Waar moet ik dan op letten wat betreft eten? De gewone BMR of de onderhoud? Ik probeer nl. nog steeds rustig aan een beetje gewicht (de laatste loodjes
) kwijt te raken. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) kwijt te raken. 
Die 500 kcal minder zijn gebaseerd op dieet én sporten he... dus in feite als je een half uur crosstrainen doet (ong 300 kcal) zou je in eten maar 200kcal moeten zakken.
Je ultieme doel is namelijk om VET kwijt te raken, spieren te behouden (en evt. bijkweken) Ga je niet sporten en weinig eten, raak je ook SPIER kwijt, en spier verbrandt juist gedurende de hele dag vet (snap je de link? Hoe meer spier (lean body mass) hoe hoger je BMR (verbranding van je lichaam in rust) dus je wil die spieren niet kwijt! Want als je bijvoorbeeld 5 kilo afvalt door streng te lijnen, maar 3 kilo daarvan is spier, dan verbrand je lichaam minder. Dus ga je dan weer gewoon eten, kom je sneller aan (jojO!) en is je vet/spier ratio in jouw nadeel veranderd.
.
.

Maargoed, inderdaad niet lager dan 500 kcal gaan zitten dan. Op dagen dat je jogt kan je dan weer ietsjes meer eten bv 
ik ben echt helemaal fan)
.
.

Ik was ook nooit een sportieveling, had altijd een hekel aan gym en was allergisch voor het woordje sport. Cardio is nog steeds mijn favoriet niet maar krachttraining ben ik nu verslaafd; het effect dat het op je lijf heeft en de resultaten dat je steeds sterker wordt zijn echt heeerlijk
. 
Sportschool is dus absoluut níks voor mij. Ik verveel me na 5 minuten al dood, zie er het nut niet van, etc. Zo fiets ik bijvoorbeeld elke dag een uur naar stal, maar 10 minuten op de crosstrainer hou ik niet vol.
Ik moet echt een doel hebben met sporten, en het liefst lekker in de buitenlucht.

Laura schreef:flair schreef:
Kan jij leven op zo'n ontbijt? Misschien als je lijf van slag is, maar dit is toch niet je normale ontbijt?![]()
Succes met de verliefdheid
Ik ben voorstander, doe het dan ook 4 a 5 keer per week naast cardio en spinnen (niet steeds alle spiergroepen
)
sokje87 schreef:Nu buikpijn van al die vette troep

vind altijd dat ik dat dan verdien of zo na een wedstrijd
.
.
)
Maar wel donderdag 30 minuten crosstrainer gedaan en zaterdag 25 minuten crosstrainer en 35 minuten hometrainer.
Toch maar even posten:
)