Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:18

Wat betekent dat precies, als je een super taster bent? En hoe testen ze dat? :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:29

Ik heb me er over ingelezen en herkende heel veel van wat er vermeld werd, maar ik ben er nooit op getest oid.

Lekker NGU!

Nu ga ik weer braaf ontopic :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:33

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 meergranen boterhammen met gekookt ei en vega ham en een groot glas water
B: half uur cardio
L: half rustiek meergranen stokbrood met makreel filet, tomaat en wat mayo
T: vanille ijs met aardbeien en gemengd fruit _/-\o_
T: meerzaden broodje met smeerkaas 20 + tomaat en komkommer

B: Uur Bodypump
A: Macaroni met kaassaus en vegetarische stukjes
T: 200 gram Magere kwark met Slimpie siroop

Drink overigens de hele dag gewoon water :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:35

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:48

Klopt Emily!

Mijn lijstje
O: 2 vkb, smeerkaas 20+, groentenburger
T: klein bakje cruesli met halfvolle melk
L: tosti ham kaas met ketchup, 1 banaan
T: handje mini choco wafeltjes, appel, banaan
A: romanesco broccoli met hollandaisesaus, penne, tomaten salade met groene kruiden en balsamico, tartaar
T: bakje magere kwark met mango en een paar kruimels cruesli, mini bakje chips

Zoet trek is helaas weer terug, ik probeer het in de hand te houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:48

Leuk dat je naar de stad komt Danoesje!

O: 250g magere kwark met nectarine en 40g havermout
T: 2 vk crackers met hummus
L: 2 kleine meergranenwraps met hummus, kip, sla en tomaat
T: 3 stukjes 70% choc, nectarine, glas witte wijn
A: kaasfondue met meergranen stokbrood, salade van ijsbergsla en tomaat, 2 glazen rode wijn

B: 30 min wandelen

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:52

O: magere yoghurt, whey, blauwe bessen, klein glaasje jus
B: 45 minuten zwemmen
T: banaan, stukje appeltaart
L: kaastosti van 2 vkb met plakje oude kaas, beker arla zin
B: 45 min wandelen met de hond
T: witte druiven
A: koolvisfilet pakketje, gestampte bataat en bloemkool met currykruiden, glaasje witte wijn
B: 45 min wandelen met de hond
T: wheyshake met amandelmelk (beetje verzuurde spieren dus ik dacht, baat het niet...)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:10

O: drie plakken bananenbrood
T: -
L: dubbele plak roggebrood met hummus, gerookte zalm, tomaat, komkommer en rucola. Roggebrood met 30+ komijnkaas
T: twee cracottes met 30+ komijnkaas
T2: schaaltje witte druiven
A: lauwwarme salade: speltpasta, pompoen, verse spinazie, ui, knoflook, pijnboompitten, geraspte geitenkaas en vers citroensap en -rasp
T: halve galiameloen, warme choco van amandelmelk en cacao

B: 20 min lopen, 20 min fietsen
D: 1,5 l water, vier groene thee, 1 innocent smoothie

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:13

Interessant trouwens die super taster!

Yonker gezonde vetten heb je ook nodig. Ik vind parma ham bijvorbeeld echt heerlijk in sommige gerechten <3

En hebben Marokkanen zo'n goede olie ja? Ik vind balsamico azijn alleen al heerlijk met brood, maar olijfolie met peper/zout is ook heerlijk.

Wat vinden jullie van mijn uiteindelijke lijstje vandaag? Ik zit echt nog vol nu maar zou eigenlijk mijn kwark nog moeten eten. (Trouwens ;unch en avond eten geprobeerd om te gooien i.v.m. honger steeds na het eten en volle gevoel voor het slapen).

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Appel en paar druifjes
L: 50 gr ong. volk. spaghetti, 2 el cottage cheese, 2 plakken parmaham, spinazie, chinese kool, champignons en rode ui
T: 30 gr havermout/melk en paar druifjes
A: 1 plak roggebrood met 1 gebakken ei met champignons, 1 tomaat, rode paprika en bladspinazie + een plak havermout/appelcake. (Redelijk kcal rijk, denk dat het stuk 350 kcal was maar wel allemaal gezonde producten) http://www.puursuzanne.nl/2013/09/24/ha ... appelcake/
T: Magere kwark met kaneel

B: 1,5 uur fietsen, half uurtje ABS en 45 minuten squash (beetje beginners niveau :) )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:30

Heel netjes Chantal, maar volgens mij wel weinig. Lunch en ontbijt zijn beiden minder dan 400 kcal volgens mij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 21:39

Plien91 schreef:
O: magere kwark met een banaan en kaneel
t: 200g druiven
l: 2 boterhammen geitenkaas&honing;nectarine 2 sneetjes roggebrood met 2 gebakken eieren en een plak kaas
t: 100g waspeen, blokje pure chocola
a: vega chili: zwarte bonen, kikkererwten, passata, zilvervliesrijst, Sla
t: ?

+ 2 bolletjes Italiaans roomijs

Ik ben de laatste 2, 3 weken onbedoeld afgevallen. Denk combi van hele drukke en lange werkweken (afgelopen weken >50u per week gewerkt) en wat minder eetlust dan gebruikelijk. Trekt wel weer bij denk ik, maar ik zal iig de magere kwark gaan vervangen voor volvette :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:44

Bedankt voor je tips. kwam uit op ong. 1850 kcal en wilde wat lager blijven aangezien ik dus wel wát gewicht wil verliezen. Mijn BMR is trouwens 1500 wat ik uitgerekend heb.

Trouwens wat gebruiken jullie voor keukenmachine? In mijn blender is het geen succes met steeds eruit schrapen en maalt bv noten enzo moeilijk, dus wil eens kijken of ik iets moois kan aanschaffen voor het maken. Wil meer zelf baksels gaan maken maar zal het ook bv gewoon voor houmous e.d. willen gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 04-09-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:45

Het ligt eraan wat ik wil maken maar voor smoothies gebruik ik mooi de staafmixer. Kan lekker makkelijk in de vaatwasser.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:48

Ik had gegokt op 1900, ik word hier maniakaal in zeg :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:52

:= haha Bhri serieus. dat is wel echt knap.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:55

Als je spiermassa wil op bouwen kun je niet minder eten. Ben je al begonnen met trainen?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:28

@Many & LisErm94 ik eet normaal gezien een hoop tussendoortjes er nog bij, maar die probeer ik nu dus te laten :'). Ik ben overigens vegetariër en een zeer moeilijke eten, ik lust geen kaas, eieren (hardgekookt) of boter :')

Lijstje van vandaag:
O: - (ik had rijles en had me overslapen dus had echt geen tijd meer om te ontbijten)
B: paardrijden 60 min
L: Kom tomaten/paprikasoep, twee sneeën rex synergie brood, drie droge crackers
T: een handvol Pickles chips
B: wel, erm, if you know what I mean O:)
A: broodje gezond met mayo, notensla, gewone sla en andere rauwkost + een kom minestronesoep met vier droge crackers
B: dit weekend is het onze thuiswedstrijd van de club en heb ik de hele avond met hekken, tafels en stoelen heen en weer zitten slepen :')

Ben nog aan het twijfelen als ik nu nog wat zou eten, maar heb eigenlijk geen echte honger, meer zin in iets lekkers. Ik probeer nu alleen nog maar te eten als ik écht honger heb en niet meer op goesting.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:40

Dat hoef ik niet te weten hoor :x
Zet hier ook niet neer dat ik drie keer naar de koelkast ben gelopen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:07

Phor plan is 2 x kracht gecombineerde groepslessen doen en eenmaal cardio en dan daarnaast 2 x half uur ABS les.
Deze week gestart met 2 x cardio, 1 x kracht gecombineerde les en 2 x half uur ABS.
(Wil trouwens geen body builder te worden zoals de dames in het kracht training topic hoor, dus ik denk dat de intensiteit van de kracht gecombineerde lessen voor mij genoeg resultaten zou moeten geven op langere termijn.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:09

Mijn definitieve dagje vandaag:
O: 65 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 15 gram rozijnen, 150 ml rijstemelk en wat water
T: appel
L: Volkoren macaroni met 100 gram kipfilet + 200 gram boontjes + lepel pesto en een rood uitje
T: 2 vk boterhammen met pindakaas
A: 75 gram rijst, 100 gr rundertartaar, 200 gram gekookte groenten mix (kreeg de ander 100 gram niet meer op)

Beweging: 40 min stevig wandelen op de loopband + 60 min bodypump + 2x 15 min fietsen

Moet nu eigenlijk nog een gekookt eitje voordat ik ga slapen, maar zit zo vol...

Planning morgen:
O: 65 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 15 gram rozijnen, 150 ml rijstemelk + 20 gram whey poeder
L: Volkoren macaroni met 100 gram kipfilet, 200 gram boontjes wat pesto en een uitje
T: 2 gekookte eieren + peer
A: 75 gram rijst, 300 gram gemengde groenten, 125 gram kipfilet
T: ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:12

ChantalSmook schreef:
Phor plan is 2 x kracht gecombineerde groepslessen doen en eenmaal cardio en dan daarnaast 2 x half uur ABS les.
Deze week gestart met 2 x cardio, 1 x kracht gecombineerde les en 2 x half uur ABS.
(Wil trouwens geen body builder te worden zoals de dames in het kracht training topic hoor, dus ik denk dat de intensiteit van de kracht gecombineerde lessen voor mij genoeg resultaten zou moeten geven op langere termijn.

Ik dacht dat je spiermassa op wilde bouwen en vet kwijt wilde raken? Je hebt gezien dat zoals je het nu doet dat je dan vooral spier kwijt raakt :)
Ik ben trouwens nooit potig geweest, je kan zo ver gaan als je wil.
Edit: bedoel dit niet naar hoor! Staat er misschien wat lomp :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:23

phormicola schreef:
ChantalSmook schreef:

Ik dacht dat je spiermassa op wilde bouwen en vet kwijt wilde raken? Je hebt gezien dat zoals je het nu doet dat je dan vooral spier kwijt raakt :)
Ik ben trouwens nooit potig geweest, je kan zo ver gaan als je wil.
Edit: bedoel dit niet naar hoor! Staat er misschien wat lomp :+

Lomp vind ik je niet hoor. Blij met alle tips. In de gym zou ik begod niet weten wat ik moet doen. Heb de fitness cursus gedaan en daar lag eigenlijk heel veel nadruk op oefeningen die ze combineren in de lessen van BBB bijvoorbeeld. En dan heb ik het gevoel dat ik een uur intensief mijn spieren getraind heb. Vind het zo irritant dat er geen personal coach daarvoor rondloopt. Ik heb eigenlijk gedacht dat ik daarmee met regelmaat en consequenter letten op mn voeding (ipv het slechte eten en alcohol van de laatste maanden) ik het wel op zou kunnen bouwen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 23:37

Opbouwen is moeilijker dan je denkt! Maar als je denkt dat het zo lukt moet je het gewoon proberen :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:42

ChantalSmook schreef:
Niet iedereen daar heeft dat als doel hoor.

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:47

O: Havermout, amandelmelk, goji, moerbessen, cranberry, zonnebloempitten, chia, lijnzaad
T: Wortels / snack a jack
L: 2 volkoren boterhammen met belegen kaas
T1 : Eiwitten reep
T2: Smoothie van magere yoghurt, mango, bramen, frambozen, appel, kiwi en banaan
A: Uit eten bij de Mexicaan
T: Wijntjes + hapjes