Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:47

Ziet er goed uit Linda!
De toef voor de cupcakes heb ik als volgt gemaakt:
1 pakje monchou (die in zilverfolie, niet het kuipje), dit prakken met kristalsuiker (naar smaak) en ik heb er op de gok kaneel bij gegooid. Alles goed mengen. 250 ml slagroom stijf kloppen (zonder suiker) en dit door het monchou mengsel scheppen (niet roeren maar zo luchtig mogelijk houden). Nadat ik de toef had gespoten had ik nog als garnering een beetje kaneel erover gestrooid. Ik had 15 cupcakes ermee versierd maar had nog over, dus ik denk dat je er wel 20 mee kunt garneren.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 02:12

Hey, alweer tijdje terug dat ik hier gepost heb.

Lees nog steeds mee, en had een vraagje. Een goede vriendin heeft me gevraagd haar trouw taart te maken (in juli) en nu dus vrijdag proeverij. Wou 3 kleine taartjes maken.

Nu heb ik de volgende vullingen in mijn hoofd (Heb ze zelf even laten speuren op dlt site en hebben me een lijstje gestuurd met enkele dingen die ze aanspraken):

- aardbeien yoghurt bavarois met vanille botercreme
- toblerone mousse met kersen of frambozen jam
- bokkenpootjes slagroom met frangelico (hazelnootlikeur) botercreme

Wat denken jullie.. zouden het goede vullingen zijn? Tips / suggesties zijn altijd welkom :)

Alvast bedankt!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:21

SabM schreef:
Bedankt... dus volgende keer meer en langer bakken... ook lagere temperatuur?

Nee, hoezo zou je een lagere temperatuur doen? Dan duurt de garing nog langer :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:21

Nogmaals omdat dus niet iedereen dit heeft gezien blijkbaar :)

Verhoudingen van mix:
Naturel biscuitmix per 0,5L inhoud bakblik: 1 ei + 66 gram mix + 6 ml water
Chocolade biscuitmix per 0,5L inhoud bakblik: 1 ei + 82,5 gram mix + 19 ml water

Chocolade biscuitbeslag is zwaarder en natter en moet daardoor langer in de oven. Ik verleng de baktijd ten opzichte van naturel biscuit beslag met 10 minuten.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:24

wreckh schreef:
Ik meld me hier ook even. Heb al wat gefreubelt en geprobeert te versieren. Cupcakes en een klein taartje en een cake.
Maar nu wil ik van de week aan het echte werk beginnen. Heb wat inkopen gedaan, maar twijfel of ik wel alles heb.

Zo lees je dat sommige mensen biscuit mix gebruiken, maar lees ik ook dat je het zelf kan maken. Hetzelfde voor botercreme. Rekende er zelf op dat ik het zelf kan maken. Of is dat lastig?
Moet ik voor de botercreme margarine of roomboter gebruiken? Is er ergens een duidelijk recept van beide.
Ik heb bloem, eieren, vanillesuiker, roomboter en margarine, poedersuiker. Red ik het daarmee om biscuit en botercreme te maken?

Ik heb taartkartonnen gekocht, fondant starterspakket, een spatel, spuitzakken, bakblik natuurlijk en heb veel uitstekers e.d. Mis ik nog iets?

Nog een gat in de markt. Een startersset!

Ongezouten roomboter gebruiken voor je botercrème.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:26

Leuk Linda! Waarmee heb je de toef gespoten? Hij lijkt licht glazig?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:09

Kinke schreef:
Ziet er goed uit Linda!
De toef voor de cupcakes heb ik als volgt gemaakt:
1 pakje monchou (die in zilverfolie, niet het kuipje), dit prakken met kristalsuiker (naar smaak) en ik heb er op de gok kaneel bij gegooid. Alles goed mengen. 250 ml slagroom stijf kloppen (zonder suiker) en dit door het monchou mengsel scheppen (niet roeren maar zo luchtig mogelijk houden). Nadat ik de toef had gespoten had ik nog als garnering een beetje kaneel erover gestrooid. Ik had 15 cupcakes ermee versierd maar had nog over, dus ik denk dat je er wel 20 mee kunt garneren.

Dankjewel! Recept klinkt wel heel lekker zeg, dankjewel!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:10

Mayo schreef:
Leuk Linda! Waarmee heb je de toef gespoten? Hij lijkt licht glazig?

Dankjewel! Toef is gespoten met Buttercream icing. Het is wit, misschien komt dat op de foto over als lichtglazig?..

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:29

Dit is het resultaat van onze workshop laatst cupcakes. Ik hoef inderdaad niet wat extra's te doen. Ja ik heb haar geleerd een schaapje te maken en roosjes heb ik uitgelegd. Voor de rest waren ze heel druk bezig en vonden het erg leuk :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:08

Ok, wij (mijn zusje en ik) zijn vandaag flink aan het bakker geweest. Mijn zusje had een taartenboek en ze heeft een taartmix uit dat boek geprobeert. Boter, suiker, zelfrijsend bakmeel en ei (geloof ik) deze taart was behoorlijk zwaar en plat geworden vond ik.

Ik heb zelf biscuit gemaakt, ziet er goed uit, maar is niet helemaal mooi recht gerezen. Baktijd klopte bij lange na niet, hij had er 10 minuten ingezeten en is toch echt helemaal klaar. Niet te droog, dus precies goed. Kwa smaak ben ik benieuwd, voor het bakken was het mengsel lekker, maar na het bakken stonk het hier in huis vreselijk naar ei. Dus ben benieuwd hoe het smaakt.

Botermengsel idd ongezouten roomboter en poedersuiker en wat melk gedaan, is heerlijk. Taarten al in de boter en gezet....(Heb ook jamvulling al erin gedaan, is dit dom??) en hij staat nu in de koelkast, morgen gaan we ze afmaken.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:34

10 minuten voor een biscuit??? dat is heel kort. Wat was de diameter van het bakblik dan? 12cm ofzo?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:48

Je zou het haast denken :j

Maar ook dat als alles naar ei rook, dat er teveel ei in zit? Misschien dat het daarom zo snel 'klaar' was? Dat meer je ei gaar was ipv biscuit?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:56

Ik heb eens een vraagje :D
Mijn botercreme (1:1) is geschift ... ?
Kan het dat ik te lang geklopt heb, ik heb ongeveer 5 minuten met een spatel gemengd, maar niet.

Omdat mijn botercreme dus niet gelukt is, kan ik ook afsmeren met banketbakkersroom? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:57

Roosjes zou ik ook graag willen leren :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:02

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:09

nokie schreef:
Ik heb eens een vraagje :D
Mijn botercreme (1:1) is geschift ... ?
Kan het dat ik te lang geklopt heb, ik heb ongeveer 5 minuten met een spatel gemengd, maar niet.

Omdat mijn botercreme dus niet gelukt is, kan ik ook afsmeren met banketbakkersroom? :D

Ehm... een botercrème kan je niet met een spatel maken. Een mixer lijkt me de juiste optie..

En nee je kan niet afsmeren met banketbakkersroom, dat word gemaakt met water en smelt daarmee dus je marsepein of fondant.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:12

Mayo schreef:
Ehm... een botercrème kan je niet met een spatel maken. Een mixer lijkt me de juiste optie..

En nee je kan niet afsmeren met banketbakkersroom, dat word gemaakt met water en smelt daarmee dus je marsepein of fondant.

Dus je kan boter niet 'overkloppen'
zoals je room kan overkloppen tot slagroom ?
Mijn botercreme was altans geschift, ik weet niet hoe dat komt :s
(en het is niet de eerste keer _O- )

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:14

Nee het is juist nog helemaal niet gemengd waarschijnlijk.

Een spatel is om te roeren, daar klop je nog nieteens mee. Kloppen doe je met een handgarde. Mixen doe je met een staafmixer, een handmixer of een mixer op standaard (de laatste kan ook een klopper opzetstuk hebben, wat er niet uit ziet als een handgarde)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:15

Sowieso MIX ik mijn botercrème met een mixer op standaard +/- 10-13 minuten, dus met 5 minuten roeren met een spatel kan je niet in de buurt komen van dat effect.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:23

Ok, bedankt voor je info mayo :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:54

woldhoeve schreef:
10 minuten voor een biscuit??? dat is heel kort. Wat was de diameter van het bakblik dan? 12cm ofzo?

Nee, 24 cm. :o mmm word dus spannend hoe het gaat smaken morgen. Ik heb 5 eieren gebruikt, alleen mijn weegschaal is niet best meer, denk dat daar veel is fout gegaan. Of is 5 eieren teveel.

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:18

Ik ga mij van de week toch eens wagen aan die Brush Embroidery :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:23

Oeh, heb net scones gebakken, lekker!!! Ik heb er al 3 op :o , oeps :o .

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:32

Vandaag maar weer is wat gebakken. :)

Afbeelding
Banaan/Chocolade Muffins! :9

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:27

Leuke cupcakes van de workshop!

Ik heb vandaag ook nog 2 bestellingen klaar gemaakt
voor een 2ling die 18 worden.
de ene wilde graag een make up tas nadat ze mijn eerste had gezien en de ander iets met rijbewijs...
aangezien ik geen tijd meer had om een printje te bestellen van de nieuwere rijbewijspassen heb ik maar een oudere versie gemaakt...
Afbeelding

Afbeelding

Voor morgen staat er nog een verpleegster stapeltaartje op de planning, heb de spulletjes al geboetseerd en biscuit gebakken.

en volgende week 75 cupcakes voor een bedrijf hier uit het dorp