Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:19

phormicola schreef:
Ik heb geen blender :')

Ik zou niet meer zonder kunnen, heb laatst ook een sapcentrifuge gekocht. Nog niet zo heel handig mee maar alleen het fruitsap is al goddelijk. Tips en recepten zijn welkom :P

nadina

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:22

Trouwens, de amandelen met een laagje chocola en kaneel zijn echt verslavend :D mijn favo product bij de natuurwinkel haha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:42

nadina schreef:
phormicola schreef:
Ik heb geen blender :')

Ik zou niet meer zonder kunnen, heb laatst ook een sapcentrifuge gekocht. Nog niet zo heel handig mee maar alleen het fruitsap is al goddelijk. Tips en recepten zijn welkom :P

kwart komkommer
paar stengels bleekselderij
spinazie
1 zure appel
en eventueel gember

Of ongesneden boerenkool
venkel
spinazie
stukje komkommer
scheut citroensap
en eventueel gember

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:55

ENOMIS schreef:
Hoi! Mag ik me nog hier melden? :) Zie het topic nu pas!

Volg al een tijdje het hormoon balans 'dieet' van Ralph Moorman. Is soms wat lastig omdat je suiker moet laten staan maar eigenlijk gaat het heel goed!
Heb vandaag ontbeten met een smootie van hennepzaad, Chia zaad, cacaopoeder, kokosvet en verse sap van rode vruchten.
Verder 2 rijstwafels met hummus en kipfilet :)

Vind het niet echt een dieet zoals veel mensen over een dieet denken omdat de hoeveelheden er hier niet zo toe doen maar wel wat je eet. Puur, dus geen E-stoffen ed, en het liefst biologisch :)

Oh interesting, ik vind zowel Ralph Moorman als Jesse van der Velde soms erg ver gaan, maar ik probeer het ook zoveel mogelijk te volgen, ze noemen ook veel goede dingen. Alleen wil ik niet stoppen met de anticonceptiepil....en dat schijnt iig volgens Jesse dweilen met de kraan open te zijn..( had hem daar over gemaild)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:05

Die smoothy klinkt onwijs lekker. Alhoewel ik niet van kokosvet houd..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:06

Citaat:
Alleen wil ik niet stoppen met de anticonceptiepil....en dat schijnt iig volgens Jesse dweilen met de kraan open te zijn..( had hem daar over gemaild)

Hoezo dat dan? Wellicht kiezen voor een variant met minder hormonen? Of een ander 'hulpmiddel' ?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:09

Zowel hij als Moorman vinden alle anticonceptie met hormonen fout, ze raden of alleen een condoom aan of elke dag je temperatuur opnemen ( en nog meer van die prehistorsiche onbetrouwbare methoden) Mijn pil is vrij licht, lichter kan niet...

Voor zover ik weet heeft de pil geen invloed op insuline of iets, wel op oestrogeen/testosteron...en die laatste twee kun je dus nooit in balans krijgen met de pil ( of spiraaltje, pleister etc) En daar zijn ze dan op tegen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:17

Tsjah...dan maar dweilen met de kraan open, ik ben toen wel gestopt met de pil vanwege de hormonen en overgestapt naar Mirena, ik viel meteen wat kilo's af en psychich veel 'stabieler' (geen moodswings meer) maar ja, om het te gokken op temperaturen...Dan loop ik straks met een elftal vol jong spul rond

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:25

Ik heb zelf weinig last van de pil, sterker nog ik heb er minder migraine door, heb geen last van mood swings....en ben er geloof ik ook niet van aangekomen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:39

maar ook zonder pil/spiraal en al die zooi is het goed te doen hoor :o
ik ben 7-8 jaar geleden gestopt met de pil omdat mn lichaam gewoon niet goed reageerd opdie hormoon zooi.
Ik ben behoorlijk regelmatig ongesteld en heb een heeeeeeeeeeeele duidelijke ovulatie (die ik ook al 1 a 2 dagen van te voren voel aankomen :x ). Ik heb al jaren dezelfde vriend en condooms vind ik ondingen :o
En toch gaat het altijd goed. Je leert vanzelf naar je lichaam te luisteren. En als je niet meer aan de pil bent zal het je ws opvallen dat je voor, tijdens en na de ovulatie (op je meest vruchtbare moment) meer zin hebt en je lichaam meer natuurlijk glijmiddel aan maakt zeg maar.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:43

@ Mri : Ik ga het daar niet op gokken... ik was altijd heel onregelmatig ( soms 5 weken soms om de 9 weken) bovendien elke week migraine...en tja zin heb ik wel vaak, veel natuurlijk glijmiddel ook :+ Dus dan zit ik binnen de kortste keer met een koter, en da wil ik nie :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:48

Ik ga ook niet gokken, ik wil ook geen kinderen en die kans heb ik dan wel

Ben er wel van overtuigd dat al die hormonen niet gezond zijn, maar ja..seksloos zie ik niet zitten, een rubbertje ook niet en gokken al helemaal niet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:00

Ik ben anti conceptie-loos en wij gkken wel wat aan :') We willen graag een kindje, maar we laten het gewoon natuurlijk gebeuren, we gaan niet zitten plannen.

Ik word echt ziek van anti conceptie. Het toppunt was tmch wel m'n koperspiraaltje...wat een hel. Ik ben daar nu eindelijk, na 5 jaar, weer een beetje van hersteld.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:07

voor mij is het in ieder geval een uitkomst, ik werd echt beroerd van alle hormoon zooi. Spiraaltje was geen optie.
Alleen koper spiraal zou een optie kunnen zijn, maar daar wordt je menstruatie vaak heftiger van (en mijne is heftig genoeg zeg maar :x :x :x ik kan er echt 1 of 2 dagen ziek van zijn).
Kind nu zou ik nu nog niet willen hoor, maar voor ons werkt het op deze manier
voor het zingen de kerk uit is ook best een belangrijk onderdeel :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:14

Hier ook iemand die heel veel last had van de anticonceptie-pil. Ik ben ook al jaren gestopt. :j

Zo ik heb net even boodschappen gedaan, ook wat spinazie mee genomen voor morgen in mijn smoothie. Denk dat ik er een banaan en appel bij ga doen. En wat chiazaad en kaneel.

Ooh ik vind alle noten met alle chocolade lekker.. Had ook een zakje mee genomen van de Tuinen vorige week.. :9

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:17

Ben benieuwd, vind het best spannend een groenteshake te gaan proeven, haha! Ow, de eerste dag zonder suiker en ik voel me zo rot! Even doorbijten...

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:57

Ik las hier de heletijd het woord split, dus ging het even op internet opzoeken en vroeg me af welke broden dan allemaal split zijn, vooral de donkere?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:00

Voltige96 schreef:
Ik las hier de heletijd het woord split, dus ging het even op internet opzoeken en vroeg me af welke broden dan allemaal split zijn, vooral de donkere?

bedoel je spelt?

want als ik in het topic zoek op split dan is jou post de enige waar het in staat ;)
[VT] Gezond(er) eten

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:02

Ojaa sorry dat bedoel ik. :o

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:11

Ik zag lekkere recepten voor sapjes voorbij komen. Ik heb ook een sapcentrifuge dus die zal ik binnenkort weer eens aan het werk zetten. Ik vind alleen het schoonmaken zo'n klus! Ik kwam gister een smoothie tegen die ik morgen eens wil proberen:

CITRUS SOJASMOOTHIE
Porties: 2

2 sinaasappels
1 grapefruit
1 limoen
½ blok tofu
2 eetlepels agavesiroop of honing

Pers al het fruit uit en doe het sap in de blender.
Snijdt de tofu in grote blokken en voeg dit bij het sap.
Voeg de agavesiroop of honing toe en blendeer het geheel tot een gladde smoothie.

Ik ben een beetje huiverig voor tofu, op een of andere manier. Het ziet er zo onsmakelijk uit ;)

Mijn menuurtje:

O: 2 super vezel appelmoesmuffins
T: smoothie van spinazie, kiwi, ananas en druiven :9
L: tosti van 2 speltboterhammen met paprika/fetaspread en gegerilde courgette
D: Witlofsalade met avocado, appel en ei en een stukje vlees

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:20

Mrijn schreef:
Ik zag lekkere recepten voor sapjes voorbij komen. Ik heb ook een sapcentrifuge dus die zal ik binnenkort weer eens aan het werk zetten. Ik vind alleen het schoonmaken zo'n klus! Ik kwam gister een smoothie tegen die ik morgen eens wil proberen:

CITRUS SOJASMOOTHIE
Porties: 2

2 sinaasappels
1 grapefruit
1 limoen
½ blok tofu
2 eetlepels agavesiroop of honing

Pers al het fruit uit en doe het sap in de blender.
Snijdt de tofu in grote blokken en voeg dit bij het sap.
Voeg de agavesiroop of honing toe en blendeer het geheel tot een gladde smoothie.

Ik ben een beetje huiverig voor tofu, op een of andere manier. Het ziet er zo onsmakelijk uit ;)

Mijn menuurtje:

O: 2 super vezel appelmoesmuffins
T: smoothie van spinazie, kiwi, ananas en druiven :9
L: tosti van 2 speltboterhammen met paprika/fetaspread en gegerilde courgette
D: Witlofsalade met avocado, appel en ei en een stukje vlees

Jummie!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:37

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:44

Mijn eten van vandaag:

ontbijt : havermout met banaan, goji, kokosmelk, rozijnen en sinaasappel

Tussendoor: hand zonnebloempitten

Lunch : roerei ( 3 eiwitten en 1 heel ei) met tomaatjes en prei en walnoten + speltpannenkoek met 1 theelepeltje bio abrikozenjam

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:10

Ik ga komend weekend ook eens van de speltmeel halen en kokosmelk :j

Ik zit nu aan het gedroogd fruit met gemengde noten van De Tuinen als tussendoortje. Heeft iemand trouwens enig diee of die noten van Neal's Yard onbewerkt zijn?

Jullie eten wel allemaal lekkere dingen! Vooral zo'n smoothie met spinazie erin. Moet dat toch maar eens proberen.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:15

Het recept wat ik vanmorgen op heb, daar proef je het kokosvet niet :) als je ipv de sap van rode vruchten, verse jus pakt smaakt het precies als die Pimm's :))

De pil gebruik ik wel, zo streng hou ik me ook niet aan Moorman. Ik neem gewoon geen suiker meer (of iig zo min mogelijk), geen Enummers en veel groentes ed.