Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:22

Waar kan ik tekenen? :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:38

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:47

_O- _O-

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:48

_/-\o_

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:49

Hahahaha ik ga voor optie 1. Heb boobs genoeg...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:32

Overhevelen? :')

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:04

Ck88 je leert snel!! Wat anderen al zeiden kcal hoef je niet te rekenen en vet wordt je nieuwe verbranding dus is niet zo erg om wat binnenste krijgen.
Je kunt wat anderen zeggen ipv magere yoghurt volle yoghurt of Griekse yoghurt.
Aardbeitjes zijn niet zo erg. Is rood fruit en dat mag af en toe met mate en omdat jij er super uit ziet zal ik zeggen neem lekker die aardbeitjes!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:18

Ik heb nu 2x courgetti gemaakt, vind het lekker maar beide keren werd de saus erg waterig. Jullie tips om dit beter te krijgen?

Ik heb bij de body en fitshop een proefverpakking slim pasta, noodles en rijst gekocht, slechts 0,2 khd per 100 gr. Wil dat niet standaard eten, maar als het te eten is wel handig voor een keer een snel pastaatje enzo.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:24

Ik kom even uit de meeleeshoek.. :o

Ik ben in totaal als 2 jaar bezig om af te vallen. Via diëtiste en fysio. 2 Jaar geleden heb ik met hardlopen knieblessure opgelopen. Runners knee'''. In die 2 jaar van alles geprobeerd. Onderandere; ipv gewone pasta de volkorenvariant en meer fruit en mager vlees. Werkte niet. Alles wegen of calorieën tellen. Ook dat werkte niet. Toen koolhydraad arm gedaan, met wegen en tellen. Ook dat werkte niet. Met veel sporten en weinig (2xpw) tot alleen paardrijden en wandelen. En dat alles in combinatie geprobeerd met wel en niet koolhydraad arm en wel en of niet wegen.

Er is 4 kilo in die 2 jaar op en af gegaan. Nu is die 4 kilo er nog steeds af en eet nu koolhydraat beperkt met 5 ochtenden in de week werken op een paardenhouderij die met het Paddock Paradise systeem werkt. 2x 9 hooinetten ophangen en een track van 2,5 km aflopen met 3 netten per keer op je rug van 6 kilo in mul zand, uit mesten en paarden brok voeren en netten vullen. Kortom veel lopen en bukken. Daarbij werk ik op een melkveehouderij van mijn schoonpa en heb ik mijn paard nog. Dus beweging zat. Laatste tijd ook veel afgewisseld met aantal koolhydraten en wegen en aantal calorieën. En dat allemaal onder begeleiding van mijn ''nieuwe ''diëtiste.

Nu zit ik als ik dat aanhou tegen de 5 kilo aan die ik kwijt ben. Dus 1 eraf weer. Het gaat echt heel moeizaam. Schildklier is getest en die is prima. 1 ding weet ik zeker, koolhydraten zijn mijn vijand. Ik hoef er maar iets van te eten, broodje ofzo en het zit er weer aan..

Dus nu hier maar fijn meelezen en reageren. :( :o

Ohja.. Hoe zit het met die shakes/proteine poeder enz. Misschien kan ik dat door de volle yoghurt doen? Zal dat mijn lichaam misschien helpen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:44

Poeh irishcold, wat een traject... hopelijk heb je met deze dietiste meer resultaat. Het klinkt een beetje alsof je stofwisseling op zn gat ligt, maar waar dat dan aan ligt?

Ik gebruik nu tijdelijk shakes, vooral uit gemakszucht, makkelijk ontbijtje. Ook moet ik flink wat spierweefsel opbouwen, dus dit is met een extra steuntje in de rug.
Ik weet niet of jij het nodig hebt gezien je activiteiten, maar misschien kan je dietiste daar advies over geven.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:47

Laura82, Ja dat is een heel traject geweest inderdaad. Motivatie was soms ook erg ver te zoeken. Waar het aan ligt? geen idee. Ik heb ook wel eens een weekend ongezond gegeten, om mijn lichaam even wakker te maken zeg maar, maar niets hielp.

Wat voor shakes gebruik je? whey? proteine? eiwit? ik heb er totaal geen verstand van.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:55

Ik heb smart proteine van de body en fit shop, eigenlijk vooral omdat zij op hun site vermelden dat dit goed in een kha dieet past :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:14

Ik kom met jullie meelezen, op zoek naar inspiratie :D
Ik heb afgelopen week gehoord dat ik insulineresistent ben, dus belangrijk om mijn koolhydraten in de gaten te houden. Ik at al redelijk khd-arm, rond de 75-100 gram per dag. Voornamelijk mijn ontbijt is nog aardig khd-rijk (40gram) dus die wil ik omlaag hebben, maar weet nog niet zo goed hoe. Ik hou niet van eieren oid in de ochtend. Ga zondag bloemkoolpap proberen om te zien of dat iets is. Ga hier eens kijken voor suggesties.

Plan is om straks te zakken naar 60gram khd per dag en na het sporten dit aan te vullen met 40gram extra omdat sporten de insulinegevoeligheid verhoogd. Die 40gr dus alleen op sportdagen.

Doel is overigens nu niet om af te vallen, ik wil nog wel 3kg kwijt maar eerst even rustpauze voor mijn lijf nu, dus slagroom en noten mogen aanrukken ;) daarna wil ik die laatste paar kg kwijt dmv ketodieet.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:23

Laura82 schreef:
Ik heb smart proteine van de body en fit shop, eigenlijk vooral omdat zij op hun site vermelden dat dit goed in een kha dieet past :+

Thanks ik ga er eens naar kijken

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:01

Ik heb bijgelezen, maar ben op dit moment te moe om op iedereen te reageren :o. Ik hoop vanaf morgen weer wat beter op iedereen te kunnen reageren. Voor nu :z, slaap lekker iedereen!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:39

Is het misschien een idee om een KHA-recepten topic te maken? Dat we daar niet kletsen, maar alleen recepten plaatsen om het overzichtelijk te houden.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:50

IrishCold schreef:
Laura82 schreef:

Thanks ik ga er eens naar kijken

Ik heb hem ook . Gebruik deze nu na het sporten om mijn spieren wat extra's te geven en ook omdat ik het best lekker vind. Ze vullen goed. Ik maak ze aan met water en ok soms aarbei erin

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 06:19

Kimmes schreef:
Is het misschien een idee om een KHA-recepten topic te maken? Dat we daar niet kletsen, maar alleen recepten plaatsen om het overzichtelijk te houden.

Persoonlijk lijkt me dat niet zo handig. Moet ik nog een topic bij gaan houden, 1 kost me al moeite genoeg ;)

Als er leuke recepten in staan kopieer en plak ik die naar word en sla ze zelf in een mapje op.
Misschien een idee om voor jezelf ook te doen ivm overzicht?
Dan hoef je hier niet steeds terug te zoeken

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:12

Citaat:

Ik stem voor . :j

Lijkt me fijn om even snel rond te snuffelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:17

Het lijkt mij ook wel handig :j Dit topic gaat inmiddels denk ik ook een beetje te veel offtopic om in voedertijd te staan? :o

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:57

Ik heb zelf ook een mapje waar ik alles in op sla. Maar ik merk dat ik het toch wel handig vind om af en toe weer eens op zoek te gaan naar iets nieuws. En tja, dan blijkt dat ik net dat ene recept toch niet heb opgeslagen ;)

Iemand die het leuk vindt om hem te openen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:02

Naast gewichtsverlies, heb ik nog meer resultaat van het kha eten :D Ik heb PCOS, en ben daardoor zelden tot nooit ongesteld. Zolang je geen kinderen wil krijgen geen ramp, maar wel vervelend dat je nooit weet wanneer het wél komt, en niet menstrueren is ook niet heel goed voor je lichaam. Het gaat vaak hand in hand met insulineresistentie, en hoewel dit niet officieel bij me is vastgesteld, ben ik wel een goede kandidaat zeg maar. En nu ben ik voor het eerst in een half jaar weer ongesteld *\o/* beetje raar om blij mee te zijn, maar het is fijn om te voelen dat mijn lijf er positief op reageert :D

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:14

@ viphorse
Bedankt! dat is inderdaad ook goed idee voor na het sporten.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:18

Ik weet niet wie het receptje met het tomaat/ei/mozarella plaatste, maar het was lekker! :)

Planning vandaag:
0: shake
TD: niet aan toe gekomen
L: 2 eitjes, halve tomaat, halve bol mozarella uit de oven
TD: Shake
A: goed gevulde kippensoep, halve filet, veel groenten
TD: kaas/worst/ajuintjes/...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:23

Mijn lijstje vandaag:
O: shake
T: Griekse yoghurt