Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aelin

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 06:17

Aphro is heerlijk :)

ik heb wel alleen de smaakjes geprobeerd, maar ik vindt het lijken op Optimel kwa smaak.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:06

Ik vind dat dan weer helemaal niets, de smaak blijft zo hangen in mn keel, word er snel misselijk van.

Ik ben vooral gek op groentes, fruit en bonen. Als ik soms ook onze boodschappen vergelijk met anderen, ben ik best wel trots. Mensen hebben denk ik geen idee hoe veel van hun boodschappen dieren bevat, en hoe slecht dat eigenlijk voor je is.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:37

Ik moet zeggen dat ik een vervelend probleem heb, en ik heb het nooit eerder opgemerkt dus misschien heeft het te maken met veganist zijn.
Maar de laatste tijd heb ik steeds vaker last van een slechte adem. Ik voel dan met slikken echt een soort slijm prop achterin mijn keel, waardoor slikken moeilijk gaat, en ik proef ook echt achterin mijn mond dat het vies is/stinkt. Het is dus niet dat mensen het tegen mijn zeggen maar ik proef het zelf soort van ook al.

Komt dit iemand bekend voor? Ik kan er verder niks over vinden en ik weet niet wat ik er tegen moet doen. Ik heb verder een heel goed gebit, geen gaatjes ooit gehad, en ik poets gewoon netjes 2/3x per dag, inclusief mijn tong, hier heb ik zo'n speciaal schraper dingetje voor zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:55

Misschien amandelstenen? Google maar eens (amandelstenen of tonsil stones), dat zou namelijk het best kunnen zijn denk ik.

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:59

Daar heb ik inderdaad wel eens last van gehad, maar eigenlijk is dat juist verdwenen de laatste maanden. Ik heb echt het gevoel dat er een brok slijm in mijn keel zit. Niet echt iets wat je voelt als ik slik, maar wel dat het slikken veel lastiger lijkt te gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:03

Bij de Kruidvat kun je ook vega vitaminen kopen ^^ dke heb ik, lekker makkelijk, zit alles in. :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:50

Je kunt als je net begonnen bent best even 'overgangsverschijnselen' hebben. Ik zou nog even afwachten, genoeg drinken en anders er eens naar laten kijken.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:22

Vraagje,

eten jullie vooral veel fruit op een dag of juist heel veel groentes?

ik ben nu soms een beetje inspiratieloos met mijn ontbijt en lunch..
ik ben niet zo gek op zoet beleg & in de gewone sandwichspreads zit melk enz.
ik heb nu de Spinazie Spread van Zonatura?? en die is heerlijk, maar ik wissel graag af.
Dus wat eten jullie zoal als ontbijt & lunch?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:52

Wraps :9
Salade
Tosti met hummus en groente :9
Sojayoghurt
Smoothies (evt met havermout voor een vol gevoel)
Soep
Of gewoon boterham met een spread of hummus of pindakaas ofzo :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:07

Ah heeft bij de verse olijven ook hummus (echt heel lekkere) en baba ganoush liggen. Deze zijn vegan. Bij de sla liggen sinds kort gegrilde groente, maar gewoon olijven of alleen hummus of baba ganoush op een pistolet is echt heerlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:26

Willekeurige groenten (ik koop alles op de markt) op willekeurige spread (hummus, één van die vega-smeerworstjes oid van de Ap, plakjes nepgehakt, een beetje vegan mayo)(gewoon te koop bij de Jumbo, van de Remia, kost 1.10 voor zo'n standaard pot :) )

Verder drink ik vaak een liter sap als ontbijt en dan pas om 10-11u een boterham oid.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:27

goeie ideen en tips komen voorbijreed eenkraagje
iemand hierboven heeft het over overgangsverschijnselen
ik ben eigelijk niet echt vega kom ik net achter sorry hiervoor :(
eet gewoon geen vlees meer
maar wat voor overgangsverschijnselen kunnen voorkomen ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:31

Vermoeidheid, veranderende smaak/geursensatie (logisch, je eet andere dingen). Hoe "radicaler" je omgaat, hoe erger dat is. Een huisdier zullen de meesten ook niet snel van de ene op de andere dag van voer veranderen, maar dit wat geleidelijker doen. Radicaal omslaan overleven ze ook wel maar soms krijgen ze dan diarree, buikpijn oid.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:33

Magrathea schreef:
Vermoeidheid, veranderende smaak/geursensatie (logisch, je eet andere dingen). Hoe "radicaler" je omgaat, hoe erger dat is. Een huisdier zullen de meesten ook niet snel van de ene op de andere dag van voer veranderen, maar dit wat geleidelijker doen. Radicaal omslaan overleven ze ook wel maar soms krijgen ze dan diarree, buikpijn oid.

oke ik eet veel groente en veel vega vlees
puur omdat ik het lekker vind maar ook omdat er goeie stoffen in zitten
verder veel vega op brood
is dit al radicaal te noemen
had eerst wel veel vlees per dag op brood enzo maar nu niet meer

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:37

Met radicaal bedoel ik meer dat je van 200-300 gr vlees, enkele glazen melk en een ei per dag naar helemaal niks dierlijks gaat :D

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:46

oh nou dan valt dat van mij best mee
bedankt voor je hulp @Magrathea

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:51

Ik ben wel van melk en dierlijke producten gegaan, naar niet.

ik ben inderdaad erg moe, maar ik weet dat dit tijdelijk is!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:55

Wat ik overigens ook merk is dat mijn boodschappen wel een flink stukje duurder zijn geworden.

ik eet nu heel veel vers fruit & groentes & ik merk nu dat ik voor 2 personen bijna 100 euro per week kwijt ben..:| dit is wel behoorlijk veel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:57

Dat is inderdaad wel prijzig, maar probeer je boodschappen anders ook eens op de markt te halen? Misschien scheelt dat?

Ik eet op brood ook vaak banaan of aardbeien, ook lekker!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 07:57

Doe je boodschappen bij de Lidl Kelly1992? Daar is fruit en groente altijd heel betaalbaar. :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:00

Nee, ik doe boodschappen bij de Plus.

ik woon in een dorp waar je alleen de Plus (waar ik boven woon) hebt en de digros.

een Lidle of een markt is wel een half uur rijden, ik werk fulltime dus dat is niet altijd mogelijk.

Wellicht, dat ik inderdaad maar 1x per week naar de lidle moet om al het fruit en groente voor een week te halen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:35

Ik merkte ook dat mijn boodschappen wel érg duur begonnen te worden, dus ik ben een paar jaar geleden begonnen met een kleine moestuin, en dit jaar was ie zo'n 70m2 en heb ik een hele diepvries vol groente, een hoop pompoenen in de kelder, veel fruit en groente in potjes ingemaakt en dan staat er ook nog een hoop in de tuin :D Veel lekkerder, helemaal biologisch, en het scheelt enorm veel geld.. Maar het kost wel een hoop tijd :Y)
En brood bak ik ook zelf, met biologisch meel van de molen.
Dit jaar ga ik vooral nog voor kleine dingetjes naar de winkel.. Bananen, paddestoelen, spreads voor op brood, vleesvervangers, sojamelk, en wat fris. Dat is meestal het enige wat nog op mijn lijstje staat, dus ik ben vaak voor 20 euro per week klaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:07

Even over cowspiracy etc.
In nl gaat het ook echt wel anders dan in bijvoorbeeld amerika,
(Ik heb een verhouderij opleiding, heb op een slachterij gewerkt op het cruciale punt, ken voldoende bedrijven van binnen ... en vrij goed onderlegd kwa kennis en ervaring ) maar simpel feit is dat er in nl heel veel importvlees word gegeten.
Dus hier een dierlijk product kopen, wil niet zeggen dat dat product is geproduceerd naar nederlandse wetgeving/maatstaven.
Daar word ook nog al eens overheen gekeken.

Ik ben ook steeds weer bewuster aan het leven. Maar ik wil daarbij ook eigenlijk een aantal grote bedrijven zien te mijden(mars, nestle en nog een paar)
Stomme is, ik heb jarenlang vega gegeten en op een gegeven moment is dat verwaterd :?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:26

Sonja_vR schreef:
Even over cowspiracy etc.
In nl gaat het ook echt wel anders dan in bijvoorbeeld amerika,
(Ik heb een verhouderij opleiding, heb op een slachterij gewerkt op het cruciale punt, ken voldoende bedrijven van binnen ... en vrij goed onderlegd kwa kennis en ervaring ) maar simpel feit is dat er in nl heel veel importvlees word gegeten.
Dus hier een dierlijk product kopen, wil niet zeggen dat dat product is geproduceerd naar nederlandse wetgeving/maatstaven.
Daar word ook nog al eens overheen gekeken.

Ik ben ook steeds weer bewuster aan het leven. Maar ik wil daarbij ook eigenlijk een aantal grote bedrijven zien te mijden(mars, nestle en nog een paar)
Stomme is, ik heb jarenlang vega gegeten en op een gegeven moment is dat verwaterd :?

Cowspiracy gaat over de ecologische gevolgen van het eten van vlees voor de hele wereld. Niet het dierenleed binnen de veeindustrie. In Nederland zullen zeker goede bedrijven zijn, maar het gaat vaak om fundamentele dingen zoals dat mannelijke kuikentjes vergast of versnipperd worden. Of dat kalfjes vrijwel meteen weggehaald worden van hun moeder. Bovendien wordt ieder dier gedood tegen hun wil. Dat ze een relatief goed leven hebben gehad scheelt zeker, maar zoals je zelf al aangeeft eten we ook veel dierlijke producten uit Amerika en andere Europese landen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:54

Weet iemand toevallig waar je nep lederen handschoenen kunt kopen?