Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:23

Mijn BMR zou volgens die site en de formule van Harris-Benedict 1533 zijn, en onderhoud 2108.

Waar moet ik dan op letten wat betreft eten? De gewone BMR of de onderhoud? Ik probeer nl. nog steeds rustig aan een beetje gewicht (de laatste loodjes ) kwijt te raken.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:26

Oh ik was weer iets te snel, Laura had al uitgelegd dat je zo'n 500 kcal onder je onderhoud moet gaan zitten, dat zou voor mij dus zo'n 1600 kcal per dag zijn (+ natuurlijk wat extra beweging).

Laura hoe zit dat nou trouwens als je je ideale gewicht bereikt heb? Moet je dan je kcal opgaan voeren tot je onderhoud?
En hoe doe je dat? Doot simpelweg elke week een boterham meer te eten oid?

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:35

Bijna goed Die 500 kcal minder zijn gebaseerd op dieet én sporten he... dus in feite als je een half uur crosstrainen doet (ong 300 kcal) zou je in eten maar 200kcal moeten zakken.

Goed boek is ook 'Burn The Fat, Feed the Muscle' van Tom Venuto. Hij zegt: optimaal afslanken gebeurt als je vet door het sporten verbrand wordt, en je eet om je spieren te onderhouden en opbouwen. Dus daarvoor hoef je niet op een idioot 1000 kcal dieet te zitten.

Afvallen is meestal geen kwestie van zo min mogelijk eten, maar zo slim mogelijk Je ultieme doel is namelijk om VET kwijt te raken, spieren te behouden (en evt. bijkweken) Ga je niet sporten en weinig eten, raak je ook SPIER kwijt, en spier verbrandt juist gedurende de hele dag vet (snap je de link? Hoe meer spier (lean body mass) hoe hoger je BMR (verbranding van je lichaam in rust) dus je wil die spieren niet kwijt! Want als je bijvoorbeeld 5 kilo afvalt door streng te lijnen, maar 3 kilo daarvan is spier, dan verbrand je lichaam minder. Dus ga je dan weer gewoon eten, kom je sneller aan (jojO!) en is je vet/spier ratio in jouw nadeel veranderd.

Snappen jullie 'm nog?

Als je je ideale gewicht bereikt hebt, ga je op je onderhoud eten inderdaad. En dat langazaamaan opbouwen ja

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:40

Jep I get it .
Nu ben ik dus totaal niet sportief, en sport dus ook niet extreem veel. Rijd wel elke dag paard, jog ca. 3x per week en ga soms als ik me over de drempel heen gezet heb naar de sportschool .
Denk dat voor mij die - 500 kcal dus wel geldt

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:45

3x pw joggen is al aardig wat hoor! En paardrijden is ook sport! Maargoed, inderdaad niet lager dan 500 kcal gaan zitten dan. Op dagen dat je jogt kan je dan weer ietsjes meer eten bv

(mag ik hier krachttrainen ook promoten? ik ben echt helemaal fan)

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:56

Wat mij betreft wel, áls ik naar de sportschool ga doe ik dan voornamelijk ook, mijn 'trainer' vind nl. dat ik daar op dit moment het meeste baat bij heb. Ik doe wel wat cardio uiteraard, maar dan bv. loopband snelheid 5,5 hellingspercentage 19% .
Vind het alleen gewoon totaal niet leuk om er naartoe te gaan ondanks dat er leuke mensen zijn, ik houd gewoon niet van sporten .
En blijkbaar maak ik erg snel spieren aan, want ik heb het nu 2x gedaan en blijkbaar was het al te zien aan mijn bovenbenen want ik heb er al meerdere complimenten op gekregen deze week

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:06

na twee keer? Wauw Ik was ook nooit een sportieveling, had altijd een hekel aan gym en was allergisch voor het woordje sport. Cardio is nog steeds mijn favoriet niet maar krachttraining ben ik nu verslaafd; het effect dat het op je lijf heeft en de resultaten dat je steeds sterker wordt zijn echt heeerlijk

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:08

Ik was ook wel fanatieke sporter, maar ik zag maar geen resultaat (behalve dat me conditie beter werd, maar daar deed ik het niet voor ) dus dat werkt niet motiverend en ik ben er mee gestopt .

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:53

Ik ben alleen gemotiveerd voor sporten die ik leuk vind.
Paardrijden is dus geen probleem, doe ik ongeveer 4/5 keer per week. Daarnaast tennis ik nog, vind ik ook ontzettend leuk, dus doe ik zeker 3/4 keer per week een uur. Sportschool is dus absoluut níks voor mij. Ik verveel me na 5 minuten al dood, zie er het nut niet van, etc. Zo fiets ik bijvoorbeeld elke dag een uur naar stal, maar 10 minuten op de crosstrainer hou ik niet vol. Ik moet echt een doel hebben met sporten, en het liefst lekker in de buitenlucht.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:59

Laura schreef:
flair schreef:

Kan jij leven op zo'n ontbijt? Misschien als je lijf van slag is, maar dit is toch niet je normale ontbijt?
Succes met de verliefdheid

Nee, dat is idd niet mijn normale ontbijt. Mijn lichaam is alleen nogal van slag, had vanmorgen echt buikpijn en wilde toch wat eten.

Rest van de dag was ook nogal vaag:
O: kleine galiameloen en oplos kruidenthee van zonnatura
L: een tosti en bakje magere perzikyoghurt.
T: (verjaardag) stukje appelkruimeltaart.
A: kippensoep met stokbrood en kipkerriesalade.

Beetje weinig... mja buik doet nog steeds zeer... zal morgen na de ochtend (examen) wel weer een stuk beter zijn.

Krachttraining is idd goed, eerst schrik je steeds van de weegschaal, en later merk je dat je lichaam steeds meer opdroogt en mooier gevormd wordt. Ik ben voorstander, doe het dan ook 4 a 5 keer per week naast cardio en spinnen (niet steeds alle spiergroepen )

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:48

Nu buikpijn van al die vette troep. Arme ik.. Ga me even in de materie verdiepen Laura.

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:56

sokje87 schreef:
Nu buikpijn van al die vette troep

Bleugh ja, heel veel zooi naar binnen werken werkt totaal niet bevredigend nee :/

Morgen het eerste wat ik doe na mn ontbijt = naar fitnesszaal, gezonde inkopen doen, en later op de dag misschien weer verder met mn zelfbedachte hardlooptraining zodat ik me weer op en top fit voel en niet eens behoefte meer heb aan dikmakende troep

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:11

Morgen joggen, ontbijt, paardrijden, lunchen, cardio en krachttraining, avondeten.

Gore zooi, gadverdamme.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:11

Help, ik denk dat ik doodga zo vlak voor mijn examen. Mijn maag draait de hele tijd om en zit nu lekker tegen een bak cruesli light aan te hikken.

Ik moet echt eten voor dat examen... kan straks tot half 12 niks eten.

Heeeeeellluuup...

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:05

Tja, zenuwen hé, Flair.
Iig heel veel succes, komt wel goed.

Planning;
O: schaaltje magere joghurt met cruesli
T: Appel, plakje kruidkoek
L: 2 volkoren boterhammen (1 rookvlees 1 halvajam)
T: -
A: Geen idee
T: Peer

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:09

Succes flair, gaat helemaal lukken!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:28

Ok.... ik ga weer beginnen
o: bak fruit en fiber met optimel yoghurt, yakult
t: 2 liga's, fruit
l: 2 boterhammen met slankiekaas, opkikker
t: 1 boterham met slankiekaas, fruit
d: ?

heb vrijdag een date dus me buikje mag weer wat minder

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:36

Good luck Flair!!

Vandaag:
O: 2 bruine boterhammen, bak aardbeien, cappuccino, enorme beker groene thee en een glas water
T: Appel
L: Koniginnesoep, 2 volkoren knäckebrötjes, salade
T: Fruit, bak magere kwark
A: Geen idee nog

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:41

Grmmbl doordat mijn kinderen jarig waren, we hebben het 3 dagen achter elkaar gevierd en ik ben maar 1x de fout in gegaan, zit er 300 gram aan. Deze week weer lekker normaal tempo trainen en dan zien we wel weer

O: 174 gr volkoren boterhammen, 30 gr welness jam, 45 gram kipfilet, halve appel
T: Banaan, 250 gr magere vruchten yoghurt
L: 5 volkoren boterhammen, 20 gr dieethalvarine, 45 gr appelstroop, 30 gr kipfilet, 15 gr honing
T: Kiwi, banaan
A: 120 gr rundvlees, 6 gr olijfolie, 250 gr gek. aardappelen, 200 gr sperzieboontjes, halve appel
T: Kiwi

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:23

Mijn dagplanning:
O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: 2 mandarijnen en een cup a soup
L: bruin broodje gezond oid, moet nog ff wat halen
T: evergreen
D: ?
- paardrijden

Gisteren ook genant veel gegeten vind altijd dat ik dat dan verdien of zo na een wedstrijd

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:05

Troost je Sizzy, ik ken het .

Overigens voel ik me helemaal flut, alles is stijf, enorm dikke keel, pijnlijk slikken, dichte neus en hoofdpijn, blijkbaar een flinke kou gevat van het weekend .

O: 2 volkorenboterhammen met appelstroop en een klein glaasje granaatappelsap (+ lepel honing voor mijn keel )
T: 2 Langetjes
L: 1 tosti van 2 volkorenboterhammen met 20+ kaas en wat 20+ smeerkaas (+ wat ketchup) en 1 volkorenboterham met appelstroop oid
T: Banaan en/of kiwi
D: Onbekend

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:23

Ah gatver balen is dat Ilse, ik heb het gelukkig al gehad dat ziek zijn. Beterschap

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 10:44

Bleeh net gesport, moet ongesteld worden dus het kostte me veel meer energie dan normaal en ik dacht net echt even dat ik flauw ging vallen ofzo :|
Wel braaf mn hele rondje gedaan gelukkig, maar dat hardlopen laat ik lekker zitten
Beterschap alvast Ilse!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:03

Ik heb een slecht weekendje achter de rug. Ik heb me geprobeerd in te houden, maar hier en daar toch een paar handjes chips genuttigd Maar wel donderdag 30 minuten crosstrainer gedaan en zaterdag 25 minuten crosstrainer en 35 minuten hometrainer.

Mijn schema van vandaag:

O: 3 vokorencrackers met pindakaas
T: twee plakjes volkorenontbijtkoek
L: bakje rauwkost en bruine panini filet americain
T: 1 appel
D: pasta

Ik heb de site ook bekeken. Mijn onderhoud is 2665. Volgens mij beweeg ik genoeg naast het paardrijden. Wandelen met de hond en 3x per week cardio. Toch lijkt 2665 mij vrij veel. Ik ga toch proberen om daar iets onder te blijven voor de zekerheid.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:12

Hee dames, ben even niet geweest maar dat komt omdat mijn ex nu toch echt bijna gaat verhuizen, zit middenin de dozen (stress!!!) en word langzaam gek Toch maar even posten:

o: halfvolle melk met kellog's K en aardbeitjes
t: niks, heb laat ontbeten
l: broodje zonder beleg en een soepje
t: wortelsalade met ei
a: pizza (als alles in dozen zit kun je echt niet gezond koken )