Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:23

Spetterlover schreef:
Wat heb je allemaal gegeten dan dat er opeens 4 kg bij is ??
Bij mij is er ook weer iets bij, maar dat komt omdat ik nu probeer ietsje meer te eten, maar even kijken hoe dat verder gaat.

uhm, alles wat ik in m'n vreetbuien binnen handbereik had... chocola, cake, taart, suikerbrood, worstenbrood Bloos
ja, ik schaam me diep Tong uitsteken maar ik heb m'n lesje wel geleerd

En laura; ik ben op het moment ongesteld, zou het daarvan ook kunnen komen dan?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:27

Jazeker! Ik ben na mijn ongesteldheid altijd een extra kilo kwijt (en heb sowiezo een beter humeur dan Knipoog ) Je houdt namelijk erg veel vocht vast tijdens die periode.

Enneh, voortaan die vreetbuien proberen te voorkomen he... niet te streng zijn voor jezelf. Beter elke dag een handje m&ms dan eens in de week zo'n vreetbui; dat is een stuk zwaarder voor je arme lichaam *LOL*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:36

Ik merk nu, na een paar weken, dat ik ook meer wil eten met de gedachte 'ik ben toch al afgevallen' om er vervolgens spijt van te hebben, me voor te nemen me aan gezond eten te houden, om vervolgens weer in herhaling te vallen Lips are sealed
Dus nu neem ik gewoon wat meer brood op een dag, misschien helpt dat. En tussendoor eet ik fruit, komkommer en wortel (ook mee naar school).

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:46

hmm, vandaag niet zo'n goeie dag gehad. Nog niet genoeg gegeten volgens mij.

Als ontbijt:
-3 vokoren beschuiten zonder beleg
-2 bruine boterhammen zonder beleg

Tussendoor:
1 kop thee en iets van 2,5 liter water.

Ja ik weet dat dit te weinig is maar ik had vandaag helemaal geen honger, dit komt mis ook wel omdat ik lang op school heb gegeten. Op school eet ik meestal erg weinig tot niks.
Zometeen gaan we avondeten. Dan zal ik proberen normaal mee te eten

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:53

Passival, kan je niet beter ook lunchen? En toch iets van beleg op je brood doen, al is het maar heel dun? Dan hou je het denk ik beter vol om niet te gaan snoepen tussendoor Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:57

Dit heb ik vandaag gegeten : (nogal veel...)

ontbijt (8 uur ongeveer)
- 2 bruine boterhammen met aardbei
- 1 bruine boterham met komkommer sandwichspread

tussendoor
- stuk komkommer
- stuk winterpeen

11 uur
- 2 bruine boterhammen met komkommer sandwichspread
- appel

1 uur
- 4 mueslibollen

avondeten
- halve vegetarische hamburger
- 2 aardappelen (gekookt)
- behoorlijk wat rode bietjes

Zit op 1420 calorieen en 19 gram vet. (Meer dan ik volgens www.overgewicht.nl mag, de calorieen dan)

Iemand tips..?? Ik heb dat echt niet allemaal gegeten omdat ik zoveel trek had, maar ik vind die mueslibollen gewoon zo lekker, daarom heb ik ze allemaal opgegeten Lips are sealed

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:00

Spetterlover schreef:
Passival, kan je niet beter ook lunchen? En toch iets van beleg op je brood doen, al is het maar heel dun? Dan hou je het denk ik beter vol om niet te gaan snoepen tussendoor Lachen

Ja misschien kan ik er beter beleg op doen maar ik krijg altijd het idee dat je juist van het beleg op brood aankomt. Maar het gekke is juist dat ik nu helemaal geen behoefte heb aan snoep/koekjes. Vandaag ben iker niet echt aan toe gekomen om te lunchen. Zat op school en bij ons op school hebben we nog maar 1 keer per week les, de overige dagen moet je met je groepje werken. Wij nemen geen pauzes in de kantine dus krijg ik ook niet de kans om iets lekkers te nemen Clown Ja ik weet wel dat ik meer moet eten dan dit en meestal eet ik ook wel meer maar ik wil zo graag afvallen dus als ik nu iets eet denk ik vaak van ohjee straks kom ik weer aan........

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:03

Als jij geen overdosis hagelslag of pindakaas op je brood doet kan het echt geen kwaad. Wel goed dat je daar geen behoefte aan hebt, maar dat komt vast wel als je een tijdje helemaal niets lekkers neemt.
Als je gezond eet kom je echt niet aan Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:07

kennen jullie deze al: http://www.watziterin.nl/ die vind ik best handig om te kijken hoeveel kcal (of in mijn geval koolhydraten) in je eten zit.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:24

Dyonne schreef:
Elke keer als ik meelees twijfel of ik wat zou posten, maar doe het nu toch maar. Zeker nu er meer reageren met vrij veel overgewicht.

goed zo meisje, je zag aan mijn verhaal; je bent niet alleen..... Ach gut

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:15

Hmm, ik heb uiteindelijk vandaag ongeveer 700kcal gegeten. Probeer nu een beetje meer te eten als ik veel beweeg en een beetje minder als ik weinig beweeg, kijken hoe dat me bevalt.

Ontbijt:
bakje magere yoghurt met muesli en een beker vruchtensap

Lunch:
Appel

Tussendoortje, zo rond 16u:
2 sneetjes roggebrood

Tussendoortje, 17:15u:
1 sneetje roggebrood

Diner:
Valess mediterraan schnitzel en chili con carne-groenten

En ik heb nog een banaan gegeten.
Beetje gezond?

Ik moet zeggen, ik durf hier ook pas te posten sinds ik geen 20 kilo overgewicht meer heb Bloos

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:20

Nouja, je zegt zelf al dat je niet meer kan eten 's ochtends.. kan je ook niet een boterham eten ofzo als je al 1 of 2 uurtjes wakker bent, na die yoghurt met muesli?
En lunchen met een appel is ook niet echt goed.. kan je beter brood eten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:22

Nee, klopt, wou dat ook eigenlijk anders, maar het liep een beetje in de soep op de universiteit en 't enige echt gezonde wat ze daar hebben zijn appels (qua brood hebben ze alleen heel luxe broodjes). En doordat ik 's avonds vaak sport, is m'n lunchmoment een beetje verlaat, want anders moet ik om 16:30u al warm eten en dat trek ik ook niet.

Maar goed, denk dat ik dan 's middags 1 of 2 sneetjes roggebrood neem ipv om 16u. Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:25

ja dat is misschien wel beter idd, maar kan je niet wat meer eten? Ik snap niet dat je er van kunt leven.. maarja, rustig opbouwen en dan kun je binnenkort misschien wat meer eten.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:46

Ik begon vanmorgen gezond met 2 bruine boterhammen met jam, en 2 glazen water + vitaminepil.
Toen ging ik winkelen maar in de stad werd ik helemaal trillerig en duizelig, ik kon mn handen bijna niet stil houden Verward Nu had ik ook niet goed geslapen maar voor de zekerheid een bananenmilkshake gekocht. Schijnheilig
Ook nog noodles gegeten en een paar handjes bananenchips... Bloos
Ohja en nog een bruine boterham weer met jam en een grote kop koffie verkeerd.
Ik wil toch echt 5 kilo eraf maar heb geen idee hoe Scheve mond Blij als ik volgende maand weer kan sporten in de sportschool (dit geeft mij veel meer motivatie, gewoon thuis opdrukken doe ik toch niet).

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:49

Fonnie, toch meer eten dan 's ochtends? En als lunch ook brood, geen koffie Tong uitsteken
En misschien light of halva jam nemen ipv normale jam?
En tussendoortjes eten, groentes, fruit, ontbijtkoek, gewoon dingen die niet zoveel kwaad kunnen Knipoog

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:23

Je moet eten naar wat je nodig hebt, je energiebehoefte. Verschilt dus per persoon. Het beste is om regelmatig kleine maaltijden (tussendoortjes) te nemen, blijft je spijsvertering ook goed op gang. Je hebt vaak meer energie nodig dan je denkt.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:54

Spetterlover schreef:
Fonnie, toch meer eten dan 's ochtends? En als lunch ook brood, geen koffie Tong uitsteken
En misschien light of halva jam nemen ipv normale jam?
En tussendoortjes eten, groentes, fruit, ontbijtkoek, gewoon dingen die niet zoveel kwaad kunnen Knipoog

Ja idd, gewonen jam schijnt heel slecht voor je te zijn, net of je gewone pure suiker eet.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 23:47

Ik sta niet al te vaak op de weegschaal. Hij liegt nog wel eens. Ga der ook altijd 3 keer achter elkaar op staan, dan weet ik zeker op welk gewicht ik zit. Hij wil de 1e wel eens meer of minder aangeven. Raar ding!
Ben vandaag erg slecht bezig geweest. M'n sollicitatie gesprek ging zo rampzalig. Ik heb mezelf maar getrackteerd op een waldkorn broodje met geitenkaas, pijnboompitjes en honing.
Thuis 2 chocolade muffins weggewerkt (die kan me zusje zo heerlijk maken) en net 2 stukken melk chocola! Ik heb een baaldag!!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:20

Nouja Kimble, kan wel eens he Scheve mond
Ik had gisteravond opeens trek.. Lips are sealed Na 2 pakjes kitkat Bloos en een stuk kaas maar een droge boterham naar binnen gepropt en 2 glazen water er achteraan, was meteen afgelopen, maarja, toen zaten de chocola en kaas er al in..
Het lukt me niet zo goed meer, ik moet echt weer harder mijn best gaan doen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:06

iemand ideeen voor gezond broodbeleg? Want ik eet nu elke dag kipfilet, en vandaag nog een boterham met jam, maar nu lees ik dat dat ook niet zo heel goed voor je is...
Wie heeft er tips?

ik heb trouwens maar een vaag lichaam.. vanochtend was er weer 2 kilo af Verward

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:31

Sandwichpread, appelstroop, 20/30+ kaas, tomaat verder geen idee eigenlijk, ik at op brood altijd hetzelfde.
Appelstroop, kipfilet en af en toe hagelslag of een tosti ofzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:51

Rookvlees, rauwe ham, heel mager. Verder philedelphia light, broodbeleg van zonnatura. Als je jam kiest neem dan degene zonder toegevoegde suiker ipv de halvajam.

Eens even kijken wat ik gisteren gegeten heb:
Ontbijt: Oatmeal met 1% melk met rozijntjes, gekookt eitje, glas tomatensap
Tussendoor: appel en suikervrij waterijsje
lunch: blikje sperziebonen, sla en tomaatjes met wat fat free ranch dressing, een plakje turkeybologna erdoorheen, een kop groene thee en een schaaltje yoghurt met aardbeien
tussendoor: suikervij waterijsje
diner: volkorenspaghetti met een saus van tomatenpuree, uitjes, lowfat turkeypepperoni en parmezaanse kaas, schaaltje ongezoete appelmoes met kaneel toe.
Na het eten nog een paar koppen groene thee en veel water.

En ik heb niet gesport, mezelf een verplichte dag vrij gegeven terwijl ik toch zat te springen om wat te gaan doen eigenlijk. Maargoed, dat mag ik vanavond weer!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:53

Ik dacht dat appelstroop ongeveer mer jam overeen kwam?
Ik vind appelstroop lekkerder als jam, ga ik dat maar eens proberen Haha!
want altijd kipfilet is misschien een beetje eenzijdig..
Rookvlees of philedelphia light kan k inderdaad ook weleens proberen.
bedankt voor de tips Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:58

Ik eet op brood sandwichspread, vind ik echt heel erg lekker.
En soms halva jam, neem soms ook wel eens een tosti, maar bij uitzondering, want die vegetarische kaas is behoorlijk vet.