Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:11

hmm even naar de tuinen geweest, maar ik vind al die suplementen toch wel erg duur en als je ziet hoe snel die potjes leeg zijn als je er inderdaad 3 x per dag 3 moet slikken. Ik hou het gewoon lekker bij genoeg groente/fruit, lijnzaad, groene thee, water etc. :) Merk dat mijn huid het sowieso al beter doet de laatste maanden.

Kiki maar eigenlijk sla jij dan de lunch over als ik het goed begrijp?

Liefde en passie brood gehaald <3 mijn lunch daardoor veranderd in 3 sneeën met bio pindakaas, 30+ kaas en gekookt ei. Heerlijk! Was even wennen maar ik begin die bio pindakaas nu ook echt lekkerder te vinden dan de oude pindakaas.

Tivara

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:27

Ja, op een 500kcal dag sla ik mijn lunch over. Daar heb ik nu ook niet zoveel problemen meer mee.

Voor vanavond net een grote pan maaltijdsoep staan maken, kan ik straks meteen aanschuiven.

Klinkt als een lekkere lunch! Bio noten spreads zijn zo lekker :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:46

Nope; ik nam mijn anticonceptiepil in met melk; neem ik ze nuchter in dan word ik misselijk :)
IJzer neem ik bij de lunch of een tussendoortje (ik wacht altijd een paar uur na mijn laatste melkproduct).

Goedzo Chantal!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:11

Jam jam, klinkt goed chantal! Ben nog aan t bedenken wat ik als avondeten neem, ik ga meteen van mijn werk door naar paard en ben dan niet voor 21:00 thuis. heb zo nog een uurtje over tussendoor dus ik denk maar een maaltijdsalade ofzo. Heeft iemand een beter idee?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:28

Moet t koolhydraat-arm zijn?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:49

ga niet heel actief meer doen. Nou ja, actief kijken hoe mijn nieuwe instructrice op mijn knol gaat rijden maar beetje opletten zou wel goed zijn:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:14

O: Yoghurt met havermout, speltvlokken, chia en bramen
T: Honingmeloen en een nog warm stukje zelfgemaakte appel/banaan/krent/rozijn/spelt/havermoutkoekje
L: Zelfgemaakte pompoensoep en een salade van sla, komkommer, tomaat, paprika, dressing en kalkoenfilet
T: Perzik, rijstwafel met chocolade
A: Bloemkool met gekookte bataat en kip.
T: Ik denk 2x plakje rosbief opgerold samen met een blad kropsla
D: Groene thee, water, Alpro vanilledrink
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 24-09-13 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:16

Courgettebootjes? Dus met groentjes en tomatensaus?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:35

En wat is het geworden Danoesje? Als je gewoon iets simpels maakt met rijst/gewokte groente e.d. is ook zo klaar toch? :)

Bhri word je misselijk als je de anticonceptiepil op nuchtere maag neeemt? Ik neem die altijd 'savonds in dus ben eigenlijk nooit nuchter.

Kiki welke notenspreads eet jij nog meer? Als deze pindakaas op is wil ik sowieso weer een nieuwe halen en eens kijken om wat anders te proberen.

Had heel even een dutje gedaan maar toch vaster geslapen dan ik wilde, voel me nu een beetje slaapdronken :') Wel handig want eet pas om half 8 minimaal en heb nu mooi geen hongergevoel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:42

O: speltvlokken, lactosevrije melk, 1 appel, 1 ei, kaneel
B: 1u Pilates
T: 2 Tarvoboterhammen, 5 plakjes paardenrookvlees, 1 plak 30+ kaas, huttenkase, komkommer, tomaat
L: pot roeryoghurt, 1 banaan, 1 appel, 3 pruimen, 1 Weetabix, 1 Tarvoboterham met sambalpindakaas en komkommer
A: 1 Wienerschnitzel, beetje bakspray, 2 grote courgettes geraspt met 70gr geraspte 48+ kaas

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:04

Bedankt LisErm94! Volgende keer neem ik denk ik een bakje komkommer en cherrytomaatjes mee :)
Misschien ga ik die visolie ook eens uitproberen, ik slik na een lichamelijk slechte winter vorig jaar (ik had het altijd extreem koud en was erg vermoeid en energieloos, iemand die misschien hiervoor nog tips heeft qua voeding? De koulijkheid is namelijk helaas nog sterk aanwezig, bloedonderzoeken hebben tot nu toe geen resultaat geleverd op wat kleine tekorten na maar daar konden de klachten niet van komen. Koulijkheid gaat echt tot pijn in het hele lichaam van de kou en door het warm proberen te houden van jezelf ook erg energie loos) sowieso het hele jaar door vitamine en ijzer tabletten.
Interresant _Kiki_, heb je je nog nooit flauw gevoeld door het weinige eten?
Mm klinkt lekker ChantalSmook! :D
Ik zie veel mooie lijstjes! :D alleen wat magere ontbijten? Bv alleen plakjes ham, 1 boterham of 20 gram havermout?
Danoesje, ik vind een bonenschotel ook erg lekker en makkelijk te maken. Uitje teentje knoflook fruiten, verse tomaten, paprika en tomatenpuree erbij koken evt wat ketjap erdoor. Dat even laten koken en daarna vuur wat zachter: blikje mais erdoor, gekookte witte bonen en klaar! :) evt rijst ernaast en geraspte kaas erover, maar je kunt er natuurlijk alles doorheen gooien wat je lekker vind!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 grote banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: appel
L: 2 amandelen, 2 vkbb (kaas tomaat/appelstroop)
A: nasi rames zonder de kip. Wat stukjes manderijn en peer toe
T: ?

D: water en thee
B: 18 km fietsen, ongeveer 30 minuten paard rijden, een uur op stal bezig geweest

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:51

Die 20gr havermout viel mij ook al op :=

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T- 2 stukjes roggebrood met kaas
L- 3bh philadelphia/komkommer, 1bh filet américain
T- minneola, 1 speltcracker kaas
A- couscous met spitskool en een oosterse vegaschijf
T- stukje speculaas

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:02

phormicola schreef:
O: speltvlokken, lactosevrije melk, 1 appel, 1 ei, kaneel
B: 1u Pilates
T: 2 Tarvoboterhammen, 5 plakjes paardenrookvlees, 1 plak 30+ kaas, huttenkase, komkommer, tomaat
L: pot roeryoghurt, 1 banaan, 1 appel, 3 pruimen, 1 Weetabix, 1 Tarvoboterham met sambalpindakaas en komkommer
A: 1 Wienerschnitzel, beetje bakspray, 2 grote courgettes geraspt met 50gr geraspte 48+ kaas en een glas rode wijn

50gr kaas ipv 70 + een glas rode wijn erbij. Dit is trouwens om en nabij de 2300kcal, ik ben weer een beetje aan het invullen, maar niet streng aan het afwegen. Kijken hoe dat gaat :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:08

__Leonie schreef:
O: Havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad.
L: Omelet van twee eieren met zoete aardappel. Twee maisboterhammen met pindakaas. vk cracker met appelstroop.
T: Halve bak druiven
A: Pangasius filet, sperziebonen, zoete aardappel.

B: Niet veel, hele dag aan school en wat schoonmaken als ik tijd heb.

De zoete aardappel moet op, vandaar dat hij er twee keer op staat :)

Misschien beetje veel koolhydraten? Morgen weer wat netter. Ik was ook de hele dag vrij, en heb dan altijd honger

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:53

@Chantal; hazelnoot en amandel vind ik ook erg lekker :j Al eet ik bijna nooit brood, dus eet ik het maar heel weinig.
@Mandy; de eerste twee dagen had ik dat best wel erg, daarna is het steeds minder geworden. Vandaag ben ik ook gewoon wezen sporten, heb funxtion circuit training gedaan, naar de uni heen en weer gefietst en net onverwacht ook nog 30 minuten gefietst. Daar heb ik niet zoveel problemen mee. (Al moet ik wel zeggen dat ik het nu even zwaar heb omdat ik naar al die eetlijstjes heb gekeken :P )

Ik ontbijt ook vaak met zo'n 10 gram havervlokken en 10 gram speltvlokken. Wel met lijnzaad, chiazaadjes en rozijnen of ander gedroogd fruit. Soms neem ik wat extra aan spelt en havervlokken, maar niet vaak. 80 gram klinkt in mijn oren juist echt als een reuzachtig ontbijt! Hihi

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:11

__Leonie, valt wel mee toch met de verhouding koolhydraten? Tenzij je ketose wilt, dan kun je beter de havermout, zoete aardappel, boterhammen, cracker en druiven laten staan. Jouw lijstje lijkt me vrij rijk aan eiwitten en de pindakaas levert in ieder geval vetten, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

O: 2 speltboterhammen met hüttenkäse en een glas Vanille sojamelk
B: 10 km fietsen
T: minneola
L: 5 volkoren boterhammen met kruidenhummus en tomaat
T: geen tijd voor wegens labwerk zonder pauze.. (wel ongeveer 400 traptreden op en 400 traptreden af gelopen _O- )
B: 10 km fietsen
A: volkorenpasta met gerookte zalm, broccoli, tomaat, champignons en hüttenkäse
B: 2,5 km fietsen
T: magere kwark met een banaan
D: 2L water

Ik baal dat ik geen tijd heb om te gaan hardlopen nu ik fulltime in het lab sta en 's avonds nog moet werken.. Heb het idee dat ik echt heel veel eet in verhouding tot m'n beweging nu, maar kom toch niet boven de 1800 kcal uit.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:29

Moest even opzoeken wat ketose was, haha :)
Nah afvallen hoeft niet echt, misschien nog ietsjes strakker.
Ik vind het alleen zo moeilijk als ik niet echt iets van beweging heb, hoeveel ik dan moet eten.
Heb snel het gevoel dat het teveel is.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:34

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk & 1 appel met kaneel
T: 2 plakjes roggebrood met ertussen 10 gram kaas, 1 appel
L: 2 plakjes roggebrood met 7 gram appelstroop, 10 gram walnoot, 100 gram bospeen & 44 gram groene paprika
T: 1 sinaasappel
A: quornsteak gebakken in 1/2 eetl wok olie, 150 gram zilvervliesrijst, 200 gram snijboontjes en restje rode kool (70 gram)
T: 250 gram magere kwark met 50 gram rode besjes en 10 gram haverzemelen
T: 26 gram drop (5 stuks)
D: 1xkoffie, 2 glazen spa rood, heeeel veel water en groene thee
B: 15 min fietsen, 20 min lopen, 1 uur bodyworkout, 1 uur onder begeleiding sporten (voornamelijk kracht, 10 min fietsen om op te warmen)
1800 kcal.

Puissance: vervelend dat je daar geen tijd voor hebt, maar de hele tijd staan en werken vraagt natuurlijk ook wat van je lichaam. En je lijstje is erg netjes!
Ik vind het aantal koolhydraten wel meevallen hoor Leonie. Het is niet zo dat je eiwitten of vetten uitsluit dus kan prima :)
Dat continue koud hebben lijkt me lastig Mandy. Ik heb het ook snel koud maar niet zo dat ik er pijn van krijg, lijkt me vervelend! Maar geen idee of het voeding gerelateerd is, kan bijna niet als het niet in het bloedonderzoek naar boven komt.. Lastig!
Phor toen jij IF deed las ik wel eens mee op je blog, ik vind het wel heel interessant maar ik vind vaste eetmomenten fijn dus twee dagen vasten of een eetwindow hebben zie ik niet zo zitten. Maar geloof best dat het voor sommige mensen goed werkt :j De theorie erachter klinkt in ieder geval wel evidence based.
20 gram havermout is echt niets vergeleken met mijn ontbijt :') Ook zou het dan lastig voor me zijn om de rest van de dag voldoende calorieën binnen te krijgen, moest nu vanavond al flink eten laat staan zonder mijn mega ontbijtje :P

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:58

mandy358 schreef:
Bedankt LisErm94! Volgende keer neem ik denk ik een bakje komkommer en cherrytomaatjes mee :)
Misschien ga ik die visolie ook eens uitproberen, ik slik na een lichamelijk slechte winter vorig jaar (ik had het altijd extreem koud en was erg vermoeid en energieloos, iemand die misschien hiervoor nog tips heeft qua voeding? De koulijkheid is namelijk helaas nog sterk aanwezig, bloedonderzoeken hebben tot nu toe geen resultaat geleverd op wat kleine tekorten na maar daar konden de klachten niet van komen. Koulijkheid gaat echt tot pijn in het hele lichaam van de kou en door het warm proberen te houden van jezelf ook erg energie loos) sowieso het hele jaar door vitamine en ijzer tabletten.
Interresant _Kiki_, heb je je nog nooit flauw gevoeld door het weinige eten?
Mm klinkt lekker ChantalSmook! :D
Ik zie veel mooie lijstjes! :D alleen wat magere ontbijten? Bv alleen plakjes ham, 1 boterham of 20 gram havermout?
Danoesje, ik vind een bonenschotel ook erg lekker en makkelijk te maken. Uitje teentje knoflook fruiten, verse tomaten, paprika en tomatenpuree erbij koken evt wat ketjap erdoor. Dat even laten koken en daarna vuur wat zachter: blikje mais erdoor, gekookte witte bonen en klaar! :) evt rijst ernaast en geraspte kaas erover, maar je kunt er natuurlijk alles doorheen gooien wat je lekker vind!

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 grote banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: 2 amandelen, 2 vkbb (kaas tomaat/appelstroop)
A: nasi rames zonder de kip. Wat stukjes manderijn en peer toe
T: schaaltje magere yoghurt met een sinaasappel erdoor

D: water en thee
B: 18 km fietsen, ongeveer 30 minuten paard rijden, een uur op stal bezig geweest

Afgemaakt, Oeps kun je ook te veel fruit eten? :=

_Leonie, ik zie ook niet veel koolhydraten, net lijstje hoor :)
_kiki_, wat leuk dat je lichaam daar zo snel aan went! Oeps ja snap dat al die eet lijstjes lezen nu wel een beetje moeilijk is :')
Puissance, vervelend dat je zo weinig tijd hebt, maar waarschijnlijk verbrand je al genoeg als je zulke drukke dagen hebt! :)
LisErm94, ja het is erg vervelend, ook een van de redenen dat ik mijn voeding wilde gaan bijhouden sinds afgelopen winter en opletten dat ik veel vitamine en verschillende voedingsstoffen binnen krijg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:01

Bhriseis schreef:
B: Workout 7 BR %)
T: 1 glas melk (om mijn pil in te slikken)
B: 25 minuten hardlopen (pauze na 10 minuten)
O: 2 x 30 g donker meergranenbrood met kaas, gemengde sla, tomaat en komkommer; 1 koffie, 1 espresso, scheutje melk, groene thee
L: 100 g haver, snuf lijnzaad en haverzemelen, 250 g melk, beetje honing, beetje boter, water
B: Middagje naar de paarden, met veel actief geren
T: appel, sinaasappel
T: 3 vegan-paleo-chocolate chip cookies, klein appeltje
B: 20 minuten gewandeld, 1 uur paniekerig heen en weer gerend, op zoek naar de balletschool -O-
A: Gestoofde spitskool, 150 g aardappelen, gemarineerde tempeh (100 g), 300 g kokos-curry-groenten (boontjes, pigment, bamboescheuten)

Edit: te vroeg geklikt

Jep stom he Chantal. En omdat ik het zo vaak heb voor gehad, dénk ik nu al misselijk te worden als ik mijn pil smaak, dus slik ik ze maar in met melk of iets dergelijks :')

Wat lastig Mandy...

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:22

Ik eet 's ochtends ook maar 20 gr havermout met kwark en banaan. Dit omdat ik het nog echt niet lekker kan vinden. Zou ik dan beter een boterham van de lunch naar ontbijt kunnen verplaatsen? Om zo toch wat meer te eten in de ochtend?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:22

O: 2 vk boterhammen met hagelslag en kaas :')
T: banaan + cracotte met beetje pindakaas
L: 2 vk boterhammen met achterham + tomaat en een gekookt eitje
T: 2 kleine nectarines + cracotte met klein beetje pindakaas
A: couscous met kipfilet, courgette, tomaat en kruiden. En salade van komkommer, tomaat en witte kaasblokjes + dressing van olijfolie, witte wijnazijn en mosterd
T: schaaltje soyavla met 1 el lijnzaad en 2 el tarwezemelen

B: 12 km fietsen + fysieke vaardigheidstoets op m'n werk (sporttest) + 1 uur zumba

Wellicht wat te weinig gegeten in verhouding met mijn beweging vandaag. Op m'n werk ook veel heen en weer gelopen en dus de sporttest gedaan (en gehaald haha). Heb wel wat geprobeerd te compenseren met cracottes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:52

O: havermout met peer en havermelk
T: 2 koffie verkeerd
L: 4 vk crackers met geitenkaas en komkommer
T: stukje speculaas
A: omelet (2 eieren, ui, parmezaan) op 2 bruine boterhammen, salade van ijsbergsla en tomaat, stukje stokbrood met wat verschllende kazen (paar kleine stukjes)
T: grapefruit

B: 2 stallen mesten, halfuur paardrijden, 15 min NTC

Bijgelezen maar te weinig tijd om te reageren - sorry!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:16

O: 50gr. havermout/melk + cracker met 30+ kaas en druiven
T:/
L: 3 redelijk brede zelfgesneden bruin brood, bio pindakaas, 30+ kaas en 1 ei
T: 2 rijstwafels met boter/30+ kaas en 1 chocolade koekje
A: Indonesische rijsttafel(Echt van alles) + 1 soesje

Lunch was best groot en avond eten ook. Zit echt nog bomvol. Maar qua totaalplaatje is het wel prima denk ik. Beetje veel kaas misschien en had nog een stukje fruit kunnen eten.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:23

Saar met kwark en banaan is het denk ik wel prima, maar 20 gram met enkel water/melk lijkt mij weinig.
Schuiven kan natuurlijk altijd als je meer honger hebt.

Mooie lijstjes chantal, fcsa & laura! :D

edit: en bhris en mandy natuurlijk ook!
Zeker niet te veel fruit hoor mandy.