[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:18

Ja pivanti, ik zeg ook niet dat paardrijden alleen is hoor want voor het zelfde val je ongelukkig als je aan het fietsen ben ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:12

Leuk dat het rijden goed ging, Pivanti!

Gisteren heb ik de maaltijdsoep van Weight care geprobeerd. Een halve kop, want een hele kreeg ik niet op. Het was even wennen, maar op zich best te doen Clown.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:28

Ik ben er weer Lachen Heb nog niet alles bijgelezen. De laatste dagen gingen ondanks twee verjaardagen en veel gebak wel goed, heb nu nog niet weer gewogen. Bij mijn moeder is de weegschaal wel liever, ik woog daar 3 kilo minder. Niet gek Knipoog Maar ik weet dat ie hier wta meer aangeeft...

Ik heb net mijn wekelijkse boodschappen gehaald, en omdat ik nog veel vlees e.d. heb en dus wat budget over heb, vooral veel verse groente en fruit, ik ga er een gezonde week van maken.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:35

is een van jullie toevallig thuis in het aansluiten van draadloos internet want ik heb nu wel een netwerk kaart maar geen installatie software dus mijn vraag weet iemand of ik het op een andere manier kan activeren. oja ik zeg het er voor de zekerheid maar even bij ik heb al gegoogled

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:43

Patries, ik heb je een pb gestuurd met de advertenties Lachen ik ben benieuwd! Lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 21:59

ja eet 3 of 4 boterhammen 's middags, zeker als ik de rest vd dag moet werken, want dan weet ik nooit wanneer ik weer eten krijg Nagelbijten / Gniffelen maar heb ook wel wat nodig hoor, ben ruim 1,90 lang, dus om te blijven lopen moet er ook wel wat brandstof in Knipoog

Pivanti, werkten met 3 man vandaag, en dat was eigenlijk wel prima te doen...het was ook een heel saaie bbq, veel ouderen en veel kinderen, gezellig familiefeest Clown half 9 was iedereen weg Tong uitsteken

maar heb dus die boterhammen er wel weer afgelopen vanmiddag Haha!

wel leuk, mn moeder zei vandaag ook al in de sportschool: je ziet al echt dat je wat afvalt, je heupen worden smaller Clown en dat na 1 kilo Tong uitsteken maar er zal ook wel een hoop liggen aan het feit dat ik nu iig weer een normaal leefritme heb, en weer meer beweeg..
maar toch, tis wel leuk om te horen dat iemand iig al wat ziet, al moet er nog zeker wel een aantal kilo af voor ik zélf weer tevreden ben Lachen

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:47

Planning vandaag:
o: magere yoghurt, cornflakes en een dikke leppel vezels.
t: sultana fit&fruit
l: 2 bb met kaas, perzik, glas melk
t: 2 plakken ontbijtkoek
a: spaghette met courgette,tomaat,uit en paprika
t: kiwi

Ga straks 2 paarden rijden en daarna nog even hardlopen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:59

Mijn planning voor vandaag
O: vitalinea yoghurt aardbei en glas sinaasappelsap \
T: optimel drink limoen 300 ml en kapitein koek
L: bruin bolletje met sandwichspread
T: ananas
A: flensje met spinazie en zalm
T: ???????????

Ga vandaag winkelen met mijn moeder als het doorgaat teminste. Moet een lekkere warme winterjas hebben.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 10:33

Hoi!!!

Ben ik ook weer eens! Lachen

Hoe is het met jullie? Iedereen weer druk aan het werk, naar school? Denk ik zo...

Sinds vrijdag heb ik dus dat 3e nieuwe medicijn erbij. Ik hoefde het niet eens voor te stellen, want hun kwamen er al mee. Meer omdat het andere niet aanslaat. Misschien dat dit in combinatie met die andere 2 middelen wel aanslaat.
Nougoed, sinds vrijdag slik ik het dus en heb boel bijwerkingen.
Maar waaronder dus echt totaal GEEN eetlust, lijkt me toch niet gezond hoor. Gisteren had ik over de hele dag alleen maar wat crackers op. 's avonds aten we sperzibonen, visticks en aardappelen. Dus ik maar met mezelf afgesproken dat ik van alles iets moest hebben. Nougoed, ik dus braaf van alles iets gegeten. Ik zat zo propvol daarna, dat ik prompt moest overgeven.
En ik zit nu pas op 25 mg. Clown Binnen vrij korte periode wordt dit uitgebouwd naar 200 mg.
Ik wist wel dat je van dit medicijn kon afvallen. Maar wat ik dan weer niet wist is dat je eetlust gewoon totally verdwijnt.
Nou wie weet is dit alleen zo in de gewennings periode en wordt het vanzelf beter!

Edit: En een kilo of 10 à 12 zou fijn als ik dat kwijt raak, zijn de oa. prednison kilo's er weer af.
Maar als er meer afgaat, dan wordt het denk ik zo een beetje té.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:27

lijkt me idd ook niet helemaal goed als je eetlust echt gewoon helemaal verdwijnt, Sanne...dan is afvallen logisch, maar ja, nog neit echt op de goede manier!

Planning voor vandaag:
O: krentenbol, eierkoek
L: 2 bb filet americain, 1 bb fricandeau
D: salade (rucola, tomaat, komkommer, light feta, uitgebakken spekjes en pijnboompitjes) en 2 geroosterde boterhammen met slankie 20+

Beweging: 5 uurtjes werken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:40

@Sanne, jeetje wat een verhaal meid!

Om te beginnen is 't natuurlijk leuk als je afvalt. Maar kijk je wel uit dat je niet te mager wordt?! Dat is natuurlijk ook niet gezond!

En ja je eet wel heel erg weinig, ik weet niet of de bijwerking verdwijnt, maar kijk je ook uit dat je genoeg vitamines en minaralen enzo binnen krijgt?

@Ingerid, volgens mij kun je beter ergens tussen door nog een stuk fruit tussen gooien. Want anders eet je wel erg weinig denk ik.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:54

Ben het er ook mee eens hoor wat jullie zeggen.
Had ook niet verwacht dat het zo drastisch zou zijn...
Ik kijk het nog wel even paar weken aan, want opzich zouden dan evt. de bijwerkingen moeten verdwijnen. Mocht dat niet zo zijn. Dan lijkt het me (voor mijn eigen bestwil) beter om dat dan te stoppen. Ookal zou het tegen de epilepsie werken.
Ik heb net ook grondig de bijsluiter doorgenomen. En daar staat bij bijwerkingen 'zeer vaak' anorexie. Even voor de duidelijkheid, dat is wat anders dan anorexia. Knipoog Tenminste wat ik ervan begrijp.
Dus maar ik kijk het dus even aan, zal heus goed komen. Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:57

Wat voor medicatie gebruik je dan sanne?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:01

Keppra, Lamictal, Topamax. Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:02

En dat laaste dat laatste (topamax) daar komt het 'probleem' vandaan.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:58

ja, fruit nog vergeten, planning was idd wel dat ik tussendoor nog ergens een banaan en appel ga eten Lachen ze liggen al klaar Clown

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:02

Sanne ik ben echt wég van je onderschrift. Lovers
Ik hoop dat het snel een beetje minder wordt, die hevige bijwerking van je medicatie. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling dat je niets meer wilt eten..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:14

SannevdM schreef:
Ben het er ook mee eens hoor wat jullie zeggen.
Had ook niet verwacht dat het zo drastisch zou zijn...
Ik kijk het nog wel even paar weken aan, want opzich zouden dan evt. de bijwerkingen moeten verdwijnen. Mocht dat niet zo zijn. Dan lijkt het me (voor mijn eigen bestwil) beter om dat dan te stoppen. Ookal zou het tegen de epilepsie werken.
Ik heb net ook grondig de bijsluiter doorgenomen. En daar staat bij bijwerkingen 'zeer vaak' anorexie. Even voor de duidelijkheid, dat is wat anders dan anorexia. Knipoog Tenminste wat ik ervan begrijp.
Dus maar ik kijk het dus even aan, zal heus goed komen. Lachen

'Anorexia' betekent eigenlijk gewoon dat je geen trek hebt in eten. Gewoon Grieks. Alleen stom dat zo'n ziekte ook zo heet. Maar het is dus erg gezond om af en toe anorexia te hebben Haha!

Sterkte ermee, Sanne.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:22

Hahaha, ja Sheran, beetje krom is het wel. Clown

@ Blinnii: (Schaam, schaam, ben je echte naam even kwijt..)
Thanks. Ik heb 'm al even hoor. Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:56

Geeft niets meis, maar het is Belinda.
Mag ik je onderschrift lenen voor in m'n profiel? Lachen

····
Gisteren
Ontbijt : twee beschuitjes met hagelslag & thee
tussendoor : -
Lunch : twee bruine boterhammen met hagelslag, wit puntje met hagelslag & een dubbele cup-a-soup champignon, twee glazen aanmaaklimonade met citroensmaak
tussendoor : liga milkbreak melk & thee
tussendoor : appel
Avondeten : gegrilde kip met patatjes en sla en ander groenvoer & aanmaaklimo

Ik heb de hele dag gewerkt, van 9.30 - 17.30 uur. Ik werk in een kledingwinkel en krijg dus genoeg beweging overdag, ben 's ochtends op de fiets gegaan en 's avonds ook weer op fiets terug naar huis. Lachen

Vandaag
Ontbijt : wit kaiserbroodje met kipfilet & thee
tussendoor : -
Lunch : wit kaiserbroodje met kipfilet & aanmaaklimonade
tussendoor : paar stukjes rempeh Vingers aflikken
tussendoor : bruine boterham met kipfilet
Avondeten : broodje hamburger geloof ik..

Ik zit al de hele dag binnen, dus beweging krijg ik vandaag niet echt. Heb wel m'n kamer opgeruimd etc, maar naar buiten is geen optie omdat het pijpenstelen regent. Slim
M'n moeder heeft EHBO dienst op het Uitfestival, dus misschien ga ik haar vanavond nog ophalen in het centrum.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:41

sheran, de ziekte heet daarom ook officieel anorexia nervosa oftewel magerzucht. en er is ook nog een verschil tussen bewust kiezen om niet te eten en onbewust maar op ten duur is het allebij schadelijk. sanne, is het niet gewoon een onderwerp wat je de volgende keer met de dokter kan bespreken diet weten er heus wel raad mee.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:01

Gedver, voel me dik net op de ww gestaan gewoon f;;cking 61 kilo door al dat gevreet van mij ik ga weer eventjes wat afvallen hoor en ja ik ga proberen niet weer door te slaan dus zet mijn dagen ook hier neer zodat je jullie een beetje kunnen helpen. Als er iemand hier een jojo is dan ben ik dat wel Boos! Boos! Boos!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:04

@Noor: meisje, maak je niet zo druk. Jij bent echt niet dik. Maar gezond eten is voor iedereen goed natuurlijk, en ik weet zeker dat iedereen je wilt helpen met je daagjes als je ze hier plaatst Lachen. Ik denk juist dat je nu mooi bent, 61 kilo, en hoe groot was je ongeveer? 1,65 ofzo? Dat is toch harstikke netjes!

Vandaag ben ik op de boerderij geweest, en heb een plekje toegewezen Haha! (het zijn boxen van 3 bij 3, en ik heb 1tje waar een lamp boven de stal hangt omdat ik het anders niet zo goed meer kan zien 's avonds). De mensen zijn ook harstikke aardig en ik heb er helemaal zin in Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:12

paulien, mag het 2 centimeter meer zijn Haha! Voel me anders zo klein.

Mijn ideaal gewicht is uitgerekent en dat is 57 kilo ongeveer.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:24

Ik woog trouwens vanochtend weer 79 kilo, best netjes aangezien ik de afgelopen weken steeds weer dik op de 80 zat. Lachen