[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:45

Mocca schreef:
Ik zou lekker de helft kleuren, als je het goed uitrolt red je dan makkelijk! Lachen

Beslag ongeveer tot driekwart doet, dan wordt hij goed hoog.
En tuuuurlijk gaat dat goed! Haha!

Helaas vergeten te lezen voor ik ging kleuren Bloos Dus heb 3 ons gekleurd maar is niet erg, kan altijd nog wat voor de sierrand gebruiken als ik overhoud Ja
Ik heb zo'n tube decorating icing gekocht en vanaaf ff uitgeprobeerd hoe dat werkt, maar er komt ondanks kneden steeds wat lucht mee wat het moeilijk maakt er goed figuurtjes mee te maken Boos!
Dat spul is trouwens zooooooet, weet iemand wat het precies is? Is het een soort botercreme ofzo?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 06:47

ik had een vet mooi taartje gemaakt, en aan mijn collega gegeven... Alleen ik had nog geen foto's gemaakt dus ging zij het even doen...maar toen ze foto's ging maken was de hele taart gaan zweten Boos! vet lelijk

En de foto's zijn ook nog eens vet onscherp...nu kan ik geen mooie foto's laten zien aan jullie.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:20

muppetmayo schreef:
Wennie gemodificeerd zetmeel kan toch ook tarwe en dus gluten bevatten?
Je kan trouwens wel even kijken offie op de lijst staat he!

Dan moet het er achter staan. Ik heb op Livaad (actuele lijst) gekeken en daar stond hij ook op als glutenvrij.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:30

Zo vandaag ( nouja al een paar keer Schijnheilig ) het hele topic doorgelezen en alle ideeën en tips opgeschreven.
En ik heb gesloten dat ik ook ga beginnen met een taart bakken! Vroeger deed ik het ook heel vaak met mn tante. Daar deden we volgens mij iets van glazuur/fondant overheen. Het was iig heel zoet en ook wel een beetje kleverig maar wel lekker Vingers aflikken

Maar ik had nog een paar vraagjes:
1. Misschien een hele stomme maar jullie hebben het over mengen met slagroom. Neem je dan slagroom wat je zelf nog moet kloppen of uit zo'n spuitbus?
2. Bij de C1000 zie ik heel vaak van die bakjes langs komen met chocolademouse, zo'n toetje zegmaar, kan je dat ook als vullig gebruiken?

Ik vind de taarten van iedereen echt onwijs mooi geworden en er zitten zeker nog wat nieuwe talenten tussen Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:44

@Mas: Over dat chocoladetoetje weet ik niet zoveel, maar met de slagroom denk ik dat iedereen de variant neemt die je zelf nog moet kloppen. Ik wel althans Clown
Dit omdat die uit een bus vaak vrij slap is/wordt, en die je zelf moet kloppen kun je zelf zo stevig maken als je wilt Ja

Iemand een idee hoe lang je marsepein kunt bewaren als je het al uitgepakt hebt?

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:50

Okee ontzettend bedankt! Nouja kan het altijd een keertje proberen toch?
En op de site, bij die recepten, dan bij ingredienten hebben ze het bijv. over · 1 cup (mini)marshmallows, goed aangedrukt
Hoeveel/wat is een cup? Bloos

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:09

Ik heb gebruik de marshmellows van de ah (merk weet ik niet, er zitten roze en witte in de zak), ik neem er tien en doe daar 1 eetlepel water bij en je hebt bijna een bus poedersuiker nodig! (ik gooi er steeds bij, totdat het niet meer plakt en ik het kan kneden)
Maar voor een bolletjes heb je wel 20 stuks nodig, dus 2 eetlepels water en anderhalve bus poedersuiker.

Over de mouse om tussen je taart te doen, dit kan. Op de taarten site gebruiken ze ook vaak mona toetjes (toetje van de maand enzo)
Bedenk wel dat je dan een dijkje botercreme er om heen moet doen, omdat de mouse je fondant/marsepein laat smelten Lachen

oja, geen spuitbus slagroom gebruiken, dit smelt en is niet lekker. Je moet echt zelf kloppen Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:54

Had na 2 bolletjes nog wat beslag over en heb dat in minivormpjes gegooid, die zijn alleen nogal ingestort nadat ik ze uit de oven gehaald heb Nagelbijten / Gniffelen

Net in de bolletjes geprikt, lijken nog niet gaar Hoop dat die er beter uitkomen zo meteen , zou jammer zijn als die ook instorten Boos!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:56

gewoon wat langer laten staan, wel oppassen dat ze niet aanbranden Haha!
Ik heb het idee dat bolletjes sowieso wat langer in de oven moeten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:34

Had bolletjes al langer laten staan en met de sate prikker leken ze prima, helaas blijken het nu toch sponzen, bekleden gaan we dus maar niet doen dat vind ik zonde van de marsepein, volgende keer beter Clown

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:54

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:35

Hoi, ik ben weer thuis. Haha! Dus ik sta weer helemaal tot de beschikking voor jullie vragen. Vork

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:38

NieneWiep schreef:
Hoi, ik ben weer thuis. Haha! Dus ik sta weer helemaal tot de beschikking voor jullie vragen. Vork

Oke, ik begin Clown Waarom worden cakes die ik bak toch altijd net kauwgomballen ipv cakes? Boos!
Vind het echt jammer maar die cake van gisteren was gewoon zonde om te versieren Ja (dus niet gedaan Knipoog )

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:43

Welke cakemix gebruik je? En doe je het precies zoals hoe het op het pak staat? Lang genoeg mixen etc.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:58

Eigenlijk maakt het niet uit welke mix ik gebruik Clown Het gaat altijd mis, of het er nou 1 is met alleen water voor een kruidencake of een dieetcake, of zoals gisteren de koopman boerencakemix (speciaal gekozen vanwege het aanraden op het forum) en dat ging dus ook mis, terwijl het met de sateprikker wel goed gaar leek te zijn. En ja heb precies de instructies op het pak opgevolgd, alleen de oventijd niet omdat het om die kleine bolletjes ging gewoon geprobeerd met een sateprikker te zien wanneer ze goed waren Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:59

Alwiene maak je de oven tussendoor vaak open?
Dat vinden cakes vaak niet zo fijn.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:00

Heb je de cakemix van het huismerk van C1000 al wel eens geprobeerd? Die gebruik ik altijd, gaat altijd goed. Ja

Een bolletje met die cakemix doe ik ongeveer 40/45 min in de oven.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:06

Wat een boel kleurige baksels... je word er helemaal vrolijk van!! Haha!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:12

Ik grijp ook mijn kans Haha!

Heb ik voor die (drie) boltaartjes genoeg aan 300gram botercreme-mix (van DE Clown site)?

En welke uitstekers(plunge cutters) zijn het meest geschikt wat betreft maat enzo voor de boltaartjes? vind die in de openingspost mooi, maar welke zijn dat? (weet dat het plungecutters van deleukstetaartenshop zijn, maar welke Knipoog )

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:17

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:26

Ik wil ook beginnen, heb mijn spulletjes al binnen en ga morgen de rest van de boodschappen doen.

Om die marsepein te kleuren, gebruik je daar dan die Icing color kit voor of snap ik het nou niet? Misschien hele domme vraag hoor.

@nienewiep, zag dat je uit houten komt, weet jij of er in de buurt van Utrecht een winkel is die ook zulk soort spulletjes verkoopt??

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:46

linda22 schreef:
Ik wil ook beginnen, heb mijn spulletjes al binnen en ga morgen de rest van de boodschappen doen.

Om die marsepein te kleuren, gebruik je daar dan die Icing color kit voor of snap ik het nou niet? Misschien hele domme vraag hoor.

@nienewiep, zag dat je uit houten komt, weet jij of er in de buurt van Utrecht een winkel is die ook zulk soort spulletjes verkoopt??

jep in utrecht zit een zaak die ook wat verkoopt.
http://www.infotaartje.nl/ hier zal die wel tussen staan denk ik, en anders beetje google werk kom je erookwel.
Bij die link zijn trouwens adressen over heel nederland, zal wel niet alles zijn maar wel flink wat Lachen

Die roze cakejes zijn trouwens echt vet! Haha!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:09

Linda22, je gebruikt er icing colors voor, dat is een soort gel. Die zijn er in allerlei kleurtjes, je kunt ze apart of in kits (4 of 8 bij elkaar) kopen.

En er is niet echt een winkel die dit soort spullen verkoopt, wel kookwinkels met uitstekers en bakvormen en dat soort algemene dingen. Dan zou ik echt naar Rotterdam (Planet Cake) gaan.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:33

NieneWiep wat moet er in de botercreme als je chocolade botercreme wil? Ik kan die namelijk niet vinden op deleukstetaarten.com.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 15:35

Kan je ook andere RVS/vuurvrije schalen gebruiken, of moet je persé die van de Ikea kopen? Lachen