Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:43

Maar Bhri als jij verder niet ziek bent is het toch juistg oed om lekker normaal te eten. Als je ziek word dan komen de beschuitjes en fruit e.d. er net zo hard uit. Mijn ervaring is dat je dan beter iets in je maag kunt hebben dan wanneer je alleen maar gal overgeeft :) .

Goed om te weten van die muffin. Vind heel veel gezond eten echt super lekker en als ik dan nu ook nog makkelijk echt kan zondigen met redelijk gezond eten is dat wel echt leuk om zo meer uit te gaan proberen.
En precies, ik heb er een paar met honing en zonder honing, dus eet die zonder honing dan zelf maar en geef hun die met honing, dan moeten ze sowieso wel lekker smaken.

Op zich klinkt die kuur wel goed maar het is dus puur bedoeld voor korte termijn meer om te ontgiften enzo? Of ga je het structureel gebruiken?

Oh en het is lekker weer vandaag. Wandel dadelijk mooi 's naar de stad want heb zin om te shoppen :')

O: 50 gr. havermout/melk + 1 MG cracker met filet american
T: Druiven
L: 3 MGB met 30+ kaas en boter
T: de muffin variant zonder de honing
A: Kikkerwten, aardappelen, vega burger(Iets van champignon smaak ofzo) en sla/tomaat/komkommer/ui
T: Magere yoghurt met meloen en als vriendin nog zin heeft in iets lekkers schotel ik haar de muffin voor en pak ik er zelf nog wel eentje denk ik.
B: Wandel naar de stad 30 minuten. Afhankeljk hoe lang/hoeveel :') ik winkel en wandel ik terug en anders de bus terug.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:50

stamppot met rookworst <3

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:57

Ohhh ja dat is lekker! Maar ik wil nog heel ff niet aan de winter geloven :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:58

Ik stel me aan he ;(

Sinds mijn broertje en zusje als kleuter het ene buikvirus na het andere naar huis brachten, en ik daar altijd het eerste ziek door was, ben ik nog meer paranoïde dan voorheen...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:06

O: banaan
T: bruine boterham met kipfilet en kipkerrie
L: mandarijntje
D: Rode bieten met een gehaktbal

Ik drink de afgelopen dagen wel gemiddeld 3,5 liter water op een dag en heb mijn koffie tot een minimum beperkt (1,2 bakjes in de ochtend).

Ben nog steeds niet helemaal fit, dus heb nog steeds geen zin in eten. Wat erin gaat probeer ik wel zo gezond mogelijk te houden. Nog steeds bijzonder veel dorst.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:16

danoesje schreef:
stamppot met rookworst <3

:j

Al de hele week super veel zin in!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:37

Bhriseis schreef:
Ik stel me aan he ;(

Sinds mijn broertje en zusje als kleuter het ene buikvirus na het andere naar huis brachten, en ik daar altijd het eerste ziek door was, ben ik nog meer paranoïde dan voorheen...

Ik snap het heel goed! Ik werk met kinderen en meestal ben ik ook één van de eersten met een vliegende tyfus kots epidemie :j

Mmmm, stamppot, dat is nou nog eens een goed idee :D Met runderhart natuurlijk :+

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:39

Thanks, ik vind zelf simpel ook vaak het lekkerst maar binnenkort ga ik wel een keertje experimenteren met tofu :)

Aah bri :(:) Misschien toch proberen over te gaan op je altijd gezonde eetpatroon, doordat je altijd zo gezond eet heb je vast een goede weerstand!

Net lijstje vandaag Chantal, veel plezier met shoppen! Is ook een heuse workout :P

Stampotten vind ik ook heerlijk :9 Boerenkool, andijvie en witte kool zijn mijn favoriet.
Gisteren zat mijn broertje tegelijkertijd dat ik mijn avondeten aan het eten was boerenkool met worst te eten, rook heerlijk maar dat was zo'n opwarmmaaltijd van de supermarkt dus dat eet ik liever niet.
Maar deze week gaat er zeker weer een stampotje komen :D

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk, 129 gram appel met kaneel
T: havermoutkoekje (63kcal)

Ik had vanochtend tijdens dat mijn pannetje havermout opstand weer koekjes gebakken en ze zijn heerlijk <3 Deze variant is met rozijntjes, cacaopoeder en kaneel en heb er net eentje geproefd toen ze nog heerlijk warm waren :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:06

Hoe maak je stamppot met witte kool? Net als boerenkool samen meekoken?
Klinkt lekker, nog nooit opgekomen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:28

O juist Phor, jij werkt bijna elke dag met kleine kindertjes!

Mmm je koekjes klinken lekker Lis.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:42

Ik werk trouwens ook in de zorg (gehandicapten) en ben vorig jaar tussen de buikgriep en de gewone griep epedimie doorgepiept. Ik heb juist het idee dat ik een betere weerstand heb juist omdat ik in aanraking kom met zoveel ziektekiemen. (Alhoewel 3 kwart van de mensen wel ziek was daar niet van :') ) . Hoop dat het me dit jaar weer lukt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:47

En je eet natuurlijk wel heel netjes...

Ik voel me helemaal niet lekker, maar ik vind het hoe dan ook een wonder dat ik het niet als eerste kreeg deze keer. En het kan best zijn dat ik me niet lekker voel omdat ik er gewoon aan denk :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:57

Ja klopt, wel altijd mijn vitamine e.d. binnen.
Maar jou ouders enzo. Eten die wel netjes dat ze nu toch ook ziek zijn al? Of hebben ze gewoon pech.
Mijn moeder/zus/broer enzo eten wat dat betreft zoveel minder gezond, amper fruit bv.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:40

Ja maak je precies hetzelfde Chantal en het is heel lekker :9
Jup de koekjes zijn heerlijk, ik ga vanavond sporten met een vriendinnetje en dan neem ik er een paar mee. Ben benieuwd wat ze ervan vind :)
Nu ik gezonder eet merk ik wel dat ik een betere weerstand heb (buiten nu een megaverkoudheid om) ben ik de enige thuis die de griep nog niet gehad heeft.
Mijn broertjes zijn een voor een al dagen erg ziek, arme jongens liggen de hele nacht over te geven.. :(:)
Maar Bhri, ik zou als ik jou was gewoon zoveel mogelijk je nette eetpatroon aanhouden. Je kunt er nu toch niets meer aan veranderen, als je besmet ben verander je daar met yoghurt en beschuitjes niets meer aan :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:40

O: Yoghurt en kwark met chia, havermout, speltvlokken en bramen
T: Druiven
L: Pompoensoep en een salade van kropsla, cherytomaat, paprika, komkommer, dressing en tonijn
T: Honingmeloen, 2 salmiakdropjes
A: Bloemkool en bataat, luchtige bosbessenkwark na
T: Stukje chocolade? Dropje?
D: Groene thee, water, zelfgemaakte warme choco van cacao, vanillerijstmelk en water met slagroom

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:44

O: Havermout met zaadjes en besjes
T: -
L: Banaan, 2 BB met pesto en mozarella
T: Stukje nougat
A: Zoete aardappel, sperziebonen, vega worstje. Bio yoghurt met hennepzaad en rauwe cacao.
T: Zelfgemaakte rauwe chocola

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:12

O: havermout met rijstmelk, appel, amandelpasta, kaneel/gember/nootmuskaat
T: danoesjekoekje
L: broccoli, sperziebonen, halve paprika, gekookt ei
T: banaan, appel
A: pilav met zilvervliesrijst (véél :D smaakte goed en ik had trek!)
T: stukje 95% chocola

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:30

O: 1 bruine boterham
B: 5 km fietsen
T: 3 sultanakoekjes (pakje) naturel, erg lekker en gezondste tussendoortje wat ik kon vinden in de kast.
L: 1 wit bolletje, 2 boterhammen, appel
T: ontbijtkoek
B: 5 km fietsen
T: Banaan
A: wortels en doperwten, kip en aardappelt met wat jus, 3 scheppen appelmoes, als toetje vla

Planning:
T: Ik denk dat ik vanavond nog een crackot neem, mocht ik honger hebben.

Ongeveer 1827 calorieën.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:07

@Chantal: Nope, mijn schoonmoeder eet nauwelijks; 's ochtends een Activia-suikertroep-drankje en een halve boterham. Boterhammen ook altijd wit, en nooit groenten of zo erbij. 's Avonds eten ze normaal (hoewel ze ook vaak diepvriespizza enzo eten), en verder eten ze hier heel veel suiker en koeken. Mijn schoonvader is eigenlijk hetzelfde verhaal: weinig en slecht.
Mijn vriend snoept wel veel maar luncht altijd hetzelfde als ik en eet veel fruit en noten. Maar de laatste tijd heeft hij erg veel stress gehad, en dat haalt de weerstand ook wel eens naar beneden.

Ik heb een lekker paprika-tomatensoepje gemaakt, en ik ga het er op wagen!

@Lis: de reden dat ik beschuitjes en yoghurt at, was om te vermijden dat ik geen havermout/whatever meer zou lusten eens ik het uitgekotst had := Wat een debiel ben ik soms!

@ Eske: appels, sinaasappelen en druiven zijn nu erg lekker en redelijk van prijs. Appels en sinaasappelen worden ook niet zo snel slecht als je ze goed bewaart. Ook kwark/Griekse yoghurt blijft vaak langer dan een week goed, je kan altijd proberen om die achter de hand te houden.
En cherrytomaatjes of groenten die over zijn van 's avonds kunnen een boterham heel erg opleuken :)

@Many: hoe maak jij je pilav? Ik dacht altijd dat dat een vleesgerecht was :o

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:57

O: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/kaas komkommer)
T: appel
L: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 3 pruimen
A: risotto (champignon courgette en ipv kip vleesvervanger) ananas
T: 250 gram magere kwark met appel kaneel poeder en rozijntjes erdoor

D : water en thee
B: 32 km fietsen, 4,5 km hardlopen, 45 min op stal bezig geweest

totaal geen trek maar neem mijn avond tussendoortje toch maar wel, lijkt me beter omdat is best wat bewogen heb?

En owja gister was het 2 1/3 stukje brood ipv 2 :')
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 19-09-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:11

Appels eet ik sowieso dagelijks :).
Sinaasapoels lust ik niet. Maar van het weekend wil ik havermoutkoekjes gaan bakken, eens zien of ik ze lust!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:32

Lijkt me inderdaad verstandig Mandy :)

Klinkt goed Eske!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 21:59

Bhri wel heel fijn dat jou vriend ook hetzelfde eetpatroon heeft. Maakt het toch wel net wat makkelijker allemaal!

Pilav is trouwens een kip gerecht. Ik heb het van mijn stiefvader geleerd: Saus van perzikensap, tomatenpuree/tomatensap, ketjap en dan kip bakken in knoflook, perziken en dat erbij mikken en dan rijst erbij koken. Maar als ik het echt voor mezelf maak dan mik ik er ook nog veel andere groente bij zoals paprika/champignon/ui, dus je kan het best vega maken.

Mandy pfoe dat 1/3e extra stuk brood is wel echt een wereld van verschil :’)
Ik vind trouwens je lijstje erg mager voor alle beweging die je hebt gehad.. ik zou sowieso je ontbijt en lunch uitbreiden. Ik denk dat met alleen al je beweging je zo ongeveer je halve lijstje al hebt verbrand, laat staan wat je al nodig hebt voor je BMR. Wel lastig als je niet echt honger hebt.

Eskegirl, zou jou ontbijt ook iet wat groter mogen? En miscshien een extra tussendoortje na het eten? Stukje fruit nog ofzo.

LisErm94 fijn dat jij nog de griep niet hebt gehad, wel vervelend al die zieke mensen om je heen. Hoe vond je vriendin de koekjes?

O: 50 gr. havermout/melk + 1 MG cracker filet american
T: Druiven 150 gr. + 1 MG B met 30+kaas/boter
L: 2 MG B met 30+ kaas/boter
T: 1 MG cracker met filet american, druifjes, stukjes van het eten gepikt tijdens het koken :) .
A: Aardappelen, kruidenmix ‘saté uit de pan’ van maggi. Had ik nog in de kast. En dan met gehakt, sperzieboontjes, paprika, champignon en wat ui. Op het pakje geeft het 762 kcal aan voor een maaltijd volgens dat recept.
T: Magere yoghurt/lijnzaad/meloen
B: 40 minuten naar de stad gewandeld en geshopt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:05

Als ik om half negen zou kunnen ontbijten zou ik wel wat meer wegkrijgen, maar om half 8 krijg ik gewoon niet meer weg...
Misschien eens cornflakes met vanilleyoghurt proberen, of toch een extra boterham :).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:10

Ja, of i.p.v. sultana als tussendoortje 2 sneeën brood pakken? Dat je het compenseert :) .