[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:51

poes schreef:
Ik lust ook geen dikke frieten? Dat is voor mij juist niet typisch Belgisch :D

Nu ben ik benieuwd wat dan echt typisch belgisch is, want ik vermoed dat mijn beeld daarvan dan ook echt niet klopt _O-

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:51

Hmm echt? De keren dat ik in Belgie friet heb gegeten kreeg ik een stuk dikkere friet dan in Frankrijk, maar misschien verkeerd getroffen dan :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:53

Zal de volgende keer eens foto’s maken van onze frietjes van de frituur. Hebben jullie ook bicky burgers?

Ze zijn van dikte beetje zoals deze, dit waren oven frietjes.
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:54

poes schreef:
Zal de volgende keer eens foto’s maken van onze frietjes van de frituur. Hebben jullie ook bicky burgers?

Ze zijn van dikte beetje zoals deze, dit waren oven frietjes.
[ [url=m/AaOKDf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijken mij de frietjes qua dikte die wij hier ook hebben.

Edit: bicky zegt mij niets

poes

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:57

Dikker vind ik echt niet lekker. Meeste plaatsen zijn ze gewoon zo! In Limburg heb je van die haarfijne frietjes maar dat heet dan anders.

Bicky burgers zijn zo lekker! Zeker eens proberen als je in België bent haha. Zit wel veel verschil op per frituur. Soms wordt het echt zo slap met veel te veel saus.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:58

Dit is meer t formaat dat ik steeds in Belgie gegeten heb, blijkbaar zit daar ook nogal verschil in zit, waar je het eet.
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:58

Laura82 schreef:
Hmm echt? De keren dat ik in Belgie friet heb gegeten kreeg ik een stuk dikkere friet dan in Frankrijk, maar misschien verkeerd getroffen dan :D

Daar ging het hele dorp voor over de grens en volgens mij zijn dat de Belgische frieten en geloof me die waren fantastisch krokant. Frans zijn de dunnetjes imo.
Laura eens!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:04

I bah nee die lust ik niet. Je vindt ze in Vlaanderen voor zo ver ik weet ook weinig. Misschien andere delen van België?

Pien: volgens mij juist niet dus :D

Zitten er nog Belgen in het topic? :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:10

poes schreef:
Dikker vind ik echt niet lekker. Meeste plaatsen zijn ze gewoon zo! In Limburg heb je van die haarfijne frietjes maar dat heet dan anders.

Bicky burgers zijn zo lekker! Zeker eens proberen als je in België bent haha. Zit wel veel verschil op per frituur. Soms wordt het echt zo slap met veel te veel saus.

Steppegras? Waar je je biefstuk moet gaan zoeken? :+

Hier verkopen ze dit als Vlaamse friet, no idea why :D

Afbeelding

Bicky burgers heb ik hier nog nooit gezien. Meest gegeten snacks hier zijn de frikandel en kroket, en dan heb je nog de hamburger, bamihap, nasihap, kipcorn, viandel, kaassouflé, Mexicano en berenklauw als redelijk gangbare snacks. En bitterballen natuurlijk :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:16

Exitium schreef:
poes schreef:

Steppegras? Waar je je biefstuk moet gaan zoeken? :+

Hier verkopen ze dit als Vlaamse friet, no idea why :D

[ Afbeelding ]

Bicky burgers heb ik hier nog nooit gezien. Meest gegeten snacks hier zijn de frikandel en kroket, en dan heb je nog de hamburger, bamihap, nasihap, kipcorn, viandel, kaassouflé, Mexicano en berenklauw als redelijk gangbare snacks. En bitterballen natuurlijk :D

Ja er zit hier in de dorp sinds kort ook een vlaams frietkot en die hebben ook dit :')
De wereld is soms zo raar

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:16

Steppe gras ja! Leuk voor een keer maar niet super vind ik.

Hm populairste snacks zijn hier frikandel, bicky burgers (veel varianten op), saté, kaaskroket, bitterballen, mini loempia, Chicken nugget, mexicano, viandel. Zoiets denk ik :D Bami en nasi hap zijn hier relatief onbekend. Kaas soufflé ook hier is het een kaaskroket.

En alle sausjes idd haha! Andalouse, mayonaise, stoofvleessaus, joppie, samouraï, tartaar zijn wel de bekendste denk ik.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:43

poes schreef:
Steppe gras ja! Leuk voor een keer maar niet super vind ik.

Hm populairste snacks zijn hier frikandel, bicky burgers (veel varianten op), saté, kaaskroket, bitterballen, mini loempia, Chicken nugget, mexicano, viandel. Zoiets denk ik :D Bami en nasi hap zijn hier relatief onbekend. Kaas soufflé ook hier is het een kaaskroket.

En alle sausjes idd haha! Andalouse, mayonaise, stoofvleessaus, joppie, samouraï, tartaar zijn wel de bekendste denk ik.

Maar is dit dan gelijk aan onze kaassoufflé of niet? De kaassoufflé hebben tussen de kaas en paneer nog een deeglaagje en kaaskroketten hebben enkel kaas en paneer :Y)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:44

Saté en kipnuggets had ik niet genoemd inderdaad, die zijn hier ook wel populair. En ik was het halve haantje nog vergeten, toch wel mijn favoriet :D

Qua sauzen is het hier mayonaise (well, meestal frietsaus), pindasaus (eventueel halfom met mayonaise, en eventueel met een gesnipperd uitje), speciaal (mayo met currysaus of tomatenketchup en een gesnipperd uitje, joppiesaus en ook wel stoofvlees en appelmoes

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:46

Ok, ik heb een voedselvergiftiging overgehouden aan het diner van gisteren maar nu heb ik zin in patat :Y)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:47

Froukje schreef:
Ok, ik heb een voedselvergiftiging overgehouden aan het diner van gisteren maar nu heb ik zin in patat :Y)

Ik zeg net tegen mijn vriend: ik heb zin in een patatje oorlog. :')

Terwijl ik een bakje fruit eet ter compensatie van het vreetfestijn van afgelopen weekend.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 27-12-21 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:48

Froukje schreef:

Voedselvergiftiging van dat hert? :oo

#teamfriet :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:49

Exitium schreef:
Froukje schreef:

Jup ;( Vriend en schoonouders ook.. Ik kook nooit weer met kerst _O-

En zo stom ook want het was echt heerlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:02

Ik heb een even 3 dagen diners en brunches bij gelezen. Ok, vooral plaatjes gekeken.
Iedereen heeft zo te zien lekker en gezellig (en overdadig) gegeten.

Ik zal ook even wat bijdragen.

Krentenbrood gebakken voor mijn vader.
Afbeelding

Kerstavond een quiche gemaakt met tomaten. Die wilde niet gaar worden dus toen ben ik eerst maar gaan paardrijden. Toen ik terug kwam was de quiche gaar :')
Afbeelding

Met 1e kerstdag bij mijn broer gegeten en hebben we allemaal wat gemaakt.
Broer: uiensoep, mosterdsoep en de aardappelen.
Vader: beenham met saus van uien en champignons.
Ik: bloemkool met kaas en mosterd (lag al op de borden voor ik een foto kon maken), spruitjes met zwarte knoflook en ijs voor dessert.
Afbeelding

Tweede kerstdag bij een vriendin gegeten. Heb ik brood gebakken met gedroogde tomaten en Italiaanse kruiden. En tiramisu gemaakt. Daarbij hadden we nog pastinaak soep, lekkere kruidenboter, salade en een ovenschotel.
Afbeelding

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:06

Froukje schreef:
Exitium schreef:

Jup ;( Vriend en schoonouders ook.. Ik kook nooit weer met kerst _O-

En zo stom ook want het was echt heerlijk.

Damn :(:) Doet me denken aan de bruiloft van m'n neefje. 24 daggasten die bij het eten (in een restaurant) waren, 21 daarvan hadden voedselvergiftiging. Toevallig ook de 21 die friet op hadden :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:10

Tweede kerstdag, iedereen had wat gemaakt.
We begonnen met geroosterde paprikasoep, stokbroodje, gefrituurd gistbrood, flamkuchen met kruidenroom, zalm of artisjok en vegetarische paté
Afbeelding

Daarna hadden we vegetarische lasagna (broer had ook de lasagnabladen zelf gemaakt), vegetarische en niet-vegetarische shepherd pie (vergeten foto van te maken) en ik had portobello steak met chimichurri gemaakt, een salade van gemarineerde en gebakken druiven met mozzarella en koolbladeren gevuld kastanjes, cranberry’s, pistachenoten en rijst.
Afbeelding

Het dessert was veganistische tiramisu. Ook vergeten foto van te maken, maar dit was de proefversie
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:27

Ziet er heerlijk uit!

Froukje -O-

Leftover lunch :D

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:25

Wouw voedselvergiftiging.....sterkte.

Heerlijke gerechten weer!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:03

poes schreef:
I bah nee die lust ik niet. Je vindt ze in Vlaanderen voor zo ver ik weet ook weinig. Misschien andere delen van België?

Pien: volgens mij juist niet dus :D

Zitten er nog Belgen in het topic? :')

Wij verkopen hier in het restaurant 9,5mm frieten en die zien er zo uit

Afbeelding

Krijgen soms 11mm geleverd en mehhhh

Die hele dunne frietjes die je zegt in ons mooie Limburg zijn denk ik steppegras! Wij verkopen daar een ander merk van, die verkopen thans heel goed!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:18

De tomatensaus voor de pasta staat lekker te pruttelen
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:49

Afbeelding

Tiktok pasta in de maak vanuit de airfryer (oven kapot en ik negeer het feit dat ik daar iets mee moet doen :evaw: )