[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:49

Goedemorgen!

Ben alweer terug van Pablo... alleen buitengezet en uitgemest... Dacht er nog even aan met de bus te gaan, maar toch maar actief op de fiets geweest Knipoog

Zo weer oppassen over een uurtje tot middernacht. Kan ik heel de avond m'n brommer theorie oefenen Tong uitsteken

Heeft er iemand nog goede tips hoe ik moet zorgen dat Pablo stil blijft staan met opstijgen? Elke keer loopt ie al weg voor ik zit, heel irritant. En houd dan wel in, maar stopt ie niet, dus ga ik maar snel zitten... Hoe kan ik zorgen dat hij wel gewoon stil staat, zonder hulp van iemand anders? Heb al geprobeerd tegen de bakrand aan...

Ja komkommer is ook best lekker Wat is Sojasaus voor soort saus? (ik denk dan aan iets wat je normaal gesproken bij rijst/nasi gebruikt?? ) Ik moet idd dan maar een keer sushi proberen..

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:51

in een hoek zetten, met zijn neus naar de rand toe>? en als ie het dan nog doet, heel snel gaan zitten en hem gelijk een paar passen achteruit zetten naar waar je wilde opstappen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:55

Ja achteruit kan ik nog wel proberen..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:06

Ho zeggen, terug zetten op de plek waar je bent begonnen en opnieuw proberen. Desnoods eerst een paar keer met hulp van iemand anders. Kveld is enorm onrustig met opstijgen, bovendien stap ik bij hem rechts op omdat hij links wat eng vindt. Heel irritant.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:10

Leer hem te buigen in zijn hals, als ie dan gaat lopen kan ie maar slecht vooruit. Je kunt het in het begin met een snoepje doenm dan koppelt hij er ook wat leuks aan. Gelijk zodra je zit, zijn hoofd naar je stijgbeugels buigen, snoepje geven en zijn hoofd nog even bij je houden, hem aaien op zijn voorhoofd, dat ie weet dat t goed is. Zo kan ie geen kant op. Vergt wel wat oefening, maar dan werkt het ook perfect.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:11

Ja ik vind het ook echt heel irritant... moet toch gewoon rustig op kunnen stijgen... stel dat ik met buiten rijden af moet stappen en er weer op moet...
Probleem is dat er doordeweeks s'morgens vaak niemand op stal is nog...
Ik zal hem ook eens een keer in de hoek zetten, misschien gaat dat wel, ipv met z'n neus tegen de bakrand..

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:19

visir.is schreef:
“Kissing the stirups.”

Kissing the stirups is an easy and simple exercise to do, and at the same time very big exercise in the process of training the horse.The horse bends its neck to the side eventually so much that it could easyly kiss the stirups.The exercise loosens up stiffness in mouth, poll and neck, loosens up the horses sides, and is an exellent way to increase leadership and trust between horse and rider.

When the horse bends its neck, it loses the ability to put weight in the riders hand, and loses the ability to raise the neck and head up, they start to put head and neck down and forward wich is the ultimate workingshape, where the horse can lift its back up and carry the rider with the backmuscles.

Best way to teach the horse to kiss the stirups is to begin from the ground, the trainer stands beside the horse, with the rein up as if he was riding. Then the trainer starts to bend the horse a little bit away from himself, when the horse starts to bend a littlebit the trainer releases the rein to let the horse know that it answered in right direction. Littlebit at a time the trainer gets the horse to bend a bit more and more.

It is best to bend the horse away from the trainer to begin with because the trainer stands with the horses outside and the horse will not start to move around as easy.Very important is that the trainer always releases the rein when the horse does right.

When the horse accepts to do the exercise from the ground, it´s time to do the same sitting in the saddle.

The rider starts with bending the neck a littlebit with small, light reinpressure, and release when the horse bends just littlebit, to encourage the horse to do more itself.IF the horse starts to move around in small circles when you bend, it is OK, don´t stop bending, continue instead and bend more, the horse can move around a bit but it is difficult, not comfortable (see above). The horse will soon realise that it is much more comfortable to stop with the neck bent. And then it´s superimportant to release the rein to let the horse know that it was right to stop with bending.

The horse is supposed to stand still, relaxed with the neck bent on a loose rein and wait untill the rider takes contact with outsiderein to straighten up.This exercise is good to do in the beginning of the ridingsession or as needed.The horse hould in the end, stand still while the rider bends the neck left and right without stopping, and the horse does it without any resitstance in the neck. To check if the rider has done right, it´s good to drop the inside rein and the horse stands still with equally much bending on a completly loose rein.

Be careful to drop the outsiderein when you do the exercise to give the horse space to bend.The rider sits straight over the middle of the horse, don´t lean in or out when you bend the horse.

Hier wat meer uitleg. Je moet wel oppassen dat je tijdens het opstijgen je je paard niet compleet laat buigen, beetje kan wel om te voorkomen dat ie loopt, maar als hij echt je beugels kust, liggen jullie al snel beide om Tong uitsteken

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:38

Pivanti, heb weinig nieuwe tips voor je, meeste is al gegeven Knipoog

Goedemorgen iedereen (nou ja, nog net een halfuurtje Knipoog )
Weer een nieuwe dag, en meteen maar sportief begonnen met 20 km fietsen! moest nieuwe schoenen hebben, halfuur lopen twijfelen of ik de auto zou pakken of toch de fiets, blij dat ik de fiets genomen heb Haha! al had ik halverwege wel spijt Clown
Nu vanavond nog van 16.00 tot 24.00u werken (horeca) dus dan loop ik ook wel weer voldoende! beweging zit iig wel goed vandaag!

Eten vind ik wel altijd lastig als ik moet werken...ik werk bij een restaurant hier in de buurt, maar word af en toe uitgezonden naar feestjes waar ze nog mensen voor nodig hebben. zo ook vanavond, maar dan weet ik dus uberhaupt niet of ik tijd krijg om te eten, of wat, en heel vaak krijg je dan maar wat en 9 vd 10x is dat patat ofzo Clown
dus dan is het altijd wel lastig om gezond te blijven eten...heeft iemand daar nog tips voor? kan natuurlijk altijd wel de kok in het restaurant vragen of ie wat anders iwl maken maar daar zijn ze ook niet altijd blij mee als het druk is Clown

Mijn planning voor vandaag:
O: 2 bb panpan (20+ komijnekaas) + glas optimel
L: andijviestamppot met gehaktbal
T: time out koekje
T: appel
D: géén idee, denk iets van een broodje als ik mazzel heb Clown
T: geen tijd voor

beweging zit dus wel goed met 20 km fietsen en 8uur lopen!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:43

Thanks Maimai, ik zal het zo even lezen Moet nu naar oppassen Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:05

pff mag ik me hier ook aansluiten. Kan wel even wat positieve feedback gebruiken...

Ik ben sinds 4 weken nu echt fanatiek aan het letten op wat ik precies eet. Ben nu een goed wat afgevallen en vind zelf dat ik het al behoorlijk zie en merk in mijn lichaam.
Nu alleen jammer dat niemand anders het nog ziet het is toch wel eens leuk om te horen dat je bent afgevallen. Mijn vriend hoort het dagelijks 3x maar iedereen weet ook dat hij op een calorierijk dieet zit voor het bodybuilden dus die hoort zo vaak: Zo jij bent afgevallen en je spieren groeien goed !!

Ben ik nu heel erg dat ik ervan baal dat ik dat ook eens wil horen...?!
Ik pas nu weer in kleren waar ik in 2 jaar niet meer ingepast heb en draag geen slobber kleren meer spijkerbroeken gaan ruimer zitten en shirtjes hoeven niet meer erg lang te zijn om me goed te staan.
Tuurlijk heb ik nog 10 kg te gaan maar dit is wel even ontzettend demotiverend...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:52

hallo lieve allemaal!
ff snel een berichtje van mij, ben net terug uit la france. Poepiebruin, maar nu wel moe. Gaan nu de zooi verder opruimen, de wasmachine staat al aan.
ga niet bijlezen, heb ik iets belangrijks gemist?

ff snel voor jolanda: bij mij zien mensen het ook niet, terwijl ik toch al 10 kg kwijt ben. ik val heel gelijkmatig af en heel langzaam, dus valt het niet op. ik heb me er maar bij neergelegd. Ik zie het wel, dus iedereen krijgt maar lekker de pip Clown

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:13

@Pivanti: wat ontzettend gaaf dat je die uitnodiging hebt gekregen! Ook al is het pas voor in zomer 2009. Wel gaaf, Oosterijk! Lachen

@Jolanda: welkom Lachen
Dat is zeker demotiverend als mensen niet goed zien dat je bent afgevallen. Ik ben nu 16 kilo kwijt en mensen beginnen het ook nu pas een beetje te zien. Raar is het dus niet.
Mag ik vragen hoe zwaar je weegt en hoe lang je bent?

Nou jongens, vandaag heb ik mijn lunch aan mijn hond gegeven (vond het brood echt niet lekker). Dus ik heb maar een softijsje gehaald, een middelgrote. Een stuk koek heeft zelfs de prullenbak gehad. Doe het dus NOOIT meer. Ben hele dag misselijk geweest met buikpijn. Misschien werkt mijn maagbandje nog wel een beetje? Tong uitsteken

Dagje:
O: 1 boterham met filet americian, plak ontbijtkoek, beide met boter
T: 1 plak ontbijtkoek met boter
L: 1 middelgrote softijs - niet helemaal op gegeten.
A: witte bonen in tomatensaus, 2 vissticks en wat annanas.
T: ik heb van die craccottes hier liggen met smaakje, en paar pinda's, dat mag ik altijd van mezelf op de vrijdag avond. Maar niet op de zaterdag enzo, anders kom ik echt bij. Maar van 1x per week niet, en de diëtiste adviseerde het zelfs om te doen. Want als je eenmaal zin krijgt nadat je het heel lang niet hebt gegeten eet je extra veel en kom je ook nog is bij waarschijndelijk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:15

hey iedereen, Ben weer terug van kamp was wel gezellig maar zwaar vermoeiend als je bedenkt dat we niet de confortabelste bedden hadden. Welkom aan iedereen en als er nog wat is gebeurd vertel het maar heb geen zin om bij te lezen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:45

BA, zoo leuke vakantie gehad??

Ukje, mooi dat je kampweek leuk was Lachen Wat heb je allemaal gedaan? En zat je bij leuke mensen?

Jolanda, ja vervelend is dat dat andere het niet zien... maar ja je doet het voor je zelf, als je jezelf er maar goed bij voelt Lachen

Flevogirl, Ja is wel gaaf, maar moet er nog even over denken... is pas over een jaar.. en weet nog niet wat mn plannen dan zijn natuurlijk... en daarbij uhh m'n duits en engels zijn nogal bagger haha en ik moet me dan wel verstaanbaar kunnen maken natuurlijk... en die kids vind ik best jong 6,3,1 jaar... En daarbij gaan ze me vast niet zoveel betalen als ik anders in die 2 weken zou verdienen voor zelfs veel minder werken... dus ja... ik weet het nog niet..

Nette dag hoor!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:03

Maimai, heb een poging gedaan de engelse uitleg te lezen,... maar daar snap ik niet heel veel van... (m'n engels is nogal slecht Knipoog )

Ik snap wel dat ik 'm dus met z'n hoofd naar binnen moet laten buigen (maar dus niet te ver zoals je zegt) als ik op stijg, en dan kan hij dus niet weglopen.
Als je erop zit kan je dit ook oefenen, door als hij niet stil wilt staan, dus ook z'n hoofd naar binnen te zetten en dan kan hij alleen maar hele kleine rondjes lopen en zal dan vanzelf stoppen omdat dit niet fijn voor het paard is en als hij stopt dan gelijk de teugels losser zodat hij weet dat het goed is. Zoiets begrijp ik eruit. En dat je dit dus ook eerst vanaf de grond kan oefenen...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:10

We hebben ontzettend veel gedaan we zijn 2 keer naar het museum geweest nouja museum de ene was een rondleiding in de texelse bierbrouwerij en de ander was naar ecomare waar we onder ander ons eerste cijfer voor bio in mijn geval aardrijkskunde behaalden. Dus me eerste cijfer heb ik al goed verprutst. Verder moesten we savonds nog dictees maken enzo en we hadden verplichte bonte avond. De groep was wel gezellig hoor alleen sommige meiden vondt ik echt trutjes (sory dat ik het zeg)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:38

@pivanti: goed begrepen! Als je er eenmaal op zit kun je het hoofd verder buigen tot de stijgbeugel, dat houdt ze een beetje bezig, zodat ze je op jou gaan concentreren. Als je het regelmatig beide kanten op doet, maakt het de kaak en de nek los en stretch je ook nog de halsspieren.

Ik had niet zo'n heel best dagje, kan soms gebeuren Tong uitsteken
o: cruesli + magere yoghurt + jus d'orange
t: 1 waldk.b. met roomkaas
l: 2 waldk.b. met roomkaas
t: aardig wat snoepjes, heb daarna de zak weggegooid want ik kan nog steeds niet de zak wegleggen
t: icetea
d: 3 pannenkoeken waarvan 2 spek en 1 kaas
t: klein bakje roomijs en ananas

Beweging: ca. 2 uur fietsen, uurtje paardrijden. Paard wou niet meewerken en was me wel flink zat Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:04

Ukje, zoo ook nog dictees maken savonds... en ja,... tutjes heb je altijd erbij in een groep Knipoog

Maimai, ja kan weleens gebeuren...

Bij mij is t al een hele week zo.... Knipoog maandelijkse feestje... dus ja dan krijg je allemaal lekkere trek enz...
Ik kan ook niet ergens vanaf blijven als het er is... of gewoon eens een keer een klein beetje nemen en de rest bewaren grrr

Maar je hebt actief gedaan vandaag dus moet kunnen Knipoog

Maar hoe vraag je hem zoo (ver) naar binnen te buigen, welke hulpen precies?

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:09

Om het aan te leren kun je vragen met een snoepje: naar rechts: rechterteugel in je linkerhand, linkerteugel los, vragen met de rechterteugel, snoepje geven, beetje aaien. Door het snoepje zal hij al snel je hand opzoeken. Zonder is het ook wel te doen, maar dan duurt het wat langer. Als het moeilijk gaat, veel belonen als hij ook maar iets buigt en loslaten. De meeste paarden kunnen het wel (ze kunnen immers ook hun been krabben als het moet) maar moeten even doorhebben wat je wilt. Meestal is druk=tegendruk, dus daarom gaat het met een snoepje wat sneller.

Hier ook het maandelijkse feest Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:03

ja met snoepje zal t vast wel lukken, daar doet hij t wel voor Knipoog haha vreetzakje Ik ga t morgen eens proberen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 06:09

hm, het is nu 6 uur en ik ben al vanaf 3 uur wakker... als je nagaat dat ik de nacht hiervoor ook maar 2 uur heb geslapen ivm met de terugreis, voel ik me nu wel brak.
zal van vermoeidheid wel wakker zijn. Als het zonnetje straks schijnt lekker mijn bikini weer aan en dan ga ik in de tuin wel een tukkie doen Clown

volgens mij ben ik tijdens de vakantie niet aangekomen, dus dat is mooi. zal zo even opzoeken in het topic hoeveel ik voor de vakantie woog, weet het niet meer...

de planning voor vandaag:
o1: banaan
o2: yoghurt met fruit 'n fibre
t: appel
l: 2 vkb met 30+ kaas en komkommer
t: 3 biscuitjes, perenijsje
a: burrito's

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:10

Hai! Ben ik weer even!

@ BA: Welkom terug! Haha! Leuke vakantie gehad??

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:15

Welkom terug Angelique! Goed zeg dat je niet bent aangekomen!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:15

hejj sanne, hoe gaat het nu?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:27

@ Patricia: 'T gaat z'n gangetje. Eigenlijk niet veel bijzonders sinds één van mijn laatste posts hier.
Eergisteren buiten weer voor het eerst echt een stuk(je) gewandelt sinds een maand denk ik....
Dat was wel lekker, daarna wel helemaal op, maar wel een wat voldaan gevoel.
Oh en woensdag afspraak neuroloog gehad. Medicijnen weer opgehoogd.
Verder besloten om me over te laten plaatsen naar Amersfoort. Omdat ik nu zo vaak moet is het gewoon niet handig om steeds naar Amsterdam te moeten. Verder moet ik naar een internist en dat is ook in Amersfoort, dus is makkelijker om dat allemaal maar bij elkaar te hebben. Lachen

Hoe is het met jou/ jullie?