Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:37

Ik vind een tosti met kaas spinazie en rode pesto heel lekker. Misschien kan je de vegan mozzarella daarvoor gebruiken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:39

Annem84 schreef:
Ik ben op zoek naar een goed recept voor een veganistische tosti iemand tips?
Heb nu de geraspte mozzarella en de gewone plakken van nature & moi. Maar ik zoek nog leuke tosti vulling ideen!

Of iets met quorn er in? :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:39

Of tosti met vegan kaas, tomaat, rode ui en Italiaanse kruiden :9

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:57

Tosti met pesto, gegrilde courgette, zongedroogde tomaat en pijnpoompitjes. Evt kan je vegan mozarella op doen maar ik vind kaas vies dus ik doe dat niet haha

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 09:40

Ik eet altijd de kaastosti zonder kaas van IkbenIrisniet. Vaak doe ik het met sambal erin en curry erbij of met vegan pesto en tomaat. Ik heb nog geen vegan kaas kunnen vinden die ik echt heel lekker vind. Vaak smelten ze ook niet goed naar mijn idee.

En Annette, dan zou ik eens kokos yoghurt proberen (tenzij je niet van kokos houdt). Ik vind dat echt mega lekker. Alleen is het best wel duur en zelf maken mislukt te vaak bij mij :(

Qua saus kun je ook de vegan mayonnaise van Hellman's proberen. Die vind ik erg lekker, maar is wat duurder van smaak.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:34

Ik pak voor de tostis altijd de plakken kaas van violife, die smelt echt super.

En hierboven werd ergens een vegan mayo gevraagd. Ik pak altijd de vegan mayo van jean baton. O.a. bij de jumbo te koop, echt lekker!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:56

Sonja_vR schreef:
Mayolijn van remia
Nu ook in fles

Deze heb ik vandaag gekocht. Hier in de winkel alleen in pot verkrijgbaar, maar dat mag de pret niet drukken.
Kokosyoghurt heb ik nog niet gezocht, maar wil ik wel ook een kans geven.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:26

De Mayolijn van Remia vindt ik echt zoveel lekkerder als die van Jean Baton! Dat is een kwestie van smaak natuurlijk haha.. en de plakjes kaas van Violife zijn voor tosti's ook fijn. Ik vind het een beetje cheddar-achtig, moet je ook maar net van houden natuurlijk. Het lijkt wel alsof het niet goed smelt maar als je eraan voelt of het eet dan merk je dat het wel zacht is geworden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:50

Ik heb 3 mayo’s. De remia voor bij frietjes, gebakken aardappeltjes of om een romige knoflook saus van te maken. Deze is dus lekker romig. De Jean Baton is zuurder dus lekker voor het aanmaken van slasauzen. En Hellman’s vind ik het lekkerste op wraps, vanwege de pittige mosterd nasmaak.

Maar de Remia gebruik ik het meest. Als ik hem iets dunner of zuurder wil voeg ik wat citroensap toe.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 00:47

Gister naar de mc geweest en elke keer weer vond ik het jammer dat de vega honing mosterd burger er niet meer was. Nu bestel ik steeds alleen patat. Toen ik gister voor de zoveelste keer hoopvol het vega gedeelte aanklikte stond hij er weer tussen, maar dan nog beter. De Veggie homestyle crispy chicken honey mustard! Ik hoop dat ie blijft want ik vind m heerlijk :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 04:01

Hij is hetzelfde als vorige keer dacht ik...
En helaas maar tijdelijk.

Heb je de apple pie al geproefd? Daar ben ik echt dol op!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:45

De Apple Pie dingen zijn top! Die zijn vegan :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:44

Ik ontdekte net dat een van mijn favoriete snack/snoep vegan is. Mochi! <3

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:10

Ik wist niet dat die Apple pie van de mac vegan waren! Grappig.
Ze hebben hier best wel vaak Vega dingen die dan weer weg gaan, jammer is dat.

Ik heb vanochtend een laat ontbijt gehad met een veganbiefstuk, sla, ui, appel en rozijnen.
Was erg lekker en weer eens wat anders!

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:11

De Apple pie wordt wel bij de veggie in dezelfde pan gebakken, dus heel officieel...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:18

Caily schreef:
De Apple pie wordt wel bij de veggie in dezelfde pan gebakken, dus heel officieel...

... is het wel vegan maar niet allergenenvrij. Want bevat geen dierlijke producten.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:51

MarlindeRooz schreef:
Caily schreef:

... is het wel vegan maar niet allergenenvrij. Want bevat geen dierlijke producten.

Precies, en je draagt niet bij aan dierenleed (alhoewel de meningen daar over verdeeld zijn als je naar de Mc gaat).
Is ieder zijn eigen keuze natuurlijk :).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:01

Ik krijg spontaan zin in Apple Pie! Y)(^)
Er zijn ook genoeg vegan producten waarop staat dat ze wel sporen van melk oid kunnen hebben omdat ze in een fabriek gemaakt worden waar deze stoffen ook worden gebruikt. Verder vind ik het altijd een heel groot grijs gebied waarin ieder moet doen wat goed voelt.

Ideaal gezien, vanuit dierenleed, zou je de Mcdonalds natuurlijk beter kunnen mijden, maar aan de andere kant is het ook gewoon fijn dat er een vega(n) optie is, zodat je gewoon mee kan doen als je met andere mensen even een snelle hap onderweg wil scoren. Heel veel grote namen in de voedselindustrie willen nu meegaan in de vega(n) hype. Bij de meeste is dat uiteraard gewoon om commerciële redenen. Er zijn er een aantal die ik mijn euro's gewoon niet gun en weer andere waar ik misschien best wel eens zou kopen. Dat is voor mij eigenlijk gewoon een gevoelskwestie en om eerlijk te zijn ook hoe lekker ik iets vind. O:) Om het dan goed te maken voor mezelf, doe ik de dag erna alles zelf maken van verse producten. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:02

Ik vind dat altijd heel irritant. Want koop je dan alleen maar bij winkeliers die zelf vegan zijn? Dus geen supermarkten, marktkramen, groenteboer, bakker etc. Tenzij ze vegan leven. Want anders steun je de vleesindustrie! :+

Tuurlijk hoef je niet elke week naar de Mac, maar af en toe een keer is geen doodzonde.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:16

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat altijd heel irritant. Want koop je dan alleen maar bij winkeliers die zelf vegan zijn? Dus geen supermarkten, marktkramen, groenteboer, bakker etc. Tenzij ze vegan leven. Want anders steun je de vleesindustrie! :+

Tuurlijk hoef je niet elke week naar de Mac, maar af en toe een keer is geen doodzonde.

Nee ook niet inderdaad, dus daar ga je dan ook de mis mee in. Dan moet ik zelf een groententuintje aanleggen! ;) Blijft lastig...

Maar die Apple Pie, die ga ik zeker wel een keertje proberen nu! :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:11

Jets schreef:
Gister naar de mc geweest en elke keer weer vond ik het jammer dat de vega honing mosterd burger er niet meer was. Nu bestel ik steeds alleen patat. Toen ik gister voor de zoveelste keer hoopvol het vega gedeelte aanklikte stond hij er weer tussen, maar dan nog beter. De Veggie homestyle crispy chicken honey mustard! Ik hoop dat ie blijft want ik vind m heerlijk :D

De kaasnuggets moeten ook terug. Ideaal voor de vegetariër.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:49

Wat zijn hier de meningen over de Apenheul?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:04

Damelza schreef:

Over het eten in apenheul?

ik vind dit niet echt een topic om politieke discussies aan te zwengelen. Althans ik spreek hier voor mezelf: ik zoek/lees graag mee over leuke en lekkere recepten/voedselwaren om vegetarisch/veganistisch te koken

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:43

Ik ben als kind zijnde voor het laatst bij de Apenheul geweest en weet eigenlijk niet veel van ze. Dierentuinen ben ik niet gek op. Maar een stichting AAP is dan weer een mooi initiatief.

Vanwaar je vraag?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:56

Het is ook niet echt een politieke vraag / een discussievraag.

Er werd gevraagd of ik erheen wilde. Nu ben ik alleen niet heel bekend ermee en heb ik er dus niet echt een mening over. Nu weet ik wel dat stichting Aap er zit als ik het goed heb?

Naar bv een dolfinarium ga ik niet..

Daarnaast is dit als ik de OP goed lees een topic over de vega(n) lifestyle/het ‘dieet’. Dus dan mogen niet eet gerelateerde vragen toch ook best gesteld worden?

Aight schreef:
Damelza schreef:

Over het eten in apenheul?

ik vind dit niet echt een topic om politieke discussies aan te zwengelen. Althans ik spreek hier voor mezelf: ik zoek/lees graag mee over leuke en lekkere recepten/voedselwaren om vegetarisch/veganistisch te koken