Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:53

Kimmes: ik vind het op zich een goed idee om een nieuw topic te openen voor koolhydraatarm/beperkte recepten. Wat ik nu doe is vaak even een printscreentje maken met de telefoon en dat opslaan! :) Ik ben zelf niet zo'n held om een topic een mooie opening te geven, dus die eer mag iemand anders hebben ;)

Belsje en Laura: nette lijstjes!

Hier gaat het verder ook goed wat eten betreft! :)
Ben nu al nieuwsgierig of ik zondag weer positief resultaat zie op de weegschaal! :o

milatje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:55

Kan je het aan om maar eens per week op de weegschaal te staan? Ik ben daar echt te nieuwsgierig voor en sta bijna dagelijks op de weegschaal. :o

Maar ik word dan ook heel blij van elke ons die ik afval en kan het wel relativeren dat je de ene dag wat meer weegt als de andere.

Zo sta ik vandaag op -26,5 kilo :-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:04

Ik kan het ook niet laten :') Meestal kan ik het idd ook goed relativeren, al heb ik daar de laatste tijd wel meer moeite mee, begin een beetje ongeduldig te worden haha. Maar dat komt ook omdat de kilo's er vorige keer afvlogen, nu gaat het minder hard. Maar toen startte ik na een periode slecht eten, nu was ik al op dieet, alleen niet khd arm, dus die overgang is natuurlijk veel minder groot.

Wauw Milatje, echt zo super!! *\o/*

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:06

Milatje: ik vind het moeilijk hoor, maar ik weet ook dat als ik (veel) vaker weeg en ik ben dan eens iets zwaarder, ik gelijk ga denken waar komt dat vandaan? En ik wil absoluut niet doorslaan. ;). Ik heb ook tijden gekend dat ik iedere dag op de weegschaal stond. Als ik maar 100 gram zwaarder was als de dag er voor, baalde ik enorm :o.
Daarom doe ik het nu zo ;) Jij bent wel super goed bezig. De teller bij mij stond door een tarwevrij dieet al op - 18kg. Nu de overige 6-8 nog :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:27

Het is wel jammer dat het wat minder hard gaat als de vorige keer. Aan de andere kant vraag ik mij altijd af hoe hard het moet gaan. Je wilt snel resultaat zien, maar is dat ook het beste?

Voor mijzelf kan ik vaak wel een reden vinden waar het door komt dat ik niet afgevallen ben: gezondigd, te weinig gedronken etc. Het maakt mij er wel bewust van!

ItsMe jij bent ook goed bezig!

Ik wil er overigens nog meer af hoor. -55,9 is het doel. Dus ben bijna op de helft.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:30

Is ook zo hoor, en dat weet ik ook wel en kan ik mezelf meestal ook wel voorhouden, maar soms is dat toch ff moeilijk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:35

Laura82 schreef:
Is ook zo hoor, en dat weet ik ook wel en kan ik mezelf meestal ook wel voorhouden, maar soms is dat toch ff moeilijk.

Dat heb ik ook hoor :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:38

Ik vind het ook echt knap dat jij het al zo lang volhoud! Zeker als je bedenkt dat je toch nog wel een lange weg te gaan hebt. Respect!
Hoe lang heb je erover gedaan om hier te komen?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:45

Hihi dankje. Het is echt een kwestie van de knop omzetten. Het moest en zou echt anders... Ik was ook echt veel te zwaar met een bmi van bijna 45. :o

En natuurlijk heb ik mijn ups en downs, maar het lukt mij om mij te herpakken. Mede door m'n omgeving, want het is absoluut niet altijd makkelijk.

Ik ben gestart op 26 oktober 2015. Tot halverwege februari 2016 was ik 9 kilo afgevallen. Vanaf toen kha gaan eten en dus 17,5e kilo afgevallen.

Als ik op deze voet door ga verwacht ik voor 1 juli 2017 mijn streefgewicht bereikt te hebben. :-)

Ohja, ik heb overigens mijzelf altijd voor gehouden: als het nu niet lukt ga ik een maagverkleining laten doen. Iets wat ik absoluut niet wil. Een goede stok achter de deur. Maar het was duidelijk dat er absoluut iets moest veranderen.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:47

Dit was in oktober 2015:

Afbeelding
Afbeelding

En 2 weken terug:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:56

Wauw, wat een verschil!! En wat zie je er goed uit!!!

Bij mij is de knop omgegaan door de zwangerschapsdiabetes en verhoogde kans op diabetes type 2. En ik wil gewoon gezond zijn voor de kindjes.
Ik ben sinds januari van dit jaar ongeveer 10 kg afgevallen, alleen blijft alles rond mn middel hangen en is het dus bijna niet te zien en scheelt het geen kledingmaat. Hopelijk wordt dat nu beter :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:00

Milatje, echt eeb megaveer in je reet! Wauw!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:01

Ja, het verschil is echt grandioos. En dat ondanks een schouder operatie + burn out tussendoor en een revalidatie traject waar ik nu vol in zit. :D

Ik wil ook graag gezond zijn. Zeker met m'n blik op de toekomst en kinderwens. :o

Dat is ook een hele goede reden om af te vallen. Jammer dat het bij je buik blijft hangen. Anderzijds hebben daar wel twee kindjes in gezeten he! Vergeet dat niet!
Hoop voor je dat er snel wat meer af gaat en dat het zichtbaarder wordt.

Ik ben zo'n 3 a 4 kledingmaten gezakt, al is het nu niet helemaal goed te zeggen omdat ik niet alle kleding aan krijg doordat ik m'n schouder maar beperkt mag bewegen :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:06

Waar ben je eigenlijk aan geopereerd in je schouder? Wel lastig zo!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:07

Wauw wat een verschil!! Toppers!
Mijn planning:
O: magere yoghurt met noten, lijnzaad en aardbeien
M. 3 eieren als omelet met 150 gram soepgroente en iets geraspte kaas
A: Kipfilet met salade

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:13

Laura82 schreef:
Waar ben je eigenlijk aan geopereerd in je schouder? Wel lastig zo!

De kraakbeenrand in m'n schouderkop is losgelaten toen ik vorig jaar augustus van de trap af viel (stom ongeluk, stapte verkeerd). Diagnose is half juni pas gesteld, dus heb bijna een jaar met ondragelijke pijn gelopen en vol aan de pijnstillers gezeten.

Dit hebben ze operatief vast gezet/gerepareerd, 1,5e week na de diagnose. En nu volg ik een revalidatie traject van zo'n 9 tot 12 maanden.

Probeer het maar positief op te pakken en direct het starten met sporten mee te pakken in m'n revalidatie. Kijken wat bij mij past en daar onder begeleiding mee starten. Al zal dat nog even duren hoor. Ik mag nu niet sporten. En kan m'n arm nu net weer een paar cm optillen. :+

Ik ben nu sinds enkele weken van de pijnstillers af. Slik enkel nog af en toe wat paracetemol. En sindsdien val ik veel sneller af als dat ik deed.

@ck88 jij bent ook goed bezig!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:15

WAUW Milatje!!! wat goed!!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:34

Milatje: :wow: wat een verschil!
Super goed bezig

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:34

Welkom aan alle nieuwelingen!

@Milatje: *\o/* +:)+ _/-\o_

@Belsje, blij dat je m'n recept lekker vond. Ik geniet er zelf ook nog steeds van :9

@Secricible, als je insulineresistent bent, en niet vol kh arm wilt gaan, kan je ook net als ik kh beperkt doen. Ik eet zo'n 50 tot 70 gram kh per dag, soms minder. En ik begin m'n dag rustig met 1 kaiserbroodje (18 gram kh) met kha beleg natuurlijk. Ik ben zelf diabeet en kan en mag daardoor ook niet vol kha gaan.

Zelf de afgelopen dagen echt plat gegelegen met de griep. Last van m'n maag en m'n buik, keelpijn, hoesten en koorts. Maar, elk nadeel heeft een voordeel.... En ik ben voor het eerst in ruim 20 jaar door m'n plateau van 80 kg heen *\o/*
Nog 9.5 kg te gaan, en duimen nu dat ik niet weer terugschiet... Heb m'n eten al aangepast (iets minder kh bij het ontbijt), en nu stug doorgaan dus.... En m'n hardloopschoenen tevoorschijn gaan halen :j
Ik had mezelf ruim drie jaar geleden toen ik begon, beloofd dat ik weer ging hardlopen zodra ik onder de 80 kg zou komen. Dus zodra ik griepvrij ben gaan we het maar eens wagen weer :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:51

Zo net maar weer boodschappen gedaan voor de komende 1 tot 1.5 week. Ben het toch echt niet meer gewend om zelf boodschappen te doen en elke dag zelf te koken.

Ik eet 1 tot 2 keer per week bij mijn ouders en 1x pw bij mijn oma. Voor de rest kookte ik echt heel slecht voor mezelf XD
Maar nu zijn mijn ouders op vakantie en ik doe kha arm dus moet ik elke dag koken om eten te hebben haha.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:53

Wow Milatje, wat goed van je! Echt knap!

Laura82; heb je kinderen of wil je kinderen? Kan me voorstellen dat PCOS in dat geval geen succes is...

Vandaag beetje weinig gegeten. Vanmiddag een salade bij IKEA met zalm en net roerbakgroenten met varkensvlees. Denk dat ik zo even wat blauwe besjes ga eten, vanavond snacken (komkommer met filet, gevulde eieren, kaas, etc.).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:43

Ik heb 2 kinderen, dus ik ben in dat opzicht gelukkig klaar :) voor de eerste de medische molen in geweest, na die bevalling had ik zowaar een cyclus en daar was broertje onderweg, iets eerder dan gepland := ontzettend welkom en gewenst, maar we hadden het gewoon echt niet verwacht :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:40

Siamsmeesje, dankjewel! Komt goed, ik ga voorlopig dalen naar 50gram (20-10-20) en dan na het sporten wel nog lekker khd (40gram in 1x) om glycogeen aan te vullen. Ik denk dat ik begin volgend jaar wil dalen naar zeer koolhydraatbeperk en ketose. Overigens kan dat met diabetes wel, maar dan moet je goed overleggen met je arts en een dietist, want daar moet je medicatie echt constant op ingesteld worden, anders vlieg je van hypo naar hypo.
Wat goed dat je door je plateau heen bent, moet een superfijn gevoel geven na zoveel tijd!

Best gek vandaag, om bij de mosselen geen half stokbrood te eten haha. Had nu voor mezelf 1 noten-rozijnen bonkje gebakken, gewoon normaal brood. Wil nog wel wat koolhydraatarme broodjes bakken in de toekomst die ik in de vriezer kan leggen voor dit soort momenten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:43

Streng KHD arm kan idd ook gewoon bij diabetes
Alleen wel onder goede controle idd

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:41

Ik heb het idee dat zoetstoffen hetzelfde effect hebben op mijn lichaam als 'gewone'suiker -O-