O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad, chia en honing T: handje noten L: zilvervliesrijst, kidneybonen, gele paprika, sperziebonen, kappertjes en veel verse kruiden T: appel, banaan met een beetje pindakaas T: borrel, dus misschien hapjes op het terras A: geroosterde zoete aardappel met kikkererwten, tofu, avocado, wortel en andijvie
B: 8 km fietsen, halfuur circuittraining
Mijn avondeten is een beetje afhankelijk van of ik bij de borrel nog iets eet. Zo ja, dan zal mijn diner wat kleiner uitvallen en neem ik vanavond geen tussendoortje meer.
Zonder de hapjes zit ik nu op 1837 kcal tov 2083 verbrand.
Horse_xx
Geplaatst: 12-06-14 16:37
O: 50 gram havermout, 5 gr chia, paar bevroren frambozen, 10 gram whey, plak kipfilet T: 150 gram kwark, 10 gram whey L: ei-banaanpannenkoek en stukje meergranen stokbrood met twee plakken kipfilet T1: Appel, plak roggebrood met pindapasta T2: twee eiwitten A: Zoete aardappel, sperziebonen, tonijn. 200 gram magere kwark, 10 gram whey T: Komt zeker nog wat zit namelijk nog veel te laag
Eiwit 127.01 gr Koolh 174.02 gr Vet 31.04 gr
Tayga
Geplaatst: 12-06-14 16:48
O: 3x speltbrood met tahin + smoothie aarbei-sinaasappel L: banaan, 2x nectarine, handje cashewnoten en quinoa, spinazie, tomaat en feta T: volle yoghurt, havermout, lijnzaad en cacao A: quinoa, gehakt en wokgroente
Eiwit 101.65 gr, koolhydraten 279.95 gr en vet 90.95 gr (totaal ruim 2400 kcal)
Cheetahfan
Geplaatst: 12-06-14 18:36
Many: Mooi lijstje! Lekker avondeten! Hoe rooster je de zoete aardappel? Horse: Hoe eet je twee eiwitten? Phor: Mooi lijstje hoor! Ook al lekker avondeten! Je avatar is een acteur toch? Komt me bekend voor iig. Ruth: Goed bezig! Ben je al veel kwijt? Bhris: Mooi lijstje hoor! Wat een lekkere lunch? Ben je vrij? Dat je de tijd hebt om dat klaar te maken, zegmaar? Lois: Aah, sterkte!
Vandaag beetje hectische dag, 's middags heel zenuwachtig vanwege uitslag examens en kreeg dus niet veel weg. Gelukkig geslaagd met een mooie cijferlijst.
O: Schaaltje optimel/magere yoghurt met 3 el quaker muesli met gedroogde cranberry's, lijnzaad en superfoodmix, speltbh met notenpasta B: 80 minuten fietsen, half uur paardrijden T: halve nectarine, 5 mini biologische volkoren rijstwafeltjes voor baby's met kaneel( totaal 40 kcal) L: 2 kleine speltbh, een met ham en een met notenpasta T: appel, 2 kaneelknappers sultana A: Kipschnitzel, veeeel worteltjes en doperwtjes T: 3 petitfours om te vieren dat ik geslaagd ben
Van harte gefeliciteerd zeg! Je ouders zullen ook wel erg trots zijn!
Nee, ik ben niet vrij, maar het was in twintig minuutjes gepiept. Romanesco en venkel hakken, kruiden hakken, romanesco en venkel kort koken, en terwijl de pasta verder gaar kookte, de groenten met kruiden in een wok doen, even laten stoven/afblussen en daarna de penne er bij
Trouwens na alle verhalen hier over percentages was ik zelf eens aan het kijken naar een dag als vandaag wat ik binnen heb gekregen en wat ik nodig heb. Mijn doel voor nu is nog een paar kg afvallen en spieren ontwikkelen.
Ik ben uitgegaan van de volgende waarden die ik nodig heb voor mijn gewicht van 64 kilo (klopt dit??) Eiwit: 0,8 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht (51,2 gr) Koolhydraat 5-7 gr per lichaamsgewicht (384 gr) Vet: (maximaal 88 gram bij wenselijk gewicht en maximaal 67 - 78 gram bij overgewicht?) Vezels: 30-40 gr
Mijn lijstje van vandaag is 1861 kcal Eiwit: 119 gr Koolhydraten: 203 gr Vet: 55 gr Vezel: 36 gr
De conclusie die ik zelf nu trek is dat ik voor af te vallen nu prima zit met mijn vet, koolhydraten nog omhoog zou mogen, het aantal vezels netjes? Eiwit is ook vrij hoog maar weet niet hoeveel ik daar dan voor moet aanhouden want die mag hoger zijn met spieropbouw? Zit er nog een max aan bepaalde waarden? Eigenlijk zou ik dan nog wat extra penne bij mijn avondeten hadden mogen pakken. Ben benieuwd of mijn gedachten klopt of dat jullie nog tips hebben.
Hmm, okay. Mijn cyclus doet nogal zijn eigen ding (zowel met als zonder pil) en omdat ik verder geen klachten heb, denkt de huisarts niet aan iets medisch. Door wat berichten hier dacht ik dat het misschien aan voeding kon liggen.
Het kan zeker aan voeding liggen, maar het hoeft niet per sé. Vooral als je te weinig eet komt je cyclus stil te liggen. Ik weet van mezelf dat ik gezond eet en mijn cyclus kon je op het uur gelijk stellen, die was perfect. Voeding heeft dus zeker een grote invloed