Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__inge__ schreef:Daar was ik weer, ik ga zo beginnen met biscuit deeg maken voor mijn 2e taart. twijfel alleen nog over de vorm, rond, een boltaartje of en een hartjes vorm.. het is voor een verjaardag dus het makkelijkst is rond.. krijg je de meeste punten uit denk ik.
Vanmorgen bij de makro 2 kg marsepein gekocht, 2e halve prijs
Lekkere vullingen komen er langs zeg! En die cup-cakes zijn echt super leuk! Ik ga over 2 weken een workshop cupcakes maken doen!
Hebben jullie wel eens een vulling gemaakt van de klop-pudding van dr oetker? Ik wou de taart vullen met die pudding en afsmeren met chocola.. gaat dit lukken denken jullie?
MamaMiesje schreef:Hoi dames!
Ben totaal niet bij hoor; 't is retedruk op mijn werk![]()
Net een leuke mail binnen over een stel dat graag een bruidstaart van mij wil. Heb ik een poos geleden wel verteld: niet een "echte" sjieke, strakke taart. Maar gewoon een leuke, vrolijke, gekke taart
Ze hebben al een paar leuke ideeën opgedaan aan de hand van foto's en binnenkort willen ze even wat vullingen komen proeven en overleggen over het definitieve uiterlijk van de taart.
@Mayo en/of Jamie en/of anderen:
Wat zijn favo vullingen bij jullie bruidsparen?
prakkie schreef:Bij mij is mascapone met stukjes aardbei, stukjes witte chocolade en een klein beetje cointreau erin een echt succes.
En verder doet idd de champagnecreme het erg goed.
prakkie schreef:Voor 1 laag in een taart (25cm):
-250 gram mascarpone
-200 gram aarbeien
-50 gram witte chocolade (in stukjes)
-1-2 eetlepels cointreau
-beetje basterdsuiker
-1,5 blaadje gelatine
-gelatine weken in koud water
-de ene helft vd aardbeien in stukjes snijden en de andere helft pureren.
-mascarpone, cointreau en basterdsuiker loskloppen
-aardbeienstukjes, aardbeienpuree en witte chocoladenstukjes er doorheen mengen
-gelatine oplossen in een beetje gekookt water
-gelatine door de mascarpone heen roeren.
-beetje laten opstijven in de koelkast
ERG JUMMIE!!
Monique1985 schreef:__inge__ schreef:Daar was ik weer, ik ga zo beginnen met biscuit deeg maken voor mijn 2e taart. twijfel alleen nog over de vorm, rond, een boltaartje of en een hartjes vorm.. het is voor een verjaardag dus het makkelijkst is rond.. krijg je de meeste punten uit denk ik.
Vanmorgen bij de makro 2 kg marsepein gekocht, 2e halve prijs
Lekkere vullingen komen er langs zeg! En die cup-cakes zijn echt super leuk! Ik ga over 2 weken een workshop cupcakes maken doen!
Hebben jullie wel eens een vulling gemaakt van de klop-pudding van dr oetker? Ik wou de taart vullen met die pudding en afsmeren met chocola.. gaat dit lukken denken jullie?
Klop pudding? Is dat het zelfde als banketbakkersroom van Dr. Oetker anders ken ik het niet! En afsmeren met chocolade moet lukken zegt men, maar zelf nog nooit gedaan..