Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:07

Wat interessant allemaal. Ik ben met koolhydraat arm wel veel afgevallen, maarja dat was ook niet helemaal gezond en het komt dubbel zo hard terug. :') Ik wordt 's ochtends wel altijd strak wakker, maar pof idd in de loop van de dag een beetje op. Maar dat is normaal lijkt me?

O: schaaltje optimel/magere yoghurt met 2 el quaker muesli met gedroogde cranberry's, lijnzaad en superfoodmix
T: 5 mini biologische volkoren rijstwafeltjes met kaneel, totaal 40 kcal (Ja, ik eet baby-koekjes :+)
B: 20 minuten hardlopen
L: spelt bh met kipfilet, speltbh met half walnootkaas en half cashewpasta, een groene paprika, appel
T: handje bosbessen, schaaltje magere yoghurt met kersen en raw cacao nibs, nog wat mini rijstwafeltjes
A: Gewokte kipstukjes, champignons, paprika, ui met klein beetje goulashsaus en wat meergranen rijst
T: waterijsje, bakje kersen/bosbessen, stukjes komkommer

Is dit al wat volwaardiger?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:34

vandaag
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el chia, 1,5 el cacaonibs, 1 el kokos + kopje koffie met koffie melk
T: cappuccino
L: 2 speltboterhammen met kipkerrie salade, 1 tostie van 2 speltboterhammen met 4 plakjes 48+ kaas
T: handje gemengde noten, halve galia meloen
A: ovenrisotto met prei en geitenkaas
T: schaaltje vla

B: 3 paarden rijden + stal werkzaamheden

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:35

Dani_ schreef:
Falcobabe schreef:
o: wat aardbeien
L: Klein stukje kipfilet, wortelen, komkommer, met kuidenboter gevulde champignon, rijst
A: /

D: Veel water
B: 45min paardrijden, 10 min fietsen

Zozo, eet je niet teveel? :+

dat was enkel eergisteren en gisteren hoor :) nu eet ik weer normaal

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:36

Wat is normaal dan, may i ask? :)

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:40

Ik zou echt niet zonder koolhydraten kunnen, maar gelukkig wil ik dat ook helemaal niet. Ik denk dat je gewoon alles wel kunt eten, als je maar een beetje je gezonde verstand gebruikt.
Ik ga weleens letten op mijn buik in de ochtend en avond of ik hier inderdaad een patroon in kan vinden qua koolhydraten.

O: Boekweitzaden, sinaasappelsap, kaneel, kardemom, appel en rozijnen
T: Nectarine en plakje 'life changing bread' (alleen noten, pitten/zaden, psyillium husk en havervlokken)
L: Witlof, moerbeien, peer, pijnboompitten, walnoten en dressing van balsamico en olijfolie
T: Restje Tikka Masala curry
A: Quinoa met zwarte bonen en tempeh
T: Zelfgemaakte bastogne koek van rijstmeel en handje gedroogd fruit

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:46

NeverGiveUp schreef:
Wat is normaal dan, may i ask? :)

Zoiets als dit:
O: Grote kom cruesli ontbijtgranen met melk, of 1 of twee bokes met choco en een potje yoghurt.
M: 2 boterhammen met vleeswaren (kipfilet, paté, ham, hespenworst,...)
T: Meestal nogal ongezond, zoals een grote portie niknakjes af en toe in de utella gedopt, of anders 2 princekoeken, of andere koeken, en soms doe ik wel goed en eet ik inplaats van leetkoekjes of andere koeken aarbeien of nectarine. (ik ben gewoon steeds uitgehongerd als ik van school kom)
A: Wisslet heel erg vaak af, ver het laatst was het een bord macaroni met ham.

D: eigenlijk enkel water en melk
B: 1u fietsen (naar en van school) 2x in de week zo'n 50 tal minuutjes paardrijden en daar komt dan nog 5 min heen en 5 min terug fietsen bij.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:20

Vandaag compleet:

O: 60 gr havermout, 50 gr mango DV, 150 gr aardbeien, 25 gr granola met goji bessen, 150 ml sojamelk ongezoet + water
T: cappuccino met koffiekoekje
L: 250 ml magere yoghurt, 180 gr appel, 10 gr wheypoeder, 15 gr granola, 10 gr havermout, 15 gr 72% chocola
T: eiwitreep
A: quinoakoekjes met: 63 gr quinoa, 63 gr bloemkool, 35 gr witte kaas, 15 gr boekweitmeel, 1 ei + 150 gr gewokte spinazie met bosui en knoflook + olijfolie
T: -

D: water
B: 30 min workout benen, rug, 1,5 uur door de stad gelopen

1853 kcal tegenover ongev. 1900-2000 verbrand.

vet: 66 gr - eiwit: 95 gr - koolh: 230 gr

Tevreden met vandaag :j

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:38

Superinteressant, al die lijstjes! Wat eten veel van jullie ontzettend gezond! Nu mijn lijstje :+

O: 1 speltcracker met kaas en mosterd, bakje aardbeien
T: Eh, vergeten :D
L: Bakje orzosalade met zongedroogde tomaat en pesto, speltcracker met pittige humus, glaasje sinaasappelsap
T: 1 banaan
T: Kwart cantaloupemeloen
D: Kikkererwtencurry met mango en komkommer, ik ben nog in twijfel of ik daar naan of rijst bij ga eten.
T: Bakje aardbeien (of een ijsje van de ijssalon, daar heb ik de hele dag al trek in)

1 liter water, 1,5 liter groene thee tot nu toe. Fiets naar het werk, wat toch zeker 8 minuten enkele reis is ( ;) ) en ga vanavond nog een uurtje wandelen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 17:00

Kikka, niks mis mee toch?

SkyLWG, ik ben wel heel benieuwd naar je zelfgemaakte bastognekoek. Heb je daar een receptje van?

O: havermout met rijstmelk, lijnzaad, hennepzaad, pindakaas en banaan
T: appel, handje noten
L: gekookte spelt met kikkererwten, zwarte bonen, paprika, tomaat en tahin/citroendressing
T: 4 kleine wortels, sinaasappel
A: pilav: zilvervliesrijst met zoetzure saus, paprika, boontjes, perziken en gestoomde tempeh
T: hennepshake

B: 12 km fietsen, uur paardrijden

2037 kcal tov 2162 verbrand. Heb de hoeveelheden van het avondeten geschat, mijn moeder weegt niks af dus dat is altijd een gokje. Maar qua kcal ben ik wel tevreden zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:47

O: havermout met halve mango, scheutje kokosmelk en water
T: -
L: 6 vk crackers (3.5x hummus + tomaat, 1.5x mozzarella + tomaat, 1x gekookt ei)
T: 2 plakken roggebrood met pindakaas ertussen
A: basmatirijst met gewokte groenten (broccoli, paprika, tauge, champignons), gewokte kip, pinda's en emping

B: 30 min lopen, 20 min fietsen, 15 min NTC

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:56

Uiteindelijk
Venthe schreef:
vandaag
O: 250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el chia, 1,5 el cacaonibs, 1 el kokos + kopje koffie met koffie melk
T: cappuccino
L: 2 speltboterhammen met kipkerrie salade, 1 tostie van 2 speltboterhammen met 4 plakjes 48+ kaas
T: handje gemengde noten, halve galia meloen klein schaaltje mooncrackers (meloen was nog een beetje hard)
A: ovenrisotto met prei en geitenkaas (flinke portie, was zo lekker :9 )
T: schaaltje boerenyoghurt met appel en kaneel siroop

B: 3 paarden rijden + stal werkzaamheden

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:11

Espoir_ schreef:
O: een half bakje havermout met een beetje honing en 1 bh met pure hagelslag (wilde suikervrije pindakaas, maar die had mijn vriend meegenomen!)
T: een kleine snelle jelle
L: high tea!
T: /
A: ?Een beetje noedels met sperziebonen, kip en groene currysaus
T: 1 appel zonder schil

D: thee, water
B: 1 paard gereden en krachtoefeningen

Lijstje voor vandaag afgemaakt. Wilde eerst vanavond niks eten omdat ik erg vol zat en wat misselijk was na de high tea. Maar nu kreeg ik toch wat trek. Ben dan nu ook bezig met mijn avondeten, lekker laat!

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:18

Van vandaag:
O: Grote kom cruesli ontbijtgranen met melk.
M: kommetje broodpap, 1 boterham met nutella
T: Nectarine, 1 delichock (of hoe je het ook schrijft) koekje.
A: 3 minipizza's

D: Water
B: 1 uur fietsen, straks nog even paardrijden waarsschijnlijk.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:04

phormicola schreef:
Zilvervliesrijst houdt dan weer de opname van allerlei vitamines en mineralen tegen door het fytinezuur. Ik eet tegenwoordig ook liever wat vaker witte producten.

Joh! Sorry dat wist ik niet :o

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:19

O: vk boterham met stukjes kip en varkenshaas (over van gourmetten), glas innocent
T: capuchino
B: 30 day shred level 2 dag 2
L: 2 gebakken eieren met 2 plakjes spek, water
T: stukje melkchocolade, water
B: halfuur fietsen, 20 min longeren, uur rijden
T: appel, water
B: halfuur fietsen
A: sperziebonen + hamburger , zelfgemaakte appelmoes als toetje
T: capuchino en waarsch later nog aardbeien

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:51

Ah ik heb mijn dag ingevuld op valtaf.nl en dan krijg ik dus te zien hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten ik op heb.

Vandaag eiwit 47 gram, koolhydraten 287 gram :+ en vet 55 gram. Komt door de high tea, die hoeveelheid koolhydraten. Ik ben benieuwd wat er morgen uit komt. Het beste is om het aantal eiwitten op je gewicht te baseren toch? En het vet te beperken tot 45 gram? Hoeveel gram koolhydraten is nu normaal?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:55

hoeveel kcal heb je op espoir? Het klinkt nogal weinig namelijk

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:58

O: 50 gram havermout, kaneel, frambozen, 1 rijstwafel met een plak kipfilet
T: 150 gr yoghurt met 10 gram whey
L: 1 appel, boekweitpannenkoekjes met whey (1 ei, 30 gram boekweitmeel, 10 gram chocolate whey)
T1: Ijs gemaakt van 1 bevroren banaan, 2 handjes bevroren frambozen, 150 gram yoghurt, handje muesli
T2: plak roggebrood met pindapasta
A: Volkoren pasta met tomatensaus gemaakt van tomatenblokjes, courgette, italiaanse groenten, broccoli, kastanje champignons. 150 gram kwark met 10 gram whey, handje muesli
T: 1 plak roggebrood

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:01

1876 kcal heb ik gegeten. Morgen eet ik normaal, dus dan zal ik het eens serieus gaan invullen. Door de high tea heb ik verder niet heel veel gegeten. Daarbij zat ik al wel ongeveer aan de 1000 kcal overigens haha.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:03

Interessant trouwens wat er allemaal getypt is hier :)!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:08

O: havermoutpap met amandelmelk, cacao nibs, chia, lijnzaad en aardbeien
T: snoeptomaten, twee dadels
L: salade van kidneybonen, rode biet, sla, komkommer, tomaat, paprika, knoflook, hazelnoten met een dressing van mosterd, olijfolie en balsamico
T: drie maïscrackers met hazelnootpasta en banaan
A: gevulde portobello's met aubergine, courgette, champignons, quinoa, avocado en stukje geitenkaas
T: appel met kaneel. Warme choco van amandelmelk, rauwe cacao en kokosbloesemsuiker

B: uur wandelen, tuinieren
D: 2 l water

Commentaar welkom.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:17

Espoir_ schreef:
Ah ik heb mijn dag ingevuld op valtaf.nl en dan krijg ik dus te zien hoeveel eiwitten, vetten en koolhydraten ik op heb.

Vandaag eiwit 47 gram, koolhydraten 287 gram :+ en vet 55 gram. Komt door de high tea, die hoeveelheid koolhydraten. Ik ben benieuwd wat er morgen uit komt. Het beste is om het aantal eiwitten op je gewicht te baseren toch? En het vet te beperken tot 45 gram? Hoeveel gram koolhydraten is nu normaal?

Espoir_ schreef:
1876 kcal heb ik gegeten. Morgen eet ik normaal, dus dan zal ik het eens serieus gaan invullen. Door de high tea heb ik verder niet heel veel gegeten. Daarbij zat ik al wel ongeveer aan de 1000 kcal overigens haha.

Oh dat valt me dan nog mee 1876 kcal, die 45 gr eiwit vertekend het beeld denk ik een beetje.

Die 45 gr is neem ik aan geen vaste maatstaf hoor voor hoeveel vet je binnen mag krijgen. Ik gok dat dat op het (streef)gewicht van Bhriseis is gebaseerd en/of een % is van hoeveel haar dieet uit vetten mocht bestaan.

Vaak wordt er bij fanatieke krachttrainers zo 0,8 - 1 gr vet per kg lichaamsgewicht gerekend.

Voor de 'gewone' mensen is 1-1,5 gr vet per kg lichaamsgewicht ook prima, of ruwweg 20-40% van je totale calorie-inname.

Ik weet niet waar Phor de hoeveelheid vet precies op gebaseerd heeft bij Bhriseis, maar die 45 gr kun je niet zomaar klakkeloos overnemen denk ik. Dat hangt nogal van je gewicht en je verbruik per dag af.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:38

Hier ook weer bezig om goed op m'n voeding te letten, naja eigenlijk gewoon niet snoepen, maar te kiezen voor gezonde snacks!

O: yoghurt met beetje muesli, handje aardbeien (uit eigen tuin), paar frambozen en 2 handjes blauwe bessen en een mok bloedsinaasappelsap.

T: een banaan en een stuk kruidkoek.

L: 2 volkoren crackers met een beetje pesto, handje verse spinazie en gegrilde paprika. Met 2 kopjes groene thee.

T: een peer

A: bloemkoolschotel met mager rundergehakt en een gesnipperd uitje.

T: meloen.

B: 30 min hardgelopen voor het ontbijt en 45 min paardgereden na de lunch en 30 min met de hond gelopen voor het avondeten.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:17

Kikka! Jouw avatar :'3
Rainbow Dash :'3

Vandaag:

O: Een bthkorst, besmeerd met halvarine, belegd met chocopasta.
T: Een lukum (geproefd - zoet!), handje chips
L: Vier boterhammen, twee plakjes kaas, twee plakjes ham (tosti's van gemaakt)
T: Koffiewafel, kauwgom
A: Witte rijst, erwtjes, kipdrumstick, twee schaaltjes vla
T: Kauwgom
T: 2 bountys, 1 reep hazelnootchoco, een handje zoetzure snoep
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 11-06-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:18

O: Grutten met chia, cacao, cacaonibs en DV bosfruit
T: Galia, kersen en wat moerbeien
L: Roerbak van courgette, champignons, tomaten en knoflook met gerookte kipfilet en parmezaanse kaas, dadel
T: Galia, dadel, 4 honingdropjes
A: Pangasius uit de oven met gepofte bataat en andijvie met ui, kerrie en tomaat uit de wok. Schaaltje yoghurt, dadel
T: Handvol moerbeien, 3 stukjes extra pure chocolade, plak geitenkaas en een handje noten/bessenmix
D: Thee, water, slimpie en aanmaaksportdrink
B: Paardrijden en bijna 36 km op de racefiets