Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:23

Polivy schreef:
Vandaag voor het eerst een kenwood gebruikt (van zus), maar mijn biscuit kwam niet zo goed omhoog als bij gewoon zelf mixen. Dus ik blijf maar gewoon zelf mixen :)

Hoe lang heb je gemixt? Met mijn Kennie mix ik 20 minuten met de ballongarde.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:24

Mayo schreef:
Polivy schreef:
Vandaag voor het eerst een kenwood gebruikt (van zus), maar mijn biscuit kwam niet zo goed omhoog als bij gewoon zelf mixen. Dus ik blijf maar gewoon zelf mixen :)

Hoe lang heb je gemixt? Met mijn Kennie mix ik 20 minuten met de ballongarde.

Deed ik ook. 35 min zelfs!

Mayo

Ik heb nu een 26cm in de oven staan. De vorm is 7,5cm hoog, de biscuit is er al zo'n 4cm bovenuit gerezen := :+

Mayo

Re: Taarten decoreren XII

Polivy, dat is vreemd.. Kom te koud misschien?

Die van mij zijn namelijk echt goed hoog namelijk altijd

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:25

Misschien was het te weinig voor m... (2 blanda van 12 cm)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:26

Kitchen aid is nog altijd mijn droom om te gebruiken, lijkt me zo handig

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:32

Polivy schreef:
Misschien was het te weinig voor m... (2 blanda van 12 cm)

Dat zou heel goed kunnen. Voor kleine vormen is het wat lastiger merk ik ook :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:34

Dat is wel een nadeel van de Kennie (en waarschijnlijk andere mixers); je kan dan maar beter een gewone/grote hoeveelheid beslag maken en meerdere kleine vormen bakken of wat groteren erbij. Kan prima in de vriezer :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:38

Stomme is dat ik wel heel makkelijk kleine hoeveelheden met mijn Philips mixer op standaard kon maken, daarbij kwamen de gardes beter onderin en strak langs de randen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:48

Zo biscuit 1 staat af te koelen, zo maar beginnen aan biscuit 2. Eerst even de oven iets af laten koelen, dan kan ik weer braaf temperatuur opbouwen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:49

Wat ga je maken, Mayo? Was het niet voor je eigen verjaardag? "Over the top" ? :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:53

Voor m'n verjaardag voor op 't werk (combi-taart voor mij en m'n collega die ook de 15e jarig is) :j Geen idee nog wat ik ervan ga maken. Wil wel iets met over the top, maar heb nog niet echt een ontwerp in m'n hoofd en dan wil het nog weleens anders uitpakken :+ :D Voor zaterdag moet ik ook nog een stapeltje maken dan vieren m'n vriend en ik samen onze verjaardag. Wederom geen idee wat ik daarvan ga maken :+ Lastig als het voor 2 personen in 1 moet zijn, dan is het nooit volledig jouw eigen smaak, omdat je ook rekening houdt met de ander. Maar ja, over the top kan ook met blauw tinten :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:54

Ik ben heul benieuwd naar de uiteindelijke resultaten :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:55

Ik ook :+ :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:57

Ik hoop uit de laatste taart nog wat leuke vervolgopdrachten te slepen; ze had me aan de complete visite aanbevolen :')

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:40

Oh dat is leuk van haar zeg!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:42

Ashleey_ schreef:
Ben vandaag alle biscuits gaan bakken voor mn bruidstaart van 75 personen! Alles ging goed totdat mn 15cm biscuitje inzakte..... En toen kwam ik erachter dat de webshop i.p.v. 2x banketbakkersroom mix, 2x botercreme mix geleverd had........ gelukkig niet vandaag nodig, maar Dinsdag! Dus nog op zoek ;)

Hoop zoooo erg dat het goed gaat, stapelen met 4 lagen! Op De leukste taarten forum stond al een hele nachtmerrie over een bruidstaart :=

Wat spannend, 4 lagen! En welke was dat dan?.. Heb ik volgens mij overheen gelezen :\

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:02

En zojuist hebben de schoonouders van mn broer de taart ook afgezegd voor kerst.. Omdat de taarten wel machtig zijn dachten ze dat het teveel zou zijn.. zo meteen ga ik nog veel tijd overhouden :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:04

Nou, mooi balen Linda! :(:)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:20

Ja best wel!.. achja.. Het geeft me ook weer tijd om te kerstshoppen en nieuwe dingen uit te proberen.. :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:30

Ashleey_ schreef:
Hoe bevielen de lace flowers? Hoor namelijk vaak dat het nog best lastig schijnt te zijn? :=
Leuk taartje, persoonlijk vind ik de kleur combi wat minder.. ;)

Lace flowers vond ik best lastig ja!
Ze breken echt ontzettend snel en het is ook lastig om ze mooi op te laten drogen :P

De kleurencombi.. haha je hebt hélemaal gelijk!
Roze had ik nog veel over, dus dat werd sowieso de bekleding van de taart, en ik had nog een zooitje blauw en groen en had maar 4 kleuren dustpoeders, waarvan ook blauw en groen en ik zat lekker die vlindertjes te dusten. :')
Dus ik zat lekker te dusten en die vlinders waren wel leuk geworden, alleen paste ze niet bij de taart :+

Had het leuker gevonden als op dat roze wit/paarsachtige bloemen oid kwamen.. maarja ik gebruikte maar wat ik had, het was toch voor eigen gebruik en ik heb weer een zooitje restjes opgemaakt :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:54

Mayo schreef:
Stomme is dat ik wel heel makkelijk kleine hoeveelheden met mijn Philips mixer op standaard kon maken, daarbij kwamen de gardes beter onderin en strak langs de randen.

Was dat ook wel een degelijke goede mixer? :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:03

@chernique: Mooie taart. Vind de bloemetjes juist wel leuk dat ze allemaal anders zijn.
@linda: Vervelend. Heb je met pijn en moeite de opdracht nog in weten te passen gaat het alsnog niet door :(:)
En dan nog een bestelling af gezegd :(:)
@lesilla: ik vroeg om die horeca winkel. Had met mijn moeder al beredeneerd dat het misschien wel de hanos zou kunnen zijn. We gaan eens kijken of we daar een pas voor kunnen krijgen!
@ilona: Het zou best kunnen dat het te weinig was voor de Kenny. Ik gebruik altijd 200gr mix voor 4 blanda en had de eerste keer al het idee dat het krap aan was, maar dat ging goed. Maar de helft waag ik me echt niet aan :n
Als ik botercreme maak moet ik hem trouwens ook regelmatig stil zetten en goed omscheppen anders blijft er namelijk boter onder in de kom zitten wat niet met de rest gemengd wordt.

De Hello Kitty taart die ik voor mijn nichtje heb gemaakt die morgen 4 wordt. Ze vond hem fantastisch. Ik kreeg niet eens de kans om binnen te komen lopen en mijn jas uit te trekken, ze moest meteen de taart zien :D
Afbeelding

Hij was gevuld met aardbeienjam en slagroom, maar er werd wel gezegd dat er meer slagroom tussen had gemogen. Maar ik was tijdens het vullen zelf ook al tot de conclusie gekomen dat het krap aan was met de slagroom, maar dan weten we dat voor de volgende keer. En de slagroom had wat stijver gemogen, geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, want er zat al een zakje klopfix door en volgens mij was de kom en alles goed koud.
Mijn nicht riep meteen "volgend jaar november kennen wij elkaar 25 jaar O:)"

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:18

morgen ga ik een hello kitty taartje bakken, deze is ook wel erg leuk!

maarre waar is kitty's mondje?:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:22

Is dat open rondje niet het mondje?
Ik ben iig uit gegaan van deze afbeelding:
Afbeelding