Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:03

Zit er in kaas vlees Verward
Of stel ik nu een hele domme vraag Tong uitsteken

Nou ik dacht iig dat appelstroop niet zo slecht was, er zitten iig niet veel calorieen in, en er zit ijzer in dat is goed voor je en verder weet ik niet of er veel vet in zit want de appelstroop is op hier Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:07

Appelstroop schijnt behoorlijk gezond te zijn ja. Jammer alleen dat ik het niet lust, zó zoet, brrr...

Pff, ik moet nog 2 roggebroodjes eten straks en 'k zit nou nog vol van m'n 2 cracottes met kaas van net. Heb ook al een banaan en een appel op, en vanochtend gewoon yoghurt met muesli.

Heb ik ook weer zo'n lekker sportrooster dat 'k pas om 21:30u kan gaan eten
Nou ja, beter dan dat ik nu zou moeten gaan dineren Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 17:07

Jamy schreef:
Zit er in kaas vlees Verward
Of stel ik nu een hele domme vraag Tong uitsteken

er zit stremsel (chymosine) in en dat halen ze bij normale kaas uit de maag van een nuchter kalf.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:32

hey, dat van de appelstroop is wel een goeie tip. Ga morgen gelijk proberen, vandaag op zich wel normaal gegeten.

ontbijt:
- 2 volkoren beschuit zonder beleg
- 2 bruine boterhammen met komijnekas

tussendoor:
- 1 banaan
- iets van 2 liter water

-avondeten
- 1 kipfile, 100 gram
- 2 aardappelen met een beetje ketchup
- 2 scheppen brokoli
- 1 schaaltje magere yoghurt met slimpie limonade.

Nou, zo lijkt het wel erg veel als is ik het zo bekijke maar verdeeld over de dag valt het wel mee toch? Bloos

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:37

Veel??????? Dat is bijna niks! Meid, ik snap niet dat je dat volhoudt! Voel je je wel goed overdag? Geen duizeligheid ofzo?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:37

Volgens mij heb ik vandaag slecht gegeten Verward Heb maar 11 gram vet binnen gekregen, wel gewoon 1195 calorieen. (En er zal vanavond nog wel een appel bijkomen).
Dit heb ik gegeten :

Ontbijt
- 2 bruine boterhammen met aardbei

Lunch
- 2 bruine boterhammen met sandwichspread
- 2 plakken ontbijtkoek

Diner
- redelijk veel macaroni met groentes en wat kaas
- flinke bak magere yoghurt, tropische vruchten

Tussendoortjes
- stuk winterpeen
- 1 appel
- stuk komkommer

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:40

Passival :
Moet je niet lunchen?
En ik vind je avondeten echt heel weinig, je moet sowieso meer groente eten lijkt me en kun je niet nog wat fruit eten? Een appel ofzo?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:41

jodeljodel schreef:
Veel??????? Dat is bijna niks! Meid, ik snap niet dat je dat volhoudt! Voel je je wel goed overdag? Geen duizeligheid ofzo?

hoi,
zo weinig is het otch niet? op sommige dagen eet ik minder. Ik had om 8.00 uur ontbeten en ja om een uur of 4 wel wat duizelig daarom heb ik toen een banaan genomen voordat ik ging paardrijden. Wil niet dat er rare dingen gebeuren. Maar het is nu wel echt nodig dat ik ga afvallen. Ik wil over 2 maanden 7 kilo kwijt zijn.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:42

_Scarlet_ schreef:
Appelstroop schijnt behoorlijk gezond te zijn ja. Jammer alleen dat ik het niet lust, zó zoet, brrr...

Pff, ik moet nog 2 roggebroodjes eten straks en 'k zit nou nog vol van m'n 2 cracottes met kaas van net. Heb ook al een banaan en een appel op, en vanochtend gewoon yoghurt met muesli.

Heb ik ook weer zo'n lekker sportrooster dat 'k pas om 21:30u kan gaan eten
Nou ja, beter dan dat ik nu zou moeten gaan dineren Tong uitsteken

Het is wel slecht om dan nog uitgebreid te gaan eten, dan vergiftig je je lichaam, als je eet voordat je gaat slapen (binnen 2 uur geloof ik).
Kun je niet beter wat meer eten voor het sporten? Dan heb je meteen meer energie.. Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:43

Passival schreef:
jodeljodel schreef:

hoi,
zo weinig is het otch niet? op sommige dagen eet ik minder. Ik had om 8.00 uur ontbeten en ja om een uur of 4 wel wat duizelig daarom heb ik toen een banaan genomen voordat ik ging paardrijden. Wil niet dat er rare dingen gebeuren. Maar het is nu wel echt nodig dat ik ga afvallen. Ik wil over 2 maanden 7 kilo kwijt zijn.

Van 8 tot 4 niet eten? Verward Dat is heel slecht.
Je moet gewoon lunchen. Als je wil afvallen door te stoppen met eten; dat lukt niet. Staat hier ook al in het topic uitgelegd, geloof door Laura, die heeft alles echt heel duidelijk uitgelegd. Lachen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:44

Vandaag:

'sochtends: 1 bruine boterham met jam en 2 glazen water
tussendoor Bloos : 1 broodje gezond en een afbakbroodje met pasta
Middag: Noodles een wit bolletje met jam en een tosti

Verder nog een zakje hamkaas chips en een paar mango snoepjes (suikerbommetjes... Bloos ) En nog wat glazen water en limonadesiroop
Grrr als ik zie hoe jullie eten word ik jaloers... Boos! Knipoog

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:46

Ik zal eens lezen wat laura verteld, heb het topic wel globaal gevolgd maar niet alles gelezen, soms wordt er op een dag wel 2 blz gepost, lees dan meestal de laatste paar posts Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:46

Spetterlover; ik zou toch iets meer goed-vet proberen te eten. Beleg 1 boterham met kipfilet of rookvlees ofzo. Verder Passival: LUNCHEN! Ja

Ik denk dat jullie beide wat te weinig eiwit eten trouwens. Dat is juist nodig om af te vallen en kan je halen uit eieren (goh Knipoog ) melk en yoghurt enzo.

Fonnie: probeer meer te ontbijten. Echt hoor, als je 's cohtends goed ontbijt heb je de rest van de dag een stuk minder honger en minder snel trek!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:47

Fonnie schreef:
Vandaag:

'sochtends: 1 bruine boterham met jam en 2 glazen water
tussendoor Bloos : 1 broodje gezond en een afbakbroodje met pasta
Middag: Noodles een wit bolletje met jam en een tosti

Verder nog een zakje hamkaas chips en een paar mango snoepjes (suikerbommetjes... Bloos ) En nog wat glazen water en limonadesiroop
Grrr als ik zie hoe jullie eten word ik jaloers... Boos! Knipoog

Misschien moet je 's ochtends meer eten, dan ga je minder chips en snoepjes eten, dat heb ik ook gemerkt. Ik neem nu als ik trek heb gewoon nog een extra boterham of een stuk komkommer ofzo en dat werkt echt Ja

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:48

Laura schreef:
Spetterlover; ik zou toch iets meer goed-vet proberen te eten. Beleg 1 boterham met kipfilet of rookvlees ofzo. Verder Passival: LUNCHEN! Ja

Ik denk dat jullie beide wat te weinig eiwit eten trouwens. Dat is juist nodig om af te vallen en kan je halen uit eieren (goh Knipoog ) melk en yoghurt enzo.

Fonnie: probeer meer te ontbijten. Echt hoor, als je 's cohtends goed ontbijt heb je de rest van de dag een stuk minder honger en minder snel trek!

Ik ben vegetarisch dus dat eet ik niet. Normaal heb ik veel meer vetten op een dag, maar nu veel minder gesnoept dan normaal, dus het is wel te zien dat ik verkeerde vetten nam (uit chocola, chips..)
Yoghurt neem ik elke dag wel een (redelijk grote) bak Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:50

Passival; goed idee Haha!

Verder nog een keertje: Beschouw je lichaam als een verbrandingsmachine. Als je niet eet, (toevoegt in de machine) gaat het vlammetje op heel laag, en wordt er niks verbrand. Om je calorieen te verbranden, moet je dus (hoe gek het ook klinkt) blijven eten! Je moet je verbrandingsmechanisme aan de gang houden! Dat kan je het beste doen door niet te grote maaltijden te eten (muv ontbijt) en om 10 uur en 3 of 4 uur een tussendoortje (gezond dus he Knipoog ) te eten!
Doe je dat niet, en eet je van 8-4 niks, dan gaat je lichaam lekker in de lage-verbrandingsstand. En als je dan arbeid verricht, waarvoor je lichaam energie (=eten) nodig heeft, gaat het wanneer je een maaltijd eet, juist energie opslaan (=dikker worden!) om reserves te hebben voor die inspanningen!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:51

Spetterlover; in dat geval zou ik toch zeker voor eieren gaan, het vet uit het eigeel kan je dan goed gebruiken; niet weglaten dus!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 18:59

uh :s volgens mij snap ik het niet helemaal meer. Je zegt nu just dat je mee moet eten om af te vallen omdat je lichaam het eten anders niet verbrand. S'ochtends eet ik veel om die verbranding op gang te helpen maar dit hoeft toch niet de hele dag door? Je hebt gelijk dat ik wel moet lunchen maar die tussendoortjes zorgen er toch juist voor dat je dik wordt? Van veel gezond eten wordt je ook dikker?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:07

nee hoor. Je maakt de denkfout dat je weinig moet eten om af te vallen. Dat is bij bepaalde voedingsmiddelen waar (vetten - suikers etc) maar geldt niet voor anderen (groente etc)

Als jij 's ochtends ontbijt (goed! idd!) komt je stofwisseling op gang. Maar die verbranding vermindert in de loopt van de dag (denk maar aan een auto- de bezine wordt verbruikt dus je zal moeten bijtanken) om te voorkomen dat je op een punt komt waarbij je stofwisseling langzaam gaat werken omdat je al je ontbijt verbrand hebt, kan je het beste een tussendoortje nemen. Ook omdat je suikerspiegel daalt - en op het moment dat die heel laag is zal je heel erg honger krijgen - dan eet je een enorme lunch. terwijl je, als je een gezonde snack had gegeten, je lichaam toe kon met een lichtere lunch.

Tussendoortjes moet je niet zien als snoep. Een goed tussendoortje is bv een volkorencracker met was rookvlees, of een appel, een stukje magere kaas, etc.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:19

Passival schreef:
jodeljodel schreef:

hoi,

Ik begrijp dat je af wilt vallen, maar niet lunchen is niet gezond hoor, je moet goed en gezond eten, en GEEN maaltijd weglaten......

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:22

Passival schreef:
uh :s volgens mij snap ik het niet helemaal meer. Je zegt nu just dat je mee moet eten om af te vallen omdat je lichaam het eten anders niet verbrand. S'ochtends eet ik veel om die verbranding op gang te helpen maar dit hoeft toch niet de hele dag door? Je hebt gelijk dat ik wel moet lunchen maar die tussendoortjes zorgen er toch juist voor dat je dik wordt? Van veel gezond eten wordt je ook dikker?

nee je maakt inderdaad hier een 'fout' Van normaal gezond eten word je NIET dikker, dat is alleen maar goed voor je.
's ochtends goed eten is goed inderdaad om alles op gang te brengen, maar je moet 's middags ook fijn een paar volkorenboterhammen eten, zeker als je nog veel energie gaat verbranden.
Niet eten is slechter dan normale hoeveelheden (mits gezond) !!!!

en van tussendoortjes hoef je niet dik te worden, ligt eraan wat voor tussendoortjes je neemt Knipoog

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:57

Ik zal mijn voedingsschema wel eens laten zien, misschien dat jullie daar wat aan hebben:

maaltijd 1: 75 gr. brinta + 25 gr. proteine poeder aanmaken met magere melk.

maaltijd 2: 45 gr. knackebrood of rijstwafels
1 stuk fruit

maaltijd 3: 200 gr gekookte rijst, 100 gr kip of vis, 200 gr. groente.

maaltijd 4: 2 pakjes sultana koekjes en 1 stuk fruit.

maaltijd 5: 200 gr gekookte aardappelen, 200 gr. groente, 100 gr. vis of kip.

maaltijd 6: (ongeveer een uur voordat ik ga slapen) 200gr. kwark met 150 gr. ananas en 25 gr. proteine poeder.

en daarbij drink ik ongeveer 3 liter water per dag buiten alle andere drankjes (koffie ,thee).
Ik fitness/krachttraining dus ongeveer 4 keer per week.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:04

Laura schreef:
Spetterlover; in dat geval zou ik toch zeker voor eieren gaan, het vet uit het eigeel kan je dan goed gebruiken; niet weglaten dus!

Je mag toch maar 3 eieren per week? En dat ga ik echt niet weg krijgen ben ik bang.. nog andere dingen die ik kan nemen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:06

Spetterlover schreef:
Je mag toch maar 3 eieren per week? En dat ga ik echt niet weg krijgen ben ik bang.. nog andere dingen die ik kan nemen?

dat ligt eraan wel dieet je doet

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 20:12

nee hoor, dat eieren je cholesterol verhogen (dat is wat jij bedoelt) is ongeveer zo oud als je oma Haha! Je mag best elke dag een ei. Ik varieer meestal met gekookt, scrambled, gebakken en ommelet. Ook handig als broodbeleg.
Jodeljodel: ziet er goed uit, lijkt wel op mijn dagindeling. Alleen blijf ik ver weg van aardappelen (vanwege de GI... brrr... ) en is mijn ontbijt wat groter. Ik probeer ook niet meer te eten na 8 uur.