Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 08:53

O nee, met alleen water vind ik ook lekker. Met rozijnen en kaneel. :9

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:28

Hier nog een behangplaksel-eter, heerlijk juist :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:30

Is dat ook een smaak waar je eerst aan moet wennen?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:31

Ik heb het altijd met water gegeten omdat ik nooit melk in huis heb. Heb het wel één keer geprobeerd, maar ik vond het niet zo'n succes. Veel te zacht en weeïg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:35

Hmm misschien is het dan inderdaad gewoon even wennen. Ik heb het een keer met (alleen maar) water gegeten en vond het dan een beetje flets. Maar met wat specerijen erbij...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:38

Zo, net 50 gram havermout op (normaal 40 gram, maar ga een lange dag tegemoed :P) met yoghurt, aardbeien en zoete rode druifjes. Zit nu wel goed vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:40

Cheetahfan schreef:
Koop dan wel verse op de markt of bij de kaasboer/groenteboer/slager. Die zijn veel lekkerder dan die uit de winkel, en er zit waarschijnlijk ook minder troep in. :j

Zij verkopen gewoon dezelfde heksenkaas als de supermarkt. Is exact hetzelfde. Heksenkaas is van zuivelhoeve namelijk en heeft een registered trademark. Alles wat heksenkaas heet is dus precies hetzelfde. :j De ingrediënten, versheid of smaak is dus niet afhankelijk van waar je het koopt.

Havermout met water heb ik een hele poos gegeten, maar met sojamelk vind ik het zelf toch een heel stuk lekkerder.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:23

Ik ben ook een behangplakselfanaat :Y) De tomorroats zijn niet echt aan mij besteed.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:36

Brrrr havermout met water := Ik vind het met half rijstmelk/half water al minder lekker, met alleen water vind ik het al gauw smaakloos worden. Grappig dat dat bij iedereen zo verschilt :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:46

ik ben een kattekotsvariant... zoals mijn huisgenoot het noemde _O-
met melk (en kaneel/banaan) dus...

Ik ben altijd al een melkdrinker geweest, vind het ook erg lekker en ik hoef niet af te vallen maar juist aan te komen.
Ik eet ook niet havermout 'omdat het een gezond ontbijt' is al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen. In mijn geval eet ik havermout omdat de variant die ik eet glutenvrij is, ik niet echt van glutenvrij brood houd en op alleen fruit bijv. ik gewoonweg te weinig kcal binnenkrijg, havermout is een fijne afwisseling voor mij en redelijk goedkoop (al is mijn havermout 8x zo duur als de goedkope variant :P) in vergelijking met andere glutenvrije ontbijtjes.

Absoluut niet bedoeld maar het gezondheidsgeneuzel over zoetstoffen/kcal/vetgehaltes ed gaat bij mij het ene oog in het andere oog uit, ik doe een schepje suiker erdoor als ik daar zin in heb zonder me schuldig te voelen over de suikers, zelfs een klontje boter erdoor als ik daar behoefte aan heb.
Op een boterham doe je nu eenmaal ook boter en 1 theelepeltje suiker is minder suiker dan de hoeveelheid suiker die in bijv. hagelslag oid zit als ik dat op een boterham zo strooien (vermoedelijk).
Verder gooi ik er afhankelijk van de hoeveelheid havermout die ik neem een halve of een hele banaan door, wat voor mij op gezondheidsgebied al een enorme vooruitgang is aangezien ik nu dus 1x per dag fruit eet en dit over het algemeen bij mij niet gebeurd omdat ik niet zo'n fruit eter ben, alleen met zomerfruit kan ik echt uit mijn plaat gaan... maar ja dat is maar een beperkt aantal weken in het jaar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:41

Ik maak het met water en 2 eetlepel slagroom (dan heb je wel een tikje het zuivelidee maar minder voedingsstoffen wat je anders zou hebben met een kom vol melk). Echt alleen met water ben ik niet fan van. Verder alleen rozijntjes, elke andere toevoeging houd ik niet van.

Ik week het een kwartier in heet water. Overnacht vind ik de smaak en structuur niet bepaald verbeteren.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:51

Ik blijf dit topic al gewoon vanaf het begin volgen, heb nog steeds bijna elke dag havermout als ontbijt, en ik vind het nog steeds heerlijk!
En daarbij vind ik jullie gepraat over gezond eten ook interessant :j Dus ik blijf lekker meelezen!

Ik eet tegenwoordig eigenlijk altijd behangplaksel, rond de 30 gram ongeveer, aangevuld met een hele appel in kleine stukjes, wat zomerfruit en wat gestampte noten, en een snuf kaneel en dan heb ik toch een behoorlijke bak vol waar ik het ook wel redelijk lang op doe! Banaan heb ik m'n hele leven gewoon echt niet lekker gevonden, en ik kan er nog steeds niet aan wennen..
Met yoghurt vind ik ook erg lekker, maar ik krijg in principe altijd al wel veel zuivel binnen, en met water is dan toch net wat gezonder. Daar merk ik eigenlijk altijd weinig verschil met een hele nacht weken of een uur, vandaar doe ik dat meestal een hele nacht, want ik kan me vaak geen uur inhouden om te wachten :')
Gister pannekoekjes gemaakt, gewoon op gevoel wat havermout, een ei, wat melk en een halve appel erbij gestaafmixt, was erg lekker, vooral met wat suiker en kaneel erop :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:33

phormicola schreef:
Ik ben ook een behangplakselfanaat :Y) De tomorroats zijn niet echt aan mij besteed.

Stomme vraag, misschien heb ik wat gemist, maar wat is tomorroats?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:39

Tomorrow oats = morgen havermout. Dat je het te weken zet voor de volgende dag, alleen klinkt het wat beter ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:40

Cayenne&knakker Ik heb 's ochtends geen tijd om hrtvte koken of een half uurtje te laten staan, dus moet het wel de avond van te voren doen. :P

Judith: :+ Aaah, ik vond het anders smaken. :o Ligt waarschijnlijk aan mij dan. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:53

Ik zet het 's ochtends rond kwart over 8 klaar en eet het om 9 uur op. Handig wanneer je thuis werkt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:47

Cheetahfan schreef:
Cayenne&knakker Ik heb 's ochtends geen tijd om hrtvte koken of een half uurtje te laten staan, dus moet het wel de avond van te voren doen. :P

Judith: :+ Aaah, ik vond het anders smaken. :o Ligt waarschijnlijk aan mij dan. :')

Beetje placebo effect misschien. Je denkt dat het lekkerder is omdat het van de groenteboer e.d. is en dus vind je het lekkerder. Je zult vast niet de eerste zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:28

Cayenne schreef:
Ben eigenlijk verbaasd dat zoveel mensen het een hele nacht in de koelkast laten staan. Ik zet het drie kwartier van tevoren klaar en eet het dan zo op :P Dan is het ook zacht, maar hoe zacht is het dan na een hele nacht in de koelkast? :=

nah, wat mij betreft is het meer dat ik het 's ochtends meteen op kan eten. Heb 's ochtends echt geen tijd om het eerst te maken en dan nog een half uur in de koelkast te laten staan oid.
Verder proef ik weinig verschil idd :P

En met water vind ik er echt een karton smaak aanzitten... :')

Speculaas kruiden zijn er trouwens ook lekker door!
Ipv alleen kaneel...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:31

O, dat klinkt inderdaad lekker Menino. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:37

Dat ga ik morgen eens proberen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 16:39

Ik doe het ook gewoon met water :)
Ik had geprobeerd met appel erdoor heen maar ik vind warme appel toch niet zo lekker!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 16:40

Menino schreef:
Cayenne schreef:
Ben eigenlijk verbaasd dat zoveel mensen het een hele nacht in de koelkast laten staan. Ik zet het drie kwartier van tevoren klaar en eet het dan zo op :P Dan is het ook zacht, maar hoe zacht is het dan na een hele nacht in de koelkast? :=

nah, wat mij betreft is het meer dat ik het 's ochtends meteen op kan eten. Heb 's ochtends echt geen tijd om het eerst te maken en dan nog een half uur in de koelkast te laten staan oid.
Verder proef ik weinig verschil idd :P

En met water vind ik er echt een karton smaak aanzitten... :')

Speculaas kruiden zijn er trouwens ook lekker door!
Ipv alleen kaneel...

Dat klinkt inderdaad lekker, maar ik denk dat ik dat niet heb in huis :(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:58

F_Orumster schreef:
Tomorrow oats = morgen havermout. Dat je het te weken zet voor de volgende dag, alleen klinkt het wat beter ;)

aha, duidelijk dank je!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:22

Best een keertje lekker met speculaaskruiden!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:22

Bhriseis schreef:
Best een keertje lekker met speculaaskruiden!

Oehh lekker,waar kan je die halen?