Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:44

Voor de wel vleesetende medemens is b12 te kort idd ook echt niet lastig om te ontwikkelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:00

Ik snap niet zo goed waarom je ermee komt pien? De pure veganisten in dit topic slikken het, voor zover ik weet, al allemaal bij? Of zijn er bewust mee bezig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:06

Het is inderdaad niets nieuws en als je het rijtje hier boven bekijkt, zie je dat bijna iedereen het wel slikt of in elk geval bewust is van het tekort wat kan ontstaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:33

Ik zag het artikel en ik wist het niet zo. Ik vond het wel interessant en vandaar geplaatst. Dat was de enige reden Poes.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:39

Ok geen probleem pien :) vond het een beetje gek haha.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:30

Gister een kerstworkshop gedaan. We gingen een kerststukje maken onder het genot van een hapje en een drankje.
Opgegeven en je moest je dieetwensen doorgeven. Ik vegan doorgegeven, vriendin zwangerschap.

Enige wat er te eten wat dat waren hapjes met filet american.. Alles was volgesmeerd met die troep. Behalve dat ik het voor een hapjesservice zwaar beneden pijl vond, wilde wij daar beide niks van eten.

Toen de schaal langskwam en wij bedankte vond de eigenaar dat we niet zo moeilijk moesten doen en haalde met haar vinger wat filet american van een plak komkommer af, likte haar vinger schoon en bood ons het plakje komkommer aan!

Dus heb toen gezegd op een hele droge toon: "dit is niet alleen gigantisch asociaal en beledigend maar vooral een enorm falen voor jou als bedrijf. Schaam je."
En ik ben verder gegaan met het kerststukje terwijl ze knalrood wegliep.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:47

Oooh wat erg. Een zwangere vrouw moet daar zelfs heel erg mee oppassen. Wat jammer toch die gebrek aan creativiteit. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:28

Ja en zelfs al eet je wel alles, er zijn best wel mensen die filet americain gewoon niet lekker vinden := kansloos

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:48

Jeetje, ik geef je groot gelijk in je reactie. Waarom vraag je dan überhaupt naar dieetwensen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:27

Magrathea schreef:
Ja en zelfs al eet je wel alles, er zijn best wel mensen die filet americain gewoon niet lekker vinden := kansloos
ook dat klopt. Het is riskant eten en vroeger at ik dat alleen als ik 100% zeker wist dat het vers gemaakt was. Dus ik at het nooit op een ander.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:51

En ik at het nooit. Één van de weinige dingen die ik nooit gelust heb. Triestig zeg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:54

Vandaag de dag met snoep tomaatjes en mini komkommers hoeft het toch allemaal geen probleem te zijn. Snijd er een paprika bij, trek een bakje humus open en je bent klaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:58

Nee he := dat zou je denken.

Guys ik wil even aandacht vestigen op het feit dat mijn werk echt werk maakt van geen voedsel verspillen :=

We gaan 2 weken dicht voor de kerst (ivm dat er dan toch niemand is om te werken, allemaal studenten enzo) en er wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om de opslag een beetje op te ruimen en daarnaast moeten alle bederfelijke waren natuurlijk weg.
Ik heb vorige week gekregen:
- ~17 avocado's (waarvan de meesten met beurse plekken, slechts enkelen waren helemaal niet goed meer)
- Een stapel blikjes cola en bier
- 3 pompoenen
- 2 flinke gemberwortels
- Een bijna volle 1,5 kilo bak limoen-korianderhummus (van Maza)
- Eenzelfde bak maar dan met nog ca. 400 gram naturelhummus

:= Mijn vriezer puilt uit haha. Het lage horecasalaris wordt gecompenseerd door het feit dat je amper nog eten hoeft in te kopen _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:59

Jessix schreef:
Vandaag de dag met snoep tomaatjes en mini komkommers hoeft het toch allemaal geen probleem te zijn. Snijd er een paprika bij, trek een bakje humus open en je bent klaar.

Zelfs dat vind ik al karig :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:04

poes schreef:
Jessix schreef:

Is het ook, maar wel voor iedereen haalbaar om te serveren.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:04

Magrathea schreef:
Nee he := dat zou je denken.

Guys ik wil even aandacht vestigen op het feit dat mijn werk echt werk maakt van geen voedsel verspillen :=

We gaan 2 weken dicht voor de kerst (ivm dat er dan toch niemand is om te werken, allemaal studenten enzo) en er wordt van de gelegenheid gebruik gemaakt om de opslag een beetje op te ruimen en daarnaast moeten alle bederfelijke waren natuurlijk weg.
Ik heb vorige week gekregen:
- ~17 avocado's (waarvan de meesten met beurse plekken, slechts enkelen waren helemaal niet goed meer)
- Een stapel blikjes cola en bier
- 3 pompoenen
- 2 flinke gemberwortels
- Een bijna volle 1,5 kilo bak limoen-korianderhummus (van Maza)
- Eenzelfde bak maar dan met nog ca. 400 gram naturelhummus

:= Mijn vriezer puilt uit haha. Het lage horecasalaris wordt gecompenseerd door het feit dat je amper nog eten hoeft in te kopen _O-

Jaloers <3 Ben nu wel benieuwd waar je werkt haha. Zal wel iets van een lunchding zijn?

poes schreef:
Jessix schreef:

Nou inderdaad, heb er zo'n hekel aan als mensen niet eens moeite doen maar wel voor de vleeseters. Zoveel werk is het echt niet, ff googlen en je hebt 9248478278 resultaten met snelle en makkelijke vegan hapjes.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:06

Tjee, die hapjes.. wat schandalig zeg! Genant gewoon.. Helemaal die actie met de komkommer! Hoe kóm je er op :=

Mooie buit Margaretha! En super toch dat ze zo om gaan met voedsel. Liever zo dan het maar weg te gooien...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:15

Oh ik ben daar dan wat makkelijker in. Vind het al fijn als ik in elk geval een optie heb. Maar ik houd toch meer van simpel eten.

En het karige voorbeeld wat ik geef is geen hoogstandje, maar juist om aan te tonen hoe simpel het kan zijn, als je toch ook een worst koopt in dezelfde supermarkt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:21

poes schreef:
Jessix schreef:

Tis geen hoog standje
Maar even relativeren, de aanwezige hapjes waren toastjes en komkommer Met filet americain
Dan is die bak hummus Met komkommer en een paprika al heel wat

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:21

Das ook waar. Eigenlijk waren het gewoon k uthapjes voor iedereen :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:24

poes schreef:

_O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:25

poes schreef:

Precies, er zijn nog genoeg mensen die in blokjes gesneden kaas neerzetten en een leverworst. Dus ja...

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 17:46

Ik ga op tweede kerstdag een poging wagen om zelf vegan mozarella te maken, maar volgens het recept moet er guar gum in... Ik kan dit online wel vinden maar dan betaal ik meer verzendkosten dan dat het spul zelf kost, iemand een idee waar ik het kan vinden? Holland&Baret heeft dit niet, maar wel xanthaangom dus misschien ga ik het daarmee gewoon proberen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:35

Oeh vegan mozzarella lijkt me een uitdaging! Geen tips over waar je hé zou kunnen kopen, sorry.

Heeft iemand misschien een lekker recept voor de dressing bij een standaard koolsalade? Ik heb het nog nooit zelf klaar gemaakt en online zie ik vrij verschillende recepten. De ene met yoghurt, honing en mosterd, de andere gooit er weer Worcestersaus door, een ander weer wat mayo..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 13:20

Als basis: mayolijn (iets vetter) of alpro go on, limoen/citroen en dan kruiden toevoegen die je lekker vindt :)

Ik ben echt half getraumatiseerd denk ik. Ik ben al jaren vega, en zoals Pien zo mooi zei; met als voorkeur vegan. Arjen Lubach had immers zo'n programma gemaakt over de slacht. Dat wilde mijn vriend nog steeds terugkijken. Dus gister gepoogd te kijken. Ik heb niks gezien, constant met mijn deken over mijn hoofd maar dat gegil van die varkens bij de CO2 vergiftiging.
Ik heb de hele nacht niet geslapen omdat dat in mijn hoofd zit.
Wat ben ik blij dat ik daar niet aan mee doe....