Volgens mij bevat bouillon (opkikker e.d.) geen khd.
xingridx
Geplaatst: 10-11-10 13:06
phormicola schreef:
Ik snap echt NIET wat er vreemd is aan eieren en kruidenboter. Je bakt eieren toch ook gewoon in roomboter? What's the difference?
Hihi ik bak mn eieren in olie
Maar an sich is het niet vreemd nee, ik kende het alleen niet
denice
Geplaatst: 10-11-10 13:19
xingridx schreef:
ik vind kruidenboter het lekkerst op een nog warm stokbroodje *kwijllll* Nu valt het nog mee, denkd at ik er over een paar weken wel een moord voor doe
Gisteren had ik me toch trek in een boterham! En vandaag in pepernoten!
ik mis echt niets zeker geen brood ofzo, komt ook omdat ik geen honger gevoel heb zelfs met avondeten niet, heb gisteren ook echt heeeeerlijk spruitjes gegeten! lekker gewokt, met een uitje en teentje knoflook, beetje spekjes uitgebakken en er door heen en een lapje vlees, smullen!
ik eet meestal 1,5 uur na mn avondeten nog een schaaltje yoghurt, dan gaat t perfect!
En mn salade nu is ZALIG! lang geleden dat ik er 1 tot het laatste blaadje op heb gegeten maar deze gaat op En ga van de week direct terug naar de C1000 om een voorraadje van deze geitenkaas in te slaan
coydog
Geplaatst: 10-11-10 13:49
Ik eet veel minder vaak omdat ik echt geen honger heb, heb het nog nooit meegemaakt. Gisteren om 4 uur nog wat gegeten en daarna geen honger, ook echt geen zin in eten. Hebben jullie dat niet, dat je echt je er toe moet zetten om iets te eten?
Mrijn
Geplaatst: 10-11-10 13:56
Ik heb antwoord vna mijn WHJE-coach over die warme appel en het schijnt dat de glycemische index van appel verandert las je hem verwarmd. Het recept voor appeltaart is echt bedoeld als tactatie niet om dagelijks te eten als eiwitportie, aldus coach. Nou ja, ik doe het maar even niet. Er is genoef ander lekker over!
Ik had vanmorgen weer een heerlijke ingeving. Ik had 200 gr kwark in de keukenmachine met een goeie hand bevroren blauwe bessen uit een doosje (de Appie heeft een geweldige sortering fruit uit de diepvries). Ik heb er zoetstof en een schep proteinepoeder bijgedaan en dat heb ik een tijdje laten draaien. Het resultaat was donkerpaars 'softijs' met een heerlijke smaak! Echt een topper!
Net gelunched met tatsty tom tomaten en buffelmozzerella, ook al zo lekker! Wat een straf om zo te eten en ik was nog een hele ons lichter vanmorgen ook:D
Wat voor geitenkaas heb je dan Ingrid?
Noppert
Geplaatst: 10-11-10 13:58
Jeetje Mrijn, jij hebt een strenge coach, die van mij is gelukkig heel wat soepeler
xingridx
Geplaatst: 10-11-10 13:58
hmm valt mee...sochtends hbe ik dat wel, maar ik ontbijt vrij laat (rond half 9/9 uur op kantoor), ik eet meestal mn omelet in de trein en dan de kwark op kantoor. Dan is het al vrij snel weer lunchtijd dus eet ik iets kleins rond een uur of 11, maar dan heb ik nog niet echt trek De middag is wel vrij lang, heb bijv. nu net gelunchd en het is 7 uur eer ik thuis ben en weer wat kan eten, dus voor vanmiddag heb ik een voorraadje tomaatjes, bifiworstje en een eitje..en dan red ik het makkelijk
Geitenkaas was gewoon zo'n plakje chevre kaas, 45+ Had m nog nooit zien liggen maar 'mijn' C1000 is vrij chaotisch als het gaat om assortiment van de 'vreemde kazen'
'k Heb dat ook vaak hoor, dat ik helemaal geen honger heb. Ontbijten is sowieso niet aan mij besteed dus dat doe ik dan ook niet. Zo rond een uur of 12 / half 1 neem ik een simpele lunch. Meestal een paar eieren of een salade met wat erop (tonijn, feta oid.). Als avondeten neem ik meestal 2 porties vlees en wat groenten. 's Avonds nog een Bifi of een stukje brie ofzo, en dan zijn we de dag weer door. Er zijn heel soms ook wel dagen dat ik veel honger heb en dan eet ik gewoon zoveel ik trek heb. Die 2 gehaktballen kunnen er dan ook best 3 of 4 worden, maar da's maar een zeldzaamheid.
Noppert
Geplaatst: 10-11-10 16:48
Jeetje Oscar, ontbijt overslaan is wel heel slecht. Je moet dat motortje vanaf dat je opstaat wel flink blijven opstoken. (bovendien zou ik om 10 uur al knallende koppijn hebben en waarschijnlijk van de honger zijn flauwgevallen )
ik red het ook echt niet hoor, tot de lunch zonder eten
Ik moet smorgens gewoon eten, wel in fases, omdat dat gewoon makkelijker is, en ik ontbijt pas als ik in de trein zit omdat ik er thuis de tijd niet voor neem (al erg genoeg dat ik het allemaal nog moet klaarmaken ) maar ik eet wel
SabM
Geplaatst: 10-11-10 17:24
Breek even in... Heb zo goed als alles zitten lezen...pfff koste me best een tijdje Snap het idee van minder kh. Maar...ontbijten met groente en vlees? GATVER!!!! Lust bijna geen vlees en de meeste groentes vind ik niet lekker, zeker niet rauw ofzo.
meestal ontbijt ik op werk met 2 crackers met kaas of zoet lunch doe ik meestal met magere vruchten yoghurt met cruesli of toch een 2 boterhammen avond eten is vlees, groente en aardappelen of rijst of pasta.Ben gek op wokken/ovenschotels Probeer natuurlijk de inname van pasta/aardappelen etc te beperken.
Maar het idee snap ik, alleen het lijkt me erg lastig om toe te passen dagelijks.
Ik ontbijt niet met groente en vlees hoor, dat lust ik ook niet zo vroeg. Ik ontbijt met eieren. Er zijn ook pannekoekjes, KHarm brood, repen,..
Jij zou bijv. gewoon Atkins crackers met kaas kunnen eten 's ochtends, 's middags een salade of KHarm brood oid en 's avonds je gewone eten maar dan aardappelen/rijst/pasta schrappen.
'k Weet het, Noppert..... maar ik krijg het echt niet weg. Lekkere dingen trouwens ook niet hoor, ik ga echt over m'n nek.
Nobel01
Geplaatst: 11-11-10 09:06
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Noppert
Geplaatst: 11-11-10 09:13
Welkom Nobel01! Knap hoor, 6 kg in 2 weken, dat stimuleert wel lekker Hebben ze bij jouw dieet geen repen in het assortiment? Ik zorg altijd dat ik zoiets in mijn tas heb zitten of een handje noten of je maakt een shake met vruchtensmaak, die vries je in en op de dag dat je hem nodig hebt haal je die uit de vriezer en dan is ie 's middags nog prima te drinken. Die omelet kun je trouwens ook van te voren maken en er dan een soort wrap van maken en die meenemen. Met de temperatuur zoals die momenteel buiten is, blijft dat echt wel lekker.
Nobel01
Geplaatst: 11-11-10 09:22
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt
SabM
Geplaatst: 11-11-10 10:50
Tnx voor het uitleggen Urielle.
Moet denk nog aan het idee wennen om te ontbijten met eieren en geen brood !! Ben juist zo gek op brood. Ben wel begonnen met het minderen van brood, aardappelen, rijst en pasta. Zo in een keer cold turkey gaat me denk niet lukken
Maar klopt het dat het beter is om ook fruit bijna niet te eten. Nu eet ik hooguit 1 appel op een dag of een 2 mandarijntjes ofzo. en magere fruityoghurt, mag dat ? Ik ben helaas geen fan van vleeswaren en 's avonds vind ik 1 kipfiletje echt wel genoeg. Ben dus een echte koolhydraten junk Mag ik wel een rood wijntje in het weekend? of is dat slecht ivm de suikers?
Heb wel besloten dat ik het ga proberen voorlopig, kijken of het afvallen dan wel wil lukken
Hihi, er staat nu een reclamebanner voor Special K onderaan de pagina. Past nou niet echt bij dit topic.
Grapjasjes12
Geplaatst: 11-11-10 10:52
Hangt ervan af wat je gaat doen. Ga je Atkins doen, dan mag je geen fruityoghurt, geen fruit, geen rode wijn (nog niet) en absoluut geen brood/rijst/pasta/aardappelen.
Ga je je eigen dieet volgen dan bepaal je het zelf
xingridx
Geplaatst: 11-11-10 10:58
fruit zit bomvol fruitsuikers, in het begin moet je echt afkicken van alle soorten suikers dus is het beste om even geen fruit te eten, later kun je beginnen met bijv. rood fruit toe te voegen
Ik at ook ontzettend veel brood hoor (minimaal 6 sneetjes per dag, vaak meer) Alcohol is niet bevorderlijk voor het afval proces!
Pffft ketose werkt volop hier hoor, mijn god! Als ik een trap op moet ben ik bekaf (handig joh, als je op de 4e verdieping woont zonder lift ) en er komt nog steeds een rioollucht uit mn giechel, dus ik poets mn tanden maar wat extra en drink veel, en af en toe een suikervrij kauwgompje maar goed, het resultaat is weer snel zichtbaar in mn figuur, dat merk ik nu al! dus dat motiveert wel!
SabM
Geplaatst: 11-11-10 11:04
Atkins vind ik teveel gedoe. Maak er wel een megelmoes van denk Zal brood voorlopig schrappen en bij het avond eten de rijst en pasta 75 % minderen. Zonder gaat me denk niet lukken. En als het lekker gaat zal ik het helemaal schrappen... Maar ik denk dat het idd beter is voor me als ik het brood enzo laat staan.
en een wijntje in het weekend niet meer.... dag dag wijntje