Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:13

Jolien87 schreef:
Falona schreef:
En heb je de kosten van de benodigde ingredienten en materialen wel eens uitgerekend? Dat hij iets wil weggeven voor zijn hobby wil toch niet zeggen dat dat van mijn hobbybudget af moet gaan?

Is het dan geen optie om hem de kosten te laten betalen voor deze taart?

Daar moeten we het vanavond dus nog eens over hebben ;)

Ik vind het hardstikke leuk om die taart te maken en die kosten van de ingredienten overleef ik ook wel (ik maak er eigenlijk veel te weinig), maar hij denkt nogal makkelijk "we hebben het toch in huis dus dan kost het toch niks?"

HarriesHorse

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:15

Hoe vul je een cupcake? ;p
ik ga een normale cc maken met een toefje vanillecreme dr op..
wat zou dan een lekkere combi zijn?

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:18

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:41

Dus dan kan ik het als volgt doen?
-Vrijdag biscuit bakken en BC maken, BC 15 minuutjes opstijven in de koelkast en vervolgens biscuit vullen en afsmeren met BC.
-Vrijdag op zaterdag 's nachts onverpakt in de koelkast bewaren.
-Zaterdag taart bekleden en decoreren.
-Zaterdag op zondag 's nachts onverpakt in de koelkast bewaren.

Is dit een goede planning?

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:48

Hahah MssMaris thankyou!
leuk hoor, zo dat Ik Google het wel even voor je hihi

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:51

Ik heb diverse recepten zien langskomen voor bokkepootjesvulling.
Maar wat mij opvalt: de één zegt dat er Klopfix door de slagroom moet en de ander beweert dat dit absoluut niet moet.
Wat is het nou? Kan ik ook gewoon slagroom stijf kloppen en daar de gemalen bokkepootjes doorheen doen?

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:00

Volgens mij is dat afhankelijk hoe dik je je vulling wil? Als hij naar jouw zin niet stevig genoeg wordt kun je klopfix gebruiken, is hij dat al dan niet?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:03

Ik denk dat ik dan het beste een zakje Klopfix bij de hand kan houden of niet?
Dan kan ik het er altijd nog bij in doen als niet stevig genoeg is.

Ik wil de bovenste laag vullen met bokkepootjesvulling en de onderste laag met een combinatie van slagroom met jam. Voor de onderste laag is het dus misschien handig om de slagroom te vestevigen, omdat de jam ook vochtig is. Of niet?

Kortom, Klopfix is niet noodzakelijk? Verandert het ook niets aan de smaak?

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:04

Oja, kan ik ook gewoon puddinkjes gebruiken voor mijn vullingen? zoals een chocolademoussepuddinkje? :o

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:09

HarriesHorse schreef:
Oja, kan ik ook gewoon puddinkjes gebruiken voor mijn vullingen? zoals een chocolademoussepuddinkje? :o

Als het wat dikker is zodat het er niet tussen uit loopt waarom niet ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:10

Als ik een laag jam/slagroom maak doe ik er altijd klopfix doorheen. Geen idee hoe de slagroom eigenlijk op de jam reageert zonder klopfix, maar hij zou van mij zelfs nog steviger mogen om de stabiliteit van de taart te verbeteren.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:12

Falona schreef:
Als ik een laag jam/slagroom maak doe ik er altijd klopfix doorheen. Geen idee hoe de slagroom eigenlijk op de jam reageert zonder klopfix, maar hij zou van mij zelfs nog steviger mogen om de stabiliteit van de taart te verbeteren.

Ik zou zeggen bij het vullen van de taart altijd klopfix gebruiken.
Dan blijft de slagroom mooi lang stevig en word niet snel dun als je hem even uit de koelkast haalt.

Ik doe het met mijn slagroom taarten ook altijd.
Blijf véél langer mooi en er is geen smaak/textuur verlies, dus vraag me af waarom je het niet zou doen :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:15

Hoe kan je de taart dan het beste bewaren als hij is aangesneden?
Gewoon open en bloot in de koelkast?

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:33

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:43

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:46

Jolien87 schreef:
Maar wat mij opvalt: de één zegt dat er Klopfix door de slagroom moet en de ander beweert dat dit absoluut niet moet.
Wat is het nou? Kan ik ook gewoon slagroom stijf kloppen en daar de gemalen bokkepootjes doorheen doen?

Ik gebruik nooit slagroom bij bokkepootjesvulling, ik doe koekies verkruimelen en die door de botercreme spatelen :P (wel smbc)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:50

Patriciavt schreef:
Jolien87 schreef:

Ik gebruik nooit slagroom bij bokkepootjesvulling, ik doe koekies verkruimelen en die door de botercreme spatelen :P (wel smbc)

Dat is natuurlijk ook nog een optie.
Maar voor het afsmeren gebruik ik ganache met witte chocolade. Dat lijkt me al machtig genoeg. Vandaar dat ik slagroom wil gebruiken zodat het wat "luchtiger" blijft...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:07

TinkerTom, wat superleuk zeg het resultaat van jouw workshop!!! Al die giebelende meiden, lukte dat een beetje? :D Prachtige taarten!

Kozie, wat is buttercream icing??? Combi? Ze zijn iig erg leuk!!
De appeltaartjes en de overige cc's zijn ook superleuk gelukt!! :D :9

mooney, ik doe ook altijd met een taartzaag en gewoon met m'n handen de lagen optillen.. Nooit last van dat ie breekt (niet met bakzoldermix en ook niet met funcakes)

Roosje wat een suprleuk taartje! Mooie lussenstrik! Ik doe rood en zwart niet zelf kleuren (fondant iig) en als ik zwart of rood nodig heb kleur ik alleen het marsepein rood en dat meng ik met voorgekleurde rode marsepein. Zwart heb ik nog niet mee bekleed, alleen gedecoreerd :) Ik heb altijd fondant van eigen merk van de taartwinkel hier :)

En helaas geen foto van de binnenkant van mijn paarse taart, kon em niet aansnijden he was een opdrachttaartje :=

Branka leuke hello Kitty taart!! Is dat met de vorm van de Xenos??
Wat betreft de lettertjes.. Ik maak ze en dan leg ik ze op bijv. een snijplank en doe ze daar weer helemaal recht leggen. Dan leg ik ze even een half uurtje opzij (fondant dan he!) en dan harden ze ietsje uit, dan krijg je ze mooi op de taart :j Geen tylose nodig :n

Falona, wel leuk zo'n volkswagenbusje maar idd, zou je vriend dan iig de ingrediëntkosten laten betalen ;)

Claudia, die uitsteker heb ik van iemand overgenomen icm 5 rolstokjes (en nog wat andere dingetjes) dat is deze. Je kan er echt heel veel mee, ben er erg blij mee! (en dat voor 3.- := )
JEM Embossed Oval frame cutter
Afbeelding

Ik gebruikt trouwens met ál mijn slagroomvullingen klopfix, gewoon voor de zekerheid :)

Jolien, ik heb de swiss merengue botercreme (van wilton) en die is zo zijdezacht... Ik vind hem helemaal niet zo zwaar en doe vaak die gebruiken en dan met ganache afsmeren :)

Deze week druk met bloemen maken voor op een bruidstaart. Die ga ik woensdag wegbrengen. En dan vrijdag een bijzondere opdracht, namelijk de taart met veel haar, voor het meisje wat 3x een hersentumor heeft gehad en nu als laatste een operatie waarbij haar haargrens is verlegd zodat ze overal weer haar heeft. Echt zo mooi, moet nog even bedenke hoe ik dat goed ga doen :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:26

Gisteren een workshop gehad! Heb een teigetje dinsey taart gemaakt, vond het helemaal leuk en ben blij dat ik nu ook weet hoe je een puzzeltaart moet maken!

Afbeelding

Helemaal trots!! Gaan hem vanavond lekker opeten! Vind het bijna zonde om hem aan te snijden!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:27

Wat is ie leuk Crista!! Wat zit erin voor vulling??

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:34

Hij is simpel gevuld met aarbeiendbotercreme, mijn zus heeft gekozen voor champagnebotercreme! Ben erg benieuwd hoe die van haar smaakt! (zij had trouwens een Tinkerbel taart gemaakt)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 14:14

leuke taartjes weer!

Wat was de verhouding van melkchocolade genache ook weer? 1:1 ??

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:30

Ik doe 1:1.5 :P 1 slagroom en 1.5 chocolade. Dat bevalt mij prima :j

Ik heb ook de uiltjes uitstekers besteld <3 En een mold voor vintage buttons <3
*ennuishetafgelopen* :')

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:45

geen dingen zeggen die je niet waar kan maken patricia! :D

taarten nog steeds niet uitgezocht, maar leuk dat jullie de cups leuk vinden :) Die onderste waren voor een communie (de roze serie), de rest moederdag en 2x verjaardagen.

Buttercream icing is de icing die vooral Amerikanen gebruiken bij hun taarten en cupcakes.
Recept:
190 gram crisco
450 gram suikerbakkerspoeder (gezeefd)
1 theelepel meringue poeder
7/8 theelepels water (ongeveer 35 gram)
1 theelepel smaakstof

en dan de kleur erbij die je wilt. Dit recept geeft behoorlijk stijve icing. (lepel blijft rechtop staan) Iets meer water, zodat je lepel gaat hangen als je een klein beetje schud, dan heb je medium, en nog iets meer water, zodat je lepel meteen omvalt is thin. Hier kan je ook weer vanalles mee. Bloemen spuiten, taarten afsmeren (vind ik zelf iets te), cupcakes versieren etc.

Er is ook een variatie met dacht ik half crisco en half roomboter. Die heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Voordeel van deze is wel dat hij echt spierwit is en je dus mooiere kleuren kan maken, dan met botercrème. (omdat dat al gelig is)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:17

Met die miljonairs shortbread, kun je die gecondenseerde melk ook vervangen voor iets?
Onze supermarkt heeft dat namelijk niet :n