Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:33

Nou vooruit, laat ik het eens een keer proberen..
Veel heb ik niet te melden, mijn dieet is redelijk stabiel, alleen avondeten varieert over het algemeen..

O: Broodjes kaas, vlees, pindakaas, zelfgemaakte bramenjam en honing.
T: Fruit
L: Nog meer brood met zelfde beleg.
A: Rijst/nasi.
T: Paar sultana's.
D: Paar glazen melk, rest water.
B: 1 uur paardrijden.

Soms neem ik na het paardrijden nog een paar broodjes of tosti's (als er witbrood in huis is). Meestal fiets ik naar de manege ipv met de auto. Dat is 2x ~40 minuten / 16 km fietsen. Ik ben niet echt op dieet dus ben eerder bang gewicht te verliezen. :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:38

stelletje spammers! }>
Wel weer allemaal bedankt voor de tips, ik ga er vanavond wat lekkers uitzoeken!
Hihi heb mijn chlorella op werk laten bezorgen (met 4 man in een kantoor zitten we) dus vraag me af hoe mijn collega's gaan kijken als er weer een verrassingspakket voor me wordt bezorgd! :D

Ben een halve dag niet hier en ik moet een heeeeeule berg bijlezen!
Avondeten gister was lastig omdat ik vanaf werk meteen doorging naar peerd. Uiteindelijk 22:00 thuis dus toen maar twee volkoren beschuiten met kaas gegeten. Vond ik als kaasmonster niet verkeerd voor een keer haha.

vandaag:

o: 2 speltpannekoeken in kokosolie met hero delight
t speltpannekoek
l: rauwkost met avocado
t: laatste speltpannekoek, tenzij ik hem aan collega's voer:P
a: onbekend maar met weinig koolhydraten.
b: ik ga proberen vanavond een begin te maken met mijn hardloopvoornemen, maar er komen nog een paar hele drukke dagen aan dus weet niet of het lukt. (gewoon werken, paard verhuizen, foto's maken voor de verkoop van ons huis en eerst nog wat klusjes oppakken, bruiloft van een vriendin 2 uur verderop) Maar zaterdag ga ik lekker op vakantiee!!!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:34

Hier druk druk druk dus helaas even geen tijd om actief mee te praten. Maar mooie lijstjes dames!

Even gauw reageren op Mandy: wat vervelend dat je het in de winter zo ontzettend koud krijgt zeg! Ik ben zelf ook een ontzettende koukleum maar volgens mij is het bij jou nog een graadje erger. Heb je wel eens geprobeerd om 's ochtends te sporten? Dat schudt je hele lijf lekker wakker, ik merk dat dat bij mij vaak verschil maakt. Visolie helpt denk ik niet bij jouw klachten. Dat is echt om de balans tussen omega 3 en 6 (veel mensen hebben een tekort aan 3, en een overschot aan 6) te herstellen. Een goede balans tussen die twee werkt ontstekingsremmend (vandaar ook dat Plien aangaf dat ze minder last van eczeem heeft). Je bent ook vegetariër/pescotariër toch? Is je vitamine B12-gehalte wel eens getest?

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, banaan, amandelpasta en kaneel
T: halve appel
L: multigraan bagel met vegetarische kipsaté, sla en atjar (Bagels & Beans <3 )
T: 3 pruimen
A: kapucijnerschotel met paprika, wortel en mais
T: 2 vijgenkoekjes

B: 40 minuten fietsen, 1 uur paardrijden

Een beetje een mager lijstje, was bewust. De afgelopen dagen heb ik best veel gegeten dus dit was een soort van balansdagje :))

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:56

@Mandy; wat vervelend zeg :(:) Ik ben inderdaad ook een koukleum maar niet in die mate. Ik werk zelf alleen maar met heel veel laagjes kleding en thermo ondergoed. Maar dat doe je vast al wel dan.
@Danoesje; haha, komen die speltpannenkoeken niet je neus uit aan het einde van de dag? Oeh, lekker op vakantie, dat klinkt goed!

Zo, ik heb vanmorgen weer lekker ontbeten :9

O: Havervlokken (10), speltvlokken (10), speltzemelen (5), lijnzaad (5), chiazaadjes (tl), gedroogde abrikozen (2st), 1/2 banaan, kaneel

Planning:
T: kiwi
L: Boekweit, zalm, courgette, snijbonen (restje van maandag)
T: Nectarine, karnemelk
A: Preitaart (maakt m'n vriend dus met spekjes, bladerdeeg, kaas, hihi)
T: Magere vanille vla, rozijnen, kaneel, 1/2 appel (en dat even in de oven)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:22

Kiki, Ik hou van pannekoeken! Omdat ik het mezelf niet heel vaak toesta (toevallig de laatste maand vanwege drukte wat vaker overigens) geniet ik er echt wel van. ben er aan t einde van de dag wel klaar mee maar met een plakje kaas erop of met goeie jam ben ik dik tevreden :) Heb dan alleen wel veel koolhydraten binnen dus de rest van de dag ff opletten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:33

En havermout pannekoeken? Als je de havermout in de blender gooit vind ik het soortgelijk met gewone.
Trouwens lekker idee voor ontbijtje zo. Was al aan het twijfelen :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:34

Haha, mijn vriend is ook helemaal gek op pannenkoeken en is dus ook erg blij als ik speltpannenkoeken (of met havermout) als ontbijt sta te bakken. Hij stond laatst onder de douche toen ik een pannetje pakte om havermout te koken. Kwam hij helemaal blij de keuken binnen stuiteren en hij stond toch beteuterd te kijken toen hij geen pannenkoeken zag. Hij had mij een pan horen pakken en dacht meteen, YES! Pannenkoeken!

Je kan er ook een pakje tofu in verwerken, dan heb je meteen een wat hogere eiwitverhouding en is een lekkere afwisseling (vind ik) :j

@Chantal; havermout pannenkoeken zijn ook lekker ja :j Ik gooi het inderdaad gewoon in de blender.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:35

Goedemorgen :9k

O: Paar plakjes ham
50cl water
T: Volkorenkoekje
50cl water
L: 2 bruine boterhammen met gehakt
50cl water
T: Appel + mandarijn
D: Macaroni met gehakt en paprika's en een gesnipperd ui.

Ik heb een nieuw paard, dus beweging genoeg! :D
Gisteren even een flinke tocht gemaakt om het hele weiland, paddocks en de stallen en langs de naastgelegen weg en een stukje door het bos naast de boerderij.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:43

haha grappig dat je vriend dat zo lekker vind. Ik heb ook al twee vriendinnen aan de havermout pannekoeken gekregen.

O: Havermout pannekoek (35 gr havermout/1ei/melk) met Zonnatura abrikozenjam
T: Appel
L: 3 BB met 30+ kaas/boter
T: Magere yoghurt met een peer of 2 nectarine wat lijnzaad
A: Vriendinnetje maakt boerenkoolstamppot rookworst en spekjes en misschien een toetje? :):)
T: Misschien nog wat lekkers mee met de lichtjesroute en thee.
B: Vanmiddag 45 minuten spinning, 40 minuutjes fietsen en vanavond 22 km fietsen tijdens de lichtjesroute

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:45

Kiki ik kan me helemaal zo'n beteuterd snoetje voorstellen --> :? :? :? zoiets? :D

met Brinta doe ik inderdaad ook wel eens, maar dit is makkelijker zo vlak voor werk. Die tofu is ook wel een goeie, of misschien cottagecheese?
Vriend eet elke dag Brinta maar dat vind ik zooooo gooooor. Die kijkt altijd hoeveel hij in zijn mond kan proppen zonder te slikken,echt te ranzig! Dus in t weekend Brinta-verbod, anders geen romantisch ontbijt :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:09

LisErm: Ik had met IF wel vaste eetmomenten hoor :D 15:00u, 18:00u en 22:00u volgens mij!

Ik zie weer mooie lijstjes voorbij komen en lekker veel beweging :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:11

O: havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad. Peer
L: Twee maisboterhammen met pindakaas, twee volkoren crackers met appelstroop.
T: Druiven
A: Pasta met vegetarische bolognese saus.

B: 40 min fietsen

Kan misschien nog wat bij komen, even kijken of ik erg honger krijg.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:47

We beginnen met gister:

O: 2x krentenbrood met kop thee
T: /
L: magere yoghurt met zelf gemaakte meusli, en paar stukjes komkommer
T: Bastogne koekje
A: macaroni met als toetje ijs
T: cappuccino met stukje cote d'or chocola
T: glas drinken met nog stukje chocola

Gedaan overdag: 5 paarden gereden, boodschappen gedaan, hele dag bezig geweest bij de paarden

Vandaag:

O: 2 beschuiten met tomaat en kop thee
T: Smoeltjes koekjes en stukje chocola
L: 2 krentenbrood met glas water
T: appel
A: Romige tagiatelle

verder weet ik het nog niet..
vandaag hele dag aan het werk, vanavond 1 paard rijden

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:56

Bedankt Many! ik fiets elke ochtend 10 km naar school, dus beweeg wel 's ochtends, dat helpt heel tijdelijk om het warm te krijgen maar na 10 minuten ben ik dan weer door en door koud. Ja klopt ik eet geen vlees, b12 is geprikt en iets aan de lage kant maar niet klacht waardig en daar slik ik ook tabletten voor. (In mijn vorige post een foutje gemaakt, ijzertabletten moeten b12 tabletten zijn) ohh visolie is dus eerder ontstekingsremmend, bedankt voor de uitleg :)
_kiki_ ja in de winter loop ik rond als een eskimo met al me laagjes :')
Pannekoeken ben ik ook helemaal gek op :9 havermout pannekoekjes heb ik nog nooit gehad maar ik vind de banaan ei pannekoekjes met appelstroop of kaneel poeder ook erg lekker! :D

O: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas)
T: appeltje, manderijntje
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaantje), mini krentenbol (50 gram), 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat

D: water en thee
B: 18 km fietsen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:58

mandy358 schreef:
Bedankt Many! ik fiets elke ochtend 10 km naar school, dus beweeg wel 's ochtends, dat helpt heel tijdelijk om het warm te krijgen maar na 10 minuten ben ik dan weer door en door koud. Ja klopt ik eet geen vlees, b12 is geprikt en iets aan de lage kant maar niet klacht waardig en daar slik ik ook tabletten voor. (In mijn vorige post een foutje gemaakt, ijzertabletten moeten b12 tabletten zijn) ohh visolie is dus eerder ontstekingsremmend, bedankt voor de uitleg :)
_kiki_ ja in de winter loop ik rond als een eskimo met al me laagjes :')
Pannekoeken ben ik ook helemaal gek op :9 havermout pannekoekjes heb ik nog nooit gehad maar ik vind de banaan ei pannekoekjes met appelstroop of kaneel poeder ook erg lekker! :D

O: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas)
T: appeltje, manderijntje
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaantje), mini krentenbol (50 gram), 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat

D: water en thee
B: 18 km fietsen

Ik krijg het altijd koud als ik te weinig eet. Misschien helpt het om meer te eten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:03

Zijn de Jillian-filmpjes iets voor jou Mandy, in combinatie met meer (koolhydraten?) eten?
Ik weet er allemaal niet zo veel van, maar het zou best kunnen helpen als je zegt dat fietsen nu ook al helpt. En bij zo'n intensief sportfilmpje gaat je hartslag veel hoger en zou je het veel warmen moeten krijgen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:02

Fake and facts

Danoesje brinta verbod :’) . Wat dacht je van verplicht laten slikken. Haha klinkt trouwens best fout.

Mandy die klinken ook lekker. Zag ze in het andere topic. 2 eieren, 1 banaan en wat kaneel? Klonk ook goed! Heb alleen geen bananen in huis maar heel veel ander fruit. Dus volgende week weer!

Ik vraag me toch een beetje af of ik wel genoeg eet vandaag met mijn beweging. Heb in ieder geval in de ochtend een extra cracker met bio pindakaas en net 2 rijstwafels met leverpastei erbij gepakt. Zal het dan voldoende zijn?

Trouwens ik wilde gisteravond nog een verantwoorde muffin pakken uit mijn tupperware bak, waren ze beschimmeld. Best een nadeel dat er natuurlijk zo weinig suikers en toevoegingen bij zitten. Volgende keer maar invriezen of kleinere hoeveelheid maken!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:48

Matheno, ja als ik te weinig eet merk ik het ook snel maar heb het idee dat ik de laatste tijd wel genoeg eet? Maar ik ga zeker experimenteren met meer eten, of nog meer kleine porties zodat me lichaam van binnen lekker aan het werk blijft en dus warm :)
Bhriseis, dat is ook een goede dankje! Ga dat zeker eens uit proberen, ben alleen bang dat ik het niet elke dag kan doen omdat het anders nachtwerk word :') wekker staat al vroeg omdat school vroeg begint en omdat ik een flink stuk moet fietsen moet ik al behoorlijk vroeg weg. En na zo een workout hoord natuurlijk ook uitzweten en een douche dus dat word erg vroeg haha :') maar maandag kan ik het eens gaan proberen dan hoef ik pas om 9 uur op de fiets te zitten :)
ChantalSmook, ik doe meestal 2 eieren 1 banaan in de blender, dan bakken en daarna kaneel poeder/appelstroop erop. Aanrader! :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:51

Hmm, lastig zeg Mandy. Ik ga er nog eens over nadenken, maar ik weet zo 1 2 3 niet wat zou kunnen helpen behalve je heel warm aankleden!

Jammer is dat Chantal, als je lekkere baksels niet meer goed zijn. Invriezen is idd een goed idee! Ik vind het wel verstandig om vandaag nog wat extra te eten, je gaat vanavond nog een flinke tocht fietsen natuurlijk. Dit zijn al goede toevoegingen! En anders vanavond gewoon nog een tussendoortje erbij nemen, als je trek krijgt.

Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen en speculaaskruiden
T: 1 zaden/pittencrackertje, banaan
L: kikkererwten en zwarte bonen met paprika, cherrytomaatjes, avocado en sla
T: 3.5 wortel, peer
A: volkoren macaroni met tomaten/groentesaus en rucola

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:57

Wat een lieve reacties van jullie allemaal trouwens, en bedankt voor het meedenken! <3

Balen dat ze niet meer goed zijn ChantalSmook!
Bhriseis jij had toch pas chocochip cookies gemaakt? Hoe waren die? :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:59

Wat balen dat ze niet meer goed zijn Chantal! Dat is altijd jammer met die dingen!

_Kiki_ schreef:
O: Havervlokken (10), speltvlokken (10), speltzemelen (5), lijnzaad (5), chiazaadjes (tl), gedroogde abrikozen (2st), 1/2 banaan, kaneel

Planning:
T: kiwi
L: Boekweit, zalm, courgette, snijbonen (restje van maandag)
T: Nectarine, karnemelk
A: Preitaart (maakt m'n vriend dus met spekjes, bladerdeeg, kaas, hihi)
T: Magere vanille vla, rozijnen, kaneel, 1/2 appel (en dat even in de oven)

Zo, daar zijn dus wat veranderingen in gekomen :oo

Vriendlief kwam tussen de middag thuis met 2 gebakjes omdat hij zijn Bsc opgehaald heeft, dat kan ik natuurlijk niet laten staan. Net stom knieën-nieuws uit het ziekenhuis gehad, dus heb daarna meteen een zak chocoladepepernoten aangevallen die heel goed verstopt achterin de kast lag (uit het zicht, maar niet uit m'n hoofd ;) En nee, ik ben helemaaaaaal geen emotie-eter :') )

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:09

O : Een boterham met jam
T : Boterham met Philadelphia en twee fruit biscuits van Sultana
L : Boterham met Sandwichspread, beschuit met Philadelphia + strooikaas
T : 16 kruidnoten met chocolade, Spritz koekje, zakje bolognese chips
A : Patat met snacks en saus
T : Niks/Yoghurt met banaan

Ik merk dat m'n eten over het algemeen wel goed is, alleen ik eet te veel (ongezond) tussendoor. Ik ben van plan dat aan te gaan pakken en weer te gaan bewegen en wat kwijt te raken. Het avondeten is nu toevallig ongezond, maar zo is het natuurlijk niet elke avond. Tips voor lekkere maar toch gezonde snacks?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:16

* Groente en fruit (maar dat had je zelf vast al wel bedacht)
* Zelf gezonde(re) mueslirepen/koekjes oid maken
* Huttenkase met wat groente of fruit erdoor
* Ongebrande, ongezouten noten
* Avocodo met tomaat/komkommer
* Gedroogd fruit
* Karnemelk, bakje yoghurt/kwark (al zijn er wat discussies over zuivel natuurlijk)
* Spelt/haver pannenkoekje

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:21

mandy358 schreef:
Matheno, ja als ik te weinig eet merk ik het ook snel maar heb het idee dat ik de laatste tijd wel genoeg eet? Maar ik ga zeker experimenteren met meer eten, of nog meer kleine porties zodat me lichaam van binnen lekker aan het werk blijft en dus warm :)

Misschien alles inderdaad opsplitsen in kleinere porties en dan om de max 2 uur eten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:39

Niet m'n beste dag vandaag...

O: 2 volkorenboterhammen
B: 5 km fietsen
T: Cup a soup en een pakje Sultana Naturel. Met die Cup a Soup op woensdag moet ik echt gaan stoppen.
B: een uur gym (speerwerpen), 2x 5 minuten fietsen
L: 3 volkoren boterhammen, appel
T: Snelle Jelle (jups, slecht)
B: 5 km fietsen
T: havermoutkoekje

Planning:
A: Macaroni
T: Cracker met kaas of boterham

Snelle Jelles blijven lekker, en ze stillen ook goed je honger. Ik eet ze nu niet meer dagelijks, maar 1-2x in de week, dus dat is al beter.
Verder ben ik ook steeds meer water gaan drinken, ik drink nu alleen nog in het weekend zo nu en dan een glas limonade of Sisi no Bubbles.

En ik ga voorlopig van vrijdagochtend m'n uitgebreide-ontbijtdag maken voor de afwisseling :D!