[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:04

Flevogirly, jammer dat die Haf niet helemaal zuiver liep! hopelijk is die Tinker wat, hij is wel duur ja, maar dat zijn Tinkers sowieso wel!

Hmm, ga vanavond met vriendinnetje stappen in Breda, dus ik gok zomaar dat de alcohol neit bij gaat dragen aan het gezonde eten van vandaag Clown

Voor de rest poging tot wel netjes, gister was ok, dus vandaag ook maar weer Lachen

O: yoghurt met muesli, kop thee
L: 3 bb, met filet en fricandeau
T: appel
T: banaan
D: wraps met shoarmavlees en mais

Beweging, halfuurtje met de hond lopen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:37

Jullie raden toch nog nooit wat ik gedaan heb..........

GEFIETST!!!!! Cool

Het is zulk lekker weer. Iedereen was weg. En ik dacht, het zal me allemaal wat. Dus ik me gedoucht en aangekleed. Hupsukee, de schuur in... Eerst mijn fiets even afgestoft, hahaha. Clown En toen, ja toen ben ik ga fietsen. En ja om het nog mooier te maken, het is goed gegaan en het was heerlijk!
Ik ben nu wel moe, dus heb me lekker op de bank geïnstalleerd, maar ik moet ook zeggen. Ik heb iets langer gefietst dan ik me had voorgenomen.
Oee jeeh, lekker muziekje op en gaan met die banaan, ben toch wel ruim half uur weg geweest en dat is voor mij lang! Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:17

lekker hoor sanne! had je wel een telefoon bij je en een briefje in je zak met je gegevens? voor de zekerheid?

mijn dag vandaag:
o: yoghurt met cruesli
t: 3 likkoekjes, banaan
l: snee vruchtenroggebrood, appel
t: kaas/kruidencroissant
a: maaltijdsalade met geitenkaas

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:31

hoi, net terug van stal les gehad met gina ze was te spreken over me en ik vondt het ook goed gaan Knipoog.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:59

en ik als eigenaar van gina was dubbel en dwars te spreken

zag er lekker ontspannen uit

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:59

Flevo, die tinker ziet er leuk uit! Ik heb ook geen verstand van prijzen van tinkers Weet wel dat tinkers idd niet heel goedkoop zijn... maar verder zou ik het niet weten..

Sanne, wat leuk dat je gefietst hebt! Haha! en dat het goed ging Lachen

Ukje, leuk dat de les goed ging Lachen

Ik had ook les vandaag met Pablo voor het eerst.
Ze vond hem nog erg groen en hij was ook verkeerd gereden (dus altijd erg op de binnenhand). Dus bezig geweest met alleen op de buitenhand vragen... en pas als hij dan nageeft de binnenhand erbij pakken. Vond hij dus zeer moeilijk... en erg uitproberen heeft hij ook een handje van...ging zelfs steigeren ervan.. Hij gedroeg zich ook echt al een hele erge macho.. Dus eerst voornamelijk gestapt en in draf ook geprobeerd maar deed hij zo macho dat we toch maar terug naar de stap zijn gegaan om dat eerst meer voor elkaar te hebben en dan paar passen draven steeds en weer terug naar stap. Ik heb echt blaren op mn vingers... maar ja je moet er iets voor over hebben Knipoog
die instructrice zei al gelijk... je ziet het al aan z/n hoofd. Hij is echt een doerak die je uitprobeert en een truken doos uit de kast haalt en waar je echt heel erg consequent mee moet zijn, ook in omgang anders neemt hij echt een loopje met je. Maar als die eenmaal goed voor elkaar is, zal ik er wel echt een goede pony aan hebben die nog wel wat kan bereiken.

Dus ja heel hard oefenen wordt het... Knipoog
Vond het wel heel leuk om les te hebben en wil nu dan ook proberen een keer in de week te lessen, is ook echt wel noodzakelijk denk ik.

Mijn dagje:

O: cornflakes en melk
T: 1 vb ham
L: 2 vb ham
T: liga
D: rijst met roerbak groenten en half schaaltje vla
T: 2 mini kitkatjes en 2 koekjes...

beweging: 70 min fietsen en 2.20 min paardrijden

Was een half uur heen rijden (voornamelijk stappen) en toen zouden we een uur les hebben, maar uiteindelijk was dat dus bijna 1,5u Knipoog en toen nog half uur terug (voornamelijk stap)

Ik ga nu lekker slapen.. was aan het werk bij pgb gezin, toen door naar t andere pgb gezin want die moesten naar een ouderavond. Nou lag bijna te slapen daar...

Ben wel net op tijd terug voor de bui... begon al te onweren op de fiets maar nu net kwam de regen met bakken uit de hemel, niet normaal..

Gaat er nog iemand naar het Horse event?
Ik ga zaterdag...

Weltrusten!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:13

Leuk paard Flevo! Jammer van de Haflinger, maar je gevoel moet echt 100% goed zijn Lachen

Mijn dag vandaag:
O: magere yoghurt + fruit'n fibre
t: - laat ontbeten
L: waldkornbol filet americain/tomaat
t: appel
D: kip siam
t: restje kip siam Clown

Bew: paardgereden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:24

Had je wel een goed gevoel na afloop van die les, Patricia? Zoals je het opschrijft klinkt het alsof je flink met hem moest knokken om het voor elkaar te krijgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje heftig vindt voor een jong paard om in een eerste les al zo streng gereden te worden dat hij ervan omhoog komt en jij blaren hebt. Ik was er natuurlijk niet bij, maar ben wel zelf een jong paard aan het doorrijden die nog veel moet leren en loop er ook vaak tegenaan dat hij iets nog niet goed begrijpt. Het is niet makkelijk om dat goed op te lossen, en ik doe dat liever in 3x rijden bijvoorbeeld dan dat hij in 1x al de hele oefening moet snappen.

Ik was vanavond naar de uitmarkt. Lekker weer, bandjes kijken... Bij het station bleek mijn bus net 5 minuten weg en ik moest dus bijna een half uur wachten, dus ben maar naar huis gelopen. Wachten vind ik zo nutteloos. Bovendien had ik bij de SnackDonalds gegeten, dus extra bewegen kon geen kwaad. Uiteindelijk kwam ik gelijk met de bus bij mijn huis aan, het is ruim een half uur lopen. Voel me nu erg sportief. Vork

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:07

goedemorgen,

mijn dagje vandaag hopelijk kan ik me er aan houden \
O: vitalinea aardbei en glaasje sap
T: kapitein koek
L: 2bb,s met slankie kaas
T: smoeltjes
A: moet nog even wat bedenken

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:14

Mijn dag vandaag, maar let op.. het is TE intensief om te lezen (sarcasme dus haha Haha! )

Lijst
BewegingNaar de bus slenteren, en daarna uitstappen en naar mn werk slenteren Haha!
O: glas (lidl) optimel kers aarbei, Broodje ei met peper en een beetje mayo Nagelbijten / Gniffelen (bij de bp vandaan, was weer te laat om thuis te ontbijten as usual Rolleyes )
Beweging:OVer de hele dag wel duizend keer de trap op en af rennen (mijn kantoor zit boven de kantine in een loods dus ja als je wat drinken wil gaan pakken of nar de wc moet moet je een trap af
T: Sultana XL met kaas tomaat smaak
L: 3 volkoren boterhammen met dieet margarine en aarbeien jam Nagelbijten / Gniffelen
T: 1 volkoren boterham met dieet margarine en aarbeien jam Nagelbijten / Gniffelen
Beweging:Naar bushalte slenteren, daarna uitstappen en 5 min naar huis slenteren, hond uitlaten, opruimen, etenkoken
A: Ik heb nog geen idee, ik denk lekker aardappeltjes met groente en een stukkie vlees
Beweging:Rijden op mijn woeste pony, +- 20 min, want we gaan balkjes crossen voor het eerst Haha!

nou is mijn dag intensief of pleuren jullie in slaap bij het lezen Tong uitsteken

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:44

Wind, ja blaren omdat hij dus erg sterk was, omdat ik iets vroeg wat hij moeilijk vond en er constant tegenin ging en daarbij was t gisteren erg warm dus ja zweethanden/teugels nat door t zweet en had geen handschoenen aan. Zijn van die spring teugels dus dat schuurt dan.
Hij kwam een paar keer omhoog.
Het is nu ook niet zo dat hij nu in 1 les goed loopt, helemaal niet... het ging aan t eind wel beter en toen zaten er goede momenten tussen. Zoiets kan niet in een les uiteraard.
En hij doet er alles aan om eronderuit te komen en dan moet je ook wel streng zijn, want anders neemt hij wel een loopje met je.
Ik moest gewoon constant vragen met mn buitenhand, en buitenbeen erbij, en binnenhand ontspannen. Pas als hij op de buitenhand ontspant dan daarmee nog blijven vragen en binnenhand er beetje bij pakken. Maar hij gaat dus heel erg tegen die buitenhand in. (omdat hij dus altijd alleen maar op de binnenhand gereden is, want daarop gaat hij wel naar beneden maar ja niet op een goede manier dus) ik blijf dan doorvragen met mn buitenhand. En doordat hij er tegenin ging en ik door bleef vragen dan kwam hij twee keer omhoog. Als hij ontspande en ik mn binnenteugel erbij kon pakken, dan belonen.
In draf ging dat dus nog niet echt goeden liep hij heel hard en ontspande hij niet zo. Daarom moest ik dan ook voornamelijk stappen en op het laatst toen er goede stukjes tussen zaten dan even aandraven paar passen en weer terug.
Dus het is absoluut nog niet goed in 1 les hoor, dat gaat nog wel even duren Knipoog
Misschien is t zo iets duidelijker.

Mijn dag:

O: yoghurt muesli
T:
L: 2 vb rauwe ham
T: liga
D: ? pgb gezin
T: ?

beweging: 80 min fietsen of 115 min fietsen (ligt eraan of ik met de bus naar mn ouders ga of met de fiets)
en nog even paardrijden als de bak goed is na die vele regen van gisteren..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:27

even weinig posten van mij dit weekend, ga het weekend weg met mn vriend! dus géén idee hoe dat gaat lopen met eten, zal wel meevallen op zich, alleen avondeten wordt verzorgd, dus heb ik weinig inspraak over Lachen

dus tot maandag Doei!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:44

Morgen ga ik allerlei paardjes bekijken Haha! heb er zin in ! Lachen
Bij een bruine-bonte tinker, aardig witte tinker, appaloosa (donker grijs/zwart) en een fjord als het goed is.

Pivanti: naar van die blaren zeg Verdrietig
Noor: fijn dat je les goed ging Lachen
Sanne: lekker dat je even hebt kunnen fietsen Lachen gister was wel lekkerder weer dan nu zeg!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:09

Veel plezier met het bekijken van de paardjes morgen Paulien! Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:51

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:22

Ik vind het een hele knappe man, die eerste tink. Ja

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:29

@Belinda: moet zeggen dat ik op die het meest verliefd ben. En hij komt nog binnen mijn buget ook! Lachen

Alleen ik kijk er meerdere omdat je niet altijd weet wat er aan de andere kant van internet is natuurlijk. Maar het klonk allemaal heel vertrouwelijk, kon gelijk leuk met haar praten, ze vertelde gelijk leuke dingen over de tinker enzo Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:30

Dat is ook alleen maar heel goed hoor. Het is altijd slim om je niet meteen vast te pinnen op iets, je kunt beter even verder kijken en dan desnoods teruggaan naar het eerste paard. Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:38

Daarom Haha! helemaal mee eens Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:41

Flevo, leuk dat je morgen bij die paardjes gaat kijken Lachen ik vind persoonlijk die appaloosa en 2de tinker leuk!

Veel plezier Ingrid het weekend!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:25

stil hier vandaag...

spannend hoor paulien! wel een beetje slapen hoor vannacht...

hier nog steeds druk met het zieke nijntje. net weer naar de kliniek gereden om extra medicijnen op te halen. ga zijn blaas masseren omdat hij al 24 uur niet geplast heeft. f u ck dus

qua eten redelijke dag. was mijn lunch vergeten en heb dus zo'n kant en klare sandwich bij de bp gehaald Boos!

wat het weekend doet qua eten weet ik niet. we hebben een bedrijfsweekend van hans zijn werk met allerlei actieve verrassingsonderdelen. 's avonds rij ik naar huis om dennis zijn medicijnen te geven en daarna ga ik weer terug. pfoe!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 05:13

benangelique schreef:
stil hier vandaag...

spannend hoor paulien! wel een beetje slapen hoor vannacht...

hier nog steeds druk met het zieke nijntje. net weer naar de kliniek gereden om extra medicijnen op te halen. ga zijn blaas masseren omdat hij al 24 uur niet geplast heeft. f u ck dus

qua eten redelijke dag. was mijn lunch vergeten en heb dus zo'n kant en klare sandwich bij de bp gehaald Boos!

wat het weekend doet qua eten weet ik niet. we hebben een bedrijfsweekend van hans zijn werk met allerlei actieve verrassingsonderdelen. 's avonds rij ik naar huis om dennis zijn medicijnen te geven en daarna ga ik weer terug. pfoe!

Ik ben dus nu al wakker Tong uitsteken kan niet meer slapen Tong uitsteken

Maar jeetje, gaat het nog steeds niet goed met je nijntje? Wat heeft hij/zij dan precies? Sterkte in elkgeval! Verdrietig

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 08:42

goedemorgen iedereen,

Paulien, heel veel succes vandaag en ik duim voor je dat er wat tussen zit.

IK ga me zo maar is aankleden en dan naar Gina toe. Het voelt vreemd dat ik niet meer naar de manege hoef.

Mijn dag voor vandaag in iedergeval
O: vitalinea en glas sinaasappelsap
T1: optimel drink limoen
T2: snack a jack cheese
L: tosti
T: fruit
A: pasta ovenschotel ( ben benieuwd)
T: weet nog niet

Beweging vandaag is fietsen,paardrijden, en leren

Zag gister zo iets lekkers bij de c1000 liggen ik begon helemaal te watertanden.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 12:32

Het is alweer een tijdje geleden dat ik weer iets van me heb laten horen. Kan wel merken dat ik weer aan het werk ben Haha!
Op het moment gaat het best goed ook al heb ik het druk. Ben op het gewicht dat ik graag wilde halen (64.9 kilo afgelopen woensdag) en ga rustig verder.
Probeer wel iets meer te eten omdat ik nu extra veel sport. Het moeilijkste is nu op gewicht blijven dus ben benieuwd of dat gaat lukken.

Heb niet alles gelezen maar wens iedereen veel succes, sterkte of plezier met de zieke/gezonde/toekomstige beesten.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:46

Nou meiden het is niets geworden, vandaag 2x een tinker gezien en 1x een appaloosa (haflinger was al verkocht) en het is niets geworden. Bij de 1e tinker werd geëist om een uitloop stal (heb ik niet) en de tinker en ik hadden geen klik (ook belangrijk uiteraard) de andere tinker was een vrouw voor, heb niet eens op het paard gereden kwam eigenlijk voor niets. En de appaloosa wilde ze perse niet in de bak hebben draven, dus we vertrouwen het niet (heb wel lang op die appaloosa in 't bos gereden).

MAAR IK GEEF HET NOG NIET OP HOOR Haha!