Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:24

O: 3 boterhammen chocovlokken
T: -
L: zakje noodles
T: klein zakje snoepjes
D: stamppot rauwe andijvie
T: banaan en peer

En misschien nog een bakje yoghurt met lijnzaad :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:27

Xjewillemijn schreef:
Ontbijt: mok thee + eitje zonder dooier
Tussendoor: -
Lunch: ontbijtkoek
Avondeten: pannekoeken
Tussendoor: appel + mandarijn

Beweging: 3,5 uur paardrijden + 30 minuten hardlopen + 10 minuten situps

Je moet wel eten :(:)
Als ik andere berichten zie, eet jij echt ongelooflijk weinig. Je lichaam heeft wel voeding nodig om goed te functioneren.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:29

Ik ben gewoon veel te lui Eline :o

Interessant dat je al die ontdekkingen over je lichaam doet door te gaan hardlopen. Lijkt me ook echt niet makkelijk, om flinke afstanden af te leggen en dan exact genoeg te eten en te drinken. Bovendien is ieder lichaam lastig, en dat maakt het er ook niet makkelijker op.

Ik blijf je lijstje ook gewoon heel erg netjes vinden hoor. Je moet ook een beetje voelen waar je je het beste bij voelt, toch.

Rauwkost is nu de duivel voor mijn buik Lis, dus wellicht heb ik er daarom psychologisch zin in. Of bloemkool met kaassaus ofzo...
Vervelend is dat he, als je medemensen je als een olifant lijken te beschouwen! Hier hetzelfde hoor. Ik kijk nu al uit naar de opmerkingen met Kerst :') Gewoon niks van aantrekken, je gaat als een speer, bent keigoed bezig, en wellicht 3 x zo gezond en fit als die verzameling konijntjes daar.
Mijn schoonzus is ook zo'n goed voorbeeld daarvan. Ze ontbijt niet, luncht met een potje yoghurt, heeft toch wat kilootjes te veel en heeft elke maand antibiotica nodig. Maar toch blijft het vervelend, als je dan een opmerking ofzo te horen krijgt...

Ik sluit me helemaal aan bij Vuurneon, Willemijn!

Overigens heb ik al een week of twee ontzettend veel zin in chips en chocolade. Ik heb daar normaal geen last van, en dacht dat het kwam door hormonale dinges, maar ik heb er nog steeds zo'n trek in. Zou het komen doordat ik redelijk weinig vet eet tegenwoordig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:30

Als ik ongesteld moet worden ben ik een wandelend vreet monster :o
Hoe puurder de chocolade, des te goddelijker dan <3 ik eet normaal geen chips, behalve dan. Dan moet het gewoon mee naar huis haha

Dus t is bij mij echt hormonaal haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:38

Van Sonja Kimpen mag je je dan even laten gaan he :Y) Dus doe ik dat ook maar. Gek genoeg kom ik daar niets van bij, en zal ik eerder minder wegen na mijn menstruatie.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:40

vuurneon schreef:
Xjewillemijn schreef:
Ontbijt: mok thee + eitje zonder dooier
Lunch: ontbijtkoek
Avondeten: pannekoeken
Tussendoor: appel + mandarijn

Beweging: 3,5 uur paardrijden + 30 minuten hardlopen + 10 minuten situps

Als ik andere berichten zie, eet jij echt ongelooflijk weinig. Je lichaam heeft wel voeding nodig om goed te functioneren.

ik weet het, maar ik ben net ziek geweest en heb nog niet veel trek, voel me nu veder
prima maar bijna alles wat ik eet valt nog niet zo goed

edit: normaal eet ik veel meer hoor, dan ziet het er eerder zo uit
Ontbijt: 1 bruine boterham met kaas
Tussendoor: ontbijtkoek
Lunch: broodje gezond
Tussendoor: stuk fruit
Avond eten: aardappels, vlees, groenten en sla
Tussendoor: chips
Laatst bijgewerkt door Xjewillemijn op 30-11-13 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:41

Ik raak juist meer vocht kwijt rond mijn buik, dus ik vreet meer maar verlies ook wat haha. Per saldo maakt het niet veel uit gelukkig. Maar t maakt het een stuk dragelijker door je gewon even te laten gaan haha en dan heb ik de komende 7-8 week ook geen behoefte er aan :D
(Al blijven mijn chocovlokken bij het ontbijt heilig :j )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:43

Dat wij vreetzakken worden genoemd is allemaal jaloezie hoor _O-
Eline: ik vind het niet vreemd dat je lijstje 280gr kh bevat, je hebt kh-rijk voedsel gegeten. Ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat dat veel is :+ Al kun je met alleen een half uurtje Jill best minder kh eten, veel is het ook niet!

Lijst van vandaag:

O: 60gr havermout, 15gr lijnzaad, 15gr whey, 1 banaan, 2tl walnootolie, zoetstof
B: boodschappen op de fiets (45min fietsen)
L: 2 mini croissants, 2 Allison boterhammen, 2 roggecrackers, 2 sneetjes gemberkoek, 1 gekookt ei, leverworst, pindakaas met sambal, abrikozenjam, halva, truffelpesto en gewone pesto, 2 plakjes 48+ kaas, tomaat/komkommer, 1 borrelglaasje rosé
T: 1 bruine boterham, 1 volkoren beschuit, huttekase met komkommer, 20+ smeerkaas, 1 miniblokje pure chocolade gevuld met tiramisu
A: 1/4 van een Philly Cheesesteak (1 ciabatta, 200gr rosbief, 1 rode paprika, olijfolie, rookkaas)
T: helft van Chia Pudding: 1/4 cup chiazaadjes, cacao, zoetstof en 375ml magere melk

En het wonder is geschiet: ik zit prop en prop vol :+ Ik weet niet eens of ik die chia pudding nog op ga krijgen, maar de avond is nog jong :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:44

Xjewillemijn schreef:
vuurneon schreef:

ik weet het, maar ik ben net ziek geweest en heb nog niet veel trek, voel me nu veder
prima maar bijna alles wat ik eet valt nog niet zo goed

Maar je kan wel veel sporten, eet dan regelmatiger en lichtere dingen als dat beter valt of meer fruit. Je hebt veel verbruikt, maar je lichaam heeft wel energie nodig om je gezond te houden. Als je lichaam teveel aanspraak moet maken op je reserves, dan is dat voor je weerstand niet goed.
Dus wees voorzichtig, je hebt maar 1 lichaam en die is nog hard in ontwikkeling. Eet je minder, sport dan niet zo enorm veel. Sport je wel uren, kies dan voor beter eten. Het is de bedoeling dat je gezond blijft.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:46

Nou precies; en normaal voel ik me redelijk snel schuldig als ik schaamteloos van slechte dingen zit te snoepen, maar als ik ongesteld ben, kan het me gewoon écht niet schelen :o
Ik zou bakstenen opeten mocht je er slagroom opdoen.

Oh Phorrie wat zeg je dat lief <3
Is dat lekker, chiapudding?
Ik ben heel blij dat je geen trek meer hebt! Lekker lijstje hoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:47

Phor, ik krijg er spontaan trek van! :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:54

Ja juist wanneer je iets niet mag heb je er vaak meer zin in Bhri, raar maar vaak werkt het wel zo.
Thanks, ik probeer me er inderdaad minder van aan te trekken en dat gaat nu steeds beter doordat ik lekker in mijn vel zit de laatste tijd :D Maar op sommige momenten kun je er inderdaad best onzeker door worden.. Ach we zijn hartstikke goed bezig & daardoor kunnen we gewoon lekker eten met kerst *\o/*

Xjewillemijn, een eitje zonder dooier als ontbijt is echt ontzettend weinig en wat je de rest van de dag eet terwijl je zoveel beweegt ook. Is juist helemaal niet gezond, bij veel beweging is het extra belangrijk dat je goed voor je lichaam zorgt.
Edit: zie nu dat je ziek bent geweest, maar wat je normaal eet vind ik nog steeds vrij mager :P

Haha juist Phor we noemen het gewoon jaloezie :Y)
& het is dat ik net een volle bak yoghurt met mandarijn, whey en beschuit heb gegeten maar anders had ik zeker honger gekregen van je lijstje :P

Bhri wat ik me nog bedenk. Kom je normaalgesproken dan wel aan genoeg gram vet?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:58

Goed zo hoor, dat je je zo lekker in je vel voelt! Je werkt er hard genoeg voor.

Op mijn week Londen na, is het vaak minder dan wat Phor me aanried. Niet opzettelijk ofzo, maar normaal kwam ik vaker aan vetten door bijvoorbeeld kaas met een boterham. Eet ik nu brood, dan is het met een cottage cheese-combinatie (want dat is zooo lekker!). Of in de zomer at ik ook vaak salades met olijfolie enzo.
Ik zal er maar eens opletten en wat meer Griekse yoghurt etc eten.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:07

O- 2 wentelteefjes van bruin brood met hagelslag.
T- krentenbol met boter, appel, heel veel pepernoten.
L- 200 gram brocollie, 100 gram koolrabi, 1 aardappel.
T- mandarijn, appel, banaan, 100 ml sinaasappelsap. Nog meer pepernoten.
A- tomatensoep, roggebrood met gekookt ei.
T- chocolademelk met slagroom en nog meer pepernoten..

Heb echt een vreetdag vandaag. Vanavond uit dus nog wijntjes en nog meer lekkere hapjes.

Willemijn, hopen dat je je snel weer helemaal goed voelt!
Morgen hoop ik op een netter dagje! :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:10

Bhriseis schreef:
Goed zo hoor, dat je je zo lekker in je vel voelt! Je werkt er hard genoeg voor.

Op mijn week Londen na, is het vaak minder dan wat Phor me aanried. Niet opzettelijk ofzo, maar normaal kwam ik vaker aan vetten door bijvoorbeeld kaas met een boterham. Eet ik nu brood, dan is het met een cottage cheese-combinatie (want dat is zooo lekker!). Of in de zomer at ik ook vaak salades met olijfolie enzo.
Ik zal er maar eens opletten en wat meer Griekse yoghurt etc eten.

Aah dankje :)
Hmm dan kan het misschien het proberen waard zijn ja, zonder erop te letten zit je vreemd genoeg toch snel vrij laag in vetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:29

O, wentelteefjes! :9 Die heb ik al in geen jaren meer gegeten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:31

KarinvdM schreef:
O, wentelteefjes! :9 Die heb ik al in geen jaren meer gegeten!

Ik heb het nog nooit gegeten :o

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:34

Citaat:
Een keertje kan inderdaad geen kwaad :D Elke dag wat lekkers wanneer je gewoon op gewicht bent en actief bent hoeft ook niet verkeerd te zijn hoor. Misschien een lijstje voor jezelf maken waarom je graag gezond wil eten? Het wordt heel moeilijk om iets te doen waar wilskracht voor nodig is als je niet goed weet waarom je het zo graag wilt :)

Ja, maar ik snoep nu wel echt erg veel, vroeger had ik daar geen besef van, en werd ik echt wel mollig en kwamen er kilo's bij. Dat ben ik dan gaan beseffen en sinds dien zijn er zo'n 3 tot 4 kilo afgegaan omdat ik dan een beetje ben gaan opletten wat ik eet, dat ging allemaal goed, maar nu is de laatste tijd de verleiding om mezelf vol te poppen weer zo groot als vroeger of groter zelfs en ik wil niet weer zo worden en ja daarom dat ik wil proberen gezond te eten :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:37

Wentelteefjes zo makkelijk en zo lekker! Vuurneon, schaam je! Dit is echt iets wat iedere Nederlander wel in z'n leven heeft gehad :p

Sari, kun je niet een lijstje plaatsen? Zo krijgen wij er een beter beeld van en kunnen we je eventueel tips geven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:39

Haha ik schaam mij diep :D
Wil het wel eens proberen, maar moet volledig lactosevrij zijn en dan vraag ik mij af of het nog zo lekker is :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:44

Waarom niet, je kan ze toch met amandelmelk maken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:46

Daar zit wel een typische smaak aan :=
Zal eens kijken, heb wel lactose vrije melk namelijk :) kan vast ook wel met volkorenbrood gemaakt worden :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:48

Vind je? Ik vind dat prima.
Soja dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:49

Soja vermijd ik :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:16

Hazelnootmelk kan dat ook nog, maar daar zit wel duidelijk een smaakje aan.

O: Boekweitgrutten met stroop
L: Spinazie/kikkererwtensoep en een boterham met Heks'nkaas, rosbief, sla en paprika, 2 dadels
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water met slagroom, 2 mandarijnen, plakje rookvlees met heks'nkaas
A: Sla met paprika, komkommer, cherrytomaatjes, feta, olijven en dressing met bataatfrietjes, 1 overgebleven stoofpeer van gisteren en warme custard
T: Rozijnen. Borrel met wat torgillechips,
D: Groene thee en water