Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:06

O: 85gr speltvlokken, glas sojamelk en een half glas water, 1 appel, 1 ei, kaneel en speculaaskruiden
B: 12km fietsen, 4.5u lesgeven
L: 3 dubbele Tarvoboterhammen, klein onsje paardenrookvlees, 1.5 plak 30+ kaas, 3x smeerkaas 20+, plakjes komkommer, 1 cappuccino
B: 12km fietsen
T: 1 grote banaan, 1 sinaasappel
A: stamppot boerenkool (ongeveer 275gr boerenkool en 300gr kruimige aardappels), halve extra magere rookworst, 15gr Zaanse mayo

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:00

O: Baked oats met banaan en blauwe bessen
T: Druiven
L: Pompoensoep en een gemengde salade met garnalen
T: Galia, havermoutkoekje
A: Hete bliksem, yoghurt
T: Plakje rookvlees
D: Groene thee, water, warme choco van cacao, water en alpro vanilledrink met een beetje slagroom

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:20

Many schreef:
Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen en speculaaskruiden; gekookt eitje
T: 1 zaden/pittencrackertje, banaan
L: kikkererwten en zwarte bonen met paprika, cherrytomaatjes, avocado en sla
T: 3.5 wortel, peer
A: volkoren macaroni met tomaten/groentesaus en rucola
T: paar blokjes zoete aardappel

B: 20 minuten fietsen, bijna 1.5 uur wandelen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:27

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad. Peer
L: drie maisboterhammen met pindakaas, volkoren cracker met appelstroop.
T: Druiven
A: Pasta met vegetarische bolognese saus.
T: Appel

B: 40 min fietsen

Kan misschien nog wat bij komen, even kijken of ik erg honger krijg.

Final lijstje, ben tevreden :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:42

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 129 gram appel met kaneel
L: havermoutpannenkoekje (1 ei, 1 eiwit, 25 gram havermout, 30 ml ongezoete sojamelk), 1 snee zuurdesem roggebrood met plakje kipfilet, 1 kiwi, 50 gram rode bessen, 40 gram groene paprika
T: 118 kcal aan zelfgemaakte havermoutkoekjes (banaan, havermout, cacao, rozijnen, kaneel)
A: 227 gram aardappel met schil in de oven met 3/4 eetl. olijfolie, gekruid met Roosmarijn, tijm en knoflook, 97 gram quorn met peper in de oven en groentes uit de oven ( 137 gram courgette, 30 gram paprika, 68 gram champignons) & bakje met 100 gram bospeen en 72 gram komkommer
T: 225 gram magere kwark met 75 gram rode bessen en 10 gram bran flakes
D: 1xkoffie, veel water en groene thee
B: 10 min fietsen, 45 min met paard wandelen, 30 min met de honden
1700 kcal
Ik had vandaag laat college dus een heerlijk rustig dagje, dus tijd over om iets anders te maken dan roerbakmaaltijden en tijd om thuis te lunchen :D

Edit: vervelend Kiki van je knieën nieuws, hopelijk niet al te ernstig :(:)
En Phor ik bedoelde eigenlijk dat ik het fijn vind om om 6-7u te beginnen met eten en rond 20/21u mijn laatste tussendoortje te nemen. Dus dat eating-window is een beetje kort voor mij :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:01

mandy358 schreef:
Bedankt Many! ik fiets elke ochtend 10 km naar school, dus beweeg wel 's ochtends, dat helpt heel tijdelijk om het warm te krijgen maar na 10 minuten ben ik dan weer door en door koud. Ja klopt ik eet geen vlees, b12 is geprikt en iets aan de lage kant maar niet klacht waardig en daar slik ik ook tabletten voor. (In mijn vorige post een foutje gemaakt, ijzertabletten moeten b12 tabletten zijn) ohh visolie is dus eerder ontstekingsremmend, bedankt voor de uitleg :)
_kiki_ ja in de winter loop ik rond als een eskimo met al me laagjes :')
Pannekoeken ben ik ook helemaal gek op :9 havermout pannekoekjes heb ik nog nooit gehad maar ik vind de banaan ei pannekoekjes met appelstroop of kaneel poeder ook erg lekker! :D

O: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas)
T: appeltje, manderijntje
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaantje), mini krentenbol (50 gram), 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat
A: aardappelen, rode bieten, vleesvervanger (spicy bean burger :9 ) . Wat stukjes manderijn en peer toe
T: 250 gram magere kwark met 1 appel, kaneel poeder en rozijntjes erdoor

D: water en thee
B: 20 km fietsen, ongeveer half uur op stal bezig geweest, 4,5 km hardlopen

Afgemaakt :)

_Kiki_ vervelend zeg :(:)
Matheno, ja die ga ik eens proberen! Hele kleine hoeveelheden maar dan wel heel vaak eten :)
Snelle jelle zijn erg lekker inderdaad EskeGirl, gelukkig hebben wij ze nooit in huis :')
LisErm94, hoe bevielen de aardappeltjes uit schil uit de oven? Wil ze toevallig binnenkort maken. Aardappelen goed wassen, met schil en al in repen snijden, licht afstrijken met olie en kruiden erover. Heb jij het ook zo gedaan? :)
Nette lijstjes! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:11

@Mandy: Persoonlijk vind ik het het makkelijkste om uit bed te rollen en meteen te sporten. 's Avonds zet ik alles al klaar (matje, gewichten, laptop) of ik doe het niet :o Terwijl ik nog wakker aan het worden ben, train ik, dan een douche nemen en ontbijten en ik voel me beresterk :) Zeker de shred is in dat opzicht interessant: je doet t maar 20 minuutjes, en de stretching out kan je desnoods onder de douche doen :)
Heb je al een thermolegging, thermo-onderhemd en thermo-sokken? Helpt ook!

De chocolate chip cookies zijn gewoon nog lekkerder dan de gewone échte koekjes... Niet normaal! Ze smaken ook helemaal niet naar gezonde koekjes, ze smaken naar lekker :P En in het hele beslag zitten maar twee el honing, en 1/4 kop kokosvet.

O: 80 g haver, 200 ml rijstmelk, water, amandelschaafsel, lijnzaad; glas melk, 1 paleo chocolate chip cookie
B: 15 min wandelen, 2 uur opruimen, 15 min wandelen
L: 70 g bio-meergranenbrood met 1 tomaat, gemarineerde courgette, 1/3e punt light brie, beetje geitenkaas, cc cookie
B: Paarden verzorgen
T: 1 cc cookie, 1 paleo vijgenkoekje
A: Uit eten: 1 glas champagne, 1 hapje (kaas), half glaasje rosé, 1 glas rode wijn, wortelsoep met bruin brood, grote salade met bramen, framboos, blauwe bessen en groot stuk geitenkaas, kop verse muntthee, coupe aardbeien
T: Kop groene muntthee

En nu kan je me rollen :')

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:16

Ja Mandy, ik had vrij dunne partjes gemaakt en ze een half uurtje op 200 graden in de oven gehad. Ik vond ze echt superlekker! Heerlijk knapperig en de kruiden maakten het echt af :D Dus dat ga ik vaker doen :P

Lekker uit eten Bhri! Klinkt heel gezond (en lekker!) wat je uitgekozen hebt :j

Ik ga morgen en overmorgen waarschijnlijk uit eten, dus overdag maar een beetje opletten :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:21

En toch voel ik me zo'n zwijn Lis -O- Hoewel iedereen aan tafel meer weegt dan ik (en vooral ongezonder leeft), kreeg ik heel de tijd opmerkingen van 'waaaauw, wat kan jij eten! Eet je dat nou echt helemaal op?' Ik weet dat ik me er helemaal niets van moet aantrekken hoor, maar ze doen het echt elke keer :roll:

Nuja, dat aardbeien-ijs had niet gemoeten, maar het was wel lekker, dus ach :P

Oeh, morgen én overmorgen, lekker! En jouw lijstjes zijn altijd voorbeeldig, dus dat zal prima lukken!

Die aardappeltjes klinken lekker hoor; hoe dik waren jouw schijfjes en hoe lang hoefden ze? Gewoon met wat olie?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:27

8.30: 3 bananen, groot glas melk en eetlepeltje suiker samen gemixt tot een milkshake
T: niks
12.30: 3 kwart wit stokbrood met boerenboter en hesp. Stukje tijgerrol als dessert, 1 blikje Cola
17.00: stukje tijgerrol
19.30: proevertjes tijdens koken
22.00: kom aspergeroomsoep met 2 croque monsieurtjes met beetje mayonaise, blikje cola

drank: 1 half litertje limonade.

en daarnet enkele zuurtjes :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:31

Oeh dat vraagt om een recept van de cookies Bhriseis :9
20 minuten is een leuke tijd en prima voor in de ochtend, ga ik uit proberen, dankjewel! :D
Je lijstje is super netjes ook met het uit eten gaan! En van uiteten gaan moet je ook genieten he :D
Klinkt heerlijk LisErm94, die gaan hier van de week de oven in :9

Ik had het gevoel dat ik vandaag heel veel gegeten had, vooral bij de lunch, kom ik maar op 1600 kcal uit ongeveer :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:35

Een erg mooi lijstje Mandy! Alleen vind ik je lunch en ontbijt een beetje karig... Vind t altijd enorm stom om zoiets te zeggen, maar aangezien je je niet 100 procent geweldig voelt... :(:) Mijn erewoord dat je geen gram bijkomt door iets meer te eten hoor. Als je zo gezond eet als jij, moet je (helaas) ook best een hele hoop voedsel wegwerken om aan je kcal te komen.

http://www.theironyou.com/2013/08/paleo ... okies.html

Ik maak nooit nog iets van die site. Die vijgenkoekjes zijn ook al zo lekker; ik ben net helemaal verlost van alle troep uit de kasten weg te snaaien omdat ik gewone koekjes en snoepjes niet meer lekker vind, maar van die koekjes kan ik niet afblijven ^)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:46

Ik verbaas me er soms inderdaad over hoeveel je wel niet moet eten aan gezond eten om aan je kcal te komen. En je mag het altijd zeggen als mijn lijstje te weinig is of dergelijke hoor! Ik ben soms ook zo een tuttebel dat ik steeds vaker denk 'nee Mandy dit is geen honger dit is lekkere trek' en dan moet ik weer even wakker schrikken zoals vandaag. Dat ik wel het gevoel heb dat ik veel heb gegeten maar bij te weinig kcal uit kom. (voel me ook beetje opgeblazen dus zal daar misschien ook een beetje mee te maken hebben) Morgen voor ontbijt en lunch een mini krentenbol ingeplant (50 gram, 136) dus dat zorgt voor wat kcal erbij :)

Die koekjes zien er ook erg lekker uit! Als ik de ingrediënten in huis heb ga ik ze maken :)
En werd ook helemaal blij van al die leuke recepten in het gezonde bak topic! Sinds maandag is de oven weer gemaakt dus even de tijd zoeken en dan alles uitproberen :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:50

Oh leuk! Be warned... The Iron You heeft gewoon veel te lekkere recepten!

Ik snap het wel hoor; ik eet sinds een tijd 's middags weer brood en dat tikt meteen aan in kcal, maar als ik dat niet eet moet ik 's avonds ook nog extra eten. In magere yoghurt/kwark zit ook al weer bijna niks, maar eet je 250 g dan heb je toch echt een gevuld gevoel, en eten terwijl je al vol zit vind ik ook zo blergh...

Brood is toch zo makkelijk he! Hoppa de zak uit en je hebt een lunch na 5 minuutjes. Helaas voel ik me er tegenwoordig weer wat futloos en opgeblazen van, dus ik denk dat ik 's middags weer aan het koken ga. Best jammer, want het is soms toch duur, een hele resem groenten en fruit om een paar dagen door te komen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:00

Bhriseis schreef:
En toch voel ik me zo'n zwijn Lis -O- Hoewel iedereen aan tafel meer weegt dan ik (en vooral ongezonder leeft), kreeg ik heel de tijd opmerkingen van 'waaaauw, wat kan jij eten! Eet je dat nou echt helemaal op?' Ik weet dat ik me er helemaal niets van moet aantrekken hoor, maar ze doen het echt elke keer :roll:

Nuja, dat aardbeien-ijs had niet gemoeten, maar het was wel lekker, dus ach :P

Oeh, morgen én overmorgen, lekker! En jouw lijstjes zijn altijd voorbeeldig, dus dat zal prima lukken!

Die aardappeltjes klinken lekker hoor; hoe dik waren jouw schijfjes en hoe lang hoefden ze? Gewoon met wat olie?

Hoeft echt niet hoor Bhris! Keurig lijstje heb je en je bent altijd harstikke bewust met eten/sporten bezig dat is al meer dan dat de meeste mensen kunnen zeggen.
Maat toch blijft dat niet leuk om te horen.. ik hoor het regelmatig van mijn ouders/vrienden en klasgenoten. Vragen ze zich letterlijk af hoe het toch kan dat ik zo dun ben maar zo veel eet.. Vergeten ze alleen dat ik wel gezond eet, veel sport en echt hard heb moeten werken om te komen waar ik nu ben..
Beste voorbeeldje is spottend zeggen hoeveel ik wel niet eet met avondeten maar vergeten dat ze dan wel in hoeveelheid maar de helft hebben maar in calorieën het dubbele en het ook nog eens wegspoelen met frisdrank.
Stom dat we ons dat stiekem toch zo aantrekken -O-

De aardappeltjes had ik ongeveer hetzelfde in dikte gesneden als de voorverpakte variant, maar heb ze een tijd geleden ook gemaakt alleen dan in blokjes (duurde langer). Ik had een beetje olie en flink wat kruiden eroverheen gedaan en dat was heel smaakvol :D

Extra krentenbol bij het ontbijt lijkt me een slim plan Mandy :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:05

Stom he! En we weten dat er niets mis is met ons eetpatroon, en toch irriteren zo'n opmerkingen me nog steeds...

Die aardappeltjes wil ik ook nog wel es uittesten, moet wel lekker zijn (en makkelijk wegens niet schillen)!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:12

Precies, mensen beseffen niet dat als je alleen gezonde dingen eet je heeeel veel mag eten :D
En van die opmerkingen blijven heel naar :(:)
Maar iedereen in dit topic is bewust met eten bezig en dat kan 95% van nederland al niet zeggen! Dat wij lijstjes kunnen posten zegt al heel veel, de meeste mensen zullen zich niet kunnen bedenken wat ze eten op een dag. En als ze het kunnen vergeten ze waarschijnlijk: dat snoepje hier dat koekje daar, dat het 4 koekjes waren ipv 2, dat het 3 glazen cola waren ipv 1 en noem maar op!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:18

Dat heb je heel mooi verwoord Mandy, ben het helemaal met je eens :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:20

Ja heel makkelijk en ik vind met schil lekkerder als zonder :)

Klopt helemaal Mandy!
Ik vind dit topic daarom ook fijn, allemaal voorbeeldlijstjes waarmee je tussendoor kunt vergelijken en mensen die eerlijk zeggen als je minder/ongezonder eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:20

Inderdaad mandy. Ik ben er zelf ook mee bezig. Volgens mij moet ik als ik naar het buitenland ga maar zeggen dat ik vegetarisch ben. Ik heb niks tegen vlees of zo, maar de slecht gekruide grote brokken vlees die ze daar geven zijn toch niet helemaal mijn ding. :S

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:21

Hmmmm beetje de mist in gegaan aan het einde van de dag. Had direct na mn werk bijscholing in een hotel en de catering was zeer goed, daar heb ik van genoten :o Hierbij mijn lijstje:

O: 2 vk boterhammen met kaas en hagelslag
T: banaan
L: 1 pompoenpitbroodje met ham + tomaat en 1 vk boterham met ham, kommetje heldere groentensoep
T: kleine nectarine, kleine banaan en 1/4 peer
A: kipspiesje, broodje met zalm en rauwkost en iets van pesto ofzo denk ik en nog ene broodje met kaas en sla en nog wat dingetjes. Glas sinaasappelsap
T: plakje appelcake + soesje

B: 12 km fietsen

Veeeeeel brood dus vandaag, komt door die bijscholing, daar waren alleen broodjes. Wel hele lekkere trouwens :)
Verder heel druk dus hoop dat ik snel weer tijd heb om wat actiever bij te lezen enzo.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:32

O: 40g havermout, 10g spelt, lijnzaad, sojamelk, agavesiroop, cacao
T: 1 meergranenboterham hüttenkäse, handje druiven
L: Restje kikkererwten/zwarte bonen/kipfilet/avocado/sla/tomatensalsa
T1: Meergranenboterham hüttenkäse
T2: Appel + VK cracker grillworst
A: Couscous met een stukje zalmfilet, sla, sinaasappel en pijnboompitjes, halfvolle straciatellakwark toe
T: Niks meer
B: 2x25min fietsen

Komende dagen geen lijstjes denk ik, morgen ben ik jarig, vrijdag m'n moeder en we hebben het hele weekend feest. Daar ga ik lekker van genieten :D!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:09

Oef dames! Ik ben trots op mezelf dat ik de lichtjes route uitgefietst heb :') . Het was dus echt nog 2 uur fietsen van begin punt tot ik thuis was en hebben redelijk door gefietst, maar had al een uur gefietst vandaag en ook nog 3 kwartier gespind :') .
Iets teveel van het goeie maar we wilde hem ook echt helemaal uitfietsen.

Uiteindelijk tussen lunch en avond eten nog wat extra dingen gesnackt. Beetje verplicht van mezelf. Voel(de) me echt een zwijn ook om het weg te werken maar ben heel blij dat ik het gegeten heb nu want zit net op de bank van de lichtjesroute en merk dat ik zelf nu toch een beetje trillerig ben.

O: Havermout pannekoek (35 gr havermout/1ei/melk) met stroop
L: 3 BB met 30+ kaas/boter + appel
T1: Magere yoghurt met druiven, rozijntjes en wat kaneel
T2: 3 rijstwafels, 1 MG cracker met 30+ kaas en bio pindakaas
T3: Appel
A: Boerenkoolstamppot, halve rookworst, spekjes en augurken :):)
B: Vanmiddag 45 minuten spinning, uur fietsen op weg naar sportschool/vriendin en vanavond 22 km fietsen tijdens de lichtjesroute

Valt me trouwens op dat het druk hier is en iedereen redelijk actief. Ik probeer op iedereen te reageren maar het word zo’n waslijst :’)

Oef aan thermo kleren wil ik echt nog niet denken := . Ik trek trouwens met de kou mijn AGU regenbroek aan op de fiets. Die is echt heel wind dicht en houd de warmte heel goed vast. Niet zo charmant maar als het echt weer zo’n koude winter gaat worden.

Bhri klinkt erg lekker het uit eten. Vooral geitenkaas.. daar kun je me altijd wakker voor maken <3
En dat klinkt echt lekker! Ik wil die ook wel ’s maken!
Bhri ik snap wel dat brood makkelijk is, dat is ook de reden waarom ik niet over ga stappen op een ander soort lunch. Ik kan op het werk op de woongroep gratis mee lunchen en anders vind ik het ook makkelijk om brood mee te nemen, net als vandaag. Na het sporten in de kantine ff rustig mijn boterhammetjes op eten voordat ik weer verder ga. Maar jij ontbijt ook al niet met brood toch, dus op zich qua kcal kan het ook niet echt kwaad dan toch.

Plien juist wel lekker lijstjes plaatsen! Ook op lekkere dagen mag je komen.

Mandy ik heb toch nog een banaan gevonden in mijn tas, heb nog eieren en kwam erachter dat ik morgen pas om 9 uur hoef aan te fietsen voor cursus dus ik ga ze morgen ff proberen want eitjes moeten ook op :):)

Many bedankt voor je advies. Net lijstje!

Kiki ja klopt, wel jammer. Mijn abrikozenjam was ook al beschimmeld. Normale jam kun je echt lang bewaren normaal. Vind het altijd lekker om veel in huis te hebben en lekker af te wisselen maar moet nu echt dingen opmaken eerst want gooi veel te veel weg.

Gefeliciteerd met ej vriend! En rgappig he die lekkere dingen. Wel uit het zicht maar als je het echt wilt weet je ze precies te vinden.

Eskegirl, het enige is de snelle Jelle want misschien niet zo handig ism aar de rest is netjes toch!

Phor jij ook aan de boerenkool. Lékker he! Hoe kcal rijk zou de boerenkool eigenlijk zijn? Wij hadden denk ik 700 gr. aardappel met een zak van 300 gr. maar nog wel augurken erbij voor 2. OP zich is de stamppot niet erg dnek ik he, alleen de rookworst of evt speklap/spekjes.

Liserm94, fijn is dat he als je gewoon eens de tijd hebt om rustig te koken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:36

O: havermout met havermelk
T: -
L: waldkornbol met (veel) oude kaas en beetje komkommer/sla
T: 2 vk crackers met pindakaas, rauwe wortels met hummus
A: allerlei hapjes: geroosterde courgette, aubergine en paprika met hummus, olijven, aubergine gebakken in kikkererwtendeeg, naan, cherrytomaatjes, kleine stukjes zoete aardappel; pinda's en 72% choc

B: 40 min fietsen

Bluh. Beetje teveel avondeten (maar wel heel lekker!)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:41

Chantal: de aardappelen tikken lekker aan, maar de rookworst is inderdaad het ergst! Ik had een kleine, magere rookworst gekocht en daar de helft van genomen en dat was al 300kcal := Volgens mij was mijn avondmaal in totaal iets van 800kcal.

Ik ben gisteravond ook uit de bocht gevlogen. In theorie had ik genoeg gegeten, maar ik had echt en knorrende maag. Ik heb een hele zak magnetron popcorn leeggegeten, twee crackers met filet American, en een proteïne bananen pannenkoek met hagelslag := Nou ja, het zal wel nodig zijn geweest...