Volgens mensje dat erop zit is dat ok ... Ondertss al van paar mensen gehoord dat dat niet zo is. Ken er zelf niets van Vant weekend zijn papa eens laten kijken, hopelijk ligt er een zadel dat past. Want eentje kopen zit er niet in momenteel, beestje wordt ingereden en er moet sowieso 100 kilo af ... Dus die kosten kan ik me voor zo'n korte periode niet permiteren, is ook mijn paard niet dus ja
Blinnii
Geplaatst: 04-06-09 13:20
Nou sorry, maar dan mag die jongeman nog weleens goed zijn ogen gaan openen. Het zadel ligt echt op de schouder van het paard en dat hoort niet, ik zie geneens de schoft meer.. Het is natuurlijk een springzadel, dus de zweetbladen horen naar voren te steken, maar ze horen niet op de schouder te liggen.
balen van dat zadel bels. beestje heeft geen bewegingsvrijheid zo in de schouder. balen!
ik heb net onderzoeksplan 1 herschreven en ga er vanavond mee naar zwolle om opnieuw van commentaar te laten voorzien. ik hoop dat het plan daarna dan goedgekeurt wordt.
Belsje
Geplaatst: 04-06-09 13:25
Dit is een foto voor de boksessies geen idee of dat iets kan uitmaken voor het zadel. Buiten zonder vriendjes vond ze doodeng. Al denk ik dat dit er hetzelfde uitziet?
Wat voor zadel kan er best op een paard zonder schoft met een heeeeul erg ronde rug?
ja het ligt echt niet goed Vind het zelfs een vervelend beeld geven. Dit paard bokt? Kan best eens door het zadel komen want ik denk echt dat het zadel het dier belemmerd in zijn beweging
Nee dit paard bokt op zich niet, alleen gisteren toen we even naar buiten gegaan zijn. De buren hebben paaltjes geslagen en hij zei dat hij wel even meewandelde over de weide. Maar dat was voor haar dus grote paniek. Onder het zadel heeft ze een keer een bok gegeven nl. toen er de eerste keer opgezeten werd. Maar dat ding zou natuurlijk wel juist moeten liggen. Ik veronderstel dat het ding iets naar achter leggen de boel niet oplost é? (ik ken hier echt niks van ... helemaal niks)
Imre
Geplaatst: 04-06-09 13:36
Dat zadel past echt voor geen meter. Bokken kan inderdaad heel goed door dat zadel komen. Het drukt zo op verkeerde plekken, zeker met een ruiter erop. Lekker slim ook met gympen aan en zonder cap op een net zadelmak paard... Bij het inrijden is het belangrijk om dingen goed te doen zodat het paard geen pijn heeft en dat associeert met rijden. Een passend zadel is daar een belangrijk onderdeel van. Voor Kveld kon ik ook heel lang geen passend zadel vinden, dat heb ik opgelost door hem eerst boomloos te rijden en rustig door te zoeken naar een goed zadel met boom.
*edit* Naar achter leggen heeft geen zin, ik kan zo vanaf de foto al zien dat het zadel veel te smal is aan de voorkant voor dit paard.
Belsje
Geplaatst: 04-06-09 13:46
Boomloos past "altijd"? Weet niet of we dat liggen hebben, ze hebben voornamelijk springpaarden (van die grote smalle), zij is grasmaaier van dienst. Het zadel dat er nu op ligt was van haar moeder. Die had ook dit soort bouw ... Maar die was wel minder fors, alleen het vet% kwam overeen denk ik. Ik denk dat er verschillende springzadels liggen, we moeten dus eentje hebben die breed is aan de voorkant? Zal wel even puzzelen worden vrees ik
Boomloos past meestal. Ik ben geen boomloos-fan, maar in mijn geval was het een prima tijdelijke oplossing. Ik vond het zelf niet fijn zitten, dus was blij toen ik het kon verkopen. Ik zou zeggen: op dieet dat paard, werken aan de longe en/of aan de fiets (mits verkeersmak) en pas rijden met een zadel dat beter past en minder overgewicht.
Belsje
Geplaatst: 04-06-09 13:54
Bwa het punt is dat het beest voor mij zadelmak gemaakt is, maar kosten kan ik er nu gewoon niet aan doen, zonder werk en geen zicht op de evolutie van het beeste. Voor hetzelfde is dat binnen vier weken een ongemanierd kreng dat geen ruiter meer op wil é . Dit was pas de derde keer dat er iemand op zat, los vind ik trouwens dat ze heel mooie gangen heeft zeker voor zo'n klein dropje Maar ik wil wel eens in de kast duiken om te zien of er wat beters tussen zit. Een van de merries is heel erg breed in haar schouders dat zadel eens opsnorren!
Op dieet -> Check, geen idee wat er met haar menu gebeurd is maar ze kreeg aangepast eten hebben ze me gezegd sinds ze ermee bezig zijn Wandelen is wel goed idee dan verbruik ik ook nog wat
benangelique
Geplaatst: 04-06-09 14:43
ik denk dat alles wel gezegd is over het zadel bels.