Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wreckh schreef:Ik meld me hier ook even. Heb al wat gefreubelt en geprobeert te versieren. Cupcakes en een klein taartje en een cake.
Maar nu wil ik van de week aan het echte werk beginnen. Heb wat inkopen gedaan, maar twijfel of ik wel alles heb.
Zo lees je dat sommige mensen biscuit mix gebruiken, maar lees ik ook dat je het zelf kan maken. Hetzelfde voor botercreme. Rekende er zelf op dat ik het zelf kan maken. Of is dat lastig?
Moet ik voor de botercreme margarine of roomboter gebruiken? Is er ergens een duidelijk recept van beide.
Ik heb bloem, eieren, vanillesuiker, roomboter en margarine, poedersuiker. Red ik het daarmee om biscuit en botercreme te maken?
Ik heb taartkartonnen gekocht, fondant starterspakket, een spatel, spuitzakken, bakblik natuurlijk en heb veel uitstekers e.d. Mis ik nog iets?
Nog een gat in de markt. Een startersset!
Kinke schreef:Ziet er goed uit Linda!
De toef voor de cupcakes heb ik als volgt gemaakt:
1 pakje monchou (die in zilverfolie, niet het kuipje), dit prakken met kristalsuiker (naar smaak) en ik heb er op de gok kaneel bij gegooid. Alles goed mengen. 250 ml slagroom stijf kloppen (zonder suiker) en dit door het monchou mengsel scheppen (niet roeren maar zo luchtig mogelijk houden). Nadat ik de toef had gespoten had ik nog als garnering een beetje kaneel erover gestrooid. Ik had 15 cupcakes ermee versierd maar had nog over, dus ik denk dat je er wel 20 mee kunt garneren.
nokie schreef:Ik heb eens een vraagje
Mijn botercreme (1:1) is geschift ... ?
Kan het dat ik te lang geklopt heb, ik heb ongeveer 5 minuten met een spatel gemengd, maar niet.
Omdat mijn botercreme dus niet gelukt is, kan ik ook afsmeren met banketbakkersroom?
Mayo schreef:Ehm... een botercrème kan je niet met een spatel maken. Een mixer lijkt me de juiste optie..
En nee je kan niet afsmeren met banketbakkersroom, dat word gemaakt met water en smelt daarmee dus je marsepein of fondant.
woldhoeve schreef:10 minuten voor een biscuit??? dat is heel kort. Wat was de diameter van het bakblik dan? 12cm ofzo?