De eetbare tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:24

Ziet er goed uit hoor Dani!
Voor fruit heb je sowieso niet echt groene vingers nodig, dat groeit altijd wel :D

Ik heb vandaag weer eens flink onkruid gewied, en dat was echt hard nodig :=
Nu zijn de plantjes weer zichtbaar :))
Inmiddels staan de tomaten, paprika en meloenen en komkommers al in de kas en daar hebben ze het wel naar hun zin :)
Afbeelding

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:23

Jeetje wat heb je veeeel, mooi hoor! Jij hoeft zeker het hele seizoen geen groente te kopen? Zo ver ben ik nog niet.

Lijkt me wel fijn. Ik proef zelf echt het verschil tussen eigen geoogste groente en dat wat je in de supermarkt koopt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:25

Netjes Annemiek! , ziet er ook geordend uit en professioneel :P

Zal morgen de afrikanen halen , ik ben echt uit op oorlog ze zitten overal die takke mieren ><

Morgen gaan de tomaten waarschijnlijk het huis uit , zitten ook al bloempjes op . Maar de komkommer moet er ook nodig uit , en tuin bied ruimte aan 1 van de 2 momenteel

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:27

Hier echt veel vieze naaktslakken brrr...
Volgens mij zit hier al jaren een soort slakkenplaag ofzo is niet normaal hoeveel :(
Vandaag wel m'n hele kleine andijvie plantjes in het opkweek kasje gezet dus ik hoop dat ze het vannacht overleven, heb er voor de zekerheid maar potjes overheen gezet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:29

Ik ruil graag voor je slakken :P , dan krijg jij mijn mieren :j

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:36

Rebecca schreef:

Hahaha tsja slakken kan je oppakken en uit je moestuin halen maar mieren inderdaad niet...
Weet nog niet of ik wil ruilen :Y)

Wat ik ook vaak hoor is koffiedik maar volgens mij is dat voor alles slakken, katten en mieren haha :p maar misschien kun je het eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:58

kimberley23 schreef:
[naam] schreef:

Hahaha tsja slakken kan je oppakken en uit je moestuin halen maar mieren inderdaad niet...
Weet nog niet of ik wil ruilen :Y)

Wat ik ook vaak hoor is koffiedik maar volgens mij is dat voor alles slakken, katten en mieren haha :p maar misschien kun je het eens proberen!

Ben met peper en koffiedik gaan strooien , maar kan lang niet alles doen dus het belangrijkste eerst en dat zijn de zonnebloemen , broccoli , aardbei en sperciebonen stuk oh en heb perongeluk op de munt ook gestrooid :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:55

Mieren kan je mierenpoeder voor strooien, maar je kan ook gewoon waterkoker aanzetten en dit in het nest gieten als het gekookt heeft.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:57

gribaldi schreef:
Strooi dan wel zout :')

Kippen, hoef ik op het moment ook even niet.

Spoiler:
Krijgen binnenkort gezinsuitbreiding, heb het alleen nog niet verteld :')

Gefeliciteerd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:09

Marcella schreef:
Mieren kan je mierenpoeder voor strooien, maar je kan ook gewoon waterkoker aanzetten en dit in het nest gieten als het gekookt heeft.

Nest zie ik niet , ze zitten dan ook nog eens door de hele tuin heen -O- . Bij de konijnen , bij de groente bij de schuur en bij de rozen . Nog net niet in huis

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:11

Ik heb een mol in mn tuin. Precies waar nog niets staat gelukkig.
Binnenkort de sperziebonen zaaien. Dowerwten hebben de slakaanval overleeft gelukkig. Maïs staat ook boven, alle zaadjes zijn opgekomen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:18

Hier vorig jaar een mol door de knoflook en sjalotjes heen. Gelukkig hebben de sjalotjes het overleefd, de knoflook was al wat twijfelachtig.

Maar dit jaar lijkt de knoflook het goed te doen. Nog even afwachten ;)
Aan de hand daarvan dan bepalen of ik er volgend jaar meer in zet of helemaal niet meer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:50

Hier ook een mol in de moestuin. Eerder hadden we woelmuizen, die aten de wortels en bieten enzo op.. Maar mollen eten vooral emelten en slakken en kevers en andere vervelende beestjes, dus zo lang deze niet mijn groentes overhoop graaft mag ie blijven :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:11

84
Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:17

Ga je die allemaal planten? Werk jij bij de AH? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:19

Mollen kunnen stukken nuttiger zijn , heb alleen een kat met enorme jachtdrift.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:26

Hihi nee, mijn oma haar collega heeft ze mee gekregen of overgekocht omdat ze over waren en wist dat ik ze spaarde dus ging via oma. Tuinkers en kruiden ga ik wel volop planten maar broccoli kwam vorige ronde veel uit dus daar 0 of 1 van.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:39

Ik zag net dat mijn woonplaats een 56 mm neerslagtekort had. Dat zal wel voor een deel opgeruimd zijn met de regen van nu :D... En morgen met de schoffel de tuin in rennen, want dat onkruid groeit nog een tandje harder met dit weer.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:30

8nnemiek schreef:
Ach, wat jammer van de zonnebloemen -O-

Leuk dat je ook nog wat aardappel gaat poten rebecca! Ik verbaas me er elke keer weer over hoe veel lekkerder de aardappels uit eigen tuin zijn, terwijl het toch hetzelfde ras is als die uit de winkel!

Ik heb ook aardappels gepoot een tijdje geleden, maar heb eigenlijk geen idee wanneer die geoogst kunnen worden :P Weet jij dat toevallig?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:36

Aardappels kun je al gaan oogsten als het blad nog groen is en wanneer je ze groot genoeg vindt om te eten. In de zomer loop ik regelmatig even de tuin in voor een schaaltje krieltjes :D Je oogst dan wat je nodig hebt en de rest laat je zitten. Ze groeien de hele zomer verder.
Als het loof afsterft dan is het tijd om alles eruit te halen. Ook dan kunnen ze prima nog een aantal weken blijven zitten hoor, maar ze groeien dan niet meer verder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

Hier ook Nicola in de grond tussen de gewone planten. :+ En dankzij dit vochtige weer laten ze zich zien. *\o/*

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

Oke, super bedankt! Ben erg benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:43

Ja heerlijk he, die regen _/-\o_
Ik heb gisteren bijna alle tomaten die ik nog teveel had toch maar gewoon tussen de bloemen gezet, dus ik heb nu nog zo'n 20 extra planten :=
Ach, tomaten heb je nooit te veel he :+ In ieder geval ben ik blij dat ik nu niet alles met de hand water hoef te geven!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:47

8nnemiek schreef:
Ja heerlijk he, die regen _/-\o_
Ik heb gisteren bijna alle tomaten die ik nog teveel had toch maar gewoon tussen de bloemen gezet, dus ik heb nu nog zo'n 20 extra planten :=
Ach, tomaten heb je nooit te veel he :+ In ieder geval ben ik blij dat ik nu niet alles met de hand water hoef te geven!

Jij hebt echt hele groene vingers he? :D ook foto's, ziet d'r goed uit, heel veel en je post ook steeds zo veel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:51

De regen is echt lekker! , voor het onkruid >< . Pff moet nodig de boel gaan wieden , komende week tomaatjes en komkommers de deur uit . Even zien hoe en waar , beetje ruimtetekort in huidige stukken tuin .