\o/*

O: 50 gr havermout, 40 gr muesli met noten en gedroogde vruchten, 150 ml sojamelk natuur. glas fruitsap
T: 2 wortels
T: 1 perzik
L: 5 knäckebrod met kwark en suikervrije confituur en een kiwi
T: 2 wortels
T: Appel
A: kippenchipolata (200gr) aardappelen (150gr) groentes onbeperkt

D: 4 koppen groene thee zonder toevoegingen, 1.5 L plat water, glas sojamelk
B: 30 day shred dag 6 - Level 1

1322.81 kcal tov 2110.00 kcal verbranden
Eitwit 70.46 Koolhydraten gr 172.79 vetten gr 35.67 gr

Nu nog wat laag in Kcal, maar als ik deze avond nog honger heb maar ik me nog een smoothie van 2 appels, 2 bananen en 2 kiwi's die ik dan deel met manlief. Ik heb gewoon niet zo veel honger meer! Ik kreeg gisteren ook al mijn aardappeltjes niet op... Smoothies gaan nog goed binnen, dus handig om wat kcal bij te nemen.

Commentaar welkom.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:03

Planning voor vandaag, hoeveelheden na de middag weet ik niet uit m'n hoofd dus kcal komt vanavond :)

O: pannenkoek met 1 banaan, 1 ei, 1 tl kokosvet, 15g appelstroop
T: 2 nectarines
M: 4 bh, 30g cottage cheese, 30g sandwichspread, 8 cherrytomaatjes
T: magere kwark met fruit
A: pasta met tonijn, tomatensaus en worteltjes

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:17

Fijn dat je weer wat fitter bent phor! En super dat alle waardes prima in orde waren!

Chantal ook op een gezonde wijze wat kilo's kwijt. Wel fijn als je zo'n objectieve bevestiging krijgt!

Grappig al die reacties op je lichaam Bhriseis. Zouden meer mensen bij stil moeten staan.

Vervelend zo'n mc flurry ventje ;)

Hier veel gegeten afgelopen dagen, maar niet slecht. Een blijf strak op gewicht, dus niet zo'n probleem.

gisteren
O: volle yoghurt, havermout, lijnzaad, chia en whey + banaan
T: 2 appels
L: 4x speltbh met tahin
T: banaan en 2x speltbh met tahin
A: 1,5 bord andijvie stamppot met spekjes
T: volle yoghurt met cacao

Vandaag
O: volle yoghurt, havermout, lijnzaad, whey, amandelmelk en kokosmeel + banaan
L: luxe lunch, weinig maagvulling op werk :+
T: appel en pannenkoekjes van banaan, ei en havermout
T: volle yoghurt, havermout en cacao
A: spaghetti, wokgroente en spekjes

B: combat en xco

Heb maandag mijn vakantie geboekt. Ga de Kilimanjaro beklimmen! 8-) *\o/* Dus er mag nog wat aan de conditie gewerkt worden :+

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:19

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:20

Kwam gisteren langs dit topic, mag ik ook komen meekletsen en inspiratie opdoen voor lijstjes? :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:23

B: 10 min hardlopen, 45 min wandelen (ging niet goed vanmorgen, te moe ;( dus maar verder gewandeld)
O: 250gr magere kwark met 200gr aardbeien, beetje honing en een handje zelfgemaakte muesli (haver, walnoot, pecannoot, kokosschilfers, rozijntjes en hazelnoot)
T: dubbele cappucino en een banaan
L: 5 volkoren crackers met zelfgemaakte guacamole (avocado, ui, tomaat, knoflook, nog wat kruiden)
T: wat knoflook-roggecrackertjes met overgebleven avocado
A: stuk vis, wokgroenten, wat opgebakken gekookte aardappelen met rozemarijn
T: 2 mandarijnen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:26

Wow gaaf tayga!!

Gister nog: + 1 bakje Tiramisu als laatste T :9

Ben vrij vandaag dus ga eens even lekker uitgebreid kokkerellen :D Net mn favoriete ontbijt al naar binnen gelepeld en straks lekker gezonde pannenkoeken bakken (ook voor de rest vd week als gezonde tussendoortjes), om vanavond af te sluiten met een zelfgemaakte speltpizza :9 Life is good 8-)

Planning voor vandaag:

O: Chocoladeboekweitgruttenpap :9 :9 met: 60 gr boekweitgrutten, 15 gr 72% chocola, 60 gr banaan, 30 gr aalbessen, 25 gr granola, 150 ml sojamelk ongezoet + water
T: eiwitshake met 28 gr whey
L: doperwtpannenkoekjes + 500 gr zelfgemaakte bloemkoolsoep
T: eiwitpannenkoekje + iets van fruit
A: zelfgemaakte speltpizza met tomatensaus, verschillende groentes en mozarella
T: ik gok iets oranje-achtigs :P oranjevla of iets dergelijks. Ga bij mn ouders voetbal kijken en mn vader haalt meestal wel iets in huis :Y)

D: water en denk een glas witte wijn bij het eten
B: 60 min work-out rug, armen, benen/billen, buik + 20 min yoga, 12 km fietsen, uurtje stalwerkzaamheden

Kcal reken ik later uit, als ik de pizza en de pannenkoekjes ook daadwerkelijk gemaakt heb

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:30

Wat lief van je vriend Venthe <3

Kay, natuurlijk heb je steeds minder honger als je steeds minder eet. Iets met je lichaam dat probeert te overleven. 1300 kcal is toch wel érg weinig...

Mmm wat een dagje Eline!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:36

Ja lekker he :D heb me er gister ook al helemaal op zitten verheugen dat ik vandaag lekker de keuken in kan :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:38

Echt een héérlijk lijstje! En met al die sport kan je het prima hebben!

Ik denk trouwens dat er echt iets in de lucht hangt (mss wel via dit topic? :P) want gisteren voelde ik me ook misselijk, vriendje twee dagen er voor ook. Echter heb ik nu mijn havermout al weggewerkt, dus alles zal weer in orde zijn :Y)

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:43

Ik begrijp alleen niet goed waarom ik steeds minder kcal heb.

ik eet elke ochtend en middag hetzelfde. 5 van die knackebrod dingetjes komen overeen met 2.5 a 3 boterhammen, wat opzich niet weinig is. Ik eet 's ochtends niet perse minder havermout en dergelijke dan wat de rest hier inneemt qua havermout.

's avonds eet ik tussen de 150 en 200 gr aardappelen, ook niet weinig en 200 gr vlees + onbeperkt groentes...

't is toch niet dat ik mezelf hier geen eten geef ofzo.. Want zo komt je comment wel over Bhriseis....

Ik kan me toch niet heel de dag volstoppen met eten als ik geen honger heb? ...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:48

Ik kan me toch niet heel de dag volstoppen met eten als ik geen honger heb? ...

is toch vaak de zin van imand die wel honger heeft, maar angstig is om aan te komen. Ik heb dit nu al 6 keer gehoord van mensen die ik (heb) begeleid en geen één van hen had geen probleem met eten in lichtere of zwaardere mate.
Let dus heel goed op jezelf, dit kan snel escaleren en ik sta volledig achter wat Bhris zei erover.

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:50

Als jullie het zeggen, laat ik t maar zo. Ik kan duidelijk niks inbrengen tegen jullie meningen. :)

Edit: ik ga wel terug naar mee-lees-modus.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:52

Wat een reactie weer. Je krijgt tips, medeleven en zelfs een hart onder de riem omdat niemand wil dat je te weinig eet.

Voor mij is het wel duidelijk. Typisch.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:53

Nee, misschien eet je maaltijd per maaltijd niet extreem weinig, maar over de hele dag wel. Waar persoon X op een dag met weinig beweging een flink ontbijt en avondmaal neemt, maar maar 50 g brood, neem jij per maaltijd niet veel kcal op. Overigens tellen 1 perzik, 1 appel en 2 wortels ook niet als 3 tussendoortjes. Voor mijzelf houd ik de graadmeter aan: ofwel 3 flinke maaltijden (ong. 600 kcal/maaltijd) en 3 kleine tussendoortjes (vb een stuk fruit), ofwel 3 kleine maaltijden maar 3 substantiële tussendoortjes (vb. Griekse yoghurt met fruit en muesli).

Wie louter gezond eet, moet flink eten om aan de benodigde kcal te komen.

Maar goed, laat maar; ik zeg er ook niets meer van. Ik probeerde alleen maar te helpen, want ja, je lichaam dat plots tevreden is met 1300 kcal als je er 800 meer verbrandt vind ik wel degelijk een alarmsignaal, en zo zou ik het bij mezelf ook interpreteren.

Meeleesmodus hoeft toch niet Kay, alle lijstjes mogen geplaatst worden. Wij kennen jouw mening, en jij de onze, prima toch :)