Toess schreef:Waar heb je die surinaamse marinade van gemaakt?
En Magrathea, vertel eens over de pastaschotel?
Ik eet vanavond roergebakken oosterse spitskool (zal ik al vanaf zaterdag eten).
Ehmm even denken. We hadden pastasaus gemaakt van gezeefde tomaat (uit pakje) en stukjes tomaat en puree (uit blik) . Daar lekkere kruiden bij. Uiteindelijk ook 3 potjes pesto in gemieterd omdat we anders te kort zouden hebben
Qua groenten hadden we paprika, courgette en aubergine. Die hebben we opgebakken in de pan, daarna in de saus gemengd. De pasta hebben we ook los gekookt, hoewel je het ook in de saus kan laten garen (zoals bij lasagne). Qua kaas hadden we voor de vego's gewone belegen kaas en mozarella. Dus dan ga je stapelen: saus, pasta, kaas, saus, pasta. Mijn medekokkin heeft dat gedaan dus hoe het precies is gegaan weet ik ook niet. Ik was bezig met de soep en het toetje
. Vervolgens een grote lading geraspte kaas eroverheen, en toen nog een klein halfuurtje in de oven zodat alles goed heet is en de kaas gesmolten en een korstje op de bovenkant. Voor vleeseters hadden we eigenlijk hetzelfde, alleen ipv mozzarella zat er een laag hamplakjes in. Het was erg lekker volgens de vleeseters ^^ Dus dat vonden we best knap van onszelf. 
).
Het voelt haast als verraad... Ik kan het naar mezelf toe moeilijk (of eigenlijk niet) verantwoorden dat ik vlees koop, zeker bio-kip.
Ook niet echt iets voor mij om te halen... Snap helemaal wat je bedoelt. 
Dus het moet maar. Ik overweeg wel heel sterk om daarin ook op de biologische variant over te stappen.
Dat mensen daar in trappen. Kan me er best druk om maken dat mensen niet (willen) zien hoe ze aan hun stukje vlees komen
ten tweede, ja, je kan je wel bedenken wat voor dierenleed daarachter zit..