poes schreef:Ik lust ook geen dikke frieten? Dat is voor mij juist niet typisch Belgisch
Nu ben ik benieuwd wat dan echt typisch belgisch is, want ik vermoed dat mijn beeld daarvan dan ook echt niet klopt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Zal de volgende keer eens foto’s maken van onze frietjes van de frituur. Hebben jullie ook bicky burgers?
Ze zijn van dikte beetje zoals deze, dit waren oven frietjes.
[ [url=m/AaOKDf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Laura82 schreef:Hmm echt? De keren dat ik in Belgie friet heb gegeten kreeg ik een stuk dikkere friet dan in Frankrijk, maar misschien verkeerd getroffen dan
poes schreef:Dikker vind ik echt niet lekker. Meeste plaatsen zijn ze gewoon zo! In Limburg heb je van die haarfijne frietjes maar dat heet dan anders.
Bicky burgers zijn zo lekker! Zeker eens proberen als je in België bent haha. Zit wel veel verschil op per frituur. Soms wordt het echt zo slap met veel te veel saus.
Exitium schreef:poes schreef:Dikker vind ik echt niet lekker. Meeste plaatsen zijn ze gewoon zo! In Limburg heb je van die haarfijne frietjes maar dat heet dan anders.
Bicky burgers zijn zo lekker! Zeker eens proberen als je in België bent haha. Zit wel veel verschil op per frituur. Soms wordt het echt zo slap met veel te veel saus.
Steppegras? Waar je je biefstuk moet gaan zoeken?
Hier verkopen ze dit als Vlaamse friet, no idea why
[ Afbeelding ]
Bicky burgers heb ik hier nog nooit gezien. Meest gegeten snacks hier zijn de frikandel en kroket, en dan heb je nog de hamburger, bamihap, nasihap, kipcorn, viandel, kaassouflé, Mexicano en berenklauw als redelijk gangbare snacks. En bitterballen natuurlijk
poes schreef:Steppe gras ja! Leuk voor een keer maar niet super vind ik.
Hm populairste snacks zijn hier frikandel, bicky burgers (veel varianten op), saté, kaaskroket, bitterballen, mini loempia, Chicken nugget, mexicano, viandel. Zoiets denk ikBami en nasi hap zijn hier relatief onbekend. Kaas soufflé ook hier is het een kaaskroket.
En alle sausjes idd haha! Andalouse, mayonaise, stoofvleessaus, joppie, samouraï, tartaar zijn wel de bekendste denk ik.
Froukje schreef:Ok, ik heb een voedselvergiftiging overgehouden aan het diner van gisteren maar nu heb ik zin in patat
Froukje schreef:Exitium schreef:Voedselvergiftiging van dat hert?
JupVriend en schoonouders ook.. Ik kook nooit weer met kerst
En zo stom ook want het was echt heerlijk.
poes schreef:I bah nee die lust ik niet. Je vindt ze in Vlaanderen voor zo ver ik weet ook weinig. Misschien andere delen van België?
Pien: volgens mij juist niet dus![]()
Zitten er nog Belgen in het topic?