[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:18

denice schreef:
Belsje, wat doe jij voor een dieet dan?

Ik volg een proteinedieet (niet te verwarren met modifast o.i.d.). De eerste twee weken eet je dan alleen eiwitporties (verkrijgbaar in de vorm van brood tot pasta en 23 verschillende puddingachtige dingen). Daarna eet je een keer per dag vlees.
Een normale dag voor mij is dus iets als volgt:
O: chocolade flan (da's +/- 300 gram flan)
TD: 2 wortels en een halve tomaat met wat zout
L: 2 boterhammen (eiwitbrood) met smeerkaas, stuk komkommer en een stukje kipfilet (da's dan wel maar 50 gram ofzo)
TD: 2 wortels, stuk komkommer. Maar hier kan ik dus ook een hele pot princessenbonen wegwerken
D: pasta (eiwitpasta) met zure ajuintjes, augurken, 80 gram ham en een lepel mayonaize (zelfgemaakt niet gebonden zonder suiker)
TD: kop koffie met twee eiwitkoekjes

Hierdoor kan ik vrij "normaal" eten, alleen de eerste weken zijn vrij zwaar. Vanavond heb ik bvb macaroni met kaassaus en ham klaarstaan :D

SAKKIA

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:19

Oh dat klinkt lekker zeg :j

Ik heb vanavond stampot rauwe andijvie met spekjes en een tartaatje :9 Echt één van mijn lievelingen :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:23

Maar zit daar dan nog wel beetje variatie in of is dit je menu elke dag Belsje?
Want anders zou bijv. die 2 wortels me op den duur echt zo tegen gaan staan :=

Ohhh andijviestamppot :9
Ik zag thuis ook nog tartar in de koelkast liggen, zullen we vanavond wel krijgen :)

Hmmm ik heb echt trek in een broodje met kruidenkaas en zalm ofzo :9 :Y) gelukkig heb ik dat neit bij me :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:23

En val je dan een beetje af? Wat zijn je resultaten tot nu toe?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:24

Eigenlijk vind ik een eitje door de stampot ook wel lekker, maar ik denk dat is er een beetje geraspte kaas over doe :+

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:25

Da's dus een dieet waarbij je vrij snel kilo's verliest, maar waarbij je NA je gewichtverslies dus nog zes maand op dieet staat. Voor veel mensen is dat dus echt niets omdat je dan echt geen motivatie hebt. Je mag immers niet zomaar koolhydraten gaan eten dan zwel je echt op als een balonnetje.

Ik heb het een paar jaar geleden eens gedaan en ik ben heel mooi op gewicht gebleven tot ik weer ziek werd en ook erg depri met alle gevolgen van dien. Niet meer sporten wat niet kon of mocht, en dan jezelf toch maar vrolijk proberen maken met chocolade :D.

Het is dan ook zeker geen aanrader voor de meeste mensen. Mijn buurmeisje heeft het al een paar keer opgepakt, maar die houdt het dus niet vol en dan werkt het dus niet :D

*toevoegsel*
Qua variatie geen probleem hoor ik mag elke groente eten en ik ben zelf met vlees niet zo streng. Ik kan dus om vier uur ook gewoon wat asperges in hesp rollen, of mozarella tomaat plakjes of ... Allé ja. Ik mag alle groenten eten en quasi alle vleessoorten zolang ze mager en niet bewerkt zijn.
Ook qua maaltijd heb je vanalles, pasta brood toastjes broodstengels, sandwish achtige dingen die je zelf kan bakken en daar kan je ook pizza van maken enz. Maar dan kruipt er ook tijd in. Veel mensen eten gewoon drie chocomousses op een dag, dan word je het dus ook veel sneller beu :)
Laatst bijgewerkt door Belsje op 03-06-09 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:26

het zou ook niets voor mij zijn denk ik :+

maar als het voor je werkt en je hebt de discipline :) kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat het een ebetje gezond is :=

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:28

Oh dat zou ook echt niks voor mij zijn :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:29

Nee ook niet echt iets voor mij denk ik :+ Ik wil toch ook wel een keer kunnen zondigen met dingen waar ik op dat moiment gewoon zin aan heb :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:33

Ja precies, respect hoor. Maar als je er helemaal voor gaat zal het prima te doen zijn..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:35

Bwa gezond ... Je bloed, hart, nieren e.d. moeten op tijd en stond nagekeken worden. Want het is niet gezond gezond. Maar teveel overgewicht is ook niet gezond :D. Ik stond op zich al twee keer op het punt dat ik echt keihard naar een operatie toe wou, ik bedoel ik ben maar een vuist hoog en als je dan net geen 3 cijfertjes ziet ...
Maar ik ben bang van messen en naalden dus dan probeer je iets anders

Stofwisseling zou hierdoor niet negatief beinvloed worden als je het correct toepast. Doordat je veel eiwitten eet worden je spieren niet afgebroken en komt je lijf in ketose (aan de stank die ik bvb tijdens het sporten produceer merk je dat wel). Wanneer je terug normaler gaat eten moet je je koolhydraten dan ook heel geleidelijk aan toevoegen anders is het om zeep. Hierdoor gaat je lijf niet in spaarstand blijven en gaat dat netjes terug mee omhoog gaan.
De vorige keer is dat ook echt zo gegaan ik ben toen gestopt, 2 kilo bijgekomen en dat was het ook. Die twee kilo wordt verklaard door het vocht dat je lijf meer ophoudt. Iemand die geen koolhydraten eet houdt veel minder vocht vast dan iemand die dat wel doet. Daarom dat ik na een stukje cake ook spontaan twee kilo zwaarder ben, da's puur vocht dat je dan vasthoudt. Dus zondigen mag niet :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:40

Hmm nee niets voor mij dan :+

Als ik ineens twee kilo zwaarder ben raak ik zowat in paniek!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:25

Maar met net geen 3 cijfers krijg je die operatie ook niet en gelukkig maar. Ik was 18 kilo over de drie cijfers en ik was een twijfelgeval. Uitgezonderd de bandchirurgen natuurlijk das ook de reden waarom nederlanders hier zo graag komen voor een operatie.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:33

Ik ken persoonlijk meerdere mensen die ze kregen zonder daarboven te zijn hoor katia ...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:39

Mjah kan hoor, tis daarom dat ik dat nog toegevoegd heb. Zelf vind ik het echt niet goed dat sommige het doen.

Zelfs aan een maagband zitten zoveel risico's aan, nog meer dan de gb. Patienten valt niks te verwijten zelf had ik ook zo iets al haal je men maag eruit zorg gewoon dat ik normaal ben.

Chirurg zegt dat ik 20 jaar extra ga leven, persoonlijk heb ik daar diepe twijfels van
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-06-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:40

Goeiemiddag girls! 8-)

Hier gaat het goed!! :)..
Ik heb het 2 dagen opgeschreven, en voel me gewoon al weer een stuk fitter! :D..
Zo van vandaag nog even opschrijven. Mijn lunch was echt niet gezond, maar af en toe moet dat een keertje kunnen! :)
Mijn dag tot nu toe:

Ontbijt: 2vk boterhammen met halvarine en hagelslag puur. Kop thee.
Tussendoor: Kop koffie, met mandarijn,
Lunch: broodje frikandel, 1 frikandel zo :o. en een stukje jordaanse steak..:o *schaamt zich hopeloos!

En vanavond wel een uurtje fiesten weer :)..

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:44

Ik weet niet wat ik moet denken over levenskwaliteit van mensen met een operatie "nadien". Ik wou vooral "NU NORMAAL" zijn. Denk dat je er toch ook wel wat jaren mee kan winnen hoor.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:11

Ben hier hard m'n kamer aan het opruimen, heb zelfs gestoft 8-) :P haha

Moet zo maar wel ff naar supermarkt, nog niet gelunched want heb niks in huis! Maar was tijd beetje vergeten door opruimen. :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:44

zo mijn 3de onvoldoende is binnen gaat lekker voel me nu ook even goed poedersuiker. sorry voor mijn gezeur maar baal er echt van. En ben ook niet van plan om iets te gaan herkansen heeft toch geen zin.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:48

Uk :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:48

Waarom ga je dan niet herkansen? Zou dat wel raar vinden. Vind je het zelf eigenlijk wel leuk dan? Anders zou je er toch alles aan doen om gewoon die herkansingen te maken en te kijken of je toch nog wat op kan halen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:54

sak, Ik zeg dat nu. Natuurlijk ga ik uiteindelijk wel wat herkansen maar als je me zou kennen dan zou je misschien weten waarom ik dat nu zeg. Het is een beetje te ingewikkeld om uit te gaan leggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:54

3 is toch niet onmogelijk, ik heb altijd drie herexamens hahah :P gemiddeld en soms meer haha

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:55

Ik mag er trouwens maar 1 herkansen en als het mee zit mijn wiskunde.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:14

zo, ik heb mn ding gedaan voor vandaag, ga lekker over kwartiertje naar huis :)