Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:38

ChantalSmook schreef:
Valt me trouwens op dat het druk hier is en iedereen redelijk actief. Ik probeer op iedereen te reageren maar het word zo’n waslijst :’)

Dit is geen HK-topic en het is dus ook helemaal niet de bedoeling dat je op iedereen gaat reageren. :)

_Saar

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:25

Ik merk nu al met een paar dagen op m'n eten letten dat m'n buik platter is! Niet als in afgevallen maar gewoon niet opgeblazen. Ik heb best gevoelige darmen dus dat is wel heel fijn.

Ik heb alleen best moeite om genoeg calorieën binnen te krijgen :oo Nooit gedacht maar ik moet dus veeeeel meer eten. Ik eet nu zo dat ik bij de adviezen bij voedingscentrum alles in het groen heb staan. Dat lukt goed behalve de calorieën dus :')

Hoe staan jullie tegenover vitamine pillen? Denken jullie dat het gezond is om dagelijks zo'n pil in te nemen. En dan bedoel ik zo'n multivitamine van A tot Zink ding. Dat overweeg ik nog omdat ik lang niet altijd genoeg vitamine en mineralen binnen krijg. Als ik daar ook nog op moet gaan letten word ik een beetje dol vrees ik.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:33

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:52

_Saar schreef:
Ik merk nu al met een paar dagen op m'n eten letten dat m'n buik platter is! Niet als in afgevallen maar gewoon niet opgeblazen. Ik heb best gevoelige darmen dus dat is wel heel fijn.

Ik heb alleen best moeite om genoeg calorieën binnen te krijgen :oo Nooit gedacht maar ik moet dus veeeeel meer eten. Ik eet nu zo dat ik bij de adviezen bij voedingscentrum alles in het groen heb staan. Dat lukt goed behalve de calorieën dus :')

Hoe staan jullie tegenover vitamine pillen? Denken jullie dat het gezond is om dagelijks zo'n pil in te nemen. En dan bedoel ik zo'n multivitamine van A tot Zink ding. Dat overweeg ik nog omdat ik lang niet altijd genoeg vitamine en mineralen binnen krijg. Als ik daar ook nog op moet gaan letten word ik een beetje dol vrees ik.

Ik slik dagelijks een Multi A-Z pil, een visolie tablet en een extra Zink met Selenium tablet.
Zelf sta ik heel positief in het bijslikken van extra vitaminen. :j

Nu dan ook nog Chlorella en Spirulina tijdens mn kuur.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:56

@Chantal: wow wat knap dat je nog zo'n eind gefietst hebt, ik doe het je niet na! Mag je trots op zijn na zo'n actieve dag!
Het zijn niet zo zeer de kcal van brood die me hinderen, maar wel dat ik merk dat ik er niet zo goed meer tegen kan. Ik heb dat nog een periode gehad (in het voorjaar) dat ik erg moe en sloom werd van brood, dus helaas ga ik even iets anders in elkaar moeten knutselen bij de lunch. Ik ben ook redelijk opgeblazen tegenwoordig als ik brood gegeten heb.

Mooi dat je nu al resultaat hebt Saar!

Interessant artikel Marg :)

Je zal het gewoon nodig gehad hebben Phor :j Geen zorgen om maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:08

Bhriseis schreef:
En toch voel ik me zo'n zwijn Lis -O- Hoewel iedereen aan tafel meer weegt dan ik (en vooral ongezonder leeft), kreeg ik heel de tijd opmerkingen van 'waaaauw, wat kan jij eten! Eet je dat nou echt helemaal op?' Ik weet dat ik me er helemaal niets van moet aantrekken hoor, maar ze doen het echt elke keer :roll:

Nuja, dat aardbeien-ijs had niet gemoeten, maar het was wel lekker, dus ach :P

Oeh, morgen én overmorgen, lekker! En jouw lijstjes zijn altijd voorbeeldig, dus dat zal prima lukken!

Die aardappeltjes klinken lekker hoor; hoe dik waren jouw schijfjes en hoe lang hoefden ze? Gewoon met wat olie?

Rot zijn zulke opmerkingen he? :(:)
Ik ben meestal ook een van de weinige die een flinke pizza in de pizzeria op kan. Of zoals gister een hele durum falafel om vervolgens nog de noodels van mijn moeder op te eten die ze niet op kan. Als er al een opmerking komt zeg ik altijd dat ik het toch echt wel kan hebben. Meestal eet ik echte hoofdmaaltijden met een klein tussendoortje erbij, dan kan ik echt goed eten bij het avondeten maar heb ik niet de hele middag lopen 'grazen' zoals mijn tafelgenoten. En ondertussen ligt jouw verbruik ook heel stuk hoger, je mag flink eten Bhris! :) Maar snap best dat je zulke opmerkingen niet zomaar naast je neer kan zetten.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:09

_Saar, ik heb dat ook altijd als ik gezond eet dat mijn buik een stuk platter is!

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
L: havermout met banaan, honing en walnoten en gekookt in amandelmelk
T: ananas :9 + gekookt ei
D: prei en champignon stoofpotje met kip en rijst
T: magere kwark met een appel erdoor + wat honing

T: 40 minuten fietsen + paardrijden

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:11

O: 2 vk br hagelslag + glas fruitontbijt
T: koffie
B: 10 min fietsen
L: weet ik nog niet

Ik vroeg me af of jullie misschien wat suggesties hebben voor mij.
Ik werk namelijk vaak 's middags van 16:00-19:00 of van 16:30-19:30, en ik moet van tevoren wel wat eten maar ik weet niet zo goed wat :=
Ik zat zelf te denken aan noten en of fruit maar misschien weten jullie nog wat? :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:34

Ik vind dat soort opmerkingen ook vervelend. Eén iemand presteerde het ooit om 'bitch' tegen me te zeggen toen ze zag hoeveel ik kon eten. Alsof ik zo slank ben én alsof ik de hele dag op m'n luie reet zit ofzo :+

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:41

O : 1 boterham met jam
T : 2 koppen thee met suiker (ontzettende last van m'n keel), 1 appel gemengd met wat ontbijtgranen (dit is zo lekker!)
L : -
T : -
A : -

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:10

@Chantal; Wat goed dat je zoveel gefietst hebt! Wauw! Vind je het niet fijner om voor producten te kiezen die iets rijker in energie zijn als je jezelf zo'n 'zwijn' voelt (terwijl dat natuurlijk niet zo is! :) ). Zoals noten of avocado oid?
@LisErm; Het valt wel mee. Ik ben gevallen met snowbaorden en heb mijn knie verdraaid in februari. Maar het blijft steeds de vraag wat er nou aan de hand is.

Dat zijn geen leuke opmerkingen :(:) Sowieso is het veel beter geaccepteerd om tegen iemand te zeggen 'Wow, wat ben jij dun' of 'Wow, wat eet jij veel' tegen een slank iemand dan tegen een iets steviger persoon.

O: 2 eieren met een klein beetje rode quinoa en komkommer
L: Mineola, nectarine

Planning:
A: Groentelasagna

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:59

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
T: maisboterham met pindakaas
L: (net pas) Twee maisboterhammen met pindakaas. Drie volkoren crackers met appelstroop.
T: appel
A:? bij vrienden.

B: 20 min fietsen, vanavond uit dus dansen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:02

O: 2 bruine boterhammen
B: 5 km fietsen
T: Pakje Sultana's (=3 kleine koekjes) en 2 havermoutkoekjes.
L: 3 bruine boterhammen, appel
B: 5 km fietsen

Planning:
T: banaan
A: Weet ik nog niet
T: Cracker of boterham

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:45

Judith_ schreef:
Bhriseis schreef:
En toch voel ik me zo'n zwijn Lis -O- Hoewel iedereen aan tafel meer weegt dan ik (en vooral ongezonder leeft), kreeg ik heel de tijd opmerkingen van 'waaaauw, wat kan jij eten! Eet je dat nou echt helemaal op?' Ik weet dat ik me er helemaal niets van moet aantrekken hoor, maar ze doen het echt elke keer :roll:

Rot zijn zulke opmerkingen he? :(:)
.

:(:)

Ik eet ook als een bouwvakker hoor.
Voordeel is misschien alleen dat ik altijd alleen mijn avondeten heb, en uit eten alleen met mijn veelvraat vriend :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:07

Phor echt, ik had niet de magere dus zal vast wel 400 kcal ofzo zijn geweeest. Ach ik had het gister nodig!
En inderdaad nog best wat bovenop je lijstje, maar wel lekker!

Bhri als je inderdaad sloom en op geblazen gaat voelne is dat wel vervelend. Ik zou niet weten of ik mer energie zou hebben zonder brood. Maar ik vind het ook zo lekker dus ik ga het gewoon lekker niet proberen :P

Lois misschien ‘smiddags warm en dan later nog je lunch tijdens koffie pauze of ff tussendoor? Of wil je de tijd rekken zodat je na het werk kunt eten?

Kiki ik had achteraf inderdaad beter iets vullender/kcal rijker kunnen kiezen bedacht ik me ook later.

O: 2 eieren/banaan in blender en gebakken met wat stroop, kaneel en 2 MG crackers met zuivelspread. Ik vond trouwens die ‘pannekoekjes’ echt ook lekker.
T: Flinke portie blauwe druiven
L: Klein bakje halfvolle aardbeienkwarkje, heldere kippensoep, 110 gr. brood met 30+kaas/boter en 1 tomaat/stukje komkommer
T: Appel en paar Maria biscuitjes
A: Salade van Chinese kool, mandarijntjes, kaas, tomaat, komkommer en wat augurk. Pompoenbroodje en meergranenbroodje met zuivelspread(twijfel nog tussen een vega burger maar vind de combi met brood lekkerder denk ik)
T: Magere yoghurt met Peer
T: Ga vanavond naar 'the london knights' :') en we starten met een glaasje champagne. Verder nog ff zien.
B: uur gefietst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:11

Lijstje van vandaag

T: Banaan en kop koffie. Werd vreselijk beroerd wakker dus ben eerst maar op een tussendoortje naar college geweest.
O: (half elf) quinoa vlokken met chiazaadjes, rijstmelk en bosbessen.
L: Ciabatta broodje met 1/2 avocado en een hele tomaat.
T: Gedroogde abrikozen met kruidenkaas + wat gedroogde appel. En een handje kleine, mierzoete koekjes. :=
D: Gebakken aardappelen, sperziebonen, champignons en wat mayo.
B: 1,5-2 uur hardlopen met de loopclub.
T: Vanille sojamelk.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:30

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
T: maisboterham met pindakaas
L: (net pas) Twee maisboterhammen met pindakaas. Drie volkoren crackers met appelstroop.
T: appel, Banaan en 200 gram snoeptomaatjes
A: Stampotje met iets van rookworst
T: misschien nog wat chips

B: 30 min fietsen, vanavond uit dus dansen :)

Net even zin om te eten dus naar de supermarkt maar gezonde dingen gehaald :)

Ik kan inderdaad ook heel veel eten. En dan vooral als het heel lekker is.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:45

O: 2 plakken krentenbrood met thee
T: niks
L: magere yoghurt met zelf gemaakte meusli mengsel
En komkommer als fruit!
T: twee bastogne koekjes
A: sla, aardappelschijfjes, kipkrokant schnitzel en lekker ijs met smelt chocola als toetje
T: cappuccino met cote dor chocola
T: weet nog niet.. Misschien ook niks

Vanmorgen 3 paarden gereden .. Vanmiddag met twee paarden op oefenpacours geweest!
Vanavond lekker op de bank

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:41

Gefeliciteerd Plien91, en geniet van je lekkere dagen *\o/*
Jeetje wat veel fietsen ChantalSmook! En lekker he die pannekoekjes :D
_Saar, ik slik elke dag een vitamine pil en een b12 tablet (eet geen vlees) en binnenkort komt daar een visolie pil bij :)
Bedankt voor de interresante linken Marg!! :)
Bah die opmerkingen zijn altijd rot :(:)

O: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas)
T: mini krentebol (50 gram 136 kcal), manderijntje
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaantje), mini krentebol (50 gram 136 kcal), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 2 pruimen
A: 1/2 lekkerbekje, gekookt ei, spinazie a la creme, klein beetje aardappel. Ananas
T: ? Waarschijnlijk 250 gram magere kwark met 1 appel, kaneel poeder en wat rozijntjes erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, 20/30 minuten paardgereden, 1,5 uur op stal bezig geweest

Beetje veel vetten, ivm de 1/2 lekkerbek en 2x beschuit met pindakaas?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:31

Plien, gefeliciteerd!! *\o/* Leuke dag gehad?

Saar, fijn dat je minder opgeblazen bent! Ik merk dat ook, als ik 'fout' eet, zie ik dat meteen aan mijn buik.

Interessante info over die vitamines :)

Mandy, was de lekkerbek gefrituurd? Anders zou ik zeggen: alleen maar goede vetten, dus niks mis mee. En kijk eens hoe actief je geweest bent vandaag!

Opmerkingen over veel eten zijn mij ook bekend :') Maar gelukkig zijn wij thuis allemaal grote eters, iedereen schept gerust nog een tweede keer op. Als ik met anderen eet krijg ik het nog wel eens te horen.

Lijstje:
O: havermout met rijstmelk, appel, amandelpasta, kaneel/gember/nootmuskaat
T: 3 pruimpjes, paar noten
L: halve zoete aardappel, 50gr tofu met ras el hanout, halve paprika en rauwe spinazie
T: handje noten, 4 wortels
A: zilvervliesrijst met tofu en sperziebonen, en een mespuntje knoflooksaus
T: oliebol

B: 5km hardlopen, halfuur fietsen, 3 kwartier wandelen

Het is dorpsfeest hier, en daar horen oliebollen bij :))

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:22

Haha appart oliebollen in deze tijd, maar wel heel lekker!
Vervelend kiki helemaal omdat ze niks kunnen vinden..
Net lijstje Mandy! Qua hoeveelheden een stuk beter vind ik :)
Gefeliciteerd Plien!

Ik was/ben vandaag weer een dagje naar n vriendin in Leiden geweest. Lunch zelf meegenomen omdat het me anders wat te ver ging met ongezonde dingetjes en kon nu zonder schuldgevoel genieten :D
O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 1 sinaasappel
T: 118 kcal aan havermoutkoekjes
L: 2 plakjes desem roggebrood met 10 gram kaas, 115 gram druiven, 83 gram perzik, 2 pruimen en een halve rode paprika
T: samen met vriendin 35 gram organische witte chocolade met vanille (17.5 gram :P )
A: penne met vis, courgette, paprika, tomaat, champignons en beetje kruidenkaas. Als toetje bakje (150ml ben &jerry ijs :D )
D: 1x koffie, veel water, flesje cola light en flesje spa rood
B: 10 min fietsen, van 14-18 in de stad winkelen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:51

O: Baked oats met banaan, pruim en blauwe bessen
T: Galia
L: Kommetje pompoensoep en geroerbakte spruitjes met bosui, paprika en knoflook met satésaus en gebakken uitjes
T:-
A: (al vroeg ivm zadelpassessie om 17.30 bij m'n instructrice op stal) Salade van kropsla, cherrytomaatjes, paprika, komkommer en dressing met kalkoenfilet
T: Alpro mild&creamy vanille yoghurt en druiven, plakje rookvlees.
D: Groene thee, zelfgemaakte warme choco van cacao, soja vanilledrink en water met slagroom, slimpie en water

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:13

*Sluipt uit meeleeshoekje*

Ik heb een vraagje :) Sinds een aantal weken ben ik (weer) werkzaam in het onderwijs, waarbij ik lekker de hele dag pubers van het basis-/kaderniveau pesten met maatschappijvakken. Ontzettend leuk werk, maar ook doodvermoeiend omdat de leerlingen drukdrukdruk zijn en mijn vakken nou ook weer niet de leukste/makkelijkste ter wereld vinden :+.
Gevolg: de pubers vreten al mijn energie op en daar raakt mijn maag erg leeg van :)) Op school is het nog wel te doen, maar tussen thuiskomst en het avondmaal zit al gauw een uur en in dat uur is verleiding erg groot om mijn honger te stillen met troep, wat ik liever niet wil.
Ik ben hiervoor dus op zoek naar een oplossing. Avondmaal eerder doen is (momenteel) geen optie (anderen in huis vinden 17.00 een beeeetje vroeg) en nootjes o.i.d werkt ook niet echt omdat ik de hele zak dan leeg eet.

Momenteel ziet mijn schema er ongeveer zo uit:

O: flinke bak havermout, halve liter thee
T: banaan, kop koffie
L: vier boterhammen met rookvlees
T: fruit/groenten
A: wisselend, ik zorg in elk geval voor een grote portie groenten
T: fruit, halve liter thee

Op mijn werk drink ik daar dan nog enkele sloten koffie en een of twee flesjes water (halve liter). Ergens tussen het tweede tussendoortje en het avondeten gaat het dus mis... Van de week had ik braaf cashewnootjes (ongezouten), maar dat zakje was dus meteen leeg :+ Beweging zit er ook nog even niet in, kom iedere avond doodmoe thuis.

Heeft iemand suggesties?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:15

Een paprika in reepjes snijden en daar op knagen? :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:23

Had ik vandaag inderdaad! Toch heel licht in mijn hoofd geworden.. Hoewel ik vanochtend een beetje lui was en twee broodjes heb gegeten in plaats van havermout, daar kan het ook aan gelegen hebben.