[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:27

@ Angelique: Ben erg benieuwd naar foto's! Haha!

Ik ga even wat voor je quoten hoor, scheelt mij heel wat typen, hihi.
Dit plaatste ik 2 weken terug hier.

Citaat:
Voor degene die het niet weten, en zich misschien afvragen waarom ik een week niet ben geweest.
Even in het heel kort: ik heb vanaf zaterdag veel in het ZH vertoefd. En als ik thuis was, lag ik op bed. Moest zaterdag opeens heel erg overgeven, kwam veel bloed mee, klieren begonnen op te zetten etc. Omdat we nog steeds dachten (met heel veel twijfel) dat dit door die nieuwe medicijnen kwam, zijn we die gestopt. Het bloedbeeld was niet helemaal normaal, maar dat kon nog door die nieuwe medicijnen komen. Maandag wordt er opnieuw uitgebreid bloed geprikt. Omdat ik (na het stoppen van de medicijnen) nog steeds koorts heb en de artsen het idee van dat het van de medicijnen kwam (inprincipe) hebben laten varen.
Vandaag heb ik mijn artsenbezoekje erop zitten, ben lekker thuis, van het weekend 'vrij.' En dan maandag dus weer uitgebreid bloed laten prikken. In afwachting daarvan zullen we zien hoe het verder gaat. Als er van het weekend minder gaat moet ik uiteraard weer terug aar het ZH.

Ojaa en dat ik zoveel bloed bij het overgeven mee kwam, komt door mijn op dit moment fanatieke paracetemol gebruik. Dus beschermlaagje bij mijn maag was 'eraf' en onderste deel van slokdarm ontstoken.

Nou ik heb geprobeert het kort te houden, maar niet echt gelukt. Maar voor wat er allemaal is gebeurt en wat ze gedaan hebben heb ik het wel kort gehouden. (Goed bezig.)

Die maandag dus weer bloed laten prikken, waar bleek dat mijn bezinking te hoog was.
Wat duid op een ontsteking. Verder bleek/ blijk ik pfeiffer te hebben.
Moet zeggen dat, dat een totale verassing was. Nog steeds niet idee dat ik het heb, maar het bloed zegt het, haha.
In ieder geval heel wat kuurtjes al gehad. Intussen is de koorts nog niet helemaal weg. Soms ben ik dagen koortsvrij, soms heb ik dagen achtereen weer koorts. Maar daarvoor dus de internist.
Nu krijgen we die insulten ook niet goed onder controle. Maar dat komt doordat mijn lichaam niet 'stabiel' is, dus is lastig in te stellen.

Ik geloof dat je nu wel weer bij bent.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:28

@ MaiMai: Dat is balen zeg!!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:32

@ba: belasting die ik niet betaald zou hebben, het is zelfs een aanmaning. Ik heb geen eerste brief gezien, alles wat ik wel gehad heb heb ik betaald, dus ik ben benieuwd hoe het zit...

@sanne: pfeiffer, dat kan er ook nog wel bij Boos! Sterkte!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:34

Maimai, Dat is erg vervelend.

Sanne, waar heb je ongeveer die ontsteking zitten of heb ik erover heen gelezen.

Hoop echt dat maandag mijn bloed goed is want wordt echt gek van al dat geprik.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:55

Hallo meiden.
Ik zou mijn dagje is plaatsen.

O: 2 boterhammen + plakje ontbijtkoek
T: chocomelk light
L: 1 pistoletje met jam
T: cup á soup erwten, glas jus d' oranje en een waterijsje
D: poffertjes Haha!

Nou, vanavond gaan mijn ouders weg en ben ik alleen thuis.. En ik weet toevallig dat in de kast zoute pinda's liggen (hmmmm). Dus moet toch eventjes streng zijn voor mezelf vanavond, heb gister namelijk al wat pinda's en cracots gehad. Schijnheilig

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:42

Tot nu toe:
O: 2bb (1 met kaas en ei, 1 met smeerkaas), glas milk & fruit
T: -
L: wasa met chocopasta, glas cranberrysap
T: sultana
D: tortellini met spinazi, champignons, paprika en kipfilet, glas sinas light
T: ga naar een feestje, dus zal vast wel wat snacken.

Beweging: half uur fietsen, 2u paardrijden

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:27

nou, dag ondanks hele dag werken toch best aardig!

O: 2 bb filet americain, krentenbol smeerworst, optimel
L: pistolet jonge kaas
T: stukje stokbrood, tomaatje, aardbeitje, net wat ik mee kon pikken Clown
D: kip met friet, met satesaus en een bak sla,komkommer en tomaat (op verzoek van mij Haha!)

Nou ja, beweging was gewoon 12 uur lang rennen en vliegen, dus dat zit wel goed Clown

Morgenochtend naar de sportschool voor het eerst in 8 maanden, dus daar ook maar even programma aanvragen wat ook beetje op afvallen gericht is!
En daarna weer van 14.00 tot 22.00 uur werken, dus wordt 's avnds weer niet al te denderend vrees ik, maar goed, dat loop ik er wel weer af!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:38

Ingrid, Probeer wat tussendoortjes in te lassen. dus dat je die krentebol en die optimel rond een uur of 10 neemt en dan smiddags ook weer wat als tussendoor. Het voorkomt namelijk dat je gaat zoeken naar eten en snaaien.

Goed mijn eigen planning dan maar
O: bakje vitalinea met glas sinaasappelsap
T: optimel en zakje smoeltjes
L: 2 mb,s met sandwich spread
T: ananas
A: salade met tuinbonen sperziebonen veldsla en geitenkaas
T: ????

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:35

dank je wel voor je antwoord sanne! ik heb ook pfeiffer gehad en toen we daar achter kwamen, was het al nagenoeg over Clown
bizar. De koorts kan daar ook vandaan komen natuurlijk.

maimai, morgen inderdaad gaan bellen hoe en wat. heb je wel een beetje kunnen slapen?

zo weer lekker naar stal. ga noob lekker wassen en een kwartiertje longeren. hij is 3,5 week vrij geweest, dus zijn conditie is niet veel meer. Hij ziet er wel super uit. Niet te dik van het weiland en ook in zijn spieren niet te veel afgenomen.

de planning van vandaag:
o: yoghurt met special K
t: appel
l: 2 vkb komkommersalade
t: 1 vkb komkommersalade
a: bbq...

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:41

Lekker weer om te wassen!

Heb niet zo best kunnen slapen, maar ik denk dat dat vooral van de muggenbulten komt. Ik heb alleen op mijn rechterknie er al 7. Alles jeukt. En ga zo naar de paardjes, waar die steekkrengen volop groeien en bloeien.

o: 2 bb filet americain
t: liga?
l: 2 bb met kaas
t: ananas
d: vlees met bloemkool en aardappelen
t: milk&fruit

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:51

ukje, ja ik weet het, maar dat was gister écht niet mogelijk, moest hele dag in restaurant werken en het was ontzettend druk, was blij dat ik tijd had om even een broodje naar binnen te proppen! als ik gewoon op school zit en thuis, dan komen die tussendoortjes vaak wel goed Lachen

zometeen naar de sportschool, maar ben nog helemaal stijf van 2 dagen lopen, rennen en vliegen op het werk, dus dat wordt nog wat Clown

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:33

Ik ben weer wat calorietjes kwijt Haha!. Ik ben gisteren gaan wielrennen in de Ardennen, dus dat is flink wat geklim. Ik doe het zelf nooit, maar de mensen met wie ik fietste wel Haha!. Ik heb ook niet alle etappes meegedaan, alleen de beruchte klim van de Stockeu (poeh!!!!!!) en nog een berg op Lachen.

Zie hier wat info over de Stockeu en hoe moeilijk hij is Tong uitsteken

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:07

Goedemorgen dames!

Sheran, wat dapper zeg! ben je een fanatieke wielrenster?

De osteopaat vond dat Tiara inderdaad een klein beetje vast zat in haar rug. Maar niks ergs. Ze heeft het nu losgemaakt en over 3 dagen mag ik dan weer rijden. Nou is Tiara natuurlijk een (halve) Andalusier en ik denk dat die paarden zich sowieso snel vastzetten in hun rug door met weggedrukte rug te lopen en hoofd hoog in een krulletje te houden. Daar werken we aan.

Gister nog lekker een buitenritje gedaan met Gufa en Pim en mijn ouders op de fiets mee, ging heerlijk!

Mijn dag:
O: 1 zacht puntje met rosbief, 1 vb met filet americain, 1 hard gekookt ei
T: ?
L: ?
A: BBQ

wat gezonde tussendoortjes worden dat denk ik. volgens mij hebben we wel wat fruit in huis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:09

Sash: Nee, ik ren nooit wiel. Ik fiets alleen kleine stukken van school naar huis etc. op een normale fiets. Dus dat was wel even wat anders!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:36

Zoo sportief Sheran!

Sash, gelukkig zat Tiara niet zoveel vast Lachen

Ik ben nu aan het opruimen (m'n kleding weer eens in de kast doen ipv als een reuze berg op m'n stoelen) ...
Of nou ja, ik was daar mee begonnen en zit nu weer te bokken haha Haha!

Vanmiddag naar stal, lessen...

O: magere yoghurt, beetje light jam erdoor, en aardbeitjes
T: liga
T: muesli reep
L: 2 vb rauweham en varkenslever
D: ? nasi ofzo
T: nectarine

beweging: 18 km fietsen en uur paardrijden (les)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:56

zoo sheran! en dat als ongeoefende fietser. knap hoor!

ik ben gisteren trouwens even het centrum hier in alphen in geweest omdat ik nog maar 1 broek heb die ik pas... de rest is echt veel te groot geworden. heb werkelijk niets leuks gevonden, vind de hele wintermode niets en dat vond ik van de zomermode ook al Boos!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:18

ben, Ik vindt de mode superleuk alleen ik koop het niet omdat ik bang ben dat het bij mij belachelijk staat.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:32

Ik heb geen idee wat de mode wordt deze winter. Clown Heb al zo lang niets meer gekocht... Als ik 5 kilo afval pas ik weer in mijn broeken.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:56

Van wat voor mode houd je Angelique? Lachen
Bij welke winkels ben je geweest?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:30

Ik heb bij de Sting laatst nog een leuke spijkerbroek gekocht, een baggy model, maar valt gewoon aardig aansluitend bij de bovenbenen en daarna gewoon wat wijder (maar niet echt van die uitlopene pijpen ofzo, gewoon vanaf net stukje boven de knie loop ie gewoon recht/beetje wijd)

Maar heb ik ook, als je gaat winkelen voor een leuke broek zie je niets... broeken vind ik toch altijd lastiger te vinden dan truitjes... toevallig liep ik tegen die spijkerbroek van de sting aan...

en verder tjaa wat wordt de mode?? ik draag gewoon cassual dingen meestal... doe niet echt perse met de mode mee... Bij de H&M slaag ik toch vaak wel Ben je daar ook geweest??

Ik zou les hebben vandaag... maar diegene van wie ik les heb (tevens een goede vriend) was door een wesp gestoken in zn vinger en is daar allergisch voor dus vinger was al dik en hij had hoofdpijn dus ging hij naar huis Toen met diegene die met haar paardje naast me staat een bosrit gemaakt Eerste keer met hem En ging heel goed... liep zo het spoor over... was goed te houden, liep ook gewoon fijn door (hoefde hem bijna niet aan te drijven) ondanks dat het best zwaar voor hem was... bedoel hij heeft geen goede conditie en sommige stukken waren best mulzand... En ook gewoon door hekje heen... smal hekje kon ik zo openhouden en liep die dan rustig tussendoor.. heel braaf en groot hek gewoon dicht doen te paard... Ben trots op hem Haha!

en nu moet ik nog wat eten... maar ga eerst even douchen...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:03

Pivanti, Het is minder van de les maar het is wel fijn dat je nu weet hoe je paard in het bos is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 07:44

ik kom me na lange tijd weer eventjes melden hier.Heb een paar keer een poging gedaan om af te vallen maar eigenlijk niet gelukt.

Nu ben ik vandaag begonnen aan het "body for Life" programma. Samen met een vriendin. Eten zoals de meeste hier eigenlijk al doen, 5 a 6 keer per dag kleine maaltijden. Met een paar extra details waar je op moet letten met de samenstelling.

Verder 6 dagen per week sporten en daarvan 3 tot 5 keer per week cardio minstens 30 minuten, en 2 tot 3 keer per week kracht minstens 30 minuten.

Het is een intensief programma, maar een vriendin doet met me mee en we gaan elkaar er doorheen slepen.

Dit programma focussed ook echt op het veranderen van je leven, en fit worden om je goed te voelen en focussed dus totaal niet op het kwijtraken van de kilo's.

Ik hoop echt dat ik dit ga volhouden, ik denk dat als ik dit bereik dat ik heel erg trots op mezelf kan zijn.

Ik ben niet echt van plan hier bij te houden wat ik eet, dat doe ik in een schriftje, maar wellicht kan ik wel af en toe wat moral support gebruiken, net als jullie waarschijnlijk Knipoog ...

Vannochtend iig goed van start. om half 7 stonden we buiten om een half uurtje te gaan hardlopen. De eerste sportuitdaging zit erop Knipoog nog zo'n 80 te gaan Tong uitsteken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:46

Om half 7? Wat dapper! Ik kwam net binnen op kantoor en mijn baas begon meteen te zeuren. Ik zeg ja en amen, doe wat ik moet doen en ben ondertussen stiekem aan het solliciteren. Lekker begin van de week weer. Boos!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:50

Vervelend wind :S, was je al langer aan het solliciteren?

Welkom Shiloh! wat goed zeg om half 7 opstaan pffff moet er niet aan denken!

Ik koop vaak via de HM gids kleding, vind het super fijn om het gewoon thuis gestuurd te krijgen! en het kost maar een eurie om het terug te sturen Lachen

Mijn dag gister:
O: 1 zacht puntje met rosbief, 1 vb met filet americain, 1 hard gekookt ei
T: Stukje taart
L: yoghurt met fruit, banaan
T: handje japanse mix
A: BBQ: Stuk meloen met rauwe ham, frietjes, 2 kipsate, 3/4 rib eye.

Mijn dag vandaag:
O: Fibre fruit en flakes met magere melk
T: Kiwi
L: 2 bb met kipfilet en ?
T: yoghurt met fruit
A: Aardappels vlees en groente (blehhhh)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:08

@Sheran: jij wilde toch juist aankomen? Tong uitsteken
Nee hoor sporten is voor iedereen goed Haha!
Sportief van je! Haha!

@Shiloh: welkom!

@Pivanti: super dat het zo goed ging met je lieverd Haha!
Hoe heet je paardje eigenlijk? Ik ben nog steeds hard opzoek, waarschijndelijk heb ik vanaf 1 oktober stalling. Lachen