Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:04

Mijn ervaring anno 2020 met dierentuinen is wel echt anders. Olifanten halen ze mannetjes weg wat wel natuurlijk is en ik zie zelden nog stereotiep gedrag. Veel dierentuinen zetten wel degelijk dieren uit of steunen geldelijk lokale acties. Heel eerlijk vind je beeld niet overeen komen met wat ik zie?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:11

chimello schreef:
Heb al een tijdje niet meer meegepraat maar vroeg me af of er ook dames zijn die lekkere gerechten weten die goed zijn als je bezig bent met afvallen en sporten? Iemand tips qua youtubers die hier mee bezig zijn? Ik zoek wat inspiratie om het wat draaglijker te maken als ik alleen nog gezond ga eten :+

Wat voor dingen zou je niet willen eten als je gaat afvallen die bij ‘gewone’ maaltijden horen? :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:26

poes schreef:
Mijn ervaring anno 2020 met dierentuinen is wel echt anders. Olifanten halen ze mannetjes weg wat wel natuurlijk is en ik zie zelden nog stereotiep gedrag. Veel dierentuinen zetten wel degelijk dieren uit of steunen geldelijk lokale acties. Heel eerlijk vind je beeld niet overeen komen met wat ik zie?

Stereo type bedrag zie ik nu wel minder dan toen ik kind was en alle katachtige nog in tralie kooien zaten. De katachtige zijn nu eigenlijk altijd aan het slapen als ik in de dierentuin kom. Maar ondanks dat de verblijven wel zijn verbeterd vind ik ze doorgaans nog veel te klein en beperkt. Helemaal voor de olifanten maar ook de giraffen en zebra’s hebben vaak weinig ruimte. Dus jij bezoekt blijkbaar de betere dierentuinen., want de ervaringen komen inderdaad niet overeen. :)

Heb je linkjes of namen van dierentuinen die dieren uitzetten terug de natuur in? Daar ben ik wel heel benieuwd na. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:30

Pairi daiza.

Verder vind ik Planckendael ook goed en zoo van Antwerpen inmiddels ook. Ik vind de olifanten in die eerste twee parken zeker happy ogen.

Maar bvb ook in Bush garden en animal Kingdom vond ik de meeste verblijven erg goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:44

poes schreef:
Pairi daiza.

Verder vind ik Planckendael ook goed en zoo van Antwerpen inmiddels ook. Ik vind de olifanten in die eerste twee parken zeker happy ogen.

Maar bvb ook in Bush garden en animal Kingdom vond ik de meeste verblijven erg goed.

Dat is niet in Nederland vermoed ik zo? Dank voor je antwoord trouwens.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:53

liespower94 schreef:
chimello schreef:
Heb al een tijdje niet meer meegepraat maar vroeg me af of er ook dames zijn die lekkere gerechten weten die goed zijn als je bezig bent met afvallen en sporten? Iemand tips qua youtubers die hier mee bezig zijn? Ik zoek wat inspiratie om het wat draaglijker te maken als ik alleen nog gezond ga eten :+

Wat voor dingen zou je niet willen eten als je gaat afvallen die bij ‘gewone’ maaltijden horen? :)

Ik eet sws al 20 jaar vegetarisch, maar ik eet op zich al vrij basic.
Denk dat ik vooral lekkere gezonde snacks zoek ofzo? Ook heb ik na maaltijden niet snel een vol gevoel waardoor ik dan in de avond toch weer ga snacken. Dus dat is misschien iets. Ik kan een hele pokebowl eten met groenten, zeewier enzo en eieren (van eigen kippen) en dan voel ik me niet vol genoeg. Dus misschien zoek ik niet te calorievolle vullende dingen.

Hou echt van de Aziatische keuken dus rijst, noedels... Lust geen aubergine :+
Goh, ik weet het niet echt verder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:01

Jessix schreef:
poes schreef:
Pairi daiza.

Dat is niet in Nederland vermoed ik zo? Dank voor je antwoord trouwens.

België en de VS. Nederland hebben we een tijd terug Artis gedaan. Die fokten toen alleszins een soort gemsbok met oog op weer uitzetten. Oja en beekse bergen vond ik ook prima.

Als je pakweg het berenverblijf ziet in pairi daiza, dat vind ik wel erg mooi. Beren hebben veel ruimte rennen door beekjes en klauteren in hoge bomen. Er is veel veranderd in dierenparken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:09

Ja precies, dat verklaart dat ik een ander beeld heb dan jij. Ik ken enkel Nederlandse dierentuinen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:08

Iemand nog tips voor gerechten met veel kcal die je goed kan bewaren en kan opwarmen? Ga voor een vriendin die zelf niet aan koken toekomt door mentale problemen wat maaltijden koken. Maar door medicatie mag ze heel veel soorten kaas (en tempeh) niet eten.. .Maar ze eet weinig dus wil de maaltijden hoog in voedingswaarden en kcal maken.

Sowieso wordt het:
Pasta pesto met gegrilde courgette en cashewnoten
Zoete aardappel met gegrilde tofu en spruitjes

Ze lust geloof ik alles wel haha.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:42

MarlindeRooz schreef:
Iemand nog tips voor gerechten met veel kcal die je goed kan bewaren en kan opwarmen? Ga voor een vriendin die zelf niet aan koken toekomt door mentale problemen wat maaltijden koken. Maar door medicatie mag ze heel veel soorten kaas (en tempeh) niet eten.. .Maar ze eet weinig dus wil de maaltijden hoog in voedingswaarden en kcal maken.

Sowieso wordt het:
Pasta pesto met gegrilde courgette en cashewnoten
Zoete aardappel met gegrilde tofu en spruitjes

Ze lust geloof ik alles wel haha.

Gerechten met zaden en pitten? Zet ook wel aan!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:46

Noten, linzen en bonen toevoegen. Extra olijfolie gebruiken.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:14

Hoi,
Ik kreeg de tip mijn zoektocht naar DE vega hamplakjes hier te stellen.

Ik kocht een tijd geleden, in ieder geval een jaar terug, vaak ham plakjes bij de Plus. De plakjes waren vierkant/rechthoekig en een van de weinige vegetarische broodbeleg plakjes die ik lekker vind. Nu wou ik ze laatst weer halen maar lijken ze uit de verkoop gehaald te zijn.
Ik weet dat het merk niet de Vegetarische Slager was en zeer waarschijnlijk ook niet Garden Gourmet. Herkent iemand toevallig deze gerookte/gekookte vegetarische ham plakjes en het bijhorende merk?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:16

manou_diablo schreef:
Hoi,

Ik kocht een tijd geleden, in ieder geval een jaar terug, vaak ham plakjes bij de Plus. De plakjes waren vierkant/rechthoekig en een van de weinige vegetarische broodbeleg plakjes die ik lekker vind. Nu wou ik ze laatst weer halen maar lijken ze uit de verkoop gehaald te zijn.
Ik weet dat het merk niet de Vegetarische Slager was en zeer waarschijnlijk ook niet Garden Gourmet. Herkent iemand toevallig deze gerookte/gekookte vegetarische ham plakjes en het bijhorende merk?

Quorn?

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:41

liespower94 schreef:
manou_diablo schreef:
Hoi,

Quorn?

Lijkt het ook niet te zijn. Ik kan het op de Plus site ook niet meer vinden dus het wordt nu niet meer verkocht daar. Wel bedankt voor het meedenken!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:08

manou_diablo schreef:
liespower94 schreef:

Quorn?

Lijkt het ook niet te zijn. Ik kan het op de Plus site ook niet meer vinden dus het wordt nu niet meer verkocht daar. Wel bedankt voor het meedenken!

Ik heb nog even gezocht maar degene die leverde, levert niet meer aan plus. Dit bedrijf is het moeder bedrijf van Kips! Dus wellicht als kips straks met vega. ham komt, dat dit bij jouw product in de buurt komt!

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:52

Citaat:
Ik heb nog even gezocht maar degene die leverde, levert niet meer aan plus. Dit bedrijf is het moeder bedrijf van Kips! Dus wellicht als kips straks met vega. ham komt, dat dit bij jouw product in de buurt komt!

Wat lief dat je dat allemaal hebt opgezocht! Dan hou ik inderdaad de Kips! producten goed in de gaten. Zou je de naam van het moederbedrijf willen delen? Dan ga ik even zoeken of ze toevallig ergens anders leveren O:)
Wel grappig dat het aan Kips! gerelateerd is want dat is mijn favoriete merk voor vega smeerworst.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 01:06

Even terugkomen op de dierentuinvraag:

Pairi daiza zet oa in het wild uitgestorven vogels weer uit:

Afbeelding

Edit: hele mooie vogels overigens en dit park is sowieso een aanrader.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:49

Hoi,

Even een vraagje: ik heb familieleden die geen melk en eiwitten even meer mogen ivm uittesten op allergieën, maar 1 daarvan is dol op pannenkoeken. Ik was al aan het kijken op Vegan pannenkoeken, maar kom er niet helemaal uit. Tijdens zoeken kom je toch nog elke keer een ei tegen enzo.
Hebben jullie misschien nog tips waar ik eventueel overheen heb gekeken?
Daarnaast vind ik het zelf ook leuk om andere dingen te proberen, dus lees af en toe wat mee om wat te leren.:)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:52

Bij Dirk vd broek komende week alle vivera 99 cent :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:59

xSagan schreef:
Hoi,

Even een vraagje: ik heb familieleden die geen melk en eiwitten even meer mogen ivm uittesten op allergieën, maar 1 daarvan is dol op pannenkoeken. Ik was al aan het kijken op Vegan pannenkoeken, maar kom er niet helemaal uit. Tijdens zoeken kom je toch nog elke keer een ei tegen enzo.
Hebben jullie misschien nog tips waar ik eventueel overheen heb gekeken?
Daarnaast vind ik het zelf ook leuk om andere dingen te proberen, dus lees af en toe wat mee om wat te leren.:)

Hoi!
Je kunt melk vervangen voor havermelk.
Ik vervang ei in pannenkoeken altijd met de combinatie lijnzaad + appelmoes.
Als je ze iets meer ‘fluffy’ wilt, kun je er bakpoeder in doen! :)

Miesemuisje schreef:

Inslaan :Y) *\o/*

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:22

Eerlijk gezegd zijn mijn pannenkoeken 90% van de tijd gewoon meel, water, evt lijnzaad en bakpoeder. Om de smaak te veranderen kun je bijvoorbeeld kaneel, anijs of kokosmelk gebruiken. Iedereen is dol op mijn pannenkoeken dus dat zit wel snor :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:05

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:09

Miesemuisje schreef:

Ik heb geen Dirk in de buurt :( So sad, anders flink ingeslagen.
Gekoelde Alpro is trouwens ook 0.99 cent!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 16:09

Pannekoeken maak ik met bloem, sojamelk (soja werkt ook als bindmiddel door het vrij hoge eiwitgehalte), snufje zout, beetje olie en evt wat kaneel. Erg lekker!
En als je hartige pannekoeken wil maken: edelgist er doorheen kloppen :9

Ik ben ook net een stukje om gereden voor de Vivera bij Dirk :D 22 pakjes meegenomen.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 16:58

So das een flinke voorraad!