[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:41

@Noor: fijn dat de mensen goed reageerde! Maar zoals Patries al vroeg, wat doet dat precies, teveel koper in je bloed?

@Sanne: meis wat rot zeg! Ik moet zeggen -ondanks mijn maagbandje- echt vreetbuien heb. Dit komt denk ik maandelijkse feestje heb.. Verdrietig blehhh.

Ik ga het gewoon vragen. En ik blijf hopen dat 1,46 en 1,72 niet raar staat! Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:43

Opzich heb ik er helemaal geen last van hoor Paulien, ik heb gewoon geen trek. Lachen Het is natuurlijk niet goed. Maar daar is ook alles mee gezegd.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:08

ik weet niet precies wat het inhoudt heb het wel aan me vader gevraagd maar hij weet ook geen duidelijk antwoordt te geven ook omdat ze nog steeds geen idee hebben hoe ik aan die leverontsteking ben gekomen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:47

uk en sanne, beterschap hoor! en sanne, let je op dat je niet te hard afvalt?

dennis het konijn heeft e. cuniculi. Dit is een parasiet die de hersenen aantast. Hij tolt om zijn as en heeft een scheve kop.

jank al de hele middag de ogen uit mijn kop. bleh

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:08

Daar is mijn konijn ook aan dood gegaan. Althans, ik heb haar in laten slapen. Lang geleden.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 00:13

Balen Angelique dat hij dat heeft, hopelijk komt hij er nog bovenop, ik ga duimen! Ach gut

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:47

Sanne, hopen dat de bijwerkingen snel verdwijnen anders kan je nooit 200 mg gaan nemen.. dan eet je helemaal niets meer..

Angelique, dat is zo´n naar gezicht he Mijn konijntje had een oorontsteking en daardoor werd ook t evenwichtsorgaan (wat in t oor zit) aangetast/was van slag. En daardoor kon hij ook niet normaal zitten. Ook hoofd scheef, viel om en draaide ook om z'n as en kon dan niet meer stoppen of heel moeilijk en gewoon recht gaan zitten Is echt zo zielig om te zien. Gelukkig viel het bij hem mee en bleek het dus oorontsteking te zijn.

Hopen dat jou konijntje er ook weer bovenop komt Ach gut

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:56

vanochtend de kliniek weer aan de lijn gehad. Dennis eet weer zelfstandig en produceert ook wat keutels en urine. Dit is een heel goed teken. Hij zit weer rechtop, maar zoekt wel steun aan de muur omdat hij erg onstabiel is. Als de verbetering zo door zet mag hij morgen naar huis.
Zit alleen met het weekend, dan hebben we een weekendje weg met het werk van hans en ik laat hem lieve niet alleen dan. Even zien hoe we dat doen dus. Waarschijnlijk ga ik dan gewoon niet mee.
Duur grapje dit wel trouwens, rekening zit nu al op 200 euro...
Mensen verklaren me wel voor gek, het is 'maar' een konijn. Zo werkt het bij mij niet. Ik zou voor hem zorgen en vind dan ook dat ik dat verplicht ben naar hem toe. Niet koste wat kost, maar wel als hij daarna nog een dierwaardig bestaan kan leiden.

de planning van vandaag:
o: yoghurt met fruit 'n fibre
t: ?
l: 3 vkb met gekookt ei en kaas
t: ?
a: gevulde paprika met pasta

straks boodschappen doen, dan kan ik ook mijn tussendoortjes invullen.

WW: 67,5 kg (- 12 kg)
Laatst bijgewerkt door benangelique op 10-09-08 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:05

@ Angelique: Dat is fijn nieuws. Ik blijf voor je duimen dat de positieve lijn blijft doorzetten. En laat die mensen maar kletsen die roepen: 'het is 'maar' een konijn.' Die moeten gewoon geen huisdieren nemen. Ja Sterkte!

En wat betreft mij. Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen eigenlijk dat ik niet te hard afval... (Kromme zin, hihi.)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:29

Ik ga helemaal met Sanne mee. Ja
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.. Ik zou ook alles doen om mijn konijn te redden van zo'n ziekte, mits ze een dierwaardig bestaan zou kunnen leiden erna.
Konijnen zijn voor bepaalde mensen precies hetzelfde wat honden of katten voor anderen zijn. Dan hoor je niemand zeggen 'het is maar een hond of een kat..'. Nors opkijken

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:02

sterkte met je konijn, Angelique! Fijn dat de berichten toch wat beter zijn!

Gister was niet fantastisch, was ook echt onwijs moe, toch wezen sporten, dus het feit dat ik niet heel goed heb gegeten gister toch beetje goedgemaakt voor mn gevoel Lachen

Vandaag:
O: yoghurt met muesli
L: 4 vb, 2 met 25+ blokkaas, 2 gewone kaas
T: appel
T: banaan
D: weet niet, eet op mn werk

Beweging: halfuurtje met de hond gelopen, 5 uur werken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:44

Angelique, ik vind het heel logisch dat je dat doet! Ik zou dat ook voor mijn konijn (of bijvoorbeeld Diezel) doen!

Ow, mijn moeder vertelde me vanmorgen dat zij gaan betalen voor de keuring van mijn paard, van een veearts. Ze willen namelijk dat ik perse een gezond paard koop (ik was ook verplan om hem te laten keuren, daar niet van). Ik ben echt zenuwachtig voor vanavond! Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:00

ben echt verstrooid vandaag,

eerst fiets ik vanmorgen giga verkeerd waardoor ik vervolgens als een kip zonder kop door de stad heen gefietst ben om maar op tijd op school te komen ( nog net geen ongeluk met auto gehad) vervolgens wil ik nu net cakejes gaan maken denk ik dat ik bloem op voorraad heb blijkt het de suiker te zijn. En ik erger me nog steeds doodt dat die verdraaide netwerk kaart het niet doet maar hij gaat het doen al zit ik daar de hele nacht voor op.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:01

Gaat lekker dan allemaal Noor. Ach gut

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:01

Nou meiden, als hij zuiver liep op de linker hand was die haflinger van mij! Maar ja.. Verdrietig

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:03

wat balen paulien! vertel eens meer?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:05

Ze waren daar heel aardig. Paard was super lief! Liep erg mak. Mooi plaatje ook om te zien (is altijd mee genomen). Maar hij liep niet zuiver op de linkerhand. Toen mijn nicht vroeg wat dat was, zei de vrouw gelijk dat het wel goed komt en dat haflingers sterk zijn en iedereen houdt. Dus heeft zij mij geadviseerd het niet te doen, en ik geef haar gelijk: paard kosten inc. toebehoeren 2000 euro. Maar ik wil een gezond paard. Hij was ook erg smal, maar ja daar zou nog wel aangewerkt kunnen worden als je elke dag zowat rijdt kan de bespiering wel meer worden. Maar het karakter was super! Hij stapte, draafte en galopeerde netjes en lekker. Maar ja ik durf zo'n gok niet te wagen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:07

ligt eraan waarom hij niet rad is. heb je niet voorgesteld om hem te laten keuren en bij afkeuring de kosten te laten betalen door de huidige eigenaar?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:37

@BA: nee, aangezien hij raar liep dachten we dat het beter zou zijn als we eerst verder gingen kijken. Ook omdat de eerste niet gelijk de goede hoeft te zijn. Hij was ook wel aan de kleine kant-- ik paste er wel op, maar ik wil liever echt een stevige.

Dus, iemand die een stevige, lieve, leuke haflinger/tinker of kruising koudbloed weet? En ook erg mak? Vertel me dan Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:42

verstandig paulien. er lopen meer leuke paarden rond.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 01:09

Jammer dat die haf niet helemaal goed liep. Maar ja... je komt echt wel weer een leuke tegen die wel helemaal aan je wensen voldoet Lachen Wat lief dat je ouders de keuring willen betalen.

Fijn dat t al wat beter gaat met je konijn, angelique Hopen dat hij morgen naar huis mag.

Wat een pech Noor vandaag...

Ik heb morgen les met Pablo Lachen samen met iemand van stal gaan we bij een andere stal lessen. Moeten we er eerst een half uurtje heen stappen en dan uur les met z'n tweeen en dan weer terug stappen. Ben benieuwd Lachen

dus ik ga snel slapen want uhh moet 7.15u op... (moet er wat voor over hebben om te lessen haha)

m'n dagje trouwens

O: 2 vb rauwe ham
T: -
L: 3 vb (2 pindakaas en 1 kaas)
T: klein stukje boterkoek
D: rijst, sperciebonen, gehakt en half schaaltje framboze yoghurt
T: 1 stukje chocolade

Beweging 45 min paardrijden

niet zo beste dag dus... morgen weer beter mn best doen...

Planning:

O: 2 vb ham
T: liga
L: 2/3 vb ?
T: fruit
D: ? bij pgb gezin
T: ?

beweging: 26 km ongeveer fietsen en 2 uur paardrijden

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:21

goedemorgen,

mijn dagje vandaag
O: beschuit met jam
T:300 ml optimel drink en2 kaas rijstwafels
L: broodje met komkommer
T: zakje smoeltjes
A: pastasalde
T: fruit

Vanavond voor het eerst les met gina heb er wel zin in maar ben ook bang dat ze me niet goed vindt rijden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:19

Dit word mijn volgende slachtoffer..:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

En? En? En? En? En? En? En? En? Haha!

Tja als een paard niet zuiver loopt, durf ik de gok niet te wagen.

Maar ik vind deze wel aardig duur, toch wil ik er kijken en wie weet.. mag er wat van de prijs af of willen mijn ouders ietsje bij betalen... Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:51

Leuk paard! Ja Ik heb geen verstand van prijzen als het om tinkers gaat, maar ik vind het inderdaad ook wel aardig hoog.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:18

Ondertussen ben ik er weer.. Ikm heb heel lang geen zin gehad maar nu moet het toch maar weer eens vooruit komen.

Laatst bloed geprikt, resultaat was niet zo best, mebloedsuiker was te hoog, en ik ben 17 kilo te zwaar (Ongeveer) ik heb GEEN idee hoeveel ik nu weeg, de laatste keer bijna 80 kilo.
Tmoet er dus af, maar blijkbaar ben ik niet sterk genoeg, en heb ik al helemaal geen zelfdicipline, en zit ik nu met me handen in het haar