Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:04

O: 3 sandwichen met 100 g cottage cheese, 3 el sv confituur, glas magere melk, thee met scheutje melk
L: 120 g abdijbrood met light roomkaas en tomaat
T: 200 g ananas met 150 g kwark
B: paarden verzorgen
A: Bio veggie take out
B: door de stad slenteren en naar een festivalletje

Gefeliciteerd Horse!!!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:24

Gefeliciteerd Horse! :D
Welkom nieuwe mensen :)
Ik vind je lijstje erg mager snolygoster, ook om af te vallen moet je voldoende eten!

Gister rustdag (weer weg van vroeg tot laat, dus behelpen).
O: 70 gr havermout, 10 gr lijnzaad, 5 gr zemelem, 7 gr protein, 200 ml ongezoete amandelmelk, 15 gr elitehaver
T: 168 gr paprika, 105 gr tomaat
L: 80 gr speltroggebrood, 12 gr kaas, 1 appel, 174 gr bospeen
A (vroeg uit schoolkantine): 100 gr rauwkost, meergranenbroodje rosbief met pijnboompitjes, dressing en rucola
T: 28 gr perfect protein, 3 mandarijnen
T: 170 gr griekse yoghurt, 40 gr noten\gojibesmix, 250 gr cherrytomaat
D: 1 cappuchino, 1 koffie, water, thee
B: 20 min fietsen, 30 min wandelen, 30 min arcinterval, mobiliteitoefeningen

Gisteravond op t usc een voedingsseminar gevolgd, niet veel nieuws geleerd maar op zich wel interessante discussies over superfood. Verbazingwekkend dat mensen denken dat je door superfood toe te voegen aan je ongezonde patroon afvalt.. :+

danoesje

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:30

LisErm94, je valt af en je wordt nooooit meer ziek toch, als je dat eet? :D
Moet zeggen dat ik ze ook gebruik, maar dan wel als gezondere variant/afwisseling. Vind moerbeien bijv erg lekker als ik zin heb in zoet.
gefeli Horse!
We zijn aan het kijken naar een appartement in Amsterdam. Heb daar gestudeerd en samengewoond met mijn ex, dus mijn netwerk zit grotendeels daar. Wil gewoon heel graag terug en mijn huidige vriend vindt dat inmiddels ook een goed plan. Kan niet wachten om weer een lekkere verse koffie te kunnen halen om de hoek, drankjes te doen op mijn eigen dakterras, lekker naar het park mensen kijken, op de fiets naar vrienden, bootje varen in de gracht. Paardlief staat dan wel wat verder weg, maar die blijft lekker waar ie is :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:59

O: 150 gram kwark + halve schep whey + 2 handjes muesli
T: banaan en halve komkommer
L: 3 (kleinere) sneetjes spelt desem met ?
T: appel en handje noten
A: aardappelen, broccoli en cordon bleu
D: water en thee
B: dagje stage (kantoor)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:03

Haha natuurlijk Danoesje, superfood de oplossing voor al je problemen! :D Ik gebruik ze ook hoor, lekker door de kwark bijvoorbeeld of lijnzaad omdat ik het idee hebt dat het helpt voor je spijsvertering. Maar wonderen, neee :P
Fijn dat je terugkunt naar amsterdam, de grote stad heeft zijn voordelen :)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:07

De stad is heerlijk <3 Hoewel wij juist graag naar iets erbuiten willen :Y) Eerst een baan vinden..

Mijn lijstje vandaag:
O: 2 roggebroodjes met appelstroop
L: 2 meergranen boterhammen met 3 gekookte eieren en wat mayonaise
T: Eiwitshake
A: Runderreepjes met een tomatensausje, snijboontjes en couscous
T: Volle Franse kwark met aardbeien

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:12

Klinkt echt héérlijk Danoesje! Gefeliciteerd!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:15

Lijstje van gister nog even. Moest het bijhouden voor school, dus vrij uitgebreid :+

O: 60 gr havermout, 150 ml sojamelk ongezoet+water, 120 gr appel, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 15 gr palmsuiker, 25 gr rozijnen
T: -
L: 150 gr bbq krieltjes, 150 gr doperwten, 50 gr linzenburger, 40 gr appelmoes, 20 gr mayonaise, 5 gr kokosolie
T: eiwitshake met 28 gr whey, 20 gr rozijnen, 20 gr pure chocola 72%
A: 60 gr zilvervliesrijst (ongekookt gewogen), 200 gr oosterse wokgroente, 85 gr quorn stukjes, 5 gr kokosolie, 10 gr ketjap manis, 5 gr seroendeng
T: 200 gr soja yoghurt naturel, 80 gr mango DV, 4 gr palmsuiker

D: water en 1 glas rosé
B: 30 min krachttraining armen, verder vooral gestudeerd

kcal: 2149 - koolh: 252 gr (50%) - eiwit: 91 gr (17%) - vet: 68 gr (29%) - vezels: 46 gr (4%)

Was wel weer eens interessant om het heel precies bij te houden. Heb dat een paar maanden achtereen vrij bewust niet gedaan omdat ik er een beetje te fanatiek in werd. Vind het voor mezelf wel leuk om te zien dat ik het zonder het vooraf af in te plannen toch vrij goed in de verhoudingen zit. Ik heb het pas uitgerekend nadat ik alles gegeten had (tijdens het bereiden natuurlijk wel alles al afgewogen).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:16

Stad heeft inderdaad voor- en nadelen, maar op dit moment vind ik de voordelen groter. Ben nog zo niet toe aan een 'rustige plek', al zou ik bijvoorbeeld niet op de Albert Cuypmarkt willen wonen, maar liever om de hoek. En parkeren is een drama waar ik nog niet teveel over na wil denken:P
Hebben ook wel even nagedacht over Oostzaan maar nee, toch maar niet. Voordeel is dat je in Amsterdam nog wel een huis kunt kopen voor 5 jaar dus tegen die tijd zien we wel weer verder!

Hmmm, hebben we ook superfoods tegen de buik-en rugpijn van mijn maandelijkse feestje? :D Of heet dat gewoon paracetamol? :P

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:23

Parkeren is inderdaad drama, hier krijgen we de komende jaren nog geen vergunning dus de auto staat 20 min verderop -O- Wij zijn juist zo toe aan wat meer ruimte, en een tuintje <3

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:24

Jongens houden jullie het wel ontopic :) parkeerproblemen vallen volgens mij niet echt onder eetlijstjes ;)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:39

xNathaliee schreef:
O: 150 gram kwark + halve schep whey + 2 handjes muesli
T: banaan en halve komkommer
L: 3 (kleinere) sneetjes spelt desem met tonijnsalade en een kopje heldere rundvlees soep
T: ananas en handje noten
A: aardappelen, broccoli en cordon bleu
D: water en thee
B: dagje stage (kantoor)

Lunch aangevuld.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:56

Eline op gegeven moment gebruik je natuurlijk een beetje standaard verhoudingen per maaltijd natuurlijk als je de kcal en voedingswaarde weet en dat blijf natuurlijk gebruiken. Veel dingen weet ik nu inmiddels waar ik voldoende aan heb.

Mijn lijstje eens omgegooid i.v.m. de sport tijd steeds met avond eten. Mijn avond eten als lunch gepakt en dan mijn 'lunch' gebroken in twee voor en na het sporten. Kijken of ik het zo beter vol hou met honger/energie gedurende de dag.
O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Appel en paar druifjes
L: 50 gr ong. volk. spaghetti, 2 el cottage cheese, 2 plakken parmaham, spinazie, chinese kool, champignons en rode ui
T: 30 gr havermout/melk en paar druifjes
A: 2 plakken roggebrood met 2 gebakken eieren met champignons, 1 tomaat en rode ui
T: Magere kwark met kaneel

B: 90 minuten fietsen, half uurtje ABS en ga voor de eerste keer squashen na 2,5 jaar met een meisje wat ik ontmoet heb 2 weken terug. Mocht dit echt geen succes zijn dan doe ik nog een uurtje BBB := Maar wil eigenlijk op tijd thuis zijn ook voor exp. robinson :):) .

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:05

Ja klopt zeker Chantal :j ik weet van mezelf welke portiegroottes ik ongeveer nodig heb om aan een vullende maaltijd te komen. Zo is 60 gr bij mij een redelijke standaard geworden voor onbereide pasta/rijst/havermout producten. Groentes standaard 150-200 gr per maaltijd, etc.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:29

O: 3 sandwichen met 100 g cottage cheese, 3 el sv confituur, glas magere melk, thee met scheutje melk
L: 120 g abdijbrood met light roomkaas en tomaatRestje pasta van gisteren: tomatensaus, wat room, kruiden en veel champignons, el kaas, croissant
T: 200 g ananas met 200 g kwark, handje Special K original
B: paarden verzorgen
A: Bio veggie take outVegetarische pasta van bij de Italiaan: pasta, broccoli, tomaat, olijven, artisjok, paprika en hele goede olijfolie :~
B:door de stad slenteren en naar een festivalletje

Sorry voor de wijzigingen! Hier een best drukke dag, dus heb ik de vrienden vanavond maar afgebeld. Helaas ook geen tijd om te sporten oid. Het wordt take out wegens geen tijd om te koken, dus neem ik maar het gezondste alternatief dat ik hier kan vinden :) Ik heb vandaag onwijs veel honger (en spierpijn), dus ik houd even geen macro's bij en houd het gewoon zo netjes mogelijk.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:33

Denk dat dit wel uiteindelijk mijn lijstje zal worden.
Comments? :) (over mijn avondeten had ik vandaag weinig te zeggen)

Venthe schreef:
Lunch en tussendoortjes klaar gelegd maar die liggen helaas nog op het aanrecht...

Planning vandaag
O: 250 ml amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, 230 g ananas
L: volkoren bol (hard) met pesto, rookvlees, sla en feta (schoolkantine) + 250 ml thee
T: Oatmeal coockie (ah to go)
T2: 200 g magere yoghurt met 20 g haver, gojimueslie + 250 ml ananas, meloen, mango sap (ah togo)
A: Pizza (supermarkt) + schaaltje sla met dressing

B: 2 paarden rijden + stal werkzaamheden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:43

Ik vind het er prima uitzien Venthe :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:46

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: Zelfgemaakte mueslireep
L: Twee waldkornboterhammen met hummus, twee rijstwafels met kipfilet
T: Banaan
T: Klein handje gemengde noten
A: Fried rice met kipfilet, wortel, tomaat, paprika, lenteui, prei, champignons, sperzieboontjes, doperwtjes, ei, oestersaus en sojasaus
T: Schaaltje kwark met druiven

B: Les bodypump, kwartiertje cardio, 8 km fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:52

Mmmm, goede olijfolie is goud waard! Toen ik in Hilversum woonde haalde ik bij de Marokkaanse supermarkt olijfolie van eerste persing en ongefilterd. Dat kregen ze van hun familie. Nou echt, ik heb een half jaar op brood en die olijfolie geleefd :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:56

Ohh jammie Phor, dan valt elke olijfolie uit de supermarkt zeker vies tegen :))

Hier ook geen tijd om te sporten en wel een traktatie, dus mijn lijstje is een beetje uit verhouding.
O: havermout met rijstmelk, lijnzaad, hennepzaad en pindakaas; appel
T: banaan
L: sobanoedels met paprika, courgette, tofu en sojasaus; punt rijstevlaai (beetje raar traktatiemoment :+ )
T: peer; 2 worteltjes
A: stamppot andijvie met paprika en tofu
T: ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:00

Uhu uhu, heerlijk is dat he :oo De saus van die pasta is gewoon de olie, en dan die groentjes. Het smaakt gewoon naar perfectie <3 Vriendje heeft gezegd dat ik me deze keer wel niet ziek mag vreten, want vorige keer kon ik niet stoppen, hihi.

Jouw lijstje is nog steeds helemaal netjes hoor Many :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:04

Klopt Many! Ik haal nog steeds de beste olie bij de Marokkaan vandaan, maar die valt in het niet bij die uit Hilversum.
Hihi, moet kunnen toch bhris, alsof je elke dag zoiets lekkers eet!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:07

Goed om weten, dat Marokkanen zo'n goede olie hebben...

Jij snapt dat he, dat je je soms gewoon ziek eet, alsof je geen enkele rem meer hebt :o Maar het is gewoon zooo lekker! Ik heb vast overontwikkelde supertaster smaakpapillen, waar allerlei fysieke stop-signalen niet tegen op kunnen...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:09

Doen ze in Italië ook, brood met olijfolie, heerlijk :))

O - smoothie 50 gr havermout, 4 dadels, chia en lijnzaad, banaan, sinaasappel, rode biet
T - 3 rijstwafels, 6 plakjes kaas+komkommer
L - Salade spinazie, cherrytomaat, radijs, mozzarella
T - Frambozen, blauwe bessen, handje paranoten
A - Broccoli met geitenkaas en walnoot, halve maïskolf, paar aardappeltjes, worstje met ui en hummus
T - 2 Rijstwafel pindakaas + 60% cacao hagelslag en misschien nog wat griekse yoghurt

B - stuk fietsen, op stal
D - water, thee

Fijn dagje weer :D :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:11

Ik ben inderdaad een super taster, eens getest op school! Maar dan eentje die moeilijke smaken is gaan waarderen :+ Het enige waar ik moeite mee heb is suiker tezamen met vet, slagroom is daar een mooi voorbeeld van. Na één hapje is mijn smaak al verzadigd en soms kan ik dat soort dingen hele periodes niet verdragen.

Ben wel benieuwd of anderen dat ooit getest hebben :j