Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:11

Vandaag:
O: 40g havermout, 15g speltvlokken, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao + een glas karnemelk
T: Chocolate chip cookie
L: 2 plakken roggebrood met sojaboter en 7-vruchtenstroop, 1 ei gebakken in kokosolie met daarop een plakje kaas, nog een glas karnemelk
B: 30min fietsen
T: 10 verse dadels, 1vk cracker filet americain
T2: 5 dadels, 2 plakjes kaas

Planning:
A: Risotto met spinazie
T: Cocktail/wijn/borrelhapje met een vriendin in de stad.

Op advies van jullie mijn ontbijt en lunch wat vergroot en de snaaitrek was echt niet aanwezig vandaag.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:13

mandy358 schreef:
@chantalsmook, ik had vreemd genoeg niet veel trek gister, niks voor mij! Normaal kan ik verschrikkelijk veel op :') had daarentegen wel errug veel zin in pepernoten.. Maar heb ze kunnen laten staan. Nette lijstjes van jou zeg :D
Hopelijk voel je je snel weer fit danoesje :(:) vind je lijstje van vandaag wel wat mager, bewust geen tussendoortjes?
Mooi ontbijt Eskegirl!
Madje1992 volgensmij heeft Many het prachtig verwoord! :)
Oeh _Saar dat lijstje mag veel groter, lekker fruit groenten noten ect erbij :)
Fijn dat je weer fit bent Matheno! :)
Plien91 vervelend als het even niet lukt, maar je hebt altijd hele mooie lijstjes dus een weekje wat minder kan vast geen kwaad :(:)
Netjes Phormicola! :)

Erg slecht vandaag..

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) waldcornbeschuit met pindakaas
T: 3 pruimen
L: wit stokbrood met dip/kruidenkaas
T: appel
A: spagetti, tomatensaus, geraspte kaas en stuk komkommer. Aardbeitjes en nectarine toe
T: (filmavondje) wat koekkruimels, chipjes en veel blauwe druiven

D: water en thee
B: 18 km fietsen, ongeveer 30 minuten paardrijden, ruim 30 minuten op stal bezig geweest

Heb ingevuld wat ik heb gehad mij het filmavondje gister :)

Begin van de week had ik gepost dat ik wilde genieten van slechte dingen zonder schuldgevoel en ik wilde wat slechts kunnen eten zonder meteen in een mega eetbui te vallen en de hele zak leeg te eten en dat is tot nu toe gelukt :D gewoon ergens een handje van kunnen pakken, fijn! En niet na iets ongezonds alles eten wat los en vast zit 'want vandaag is toch al slecht'

De appel zijn laatste tijd inderdaad erg lekker!
Aah arm vriendje en jij Phormicola :')
Geniet er lekker van meiden als je een keer wat minder lijstje hebt :D

Vandaag

O: 1 vkbb (1/2 appelstroop 1/2 smeerkaas) 1 waldcorn beschuit met kaas en tomaat, 2 pruimen
L: 2 waldcornbeschuiten (1,5 pindakaas, 1/2 kaas tomaat) bananenkwark (ruim 250 gram magere kwark, (grote) banaan)
T: fruitsalade (wat aardbeitjes, 1 nectarine, 1 sinaasappel)
A: gebakken aardappeltjes met kruiden, salade (sla, mais, augurk, slasaus, boursin blokjes) zalmtorentje (gerookte zalm gevuld met een mengsel van hollandse garnaaltjes en een beetje kruidenkaas)
T: ?

D: water en thee
B: 14 km fietsen, ruim half uur priveles met paard, 20 minuten heen stappen, 20 minuten flink doorlopen, ong 45 minuten op stal bezig geweest, avond werken in de horeca

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:42

Ik ben het 'vriendjes'stadium al een tijdje voorbij hoor, Mandy :)) Wat fijn dat je gewoon een handje van iets kunt pakken, supergoed! +:)+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:30

O: Havermout met chia, kwark, vanillerijstmelk, kwark en bramen
T: Honingmeloen
L: Broccolisoep en snee zelfgebakkenkaneel/rozijnenbrood, roggecracker met sla en rosbief, 2 pruimen
T: Galia, 3 chocolaatjes
D: Stukje rundvlees, ijsbergsla met paprika, cherrytomaatjes, komkommer en dressing. Yoghurt en een verse dadel
T: 4 dropjes, borrel en wrs wat chips
D: Groene thee, zelfgemaakte chocolademelk met slagroom, water en slimpie

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:54

Je lijstje ziet er ook beter uit vind ik Plien :j
En wat goed Mandy! Superfijn :D
De appels vind ik momenteel echt heerlijk, vorige week hadden we appels van de boer en ik moest me bedwingen om er niet meer als 1/2 per dag te nemen :P

Vandaag heb ik echt continue honger, uiteindelijk nadat ik weer als een gek kauwgom zat te kauwen maar besloten dat ik gewoon wat meer van het gezonde eten ging pakken i.p.v. de hele dag mijn honger te onderdrukken :)
O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk & 143 gram appel met kaneel
T: 1 banaan
L: 50 gram speltbrood met 12 gram kaas, plakje zuurdesem roggebrood met 16 gram ham, zuurdesem cracket met 8 gram appelstoop, 114 gram mineola, 80 gram druiven en 95 gram bospeen
T: 115 gram zilveruitjes, pakje kauwgom verdeelt over de dag grr..
A: 150 gram tofu, 150 gram (na koken) vk spaghetti, 1/4 courgette, 1 rode paprika, 1 ui, stukje komkommer
T: 200 gram magere kwark, 125 ml magere yoghurt met lepel cacaopoeder, vk beschuit, 1 kiwi en 80 gram perzik
B: 15 min fietsen, 3 uur stalschoonmaak
D: 1xkoffie, veel water en thee, 2 glazen crystal clear

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:11

Bhriseis schreef:
Er ging wat mis met mijn post, dus hier het vervolg:

O enne, ik kan mezelf ook moeilijk beheersen als ik ongesteld ben Chantal. Niet wakker van liggen!

O: 80 g haver, lijnzaad, tl haverzemelen, 200 ml rijstmelk, water; glas melk
L: 2 x 50 g zelfgebakken speltsandwich; 1 met kaas en boter, 1 met geitenkaas, gemarineerde courgette en tomaat; 3 lepels paprikatomatensoep, paleo-vijgenkoekje
B: Naar de paarden toe
T: Appel, sinaasappel
T: 2 chocolate chip cookies -O-
A:Redelijk wat gebakken aardappeltjes, veel gestoofde jonge worteltjes, Quorn-filet
T: /

Bah; doordat ik mezelf emotioneel prut voel, wilde ik blijkbaar troost in koekjes. En toen vriendlief met een (ongevraagd) met een pakje chocolate chip cookies kwam aandraven, heb ik er twee gegeten.

Goed nieuws Plien, dan lijkt de tactiek te werken!

Lis, je sport ook nog al wat, je lichaam had vast gewoon iets extra nodig :)

Super Many, dat je gewoon kan genieten zonder te snaaien!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:19

Aah bri :(:) Hopelijk is er niets al te ernstigs aan de hand en voel je je snel beter!
En die koekjes zijn ook onweerstaanbaar :')
Je lijstje is verder niet echt veel, dus die koekjes compenseren alleen maar mooi.

Ja ik sport over het algemeen wel veel, alleen vond het zo raar dat ik dan nu op mijn vrije dag ineens zo'n enorme honger had. Maar t voelde ook echt als honger en daar probeer ik wat meer naar te luisteren :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:42

Lijkt me erg slim, jouw lichaam was gewoon keiharde spiermassa aan het bouwen 8-)

Dankje Lis, das erg lief :) Niks ernstigs met mij hoor; alleen heb ik deze ochtend een begravenis bijgewoond van een negentienjarige jongen. Naast paarden was zijn hobby crossen met de motor (op zo'n parcours); hij miste een bocht, lag twee weken in coma en is uiteindelijk overleden. Ik vind het echt afschuwelijk; wat een verdriet moet er heersen in dat gezin :n

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:47

Bhriseis schreef:
Lijkt me erg slim, jouw lichaam was gewoon keiharde spiermassa aan het bouwen 8-)

Dankje Lis, das erg lief :) Niks ernstigs met mij hoor; alleen heb ik deze ochtend een begravenis bijgewoond van een negentienjarige jongen. Naast paarden was zijn hobby crossen met de motor (op zo'n parcours); hij miste een bocht, lag twee weken in coma en is uiteindelijk overleden. Ik vind het echt afschuwelijk; wat een verdriet moet er heersen in dat gezin :n

O wat erg! Snap dat je je vandaag emotioneel niet goed voelde :(:) Altijd zo erg om te zien dat verdriet van de familie.. Helaas een tijdje geleden ook gezien bij kennissen, echt vreselijk om te zien.

Laten we het hopen, over 5 weekjes heb ik een nieuwe meting staan dus ben benieuwd.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:00

__Leonie schreef:
O: twee kiwis, klein beetje havermout met yoghurt.
L: banaan, twee vk crackers met pindakaas, een bruine boterham met pindakaas. Snee krentenbrood.
T: ?
A: andijvie stampot met gehaktbal.

B: 2 uur fietsen. 4 uur werken in horeca

Ging natuurlijk weer totaal anders vandaag. Werk was een gekkenhuis.
Dus alleen maar rondgerend. En voor de rest de hele dag in de stad gewandeld.
Uiteindelijk te weinig tijd om thuis. nog te koken dus om vier uur naar la place gegaan.

[quote="__Leonie"]O: twee kiwis, klein beetje havermout met yoghurt.
L: banaan, twee vk crackers met pindakaas, een bruine boterham met pindakaas. Snee krentenbroo
A: bij la place. broodje hamburger met friet.
T: zo nog twee appels en elk ander fruit dat ik kan vinden. want ik verga van de honger.

B: 2 uur fietsen. 4 uur werken in horeca, 5 uur door de stad gewandeld.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:12

ChantalSmook schreef:
O: 50 gr havermout/melk
T: banaantje
L: 3 BB met 30+kaas/boter
T: appeltje
A: witte rijst, rauwkost en restjes groente/vlees in saus van Chinees van verjaardag client. Toetje half schaaltje rijstepap en half schaaltje boerenyoghurt
T: Meloen en 2 koekjes
T: toch nog heel ff drankje drinken in de stad
B: half uurtje ABS en 3 kwartier spinning. Als het druk is dan ga ik zelf wat op de fitnessapparaten, 1,5 uurtje fietsen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 08:00

He bah, Bhris :(:) Wat vreselijk om zo'n jong mens te moeten begraven.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:28

Ooooh jeetje Bhri, kan me voorstellen dat je daar even helemaal van van de kaart was. Zet je vaak toch wel weer aan het piekeren :(:)
Leonie, helpt fruit bij jou tegen de honger? Bij mij vaak vooral tegen de lekkere trek :P

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:00

O: croissant, twee sneeen krentenbrood, vk cracker met pindakaas, wit broodje met leverworst. Banaan.
L: yoghurt met havermout en kaneel. Kiwi
A: stampot met gehaktbal

B: anderhalf uur fietsen. 1 Of 2 paarden rijden. Kwartier wandelen

Even een huge ontbijt want ga zo naar stal vertrekken en ben dan pas smiddags terug.
Opzich zat ik na die twee appels alweer vol. Maar inderdaad normaal blijf de honger als ik een appel eet.

Heftig brisheis! altijd moeilijk zulke begravenissen.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:57

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb even via voedingscentrum gezonde maaltijden opgezocht. Ik moet echt ontzettend veel eten om aan voldoende calorieën te komen.

Ik heb even mijn BMR berekend, in rust is dat rond de 1500 en met sporten komt het rond de 2300. Nu had ik zelf bedacht dat rond de 1800 - 2000 mooi zal zijn om rustig aan wat vet te verliezen. Heb ik dat goed bedacht?

Straks boodschappen doen om alles in huis te halen, vanaf morgen beginnen. Voelt wel goed om bewust te eten en te kijken naar wat mijn lichaam nodig heeft.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:27

Als je verantwoord wilt afvallen, mag je maximaal 500 calorieën onder je BMR zitten, dus dan is 1800 - 2000 voor jou een mooi aantal!

Bhris, logisch dat je daar even door van slag was. Zo'n jong iemand begraven is gewoon vreselijk naar :(:)

Plien, fijn! Hopen dat dit de oplossing is!

Phor, hou je het nog wat vol thuis? :))

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, appel, chiazaad, amandelpasta, kaneel/gember/nootmuskaat
T: banaan
L: waldkornbol (1 helft met gebakken ei, 1 helft met hummus en komkommer), roggebroodje met pesto, kaas en komkommer
T: 2 pruimen, zaden- en pittencracker
A: tapas op kosten van Radio 538 :)) Oa truffelaardappeltjes, gegrilde asperges, gevulde paprika, verschillende soorten kaas en een klein omeletje. Als toetje een meringue met een bolletje ijs en slagroom :9

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:34

Maartje, je hebt meegedaan aan Dare2date toch? Ik heb het niet gehoord... Hoe was het :D?

Hè Bhriseis wat een naar nieuws en een nare dag :(:).

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 40g havermout, 15g speltvlokken, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao + een glas karnemelk
T: Chocolate chip cookie
L: 2 plakken roggebrood met sojaboter en 7-vruchtenstroop, 1 ei gebakken in kokosolie met daarop een plakje kaas, nog een glas karnemelk
B: 30min fietsen
T: 10 verse dadels, 1vk cracker filet americain
T2: 5 dadels, 2 plakjes kaas

Planning:
A: Risotto met spinazie en parmezaanse kaas, als toetje volle yoghurt met honing
T: Cocktail/wijn/borrelhapje met een vriendin in de stad. 3 droge witte wijn en handje nacho's met geraspte kaas en guacemole

Op advies van jullie mijn ontbijt en lunch wat vergroot en de snaaitrek was echt niet aanwezig vandaag.

Vandaag:
O/T: 125g meergranenstokbrood, helft met kaas, helft met filet americain

Planning:
B: 5,5km hardlopen
L: 40g havermout, 10g speltvlokken, sojamelk, lijnzaad
T: Glaasje rode wijn, handje druiven
A: Ovenschotel aubergine: aardappelschijfjes, aubergine en tomatensaus
T: Banaan

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:40

Bhri jeetje ik snap dat je niet zo lekker in je vel voelt na zo'n begravenis. Vind het zo bizar dat het leven in een keer voorbij kan zijn. Zulke situaties zetten je meteen weer met beide benen op de grond.

Saar is inderdaad een net aantal als je rustig aan wat wilt verliezen. Wat heb jij voor beweging? Ook een fanatieke sporter?

Leonie slim dat je dan wat steviger ontbijt.

Gister dus wat wezen drinken in de stad. Zijn begonnen bij de 'bierprofessor'. Gewoon bier vind ik smerig maar de speciale smaakjes smaakte goed. Had een rosébier, kriekbier en mango bier gehad. En daarna nog een wijntje en een shotje sambuca gehad. Maar verder niks gegeten na het stappen dus daar was ik eigenlijk al heel blij mee :) .

O: vers geperste Jus, 1,5 wit pistoletje met een mengsel van halve advocado, half ei, basilicumolie? en wat peper en zout.
L: 50 gr. havermout/melk + MG cracker filet american
T: Druiven
A: Witte rijst met restje van maggi 'uit de pan' satesmaak met boontjes, gehakt, wat paprika/champigon en rauwkost. + Magere of optimelyoghurt
T: Meloen
B: Uurtje fietsen en korte werkdienst

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:16

O: nectarine, wilde perzik; ovenbroodje met runderrookvlees
T: ovenbroodje hagelslag
L: 2 kopjes groentensoep met verse zelfgesneden groenten
B: 1,5 uur lopen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:54

O: 2 sneden zelfgebakken brood
T: stuk speculaas
L: tomatensoep en 2 witte bolletjes
B: 25 minuten met de hond uit

Planning:
A: soort stoofpot van hamlapjes, aardappels, bonen en een sausje
T: Cracker oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:50

Weer eens een lijstje van mijn kant:

O: havermout met appel en havermelk
T: -
L: salade van ijsbergsla, tomaat, komkommer, champignons, shii-take en chinese kool met 3 vk crakers
T1: 2 vk crackers met pindakaas
T2: 2 kleine bruine boterhammen met plak kaas ertussen
A: boeuf bourguignon (met rijst)

BL halfuur hardlopen

Los van de tussendoortjes wel tevreden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:09

Dat is heel lief hoor dames, dankje :* Ik was er echt even helemaal door van de kaart...

Netjes Chantal, stappen zonder te gaan snacken :)

Veel succes Saar!

Prima lijstje toch Gast7391? Hoe is het met de drukte gesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:13

Mja, dat tweede tussendoortje had niet echt gehoeven... Drukte is weer een beetje afgenomen inmiddels! Vandaag zelfs een luie dag omdat het parachutespringen niet door bleek te gaan.

Jij veel sterkte! :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:50

Zo, vandaag van 10 tot 17u geschreven op de onderlinge wedstrijd. Ben helemaal gaar. En ongesteld :Y) Ik heb eten bij de Griek besteld, ik vind het mooi geweest!

O: Cruesli met sojamelk
B: 12km fietsen
L: 4 volkoren kadetjes met ieder 1 gebakken eitje (zonder vet gebakken), 1 tosti, 1 glas cola
T: 2 bananen
B: 12km fietsen
A: Broodje giros, patatje mayo en tzatziki, 2 glazen rode wijn
T: Misschien nog een bakje B&J Dough-ble Whammy

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:54

Wat naar Bhriseis, ik kan me voorstellen dat je dan weer even met beide benen op de grond komt. Het leven kan zo voorbij zijn.. :\

O- 60gr havermout met banaan en kaneel
T- wortel (gedeeld met paardlief :)) )
L- 1 tosti met kaas en tonijn, bakje aardbeienkwark
T- 2 nectarines
A- vegetarische groentenschijf met rijst en wat restjes groenten (worteltjes, sperziebonen en paprika)
T- misschien een wijntje met wat stukjes kaas :9