Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miri

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:59

dankje!
Ja oeeeh dat klinkt ook heel erg lekker!!! Nou ik ga even op onderzoek uit en laat wel even weten wat het is geworden ;)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:08

Gefeliciteerd Miri en Prairy! *\o/*

Hmm, die mascarpone-kersentaart lijkt me ook wel erg lekker! :9
Hihi, Prairy. :') Toch iets te veel voorgeproeft?
Als mijn burnt butter slice op is, ga ik dat brownierecept ook maar eens proberen..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:41

Dank u dank u :)

Ja toch iets teveel voorgeproefd :')

Wat denken jullie, ik wil mini worstenbroodjes maken van bladerdeeg en van die party knaks, kan ik die nu maken en dan ongebakken in de koelkast zetten om vanavond af te bakken? Of zelfs uit de koelkast (want die is vol...) onder vershoudfolie?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:00

Gefeliciteerd Prairy en Miri! *\o/* :#

ik denk dat buiten de koelkast niet zo'n goed idee is.. ik weet het eigenlijk ook niet zo goed.. :)) Kan je ze niet vast afbakken en goed afsluiten?

:)) ik wil ook heel graag die brownie maken nu :):)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:10

Ja maar dan zijn ze vanavond niet meer warm. Kan ik ze dan gewoon nog een keer heel ff in de oven zetten?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:11

Hmm dat klopt ja! Ik weet niet of het de worstjes goed doet om ze nog een keer op te warmen..
hihi aan mij heb je dus ook niet heel veel :')

maar volgens mij kan je bladerdeeg prima in de ijskast bewaren, staat er niets over op de achterkant van de verpakking?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:19

Gefeliciteerd Miri en Prairy! *\o/*

Die kersen-mascarponetaart klinkt echt heeeel lekker! Die ga ik zeker opslaan!

En over die knakworstjes in bladerdeeg, opzich zou je die misschien ook wel 20 minuutjes van te voren kunnen maken? Dat bladerdeeg kan je zoals lieniminnie zegt in de vriezer bewaren en dat is binnen 10 minuutjes ontdooid. Ik weet niet precies wat voor recept je gebruikt ik ga er vanuit dat het eigenlijk niet veel meer is dan een knakworstjes erin rollen en misschien met wat ei eroverheen strijken.. Maar ik weet niet hoe vol je schema zit natuurlijk. Maar als je kijkt hoe die worstenbroodjes in de winkel bewaard worden... oké wel vacuum verpakt maar alsnog ongebakken. Dus ze zouden misschien ook wel in de koelkast bewaard worden tot die tijd. Twee keer opwarmen weet ik niet, misschien dat je het kan proberen met eentje, :+ Dan zou ik de tweede keer er wel wat zilverfolie overheen doen om te voorkomen dat ze zwart worden aan de bovenkant. (En dan wel in de oven, want zilverfolie in de magnetron schijnt nogal gevaarlijk te zijn. :') )

EDIT: ik lees trouwens op internet dit ook nog: Worstenbroodjes kun je uitstekend in de diepvries bewaren en dan in de oven opwarmen. Dat is misschien nog niet zo'n gek idee, moet je misschien alleen in de gaten houden of je worstje dan uiteindelijk wel warm is als je hem opwarmt.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:31

Miri en Prairy, Gefeliciteerd hoor! Jullie hebben igg iets lekkers vandaag zie ik alwel.

Als je koelkast vol ligt, kun je het ook buiten bewaren hoor met deze temperaturen!
Ik ga ze toch ook eens maken. (moet nog boodschappen doen, dus ......) Er staat igg een pecan pie op het programma dit weekend, ben benieuwd!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:41

Buiten kan idd ook! Ik kan natuurlijk ook het bier buiten zetten, heb ik ineens een stuk meer plaats in de koelkast :D

Staat op het pakje dat je het bladerdeeg niet opnieuw mag invriezen. Ik denk dat ik ze gewoon ga maken en dan in de koelkast zet met folie erover tegen uitdrogen, dan later vanavond in de oven. En als t niet te vreten is, pech :+

Oh en Hanneke, als je Pecan Pie goed lukt, wil ik dat recept ook graag wel :D 2 dingen waaraan ik verslaafd ben, brownies (duh :+ ) en pecan pie (met karamel neem ik aan) :D

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:08

Ga vanmiddag de burnt butter caramel slices maken :D . Lijken me superlekker :Y) .

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:13

Miri en Prairy gefeliciteerd.

Prairy, gewoon eerst veel bier serveren, dan proeven ze het niet of de worstenbroodjes niet helemaal top zouden zijn.

Die mascarpone kersentaart klinkt ook lekker Miri :9 .

Mara, ik heb de gecondenseerde melk gevonden *\o/* . Bij onze Appie hadden ze hem niet, maar bij de Jumbo wel. Maar meteen 2 blikjes gekocht, is toch nog 't hele jaar goed. Ik zal ook eerst proeven. Er staat op dat je het ook zo kunt drinken (aangelengd), dus ben benieuwd.

En toen ik toch bij de Jumbo was ook een pak Dr Oetker kwarktaart appel-kaneel meegenomen, die had ik nog nergens anders gezien en die klinkt ook wel erg lekker.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:59

Prairy, de pecan pie is erg lekker geworden.
Ik had em uit de allerhande:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... =pecan+pie

Ik zou alleen 3 bakjes pecan noten nemen en ik vind dat het deeg erg veel is voor een springvorm van 20cm. Ik heb het in een 24 cm gedaan en dan nog vind ik het best veel.
(leuke verjaardag gehad?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:46

Die pecan pie hebben wij ook een keer gemaakt. Vond hem zelf onwijs lekker maar inderdaad met het deeg wat uit verhouding.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:31

Hier staan er lekker scones in de oven :9 .
Strakjes lekker pot thee zetten en de clotted cream en lemon curd opzoeken :):) .

AH heeft veel lekkere recepten. Het laatste boek dat ik las was 'Staying at Daisy's' van Jane Mansell, daarin hadden ze het over het gerecht 'Toad in the Hole' . Ik vond dat zo grappig klinken dat ik wilde wat het is en heb het toen opgezocht op google. Neem ik deze week de nieuwe Allerhande mee, staat er een recept van in :')

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=785982&budget=on

Ik ga het toch een keer proberen.

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:40

Bedankt voor de felicitaties ! ;) de mascarpone kersen taart was errug lekker maar de topping had wel iets meer smaak mogen hebben van mij ( misschien iets te veel water erbij gedaan? ;)) vandaag ga ik de chocolade cheesecake uit het boktbakboek maken. ben benieuwd!!

en hmm een pecan pie klinkt ook lekker!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:50

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:55

oe lekker scones LauraBram!

Ik heb een broodpudding met chocolade in de oven staan, naar recept van Nigella Lawson. Ben heel erg benieuwd, tot nu toe bevallen de recepten die ik geprobeerd heb van haar héél erg goed. :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:03

Ze zijn verrukkelijk. Zit echt te genieten, m'n thee is nog niet eens gezet en ik zit al te snoepen :o .

Ja, Nigella heeft ook lekkere recepten :j .

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:57

Laurabram schreef:
Hmm... dat klinkt ook lekker Miri.

Ik zag deze in de nieuwste Flow staan:
http://www.williams-sonoma.com/products ... chRules-_-
Die vind ik helemaal leuk (niet dat ze nog te koop waren :roll: ), maar die site is ook echt gevaarlijk leuk :j .

Die zijn echt heel leuk, jammer idd dat ze niet meer te koop zijn!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:07

Laurabram schreef:
Hmm... dat klinkt ook lekker Miri.

Ik zag deze in de nieuwste Flow staan:
http://www.williams-sonoma.com/products ... chRules-_-
Die vind ik helemaal leuk (niet dat ze nog te koop waren :roll: ), maar die site is ook echt gevaarlijk leuk :j .

Die zijn echt leuk ja! En inderdaad, je moet niet te vaak op die site kijken. :=

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:17

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:51

Afbeelding

Mijn chocolade cheesecake staat in de oven !! HIJ RUIKT GOEEEED

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:52

Wow dat ziet er goed uit!

En allen bedankt voor de feli's, heb zeker een leuke verjaardag gehad :) Veel te veel snaaispul maar goed. De worstenbroodjes gewoon gemaakt en op bakpapier gelegd en afgedekt in de koelkast gelegd, en zelfs vanmiddag nog een batch gebakken en gegeten :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:10

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:32

Da's nou weer handig dat jij die gevonden hebt Belgengek.

Chocolade cheesetaart ziet er lekker uit!

Fijn dat de worstenbroodjes gelukt waren Prairy.

Die Jamie Oliver Toffee taart ziet er lekker uit, maar is wel een klus zeg :oo .

M'n scones zijn bijna op -O- . Familie had ze geplunderd terwijl ik naar stal was (nou ja, ze zijn in elk geval goedgekeurd).