De eetbare tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:51

Ik was vanochtend bij de Action en daar hadden ze de kweekbakjes helaas niet. Vorig jaar heb ik er wel eentje gekocht bij dit filiaal dus hopelijk komen ze weer.

leonie87

Re: De eetbare tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:53

Ze waren er vanaf vorige week. Er stonden er 12 of zo en ik heb er 8 meegenomen. Wil er eigenlijk nog eens 8 halen.
Van die grote bakken stonden er 4 en die heb ik allemaal meegenomen. Niet heel aardig maar ja ik wil er eigenlijk 8. Deze week nog een keer kijken of het misschien is aangevuld :P
Straks Lidl. Ben benieuwd wat ze hebben :)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:19

Hoi lang geleden dat ik hier was, morgen komt onze tunnelkas!
Nu net al mijn zaaigoed eens nagelopen en ik heb verrek te veel.
Wie wil er stokslabonen, mechelse stokslabonen ( die zijn wat ronder en dikker) rode kool zaad,
Winterwortelzaad, rood gerande pluksla, spruitjes, winterandijvie of paksoizaadjes????

Ook stik ik van de aardbeiplantjes, vroege soort geeft vroeg maar kort,
een week of 3 , heerlijk smakende vruchten.
Ik zoek doordragers, heeft iemand die toevallig voor mij.
Overigens heb ik ook heel veel 1000 schoonzaad en geurende lathyrus zaden.

Interesse in iets? jongeplantjes@zeelandnet.nl
Ruilen heeft mijn voorkeur

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:47

Vraagje. Ik woon aan het bos en heb dus beschikking over bosgrond als ik met een schep naar beneden loop. Is dit, als ik dit bemest, geschikt om op te kweken of beter toch potgrond kopen? Zoja, welke?
Is het verstandig alsik de bosgrond gebruik deze eerste te bemesten en dan even te laten staan of maakt dit geen verschil?

Welke mest gebruiken jullie? Hoe vaak en hoeveel?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:23

Nou wie heeft zich gewaagd aan de lidl gekte? Ik was er rond half een en álles was uitverkocht... Had dat filiaal maar 5 kassen ingeslagen 8)7
Andere filiaal gelukkig wel een werkwillige meneer die mij wou helpen, die wist dat alles in de regio was uitverkocht ,maaar bij een verdere filiaal wou hij nog wel bellen. Zo gezegd, hij had er nog eentje _/-\o_ , dus gelukkig deze apart gehouden maar ook daar weeerwolven voor de kassen!

Pff ben blij dat ik hem heb :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:44

Ik ben rond een uur of 2 geweest, en er stonden nog behoorlijk veel kassen, ik gok een stuk of 10.
Ik wilde eigenlijk wat rode peper zaadjes halen, maar die zat er dus net niet tussen. Dus heb ik alleen wat peterselie en thijm en basilicum gehaald.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:47

Ik heb een klein kasje gehaald, een kweeksetje en een boel zaadjes. Ze hadden niet alles wat ik wou maar goed.
Er waren nog heel veel kassen! Zowel klein als groot.

Ik krijg dat ding alleen niet in elkaar :P. Tekening is nogal vaag en ik snap het niet meer. Toch maar een handige man vragen of die het snapt :D

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:48

8nnemiek schreef:
Ik ben rond een uur of 2 geweest, en er stonden nog behoorlijk veel kassen, ik gok een stuk of 10.
Ik wilde eigenlijk wat rode peper zaadjes halen, maar die zat er dus net niet tussen. Dus heb ik alleen wat peterselie en thijm en basilicum gehaald.

Koop bij de groente boer 1 rood pepertje en haal de zaadjes eruit.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:10

Hier bij Lidl nog volop kassen. Ik heb zaadjes en neerknallen gekocht.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:41

Wat voor kassen heeft de lidl in de aanbieding?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:51

Spetter schreef:

Echt? Echt apart, want hier werd er nog net niet om gevochten ,mensen hebben zelfs voor de deur gewacht :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:53

Eydis schreef:
Wat voor kassen heeft de lidl in de aanbieding?

Hele grote, 140x200x140 voor maar 50 euro. Een klein grond kas , soort langedoos met bovendeurtje en kleine kweekkassen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:56

Hier was er nog 1. Ik heb heel lang staan twijfelen, het leek mij erg handig, maar ik heb het geld er gewoon niet voor. Dus toch maar met lege handen doorgelopen.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 08:17

Ik ga vanmiddag een poging lidl doen. Moet eigenlijk een kasje hebben voor alle paprika en tomaten op het balkon. Want ik ben wat te vrolijk geweest met zaaien..... Doen het goed, maar te vroeg voor op de volkstuin om dagelijks naar binnen te halen voor de nacht.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 09:28

Spetter schreef:

Wat zijn neerknallen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 10:25

Het waait hier altijd en heel hard. Ik heb dus besloten om geen tentkas te kopen, hoe aantrekkelijk het ook is.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:37

Bij de Lidl hier was helaas ook bijna niets meer te vinden, het zal denk ik ook niet nog een keer komen...
En mijn bestelde tuinspulletjes van Agradi zijn er ook nog niet, nou ja er kwam vrijdag wel een pakketje van agradi (en ik nog denken da's ook knap dat ze al die spulletjes in zo'n klein doosje krijgen! :o ) was het helemaal niet het goede pakket :oo ze hebben waarschijnlijk per ongeluk mijn pakket naar iemand verstuurd en ik heb het pakket van die persoon gehad.... Dus ik afgelopen vrijdag helemaal blij! pakket openmaken... zit er alleen een australische hoed in :')
Ik direct agradi gebeld, zijn hun het gaan uitzoeken en dus waarschijnlijk per ongeluk de pakketten verwisseld (en kreeg 1000x excuses etc etc, ik zei al tegen die mw. ach kan gebeuren, ik ben geloof ik al 10 jaar klant bij Agradi en er is eigenlijk nooit iets misgegaan)

Maar goed ik dus het verkeerde pakket naar DHL servicepunt brengen om retour te sturen, zou agradi niet in het systeem staan.... Agradi geprobeerd te bellen die waren inmiddels al weekend vieren, en aangezien iedereen hier druk is met carnaval zijn er morgen pas weer DHL servicepunten open :x Dus morgen nog maar een keer proberen het pakket terug te sturen en hopelijk krijg ik dan snel de spulletjes voor de moestuin :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:21

Ik heb mij ingehouden bij de Lidl....2 zakjes zaad meegenomen :o Hier hadden ze ook nog van alles...

Mooi balen Vivat :(:)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:48

Ik ga morgen kijken of er nog wat bij de lidl te krijgen is.

Vivat, balen dat je het verkeerde pakje hebt ontvangen. Agradi kennende komt het wel goed.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:24

Mocht de Lidl of Action niks meer hebben;

Wie wil er stokslabonen, mechelse stokslabonen (die zijn wat ronder en dikker) rode kool zaad, rood gerande pluksla, spruitjes, winterandijvie, witlof of paksoizaadjes????
Ik heb trouwens ook nog wel zomer en winterpreizaad.

Ook stik ik van de aardbeiplantjes, vroege soort geeft vroeg maar kort,
een week of 3 , heerlijk smakende vruchten.
Ik zoek doordragers, heeft iemand die toevallig voor mij.
Overigens heb ik ook heel veel 1000 schoonzaad, witte judaspenning en geurende lathyrus zaden.

Volgens mij goedkoper dan bij de winkel, ruilen kost namelijk alleen maar een postzegel :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:47

Ik heb wel meerderjarige aardbei-zaadjes.. maar ik ben bang dat ik er geen meer over houdt.. ik krijg de zaadjes maar niet zo ver dat ze uitspringen := Het zou ongeveer een maand duren, maar nu een maand verder nog steeds niks, terwijl alle andere zaadjes sneller kiemen dan aangegeven op de verpakking. Ik heb er nu maar eens een paar uit de kas gehaald, op de vensterbank met wat meer licht..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:55

Aardbeien uit zaad is niet zo makkelijk... duurt lang voordat het een plantje is die aarbeitjes geeft. Ik heb vorig jaar aantal bosaarbeien gezaaid... en ik hoop dat er misschien dit jaar een paar aardbeien aan komen.
Aardbeien vermeerderen is makkelijker als ze zelf van die uitlopers maken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:04

De Lidl hier had nog genoeg staan. Heb 2 keer een setje kweekbakken en wat verschillende soorten zaden. Ik ben benieuwd hoe ze uitkomen. Sommige waren wel heel goedkoop.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:00

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:09

Die is inderdaad erg fraai om te zien *D.

Hier hadden ze bij de Action helaas (nog?) geen kweekbakjes. Vorig jaar heb ik er wel eentje gekocht dus ik hoop dat ze in dit filiaal weer terug komen.