Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieeem

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:51

Ik zoek voor aankomend weekend de 22ste iemand die een taart voor mij kan maken omgeving den-haag/rotterdam/zevenhuizen. Is hier iemand die nog een gaatje heeft in deze buurt?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:53

Sodeju, die bruidstaart := . Ik zou in tranen uitbarsten als die voor mijn neus zou staan := .

Verder weer heel veel leuke taarten voorbij zien komen, super!!!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:50

haha, die bruidstaart zou ik gemaakt kunnen hebben :o

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:09

mag ik hardop zeggen waar ik de bloemen van de bruidstaart op vind lijken :oo doe ik maar niet... ik vraag me ook af waar de bloemen mee gemaakt zijn, goed gedroogde sugarpaste zou toch nooit zo kunnen vervormen??

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:26

Zo...terug van de Tortenshow in Hamburg, erg mooie wedstrijdtaarten gezien :)
Zag net een 'bruidstaart' voorbij komen......echt verschrikkelijk. Mbt de bloemen, die kunnen zeker bij warm weer wel instorten, ook al zijn ze bijvoorbeeld gemaakt met flowerpaste. Dan nog hadden ze er volgens mij beter uitgezien als deze variant. Ik zie ook lagen die niet mooi bij elkaar passen en megadikke randen onderaan de lagen die er ondanks geplak en gezweet toch een stuk fijner uit hadden kunnen zien volgens mij. Ik zou me als maakster kapot schamen en helaas als bruid in huilen zijn uitgebarsten ;(

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:54

Lisette03 schreef:
mag ik hardop zeggen waar ik de bloemen van de bruidstaart op vind lijken :oo

:= _O-

Oooh de Tortenshow, gaaf!!!! Zou ik ook wel eens heen willen, wellicht volgend jaar (bedrijfsuitje _O- ).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:59

Wat een verschrikkelijke bruidstaart :oo Ik zou de ogen uit mijn kop schamen om zoiets af te leveren. Het lijkt zowat wel alsof het een eerste taart van de maakster is := Absoluut terug gaan, want ondanks warmte en zweten kan dit écht niet. Een hoop is gewoon ontzettend slecht gedaan. Schandalig!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:48

Die bruidstaart is echt schandalig hoor :( . Heeft ze die toch niet door iemand anders laten maken omdat ze zelf
geen tijd had ervoor? Dat is het eerste wat ik namelijk dacht toen ik de taart zag :j

Ik moet ca 35/40 cc en/of cake push up's gaan maken voor november. Maar weet iemand hoe lang ik de push up's kan bewaren?
Ze zijn voor op zaterdag maar moet ook gewoon werken en ik denk dat het behoorlijk wat werk is (denk ik dan hé :D ).
Dus wil eigenlijk een paar dagen van te voren gaan beginnen en dan elke dag een aantal maken.
Zou dit dan nog lekker zijn of zeggen jullie, die moet je echt pas op vrijdag maken?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:00

Ik zou ze zo kort van tevoren maken, dat doe je met een taart ook. Anders heb je kans op uitdrogen. Maar Push Cakes zijn niet zo heel veel werk als je alles klaar hebt staan. Laagjes stapelen en klaar :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:32

Ervaringen uit de eerste hand mogen trouwens gewoon op Bokt hoor, dus je mag haar naam/website gewoon noemen. Al is het maar om ons te behoeden er ooit iets te bestellen := .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:16

Mayo schreef:
Ik zou ze zo kort van tevoren maken, dat doe je met een taart ook. Anders heb je kans op uitdrogen. Maar Push Cakes zijn niet zo heel veel werk als je alles klaar hebt staan. Laagjes stapelen en klaar :D

Ja dat is ook zo, maar het moet wel klaar gezet worden :D en gebakken worden in verschillende kleurtjes. Maar zo heel veel werk is dat ook niet
en dat kan een dag eerder ook natuurlijk (bc enzo maken)
Maar van vulling ertussen, wordt er dan meestal bc gebruikt? Of hebben jullie een andere lekker idee?
Ik zat zelf aan aardbei bc en vanille bc te denken en bovenop iets van marsepein.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:25

Is het niet gewoon een prutstaartenmaker geweest die foto's van andermans taarten op haar site heeft gezet en zo heeft gedaan alsof ze mooie taarten kan maken?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:28

Jeetje die bruidstaart zeg! :oo Wat zonde... Ben wel benieuwd wie t was?

De pippi taart is kaal idd, maar dat was de opdracht, ze wilden er verder niks op.

Ze kijkt idd omhoog, maar dat was ook wel de bedoeling hoor, alleen ze kijkt ietsjes te ver. :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:07

Arm bruidspaar, ook ik zou in tranen uitbarsten...

Ik ga voor zterdag een poezentaart maken. Wil van het taartje een bol wol maken, maar heb geen kleipistool oud. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:04

Uh, hele lange slierten rollen :') ?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:11

Ik zie hele mooi taarten voor bij komen en helaas ook een iets minder mooie.
Die lijkt bij lange na niet op het origineel :oo , dit is niet waar je op hoop als bruidpaar :(
Wat onzettend jammer voor jullie :(:) en een hele grote gemiste kans van die prof. bakster :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:12

edit...domme opmerking weggehaald }:0 :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 00:38

Satine schreef:
Hey dames,

Ik heb hier vroeger al wel eens gereageerd denk ik, bak ook wel eens graag een taartje. Inmiddels ook al enkele cursussen gevolgd en heb serieus de smaak te pakken. Helaas ontbreekt het me vaak aan tijd...

Graag hoor ik jullie mening over een bestelling die wij zelf gedaan hebben bij een professionele taartenbakster. Het betreft dus iemand die full-time taarten levert. De naam ga ik hier niet plaatsen ivm privacyredenen (indien interesse, mag je me een pb sturen hoor).

We hebben haar gecontacteerd om onze bruidstaart te maken. Omdat ik dus al veel mooie dingen gezien heb, ben ik gewoon met een aantal voorbeeldfoto's naar haar toegestapt, maar heb heel duidelijk gezegd dat ze ook altijd zelf een suggestie mocht doen. Eén taart vond zij absoluut perfect en deze was volgens haar ook prima te maken. Het leek me geen gemakkelijke opdracht, maar omdat zij er zoveel vertrouwen in had, voelde ik me toch gerust.

Hieronder de foto's, denk niet dat ik moet vertellen welke onze taart was... Ik moet er wel bij vermelden dat het een warme dag was (temperatuur is die dag opgelopen tot zo'n 25°C) en volgens haar ook vochtig (maar dat vond ik persoonlijk niet). Ze verontschuldigde haar al bij levering dat de taart niet "zo strak" was als ze had gewild. Ik heb de taart zelf pas gezien om 22u 's avonds. Wat vinden jullie?

*kleine toevoeging* : De taart heeft de hele dag koel gestaan in de frigo, omdat dit volgens haar het beste was. Gewoon in de kelder had ook gegaan. Een half uur voor het aansnijden hebben ze de taart naar de (warme) keuken gehaald.

Afbeelding

Oh wat erg!!!!!!! Dat kan ik zelfs nog betr en ik bak er letterlijk niets van :o
Hoop niet dat je er voor betaald hebt?!

Lijkt er op dat ze niet eens haar best gedaan heeft. Die randen zijn gewoon afgeraffeld! Wat erg voor jullie zeg! ;(

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:30

HAllo,
Vind het altijd heerlijk om jullie tips te lezen, foto's te zien e.d.
Nu heb ik een vraagje: kun je een taart, al gedecoreerd met marsepein, in zijn geheel invriezen? Invriezen doe ik wel, maar het decoreren doe ik altijd op de dag zelf (of dag ervoor). Een lieve vriendin heeft me nl gevraagd een taart te maken maar ik ga twee dagen van te voren al op vakantie....vandaar mijn vraag.
groetjes,
Jacq

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 07:49

Ja hoor dat kan :) Dan in de taartdoos/zak in de koelkast laten ontdooien.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:44

Santine wat zonde!
het is een heel andere taart schandalig!je hebt er vast genoeg voor betaald.\
Als je het zelf niet durft laat dan de ceremoniemeester even bellen ze moet naar mijn mening geld terug geven..... dat is wel het minste!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:51

Rinske schreef:
OMG ik heb goedkeuring van het UWV om met mijn eigen bedrijfje te beginnen :):) !!
Vanaf a.s. maandag ben ik officiëel ondernemer :)) .

*\o/* Gefeliciteerd!! Voor workshops woon je wel handig dichtbij :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:54

Heb weer super taarten voorbij zien komen! Geboorte taarten, Hello Kitty, pippi langkous, John deere en nog veel meer! Super dat iedereen zo goed bezig is! :D

Ook een bruidstaart voorbij zien komen.. Wat erg zeg! Zou me rot schamen om zoiets af te leveren...
Hoop niet dat het volledige bedrag al betaald is.. Maar ik zou er zeker iets van zeggen! Ze mag best weten dat je dit niet had verwacht voor een taart voor je bruiloft.. :)

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:26

Helaas was het volledige bedrag reeds vooraf betaald...

Omdat hier geopperd wordt dat ervaringen uit 1ste hand wel mogen : de website is http://www.petitgateau.be, zij is een Nederlandse die net op de grens woont. Het leek me professioneel, ook bij haar thuis had ze een hele mooie kookstudio om workshops en dergelijke te geven. Er stonden veel dummies, die echt wel mooi verzorgd waren.

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:39

Die bruidstaarten op site zien er goed uit maar wat zonde voor jou taart zeg! Heb je nog wel contact met haar opgenomen dat je eigenlijk niet tevreden er mee was? Je kan het iig laten weten dacht ik zo!

Ik ga vanmiddag weer bezig met een taart maken maar ik heb een vraagje, ik wil er banketbakkerroom in doen maar kan ik dit ook invriezen? En moet er dan nog een randje botercreme omheen zodat het niet naar buitenkan of moet ik gewoon een randje vrij houden?