Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:53

Ik ben even aan het googlen. Maar hoeveel van die pillen slik je dan op een dag/hoelang?
Zoals ik het lees is het dus iets watje eigenlijk altijd kunt gebruiken maar jullie gebruiken het dus echt om even te ontgiften?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:59

Ik heb het gekocht omdat ik graag zoveel mogelijk afvalstoffen van alle stress van het afgelopen jaar kwijt wilde. Dat is gelukt, uit mijn neus in mijn zakdoek }:0

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:22

En dan elke dag 1 tablet ofzo is voldoende?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:23

t is toch maar weer chlorella van body&fitshop geworden. Omdat ik het een fijne webshop vind met goede levering. Bestel er vaak vitamines en eiwitshakes in de tijden dat ik wat meer sport :) En niet onbelangrijk: je hoeft er maar 3 x 1 te slikken ipv 3 x 3 ofzo..
Chantal, dat ligt eraan welk product je gebruikt. Meestal moet je best wat pillen op een dag slikken/poeders door je smoothy roeren...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:33

Eskegirl ik maak ze altijd helemaal zonder suiker ik gebruik banaan, cacaopoeder, krentjes en eventueel iets van walnoten/honing en natuurlijk havermout :) Smaken prima :D

Wat een hoeveelheid suiker zeg, niet normaal! Maar degene die goed op hun eten letten zitten gelukkig niet op die 38 kg als het goed is. Tenzij fruitsuikers meegerekend worden, want dan zit ik ook hoog :P

Welkom kiki, heel mooi lijstje :j

Mandy, misschien groenten/extra stuk fruit is ook makkelijk mee naar school te nemen. En als je dan thuis bent bijvoorbeeld een soepje/ei/yoghurt? Je lijstje is wel heel netjes!

Fijn Matheno dat je de kuur zo positief ervaart!

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk & 1 kiwi
T: 2 plakjes roggebrood met 10 gram kaas en 76 gram komkommer
L: 2 plakjes roggebrood met 10 gram appelstroop en 1 kleine mineola
T: 10 gram walnoot, 1 banaan
T: 100 gram appel
A: 70 gram rosbief, 250 gram verse aardappelpuree, 300 gram spinazie, 20 gram olijf, bakje sla met wortel en radijsjes
T: 250 gram magere kwark met 15 gram gedroogde cranberries en lepel cacaopoeder, 2 bospeentjes
D: 1xkoffie, veel water, groene thee, 1x cappuccino, klein glaasje cola light
B: 20 min fietsen, 15 min wandelen, fitness (10 min fiets, 2000m roeien, 15 min abs, 25 min arctrainer krachtprogramma)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:43

Allemaal positieve reacties met die chorella/spirulina lees ik! Ik moet eerlijk zeggen, het trekt mij nog niet echt :)) Wel wil ik, nu we weer minder zon krijgen, vitamine D gaan slikken. En ik twijfel over visolie; als vegetariër staat dat me toch een beetje tegen. Iemand misschien een goede vervanger daarvoor?

Lijstje van gister:
O: havermout met cacao, agavesiroop en lijnzaad
T: 3 vijgenkoekjes
L: kikkererwten en zwarte bonen, halve paprika, cherrytomaatjes en sla
T: 3 pruimen, cracker met hummus
A: speltotto met broccoli, erwtjes, tuinbonen en een worteltje
T: paar nootjes

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:45

Voel jij baat bij vitamine D?
Visolie heb ik ook een beetje moeite mee, ik volg even.
Ik denk dat ik voor kerst zo'n zon-therapie-lamp-ding wil van Philips, maar misschien werken vitamine D tabletjes wel nog beter?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:07

Bedankt voor jullie tips allemaal! Hopelijk kan ik straks ook mensen tips geven. Mijn lijstje van gister

O: 150 gr magere kwark, 20 gr havermout, 1 banaan
T: 2 rijstwafels met sandwichspread
L: 2 volkoren boterhammen met humus en avocado, 2 vbh met 48+ kaas en avocado
T: Meloen, ananas
A: Valess pesto, gekookte aardappel, broccoli met wat knoflook
T: 2 volkoren cracottes met hüttenkäse, 1 appel

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:20

@EskeGirl: misschien wat leuke recepten voor nieuwe koekjes/repen:

http://fitbeauty.nl/recept-super-makkelijk-zelf-mueslirepen-maken-zonder-suiker-boter-en-bloem/

http://www.chickslovefood.com/?p=14118

Wat ik ook wel gebruik is gedroogd fruit als zoete smaak, of iets als pindakaas/amandelpasta/etc., en dan kokosvet smelten en erover gieten. Als je het dan weer af laat koelen heb je redelijk stevige repen (wel goed aandrukken/afdekken).

Ik heb vandaag een van mijn 'vastdagen', dus mijn lijstje blijft erg karig vandaag ;)

O: yoghurt (150), kwark (50), speltzemelen (10)
L: Mineola
A: Maaltijdsoep (Gort, linzen, paprika, tomaat, ui en misschien twee verdwaalde garnalen ;) )
B: Fietsen (in totaal 30 min); funxtion training (30 min)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:35

Je lijstje ziet er nu goed uit saar! :D

Even uit nieuwschierigheid: vanwaar las je vastdagen in kiki?

Ik zit sowieso al een tijdje te denken aan wat vitamines bijslikken maar ga eerst maar eens wanneer ik tijd heb wat googlen/lezen want vertrouw niet zomaar een potje uit de winkel :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:45

Vitamine D slikte ik een tijdje terug. Voelde me er wel wat opgewerkter van, maar ging daarna nog andere dingen bij slikken dus geen idee meer wat van waar komt. Daarnaast heb ik door de stress soms geen idee of het beter gaat omdat ik minder stress heb of omdat supplementen beginnen te werken haha.
Denk wel dat we vaak een gebrek in meerdere of mindere mate hebben aan een aantal voedingsstoffen, hoe gezond je ook eet doordat er gewoon minder voedingsstoffen in ons voedsel zitten door verarming.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:47

Ik ben er niet geheel van overtuigd, maar ik studeer voeding & gezondheid dus vind het altijd leuk om dingen uit te proberen. Als je even zoekt op vastendieet of 5:2 dieet dan zie je een beetje wat ik doe. Ik eet dus 2 dagen in de week maar 500 kcal per dag. Zoals ik al zei, ik ben er echt niet helemaal van overtuigd of super enthousiast over. Wat ik wel leuk vind om te merken is dat ik veel makkelijker iets kan doen zonder dat ik gegeten moet hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:22

5:2 is een soort van Intermittent Fasting. Ik heb dat ook gedaan, maar dan op de Leangains methode (8u per dag eten, 16u vasten, repeat). Ik heb daar enorm goede resultaten mee geboekt :)

Ik ga binnenkort weer visolie bijslikken, de potjes staan alweer klaar. Je haar wordt er ook zo mooi van en ik heb ethisch gezien geen moeite met dierlijke producten :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:31

ik ben maar eens een lijstje aan het maken van de voorraden die aangevuld moeten worden wat betreft gezonde dingen , ook gelijk eens aan het zoeken naar een betaalbare shop...best leuk dat gezond doen enzo, maar het budget wil ook wat ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:50

Ja, ik vind het wel lastig als ik echt 3 x 3 pillen moet gaan slikken.. ben niet zo van de pillen en dat houd me wel een beetje tegen.

Sonja precies budget wil ook wat. vind dat daardoor ook best lastig een balans te vinden tussen gezond eten en betaalbaar gezond eten :P

Kiki wat eet jij dan op een dag van zo'n 500 kcal? Wel gewoon veel rauwkost enzo? Want aan 500 zit je natuurlijk zo. Ik zou het er niet op kunnen, heb nu al met mijn beweging als ik wat minder eet dat mijn lichaam trillerig word.

Oh lekker vier dagen vrij deze week. Lang leven onregelmatig werken. Wel veel leuke dingen gepland dus probeer overdag echt netjes te eten op die dagen zodat het 'savonds niet zo uitmaakt wat ik met avond eten enzo doe.
O: 50 gr havermout/melk + cracker met boter/30+ kaas en laatste restje druiven
L: 3 BB met boter en 30+ kaas
T: Appeltje
A: Gaan voor verjaardag met een stel meiden indonesisch bestellen. Nemen 2 verschillende menu's en nog wat losse hapjes. Ben benieuwd. Bij zulke dingen kan ik echt niet inschatten met sausjes etc. wat nou eigenlijk wel of niet gezond is, dus eet gewoon wat ik lekker vind :)
B: Op pad om dingetjes te regelen (boodschappen enzo) mocht ik nog tijd hebben wandel ik naar de stad (35 minuten)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:50

Anoniem schreef:
Had jij veel last van, eh... bijverschijnselen?

Nee haha, las dat je het gigantisch op de WC moest merken dus was een beetje bang voor de tijd,
maar nee hoor :D

Maar ik denk dat het voor iedereen verschilt..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:51

Visolie is voor mij echt een uitkomst. Sinds ik het slik, heb ik veel minder last van eczeem. Plekken zijn minder groot, minder heftig en zijn beter te behandelen. Mijn huid is minder bont na het douchen / slapen en ik kan nu weer eens een wijntje drinken zonder een dag later onder het eczeem te zitten.
Een alternatief voor de visolie weet ik zo niet Many. Lijnzaad gebruik je al toch?

Vandaag:
T: Groot glas lauwwarm water met citroen, banaan
B: 5,5km hardlopen
O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao. Koffie met melk

Planning:
L: 2 meergranenboterhammen kaas, 1 plak roggebrood met 7-vruchtenstroop
T: Peer, vk cracker rookvlees
A: Salade van kikkererwten, zwarte bonen, kipfilet, sla, avocado en salsasaus
B: 1u yoga
T: Volle yoghurt met honing

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:52

danoesje schreef:
Ik heb het gekocht omdat ik graag zoveel mogelijk afvalstoffen van alle stress van het afgelopen jaar kwijt wilde. Dat is gelukt, uit mijn neus in mijn zakdoek }:0

Ja haha, dat heb ik dus ook.
Ben nooit verkouden of ziek of wat dan ook, en ik was terstond verkouden toen ik begon met de kuur haha :Y)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:55

Glas lauwwarm water met wat drupjes citroen
O: Paar plakjes ham, kopje koffie
50cl water
T: Banaan
50cl water
L: Ontbijtkoekje met melklaag (brood vergeten thuis..) + Appel
50cl water
T: Mandarijn
50cl water
D: Bieten met aardappelen en 2 ballen gehakt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:13

@ChantalSmook; ik eet op die dagen als ontbijt vaak iets van yoghurt/kwark en dan tussendoor ergens een keer een stuk fruit. 's Avonds eet ik heel veel groente, magere vis/kip/tartaar, en soms iets aan koolhydraten, ligt er een beetje aan hoeveel kcal ik over heb. Qua sporten had ik ook nooit verwacht dat ik dat zou kunnen, de eerste dagen heb ik ook echt wel rustig aan gedaan, maar tegenwoordig gaat dat heel goed :j Ik merk wel dat ik minder kan doen dan wanneer ik wel gewoon gegeten heb, maar ik heb al een poosje een knieblessure waardoor ik toch rustig aan moet doen :+

Ik ben eerlijk gezegd niet zo van pillen, poedertjes e.d. dus daar kan ik niet over meepraten. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:23

ChantalSmook, ben nu op iherb.com aan het rondneuzen, een aantal zaken is daar heel wat leuker betaalbaar (ook echt niet alles hoor) en verzenden is tot 4 kg . 8 euro. valt me ook hard mee.,

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:24

Tuurlijk Saar, voor je het weet geef je iedereen tips :) Mooi lijstje!

Ik slik sinds enige tijd weer ijzer; doordat ik geen vlees eet maar wel melkproducten, is mijn ijzerwaarde volgens mij altijd eerder laag. Als ik me een beetje vermoeid begin te voelen, schakel ik over op een ijzersupplement. Ik heb in ieder geval de indruk dat t werkt, das ook iets natuurlijk :P

Veel plezier Chantal!

Top dat visolie voor jou wonderen doet Plien. Is dat echt in olievorm, of zijn dat pilletjes?

Phor, zou je dan hetzelfde kunnen bereiken met lijnzaadolie? Want nu ik hoor dat je haar er mooi van wordt... :o

B: Workout 7 BR %)
T: 1 glas melk (om mijn pil in te slikken)
B: 25 minuten hardlopen (pauze na 10 minuten)
O: 2 x 30 g donker meergranenbrood met kaas, gemengde sla, tomaat en komkommer; 1 koffie, 1 espresso, scheutje melk, groene thee
L: 100 g haver, snuf lijnzaad en haverzemelen, 250 g melk, beetje honing, beetje boter, water
B: Middagje naar de paarden, met veel actief geren
T: appel, sinaasappel
T: 2 vegan-paleo-chocolate chip cookies (had ik dat recept nou van hier?)
B: 1 uur ballet (beginnersles)
A: Gestoofde spitskool, 150 g aardappelen, Quorn-peperfilet

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:25

O: Havermout met yoghurt, kaneel en lijnzaad.
L: Omelet van twee eieren met zoete aardappel.
T: Halve bak druiven, peer.
A: Pangasius filet, sperziebonen met mini ui, zoete aardappel.

B: Niet veel, hele dag aan school en wat schoonmaken als ik tijd heb.

De zoete aardappel moet op, vandaar dat hij er twee keer op staat :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:40

@Bhriseis; ik zat even naar je lijstje te kijken, neem jij je ijzerpil in met melk of iets anders?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:38

Vandaag:

O: 1 volkoren boterham
B: 5 km fietsen
T: 2 havermoutkoekjes en een appel
L: 3 volkoren boterhammen
B: 5 km fietsen, 25 minuten met de honden wandelen

Planning:
T: Cracker
A: aardappels, bonen oid en vlees (Weet nog niet wat)
T: Boterham of cracker