Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:08

Vogeltje, bedacht me dat jij nog een recept te goed hebt!

Oriëntaals kikkererwtenpannetje 4 pers:
1 ui
1 teentje knoflook
1 grote rode paprika
1 groene peper
2 el olijfolie
600 g half-om-half gehakt (ik heb 500 g rundergehakt gebruikt)
zout en peper
1-2 tl + een beetje komijnpoeder
2 el tomatenpuree
400 g kikkererwten (blik)
1/2 bosje peterselie
200 g feta

Pel en snipper de uit en de knoflook. halveer de paprika en verwijder de zaadlijsten. snijd de paparika in reepjes. verwijder zaadlijsten van de peper en hak hem fijn.
verhit olie in een grote pan. bak het gehakt rul. breng op smaak met zout en peper en het komijnpoeder. bak de ui, de knoflook, de paprika en de groene peper kort mee. voeg de tomatenpuree toe en bak kort mee. blus af met 250 ml water, brang aan de kook en kook ca. 5 min op laag vuur.
spoel de kikkererwten met koud water af en laat goed uitlekken. Hak de peterselie fijn.
voeg de kikkererwten toe aan het gehaktmengsel, verwarm ca. 3 min door. verbrokkel de feta grof. breng het kikkererwtenpannetje op smaak met zout, peper en komijnpoeder en bestrooi met de feta en de peterselie.
Lekker met Griekse yoghurt en pitabrood!

:)

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:46

Ga ik ook eens proberen Venthe, ziet er heerlijk uit. En Indisch eten is ook zo lekker, jammie.

O: 225 gram magere kwark, 100 gr mango, 40 gr granaatappelpitjes, 40 gr notengranola, 10 gr bananenchips (zit zowaar eens goed vol hiervan)
T: Klein appeltje en wilde perzik
L: 3 speltbth, 2x met humus en cherrytomaat 1x met geitenkaas + beker geitenyoghurt met scheutje diksap
T: Rijstwafel met groentenspread + komkommer
A: Bloemkoolcouscous, wortel, taugé, gemengde nootjes, garam masala kruiden
T: Havermout-wortel cookie

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:42

Gisteravond nog een blokje pure chocolade en wat tuc-crackertjes gegeten.

Vandaag:
O: Havermout met sojamelk, een halve perzik en een hand aarbeien
T: Appel
L: Magere kwark met halve perzik en een hand aardbeien, cacao nibs, lijnzaad en lijnzaadolie; meergranenboterham kaas
T: Meergranenboterham kaas
T2: 100g hüttenkäse
A: Zwarte bonen met maïs en...? *vergeten*
T: ?
B: -

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:01

Afgelopen weekend + aankomende week niet echt gezond. Veel uiteten en dan wil ik nooit zo opletten maar er juist van genieten. Gisteravond overigens wel lekker uurtje spinning gedaan, en ga dat donderdag weer doen :Y)
Vandaag:
O: 2 sportpancakes
T: Banaan
L: 2 speltdesem met ? (beleg uit de kantine)
T: mango
T: smart bar
A: uiteten want vriendlief is jarig hebben alleen nog geen idee waar
T: ? misschien wat kwark
D: water en thee en bij het avondeten misschien een wijntje
B: stage (kantoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:18

O: Twee volkoren boterhammen met gebraden gehakt
T1: Bakje cappuccino
L: Twee volkoren boterhammen met gebraden gehakt
T2: Smart bar
T3: Koekje
A: ?? Wat de pot schaft, zal aardappelen, groenten, vlees zijn denk ik
B: 1 uur bodypump
T4: 1 schep whey met 300 ml soja drink

Drinken: water

Heel de dag op school aan scriptie werken, heb er alle vertrouwen in nu :j

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:19

ChantalSmook schreef:
Oeh ik heb trouwens voor het eerst een bestelling gedaan bij de body&fit shop! scheelt veel geld zeg. Allemaal dingetjes die ik graag eens wil proberen en ook nog wat dingetjes die op waren (Gemalen kokos, chia zaad, cacao nibs, quinoa, notenmix, noten pasta, pindapasta en kokosolie). Kijk nu al uit naar de levering :):) . Welke dingetjes gebruiken jullie nog meer?

Ik ook gisteravond voor het eerst! Hahaha!! Ik heb een variety pack whey perfection, proteïne pancakes, lijnzaad en pompoenpitten besteld, verwacht m morgenmiddag :)

Vandaag wordt een lastige want ik moet van 4 tot 9 werken zonder pauze.. Krijgen ervoor wel broodjes maar meestal krijg ik dan thuis een enorme snackaanval..

Dit heb ik gegeten tot nu toe, vul lijstje vanavond aan.
O: yoghurt met muesli + glas sap
T: afbak pistoletje met gerookte kipfilet en avocado

Als ik mag kiezen vanavond tussen broodje kaassouflé of broodje kroket, wat is dan beter?? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:21

Kroket :j

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:07

O: havermoutpap met melk, kaneel, lijnzaad, zemelen en banaan; smoothie van rood dv fruit, banaan, gember, rode biet en tomaat
T: espresso, 2 vk crackers
B: yoga
L: pandanrijst, courgette, champignons, ei
T: olijven
A: broccoli-courgette soep; karbonade (roomboter) met zoete aardappel (actifry, kokosolie) en sperziebonen
B: buikspieren, push ups, hoepelen
T: kiwi

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:35

xNathaliee schreef:
Afgelopen weekend + aankomende week niet echt gezond. Veel uiteten en dan wil ik nooit zo opletten maar er juist van genieten. Gisteravond overigens wel lekker uurtje spinning gedaan, en ga dat donderdag weer doen :Y)
Vandaag:
O: 2 sportpancakes
T: Banaan
L: 2 speltdesem met huisgemaakte tonijnsalade, mais en komkommer
T: mango
T: smart bar
A: uiteten want vriendlief is jarig hebben alleen nog geen idee waar
T: ? misschien wat kwark
D: water en thee en bij het avondeten misschien een wijntje
B: stage (kantoor)

Lunch aangepast

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:08

O: Bananenpannenkoek (halve banaan, 1 ei, rozijnen, lijnzaad, paar amandelen)
T: Tomaatjes
L: Salade met Broccoli, gekookt eitje, komkommer, tomaat, lente-uit, kwart avocado en gerookte kip
T: 2 vk crackers met houmous
T2: 200 ml magere yoghurt + klein beetje muesli (voor het sporten)
A: ??

Beweging: 60 min bodypump, 5 km hardlopen. + 2 x 15 min fietsen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:17

O: Gebakken eitje met groentes
T: Handje kersen en een banaan
L: Flinke bak groentes met een gesnipperd uitje en gebakken kipfilet
T: Handje kersen
A: Biefstukje met een flink bord wokgroentes (misschien nog wat eiermie erbij)

D: 2 glaasjes ananassap, 2 liter water en 3 bakjes koffie

Ik eet aangepast eten voor mijn maag. Sinds een jaar of 6 heb ik constant maagzweren/maagpijn/maagklachten. Nu probeer ik erg op zuivel en tarwe te letten en ik moet zeggen dat het daardoor al een stuk verbeterd is.
Wel slik ik een calcium/magnesium/selenium supplement bij omdat ik niet erg van noten houd.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:43

Bedankt Venthe!! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:04

Om 17.00 bloed doneren. Lunch was wat later en had geen fruit bij. Voel me ook wat flauw al dus pak wat extra havermout zodat ik goed gevuld ben voor de donatie en mocht het nog echt nodig zijn wat extra met suikers om te eten na donatie maar gok dat het niet nodig zal zijn met mijn lijstje :) .

O: 60 gr havermout/melk/5 gr lijnzaad/el zemelen
L: 3 MGB met 1 gekookt ei, 1 tomaat, 20 gr bio pindakaas(Avocado was helaas niet rijp genoeg :( )
T: 40 gr havermout/melk/aardbeitjes
T: banaan
A: Stoofpotje rundvlees met champignons, paprika en ui, gestoomde brocolli en krieltjes met schil uit de oven met rozemarijn en knoflook
T: Magere kwark met 20 gr muesli, el diksap appel/peer
B: 80 minuten fietsen, dag 17 ABS challenge en 1 uur en 15 minuten kracht oefeningen gericht op armen.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:10

Kayleigh_ schreef:
Kroket :j

Okee doe ik dat haha thanks :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 15:08

Anoniem schreef:
Many schreef:
Als ik het kan, kan jij het ook Gast7391 :)) *\o/*

Jouw lijstje van gisteren is ook vrij weinig toch? Maar over het algemeen zijn ze idd wel wat voller. Hoe bevalt het?

Ik geloof dat dat lijstje nog wel aardig gevuld was door het uit eten gaan :)) Ik merk nog niet heel veel verschil nu ik wat meer probeer te eten, maar ik voel me er wel goed bij :)

O: havermout met rijstmelk, lijnzaad, hennepzaad en pindakaas; appel
T: sinaasappel
L: 40gr volkoren couscous (ongekookt gewogen) met 100gr kikkererwten (gekookt gewogen), halve venkel en olijven
T: 4 wortels, handje noten, banaan (die laatste voor het sporten)
A: volkoren macaroni met roerbakgroenten, tomatenblokjes en rode linzen
T: hennepshake

B: 10 km fietsen, 50 minuten KT, 20 minuutjes cardio als warming up/cooling down

Ik eet redelijk laat voor mijn doen, dus daarom denk ik geen avondtussendoortje meer, behalve de shake na het sporten.

[edit] Ingevuld op valtaf, ik kom maar op 1791 kcal en 60 gram eiwit -O- Even bedenken wat voor eiwitbron ik bij het avondeten nog kan nemen, ik vind tofu en macaroni niet zo'n fijne combi haha. Jullie nog (liefst veganistische) ideeën?

[edit2] Met 50gr rode linzen bij mijn avondeten kom ik op 70 gram eiwit en een totaal van 1938 kcal. Misschien dan toch nog een avondtussendoortje, maar ik verwacht niet dat ik dat dan nog op kan haha.
Laatst bijgewerkt door Many op 17-06-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:18

O: 50 gram havermout, 10 gram whey, paar blauwe bessen, plak roggebrood
B: 75 min KT
T: 100 gram kwark, 10 gr whey
L: Salade met 2 plakken kipfilet, komkommer, gegrilde paprika, courgette en champignons, 1 eiwit, 1 plak roggebrood
T: 3 havermoutmuffins met 15 gr pindapasta
T2: Appel
A: Speltrijst met mexicaanse wokgroenten en kip. 200 gram kwark, 10 gram whey, zelfgemaakte havermout-honing granola
B: Vanavond ga ik naar het evenement van runninggirls Groningen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:19

Hier gaat het weer wat beter! Manlief begint nu ook te klagen over maagpijn en moeheid, dus het was waarschijnlijk een virusje. Een hele opluchting!
Vandaag zijn we ook weer helemaal goedgekeurd door de verloskundige. M'n ijzer is 8.3 en dus nog steeds belachelijk hoog, zelfs voor een niet-zwangere vrouw zou dat uitmuntend zijn. Bloeddruk was nu ook iets hoger, 100/60, dus helemaal perfecto. Mijn nuchtere bloedsuiker is 4.5, dat is een half puntje hoger dan wat ik normaal heb en dus ook nog helemaal goed. Hartje van de kleine was meteen gevonden en ze groeide helemaal prima, vruchtwater was goed, etc. Gelukkig hoef ik me ook niet druk te maken om mijn gewicht. Het was een leuke ochtend :))

Mijn lijstje vandaag, t/m lunch is al geweest, rest is planning.

O: 2/3c havermout, laatste restje whey, cacao, 1 banaan, 1el pindakaas, 1el appelstroop, halfvolle melk en water
L: 2 meegranenboterhammen met een halve avocado, ui en komkommer, 1 roggecracker met leverworst en ui
T: schaaltje magere yoghurt met een kwart galia en stevia, 1 kleine appel, 1 'bulletproof' koffie (zwarte koffie met een klontje boter, is weer iets nieuws, maar erg lekker!)
A: halve bloemkool met zout, gebakken aardappelschijfjes met wat mayo, pindasaus en ui, 1 gebakken kippenbout
T: 1 zelfgemaakt suikervrij chocolaatje

B: 20min fietsen, meubels slepen en naar 2 hoog tillen, schilderen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:24

Phor, gelukkig dat het beter gaat :D! Ik heb een vraag, ik zie dat jij whey gebruikt, maar een collega van mij wil zwanger worden en durft nu geen eiwitten meer te nemen, omdat ze hoorde dat dit slecht is voor zwangere vrouwen. Is dit echt zo of een fabeltje?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:24

Fijn Phor!
KarinvdM schreef:
O: Grutten met cacao, omega-zaden-mix en verse aardbeien
T: Kersen, 2 rolletjes van sla met pesto, paprika en rookvlees, warme wittechocolademelk met aardbeiensmaak :9 :9 (http://www.whittard.co.uk/hot-chocolate)
L: Sla met paprika, komkommer, tomaatjes, feta, olijven en gerookte kipfilet. 2 rijstwafels met chocopasta
T: Nectarine, paar kersen, stukje chocolade
A: Bak rode bietjes en champignons met kip. Griekse yoghurt
T: Schaaltje custard, 2x salmiakkogel en wat japanse mix
D: Thee en water

+ half bakje elitehaver, ik wilde een handje nemen maar het smaakte naar meer...
Mijn weegschaal liet me ook even schrikken vanmorgen na m'n lekkere Texelweekend. ^)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 15:28

Wat fijn Phor! En wat een waarden zeg, daar is de gemiddelde niet-zwangere vrouw inderdaad jaloers op :))

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:31

Wat een fijn nieuws allemaal Phor!

O: Yoghurt met cornflakes, ananas en minibanaan. Twee sneetjes toast, 1x jam en 1x kaas.
T: Suikervrije granenreep
L: Drie roggecrackers, 2x nutella en 1x kaas
T: Pakje meergranencrackertjes
T: Mixed berry smoothie (was meer een slush puppy, zoveel ijs zat er in)
A: Broodje met kipburger, sla, tomaat en ui. Paar frietjes met ketchup
T: Halve ananas

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:34

Horse_xx schreef:
Phor, gelukkig dat het beter gaat :D! Ik heb een vraag, ik zie dat jij whey gebruikt, maar een collega van mij wil zwanger worden en durft nu geen eiwitten meer te nemen, omdat ze hoorde dat dit slecht is voor zwangere vrouwen. Is dit echt zo of een fabeltje?

Dat is een fabeltje, als zwangere vrouw heb je zelfs meer eiwitten nodig en whey en zelfs een beetje creatine zijn prima. Whey en creatine zitten ook in normale voedingsmiddelen en zijn dus geen enkel probleem. Ik zou idd niet 3 shakes per dag gaan eten oid, maar 1x per dag is echt prima en een mooie aanvulling :)

Hihi, ik was ook helemaal trots op mijn ijzer :') Wel grappig hoe je het tijdens de zwangerschap steeds een beetje ziet zakken. Voor de zwangerschap had ik 9.5, met 4 maanden 8.6 en nu met 7 maanden 8.3 :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:37

Aangepast, ongelooflijke snaaidrang komt op (hele dag binnen leren) mezelf een grote tros druiven gegeven en denk dat ik straks nog schaaltje komkommer eet met hummus als dip dat kan wel toch met dit lijstje? Zit denk ik wat hoog in vet door mijn lunch. Ga straks nog wel even wat rommelen op stal en besloten nog een paard van stal te trekken om te rijden zodat ik nog wat extra beweging krijg en een frisse neus kan halen begin een beetje duf te worden :+
Venthe schreef:
Gisteravond genoten van mijn zelfgemaakte rendang, sajoer boontjes en witte rijst. Wat was ik trots op mezelf :+ voor het eerst echt indisch gekookt, iets wat mijn opa en oma vroeger vaak voor ons deden.

Vandaag een dagje aan de studie, hopelijk kan ik het netjes houden.
O: 150 ml ongezoette amandelmelk, 40 g havermout, 1 el lijnzaad, appel en handje blauwe bessen en kaneel --> uit de oven + kopje koffie met koffiemelk
T: halve galiameloen, eat natural mueslie reep
L: 2 speltboterhammen met hummus, 1 speltboterham met slankie smeerkaas flinke kom romige tomatensoep (Unox) en tostie van 2 speltboterhammen met 4 plakjes 48+ kaas + kop koffie met koffiemelk
T: eat natural mueslie reep, 200 g worteltjes flinke tros druiven, halve komkommer met hummus om te dippen
A: volkoren ravioli, tomatensaus uit pot, Italiaanse roerbakgroente en gerookte kipfilet en schaaltje tomaat en komkommer aangemaakt met olijfolie en kruiden
T: ?

B: 2 paarden rijden (1 thuis rijden ander springles) + stal werkzaamheden, hele dag leren

Comments zijn welkom! :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:43

Bedankt Phor :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:21

O: 1 krentenbol en 1 bh met pindakaas
T: eierkoek en krentenbol
L: (laat) 2 bh met kipfilet
A: kipfilet met doperwten, paprika, ui en quinoa in een saus van paprika, peper en zout uit de blender
T: bakje optimel yoghurt cranberry-framboos
D: water, een glas appelsientje appel-peer
B: 2 paarden rijden