Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:54

Dan zou ik toch, om half 10/10 uur iets vasts eten ofzo... Iets van brood, of iets met musli/cruesli...
Als ik net wakker ben eet ik ook nog niet, maar dan even douchen, aankleden enzo en dan lust ik nu wel wat... Ik kon eerst ook niet ontbijten, maar dat moet je opbouwen... tegenwoordig prop ik er zo 4 broodjes in 's ochtends Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:01

Ieh! 4 broodjes krijg ik er echt niet door! Tong uitsteken
Wat betreft het vaste voedsel. Ik loop 4 dagen in de week stage op een psz, en moet er dus rekening mee houden wat ik daar eet. De kinderen mogen dus alleen maar fruit eten s ' ochtends, dus dan kan ik als "leidster" niet ineens brood ofzo naar binnen gaan zitten proppen, gewoon omdat zij dat ook niet mogen. Zelfde verhaal dus als dat koekje in de middag. In het weekend eet ik wel gewoon brood of yoghurt s'ochtends, maar dan eet ik ook tussen de middag warm en s'avonds nog een tosti ofzo. Maar volgende week is stage afgelopen, dus kan ik weer normaal gaan eten Haha!

Ben een beetje verpest door ex geloof ik, dat was ook de reden dat ik enorm was aangekomen. Toen we nog samenwoonden aten we pas een broodje tegen 3 uur s'middags en s 'avonds om half 12 Nagelbijten / Gniffelen pas warm. En ja, dan naar bed en lekker aankomen maar. Vork (Ik dan... )

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:07

Ik zeg ook niet meteen 4 broodjes, maar je moet het wel opbouwen Knipoog

Je hebt idd een lastige situatie, maar ik denk toch dat het misschien verstandig is om er wat in te veranderen Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:09

Ik kon eerst ook nooit ontbijten, nu eet ik altijd 2 boterhammen en drink ik 2 glazen water.

Ik heb helaas ook dat ik op mijn stage niet 'zomaar' mag eten. Eerst at ik gewoon om 10 uur fruit/Liga maar nu hoorde ik vandaag van mijn begeleidster dat ze dat niet meer wil (grr). Dus nu kom ik in het ellendige '8 uur ontbijten, 11 uur fruit en 12 uur lunch'. Vind dat echt onzin. 1 uur tussen fruit/Liga en lunch. Maar van 8 tot 12 niks hoor je mijn buik ook behoorlijk wat geluid maken Tong uitsteken

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:13

Ja kan me voorstellen, is echt vervelend he... bij mij op het werk kan ik gelukkig wel iets tussendoor pakken, alhoewel het vaak zo druk is dat het er te laat van komt en ik inderdaad al zit te knorren hahaha

LittleAnn schreef:
Planning:
o: welness gemengd met allbran plus en magere kwark
t: smoothie van ah met aardbei en banaan
l: drie bruine boterhammen met kipgehakt en een cupasoup helder
t: 1 bruine boterham met kipgehakt
a: volk spaghetti met veel groenten, kruidenmix en beetje mager gehakt
toetje bakje optimel en paar gedroogde pruimen

Hoezo vezel-attack Tong uitsteken maar het werkt gelukkig wel Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:14

Dan gaat je lichaam idd ook wel behoefte hebben aan ontbijt hea!!
Ik heb er heel erg een gewoonte van gemaakt toen ik in Duitsland zat. Daar was ik ook 's ochtends meteen hard aan de slag, terwijl ik normaal voor 12 uur nooit at. Maar na een paar dagen had m'n lichaam wel zoiets van, pfff doe mij maar wat voedsel Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:15

Ik ontbijtte ook nooit echt, maar sinds ik aan de lijn ben doe ik dat wel!

Ik heb 's ochtends vroeg altijd haast om op tijd van huis te gaan (:D) en nog niet zo veel trek, dus het enige dat ik dan naar binnen krijg is een glas water met een vitaminepil *LOL*
Zodra ik op m'n werk ben begin ik aan mijn boterhammen als ontbijt, en dat is vaak al om 7.30 of 8.00 uur.
Dan ben ik inmiddels ook al bijna 1,5 uur wakker dus heb dan wel trek!
Bevalt prima zo!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:19

Ik ontbijt sinds ik aan de lijn ben twee keer zoveel (vandaar de 4 boterhammen). Ik merk dat ik dan door de dag heen minder snel weer honger heb. Wel weer lunchen en dan ben ik zo weer gevuld Knipoog

Ik neem idd ook vaak m'n ontbijt mee als ik ergens heen moet, maar dat is ook vaak gewoon uit tijdnood (kom ik later bij een vriendin aan die ook nog niet klaar is en kan ik het daar opeten Tong uitsteken)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 22:24

Argh vanmiddag hotdogs bij de Ikea gegeten WAAROM verkopen ze die dingen ook nadat je eerst heel die winkel af hebt gestruind voor VIJFTIG CENT Rolleyes Toen kon ik ze niet weerstaan.

Maar voelde me net zo opgeblazen en blehh dat ik 4 km ben gaan hardlopen Haha! ben net terug haha

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:30

Oow ik baal.
Slik de pil nu alweer bijna 2 jaar, en nooit ergens problemen mee gehad. Tot de laatste maanden, last van tussenbloedingen en buikpijn, ook middenin een strip. Mijn moeder heeft hier vroeger ook last van gehad en zegt dat ik waarschijnlijk een zwaardere pil ga krijgen van de dokter.
Neeee dan wordt weer aankomen. Huilen
Van deze pil had ik al flink wat kilo's erbij, en het kost me zo'n moeite om op gewicht te blijven, en dan zoiets. Verdrietig
Maarja, als het volgende maand nog steeds zo is ga ik toch maar eens naar de dokter, want dit is niet erg gezond.
Aaargh ik baal.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 22:38

Ai dat is echt ontzettend balen Mocca, heb je tegenwoordig geen zwaardere pillen waar gewichtstoename tot het minimum beperkt is of niet meer voorkomt?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:38

Mocca schreef:
Oow ik baal.
Slik de pil nu alweer bijna 2 jaar, en nooit ergens problemen mee gehad. Tot de laatste maanden, last van tussenbloedingen en buikpijn, ook middenin een strip. Mijn moeder heeft hier vroeger ook last van gehad en zegt dat ik waarschijnlijk een zwaardere pil ga krijgen van de dokter.
Neeee dan wordt weer aankomen. Huilen
Van deze pil had ik al flink wat kilo's erbij, en het kost me zo'n moeite om op gewicht te blijven, en dan zoiets. Verdrietig
Maarja, als het volgende maand nog steeds zo is ga ik toch maar eens naar de dokter, want dit is niet erg gezond.
Aaargh ik baal.

slik je de pil door?

kenso0wloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:42

Hoeft niet perse! Ik had eerst de mycro .. nog iets pil en ik kreeg ook steeds doorbloedingen. Dus ikwas naar de dokter geweest en heb nu de Yasmin ( = de lichtste van allemaal als het goed is! ) en heb er nu geen last meer van Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:44

Ik slik de pil inderdaad meestal 2 of 3 keer door, de dokter zei dat dit geen kwaad kon. Maar problemen met de pil zitten in de familie, fijn. Scheve mond

Ik slik nu ook de mocrogynon 30, hoop dat er inderdaad iets op de markt is dat gewichtstoename beperkt. Scheve mond

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:45

Ik heb een maand de pil geslikt. Ik kwam in deze maand 10 kilo aan.. De dokter schok zich rot en ik slik nooit meer de pil Ach gut

Je kan eerst ook proberen om de pil niet meer door te slikken, daar kunnen die doorbreekbloedingen ook vandaan komen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:46

Dan zou ik eerst een proberen toch elke maand de week te stoppen... Kan het toch zijn dat dat net te lang is.
Ik merk ook zeker verschil in de menstruatie als ik ipv gewoon 1 maand, hem 2 of 3 maand doorslik, dus als je er al gevoelig voor bent.

Ik ben in gewicht trouwens niet heel veel aangekomen toen ik met de pil begon, maar m'n lichaam veranderde wel erg, in de zin van waar het vet zichtbaar was Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:47

trisca schreef:
Ik heb een maand de pil geslikt. Ik kwam in deze maand 10 kilo aan.. De dokter schok zich rot en ik slik nooit meer de pil Ach gut

Zo, dat is wel heel extreem idd!! Nagelbijten / Gniffelen Dan kan je er beter mee stoppen!!

Een vriendin van mij, kan niet tegen de hormonen ofzo, die is ook vrij snel weer gestopt met de pil Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:51

Vervelend Mocca!!

Ik slik al jaren achtereen de pil (wel gewoon met maandelijkse stopweek hoor Knipoog ), en kan me ook niet herinneren dat ik door de pil ben aangekomen toen ik er mee begon.
Terwijl ik wel een vrij zware pil slik.

Dus daar ben ik wel blij mee!

Verder weet ik niet of ik überhaupt al die hormonen die ik slik, zo prettig en goed vindt, maar goed, je moet wat !

Heb nog geen enkel alternatief gehoord wat me beter en minstens zo veilig lijkt als de pil, dus tja...

Jeuj, vriendje komt net thuis!! Etenstijd voor hem, haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:53

Ik ben acuut gestopt en benover gestapt op de Nuvaring. Was toen echt 1 van de eerste, maar wordt nu veel gebruikt.

Voor mensen die problemen hebben met de pil een echte aanrader!!! Knipoog

Mijn lichaam kom waarscheinlijk niet tegen die hormoonschommelingen (gevoelig lijfje Clown )

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:58

Tha_Niekje schreef:
Dan zou ik eerst een proberen toch elke maand de week te stoppen... Kan het toch zijn dat dat net te lang is.
Ik merk ook zeker verschil in de menstruatie als ik ipv gewoon 1 maand, hem 2 of 3 maand doorslik, dus als je er al gevoelig voor bent.

Ik ben in gewicht trouwens niet heel veel aangekomen toen ik met de pil begon, maar m'n lichaam veranderde wel erg, in de zin van waar het vet zichtbaar was Knipoog

Ik merk ook zeker verschil. Slik hem nu een maand door (ja, wilde niet ongesteld zijn op mijn verjaardag!) en ik weet nu al dat ik een dagje eerder ongesteld word en dat de krampen nog erger zullen zijn. Blegh blegh blegh. Vriend heeft al chocola in huis gehaald omdat ie bang is voor zijn ongestelde vriendin (chagerijnig!!) haha.

Ben trouwens wel 6/8 kilo aangekomen en slik hem al sinds ik 15 ben.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:58

Even calorietjes geteld

o: 500 ml karnemelk, sinaasappel (275 kcal)
t: appel (60 kcal)
l: 500 ml Go o% vet drink, appel (210 kcal)
t: sinaasappel, 2 crackers halva jam (200 kcal)
a: salade (sla, tomaat, komkommer, augurk, wortel, azijn, olie) met 3 geroosterde boterhammen (350 kcal)
t: 250 ml yoghurt (100 kcal)

Sinaasappels die wij hebben zijn 200 gram per stuk, dus al bijna 100 kcal per stuk volgens calorietellers op internet
Totaal 1195, meer mag het echt niet worden Lachen
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 24-01-07 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:02

trisca schreef:
Ik ben acuut gestopt en benover gestapt op de Nuvaring. Was toen echt 1 van de eerste, maar wordt nu veel gebruikt.

Voor mensen die problemen hebben met de pil een echte aanrader!!! Knipoog

Mijn lichaam kom waarscheinlijk niet tegen die hormoonschommelingen (gevoelig lijfje Clown )

Helemaal mee eens, ben ook overgestapt na problemen met de pil op nuvaring en het is echt een uitkomst! Van mycro werd ik harstikke depri...

trisca

hoeveel kcal zit je dan Spetterlover? Lijkt erg weinig.. Bloos

Spetterlover

trisca schreef:
hoeveel kcal zit je dan Spetterlover? Lijkt erg weinig.. Bloos

Weetniet, maar ik hoop maar dat het weinig is, aangezien ik vandaag en gister echt 6x zoveel heb gegeten Lips are sealed

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:03

Ik ben ook vaak down.. zou het daar mee te maken hebben (denk ik wel eens)?