Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:10

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T- 2 rijstwafels kaas
L- 1bh kaas, 2bh philadelphia/komkommer
T- 2 mandarijnen
A- 250gr sperziebonen, 200gr gekruide krieltjes, krokante kipschnitzel :9
T- stuk speculaas

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:15

Extra boterhammen mee zou ook wel kunnen ja!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:40

Pff even een kort berichtje, had mijn trein gemist na het sporten en moet nu nog wat leren :P
Maar viel het soepje een beetje goed Bhri? :) Haha wel een goede reden, het zou wat zijn als je geen havermout meer lust :')
Ja Chantal ik heb momenteel echt medelijden met iedereen hier maar ben wel blij dat ik het (nog) niet te pakken heb. Mijn vriendin vond de koekjes heel lekker! :D En dit weekend ga ik ze weer bakken voor mijn gezin dus dat is wel leuk, ben benieuwd want die zijn wat lastiger met eten.

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk, 129 gram appel met kaneel
T: havermoutkoekje (63 kcal)
L: 48 gram speltbrood met 12 gram kaas, 28 gram vk roggebrood met 15 gram rookvlees, 1 zuurdesem cracker met 7 gram appelstroop, 162 gram mineola met 100 ml magere yoghurt en 50 gram groene paprika
A: 150 gram (na koken) vk macaroni, 1 groenteschijf, 1/2 eet wokolie, 125 gram champignons, 157 gram courgette en 24 gram groene paprika
T: havermoutkoekje, 10 gram walnoot
T: 200 gram magere kwark met 1 vk beschuit en 75 gram druiven
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 15 min fietsen, 2 uur fitness

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 23:45

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: Vier volkoren crackers met pindakaas en komkommer.
T: ?
A: Bij vrienden, waarschijnlijk een stampotje met rookworst.

B: 40 min fietsen

Is even heel anders gegaan :')

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
L: 6 volkoren crackers met pindakaas en komkommer en appelstroop
A: Bij vrienden, Domino's pizza caprese
T: Drie toastjes met kaas, twee kleine appel cakejes.

B: 50 min fietsen

Voel het gelijk, ben helemaal opgeblazen voor mijn gevoel.
Maar goed normaal is donderdag avond stappen, dus dit is maar in plaats van de vele wijntjes.

Ziet er super lekker uit Gast7391!

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:03

mooie lijstjes allemaal!
Hier lukt gezond eten niet heel goed tussen het gesnotter en gehoest door en met lange dagen waardoor ik het niet meer voor elkaar kreeg om eten voor te bereiden:S. Gister ging t weer wat beter maar na een uur door de stromende regen op de scooter ben ik weer een beetje terug bij af helaas :)

gister:
o: 200 ml soyayoghurt met 4 eetlepels eat natural en een scheutje roosvicee.
l: collega trakteerde op turkse pizza! Met kaas, sla, sambal en zonder knoflooksaus
t: 2 choco-biscuitjes
a: etentje van mijn werk: 3 spareribjes, 2 eetlepels frietjes, 2 eetlepels griekse salade en een eetlepel tonijn, 3 stukjes stokbrood en een halve eetlepel cocktailsaus.

Vandaag dus weer even flink groente eten als lunch en zo ontbijten met een (diepvries) fruitsmoothy :)
o: smoothie van verse aardbeien en banaan, diepvriesframbozen en volle yoghurt.
l: denk rauwkost met halve avocado en kalkoenreepjes
a: nog geen idee. Ben gelukkig vanmiddag vrij dus dan wel tijd om wat te maken voor vanavond aangezien ik om 17:45 weer in de auto zit en dan voor 22:00 niet thuis ben.
Hoe doen jullie dat met al die volle avonden? Wat maak je als avondeten als je niet thuis kunt eten en niks op kunt warmen Vind het deze weken best wel lastig!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:45

Op vrijdag ben ik 's ochtends vrij, dus ik heb vandaag maar eens een uitgebreid ontbijtje gemaakt :D

O: Schaaltje aardbeiyoghurt met een halve appel, 2 cracots met een gekookt eitje, halve appel

Planning:

L: 2 of 3 bruine boterhammen
B: 5 km fietsen
T: Sultana?
B: 5 km fietsen
A: broodjes

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:00

Ik kom me hier ook melden. Had al een topic aangemaakt over dat ik altijd honger heb, maar geen behoefte heb om af te vallen. Maar gewoon op gewicht te blijven. Toen ben ik naar hier toe verwezen.
Dus hierbij mijn eetlijst van gisteren.
O: 1 bruine boterham met goudsalami
T: appel en 1 stroopwafel
L: 3 boterhammen met pasta
T: 2 boterhammen met goudsalami
A: 1 vol bord met pasta en carbonarasaus een sauslepel.
B: 15 minuten fietsen, 15 minuten snel wandelen, 15 minuten stofzuigen.
Als ik nog iets moet veranderen dan hoor het graag.

Edit:
Planning vandaag:
O: 2 boterhammen met 2plakkjes gekookte gelderse, 1 plakje goudsalami.
T: 2 appels
L: 3 boterhammen 2 plakjes goudsalami en 2 plakjes gekookte gelderse.
T: /
A: Volkoren crackers met zalm
B: 50 minuten fietsen, veel wandelen tijdens het werk.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:15

Madje, als je altijd honger hebt zou ik allereerst de snelle suikers van je menu schrappen - in dit lijstje de chocoladepasta en de stroopwafel. Eet je witte pasta (pasta die als avondeten eet, bedoel ik dan)? Vervang die dan voor volkoren. Zelfde geldt voor je brood.
Verder eet je heel veel koolhydraten en weinig eiwitten. Eiwitten hebben weinig invloed op je bloedsuikerspiegel, waardoor je langer een vol gevoel houdt. (En bovendien zijn ze onmisbaar voor je lichaam.) Eiwitten zitten oa in vlees, vis, eieren, zuivelproducten, noten en peulvruchten. Eet dus bij je ontbijt een gekookt eitje (ik vind je ontbijt sowieso karig trouwens), eet als lunch eens een bak kwark of yoghurt met fruit en noten, beleg je boterham met (suikervrije) pindakaas, etc.
Probeer ook wat meer groenten en fruit te eten. Bijvoorbeeld rauwkost (paprika, worteltjes, komkommer, tomaatjes) als tussendoortje of bij de lunch, een extra stuk fruit als tussendoortje, en altijd groenten bij je avondeten.
Beweeg je veel? Want dat heeft natuurlijk ook invloed op je behoefte aan eten. Als je veel verbrandt, zul je ook sneller trek krijgen. Dan is een extra tussendoortje alleen maar goed natuurlijk!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:28

Ik rij vier a vijf keer in de week paard, en op mijn werk moet ik ook veel lopen.
Ik ga waarschijnlijk het ontbijt veranderen in yoghurt met brinta. Tevens ga ik nog mijn tussendoortjes veranderen in comcommer en wortels, en fruit.
Inderdaad witte pasta, volkoren hebben we niet in huis. Vlees, ei en melk heeft niet mijn voorkeur. Vandaar dat ik dat weinig eet. Maar dat wordt dan iedere ochtend 10 minutjes eerder opstaan voor een heerlijk deluxe ontbijt :P

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:53

Mag ik me hier ook melden? Ik ben al een poos bezig met sporten maar niet zozeer met voeding. Ik merk nu wel dat ik strakker wordt door het sporten maar ik wil er graag nog wat vetjes vanaf. Ook heb ik het idee dat ik te weinig eet waardoor ik 's avonds veel trek heb. Hier mijn lijstje van gister.

O: 2 bruine broodjes pindakaas
L: Bruin pistoletje met oude kaas
D: Zelfgemaakte curry met kip, bloemkool, champignons en zilvervliesrijst

Na het eten een uur intensief gesport, daarna zoveel trek dat we naar de mac zijn gereden..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:58

Ja Saar dat is inderdaad veel te weinig, ook als je niet zou sporten. Neem je geen tussendoortjes? Noten/kwark/fruit/rauwe groentes?

O. Kwark, blauwe bessen, havermout, linwoods zaadjes, scheut perzikyoghurt :r (had te weinig kwark dus wilde yoghurt erdoor doen, lette even niet op maar bleek dus perzikyoghurt te zijn, nu buikpijn :') ) 450ml groene thee

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:02

Goedemorgen :9k

Ik kan zeggen dat ik weer fit ben!
Ben gelukkig tussen de ziektes doorgeglipt. Normaal heb ik nooit last van verkoudheid en/of keelontsteking, deze keer een klein beetje last gehad. We zitten met 4 mensen in een kamer op kantoor, 1 heeft nu keelontsteking, de ander is giga verkouden, en de andere last van de keel en hoofdpijn. Sorry jongens haha.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:16

Nou vraag ik me eigenlijk af, hoe zou een verantwoorde eetstijl er uitzien als je het opschreef?
Zoiets als dit:
O: speltbrood, beleg: gekookte gelderse en gekookt eitje
T: komkomer
L: bakje kwart met noten en fruit
T: ontbijtkoek
A: aardappels, groente en vlees of vis

@ Matheno: blij dat je weer beter bent.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:20

Dit is een topic over gezond eten met veel tips, met vragen kan je daar ook terecht.
[VT] Gezond(er) eten deel III

Ontbijtkoek is niet zo verantwoord, daar zitten veel suikers in.
Gekookte Gelderse vind ik persoonlijk geen goed broodbeleg.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:30

Gisteren definitief:

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 40g havermout, lijnzaad, sojamelk, agavesiroop en cacao
T: 2 chocoladebiscuitjes :9
L: 2 meergranenboterhammen hüttenkäse, banaan
T: Peer +banaan
T2: Paar handjes paprikachips, kwam met honger uit mijn werk en het eten koken duurde nog zo laaaaaang
A: Stamppot spitskool met salami
T: Glas cola, paar handjes bolognesechips
B: - geen tijd voor vandaag, behalve fietsen naar het werk.

Blegh, ik baal een beetje van deze week. Niet zo gezond gegeten als ik zou willen en niet zoveel kunnen bewegen als ik zou willen. Was vorige week net blij dat ik onder mijn psychologische gewichtsgrens zat maar daar zal ik nu wel weer boven zitten. Maar voor mijn gevoel eet ik al best veel (ok, deze week wel veel ongezonde tussendoortjes) en toch ga ik snaaien. Wat moet ik nog veranderen aan mijn lijstjes?

Vandaag:
O: 35g havermout, 10g speltvlokken, sojamelk, theelepel 7-vruchtenstroop
T: Chocoladekoekje (als het in huis is...)
L: 2 meergranenboterhammen hüttenkäse, peer, glas vers sinaasappel-aardbeisap
T: Sojavla
A: Woknoedels met spitskool, paprika en taugé
T: Glaasje rode wijn, misschien wat toastjes

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:44

Gisteren:

O: havermout met kwart lactosevrije melk en driekwart water, handje gojibessen, banaantje, oerzoet, speculaaskruiden, el geraspte kokos
L: 8 Allisonboterhammen, halve komkommer, 2x linzenspread, beetje gorgonzola en kruidenkaas, ajvar, beetje helva en vegan chocopasta, 4 plakjes kalkoenfilet
B: 12km fietsen, 2u lesgeven
A: roerbak zonder vet van veel champignons, 3 kleine paprika's , 2 sjalotjes, 1 grote teen knoflook en een flinke schep edelgist, +/- 125gr garnalen met een beetje olijfolie en limoensap
T: 1 Weetabix, 1 banaan, klein handje rozijnen, scheutje roeryoghurt; warme chocomelk van lactosevrije melk, 2tl cacao, 2 tl oerzoet

Beetje uitgeschoten bij de lunch, dus het avondeten was licht om te compenseren :) Ben uiteindelijk niet heel erg ontevreden. Kunnen jullie een beetje inschatten of ik zo aan m'n kcal kom? Ik heb gisteren ongeveer 2500kcal verbruikt. Havermout is om en nabij de 85gr.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:39

phormicola schreef:
Gisteren:

O: havermout met kwart lactosevrije melk en driekwart water, handje gojibessen, banaantje, oerzoet, speculaaskruiden, el geraspte kokos
L: 8 Allisonboterhammen, halve komkommer, 2x linzenspread, beetje gorgonzola en kruidenkaas, ajvar, beetje helva en vegan chocopasta, 4 plakjes kalkoenfilet
B: 12km fietsen, 2u lesgeven
A: roerbak zonder vet van veel champignons, 3 kleine paprika's , 2 sjalotjes, 1 grote teen knoflook en een flinke schep edelgist, +/- 125gr garnalen met een beetje olijfolie en limoensap
T: 1 Weetabix, 1 banaan, klein handje rozijnen, scheutje roeryoghurt; warme chocomelk van lactosevrije melk, 2tl cacao, 2 tl oerzoet

Beetje uitgeschoten bij de lunch, dus het avondeten was licht om te compenseren :) Ben uiteindelijk niet heel erg ontevreden. Kunnen jullie een beetje inschatten of ik zo aan m'n kcal kom? Ik heb gisteren ongeveer 2500kcal verbruikt. Havermout is om en nabij de 85gr.

Ik vind het een netjes lijstje :j Al zou ik persoonlijk nooit 8 boterhammen opkunnen tijdens lunch en dan ook nog met een halve komkommer erbij, hoe doe je dat joh!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:41

O: 2 plakjes ham, 2 plakjes kipfilet, grote kop yoghurt
T: 1 bruine boterham met kipfilet en wat kipkerrie
L: 2 bruine boterhammen met elk 3 plakken ham
D: Bami met wokgroentes en gebakken kipfilet

A: Wat glazen rode wijn en waarschijnlijk met wat hapjes. (Verjaardag van mijn vriend)

Heb vandaag veel te weinig water gedronken, was een hectisch dagje met moeilijke en langdradige vergaderingen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:02

@Chantal: Vriendlief krijgt alles op zijn schoot gebracht... Nadeel is dan wel dat ik geen witte boterhammen met chocopasta meer smeer }:) En na een tijdje ging hij ook naar fruit/groenten vragen, waar hij vroeger gewoon een zak chips opentrok. Haribo bijvoorbeeld lust hij ook niet meer (moehaha!)

@Lis: Het lag wat op mijn maag, maar wat wil je, als je twee dagen onvoedzame suikertroep eet :') Inmiddels heb ik alweer ontbeten met havermout *\%/*

@Madje: als je ongezonde tussendoortjes vervangt door fruit, eet er dan een beetje Griekse yoghurt/kwark of noten bij. Door de eiwitten zal je langer kunnen doen met je fruitsuikers. Ook 's ochtends kan je vb een boterham eten met kipfilet en daarbij wat komkommer en avocado. Ook avocado is erg gunstig voor je bloedsuikerspiegel. Het is eventjes doorbijten, maar eens je lichaam het gewend is, wil je niet anders meer en voelt het heel natuurlijk aan. Je begint spontaan te watertanden wanneer je in de fruit-en groentenafdeling loopt :P

Heb je niet veel tijd, kook dan eieren voor drie dagen, en snijd fruit als meloen/ananas meteen in stukjes en bewaar het in bakjes in de koelkast. Je kan ook komkommer voor een dag of twee snijden en in de koelkast bewaren, of worteltjes schoonmaken en ze in een bakje zetten :) Je wordt er vanzelf handiger in!
En wat een mooi advies van Many!

@Plien: ik vind je lijstjes altijd mooi, maar als je er zelf niet tevreden mee bent, waarom hoog je dan niet je kcal op tijdens ontbijt en lunch? Die zijn altijd heel karig, maar door 's middags een snee brood meer te eten en een dubbele portie havermout, zit je wel voller. En die kh lijken mij gezonder te zijn dan snaai-kh van koekjes of iets dergelijks? Vervelend dat je je er niet goed bij voelt :(:)

Deze ochtend ben ik gaan hardlopen, en o jee, wat heeft slechte voeding een dramatisch resultaat op mijn uithouding! Na een kwartier hijgde ik als een stervend hert en zweette ik als een otter. Het leek ook alsof ik absoluut niet kon doseren; of ik liep op een bejaarde-dames-tempo, of ik racete door alsof ik achterna gezeten werd 8)7 Gelukkig kon ik mijzelf nadien herenigen met een lekker bakje havermout :+:

Omdat vriendlief zoals gewoonlijk lang sliep én schoonmoeder weg was, heb ik de keuken ingepalmd! Ik maakte spelt-sandwichen (zachte bolletjes?), gemarineerde courgette en tomaatjes en paleo-vijgenkoekjes. Njammie!

B: 15 min hardlopen, 10 minuten wandelen
O: 60 g haver, 170 ml melk, water, lijnzaad, amandelschaafsel; 2 espresso's met scheut melk, 2 hapjes notengranola
B: 10 min wandelen, 4 uur in de keuken bezig geweest, was gedaan, etc
L (15.30...): 2 x 50 g speltsandwich (zonder suiker) met boter en plak jonge kaas; 3 pollepels verse paprikatomatensoep
T: Appel
B: Paarden verzorgen
A: 1 flinke lepel puree met ? en 1 Quorn-filet
T: 2 paleovijgenkoekjes

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:05

Ik heb vandaag niet echt mijn best gedaan. Kon helaas ook niet anders want het is zo druk op het werk dat ik geen tijd had voor een pauze.

O: 1 wit broodje pindakaas met gestampte muisjes
T: banaan
T: koffiewafel
T: stroopwafel

Dat was het tot nog toe... en ik heb nog iets van 3 tot 4 km gewandeld met de hond

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:35

O: 150 gr kwark, 10 gr lijnzaad, 50 gr blauwe bessen, 1 banaan
T: thee, kokoswater/ananassap, zwarte koffie
L: salade caprese (cherrytomaten met mozzarella en basilicum)
T: witte druiven, pecannoten, water
A: nog onbekend

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:40

_Saar schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik ben al een poos bezig met sporten maar niet zozeer met voeding. Ik merk nu wel dat ik strakker wordt door het sporten maar ik wil er graag nog wat vetjes vanaf. Ook heb ik het idee dat ik te weinig eet waardoor ik 's avonds veel trek heb. Hier mijn lijstje van gister.

O: 2 bruine broodjes pindakaas
L: Bruin pistoletje met oude kaas
D: Zelfgemaakte curry met kip, bloemkool, champignons en zilvervliesrijst

Na het eten een uur intensief gesport, daarna zoveel trek dat we naar de mac zijn gereden..

Als je ook intensief sport dan mag je alles wel x4 doen qua eten!
Ik mis ook eiwitten en fruit in je voeding.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:08

@Saar: vul je voeding es in op de site van voedingscentrum (eetmeter) of valtaf.nl?
Wat je ongeveer nodig hebt kan je berekenen via je BMR (staat bij valtaf onder de afdeling beweging)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:31

@chantalsmook, ik had vreemd genoeg niet veel trek gister, niks voor mij! Normaal kan ik verschrikkelijk veel op :') had daarentegen wel errug veel zin in pepernoten.. Maar heb ze kunnen laten staan. Nette lijstjes van jou zeg :D
Hopelijk voel je je snel weer fit danoesje :(:) vind je lijstje van vandaag wel wat mager, bewust geen tussendoortjes?
Mooi ontbijt Eskegirl!
Madje1992 volgensmij heeft Many het prachtig verwoord! :)
Oeh _Saar dat lijstje mag veel groter, lekker fruit groenten noten ect erbij :)
Fijn dat je weer fit bent Matheno! :)
Plien91 vervelend als het even niet lukt, maar je hebt altijd hele mooie lijstjes dus een weekje wat minder kan vast geen kwaad :(:)
Netjes Phormicola! :)

Erg slecht vandaag..

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) waldcornbeschuit met pindakaas
T: 3 pruimen
L: wit stokbrood met dip/kruidenkaas
T: appel
A: spagetti, tomatensaus, geraspte kaas en stuk komkommer. Aardbeitjes en nectarine toe
T: word erg slecht, moet tot 2 uur snachts oppassen met vriendin dus word film avondje

D: water en thee
B: 18 km fietsen, ongeveer 30 minuten paardrijden, ruim 30 minuten op stal bezig geweest