Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:27

Dank jullie wel, het zijn idd de snorharen _O- .

Pippi Langkous taart zou ik ook wel een keer willen maken, dat lijkt me echt super leuk :D .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:33

Poppetje is ook wel leuk geworden. Had het alleen leuker gevonden als ik er nog meer bij had mogen maken, dus aapje, paard, huis, weet ik veel wat nog meer. Maar ja, de klant is koning. (haha, is m'n beste vriendin)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:58

De pippi taart.

Zie nu op de foto dat het nekje iets te ver achterover hangt.

Afbeelding

Afbeelding

De handen zijn drama, maar kreeg ze niet mooier helaas...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:25

Leuk hoor! Nekje is idd een beetje eng, ik zou hem nog een beetje voorover buigen als dat kan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:55

Ach, ze kijk naar een vallende ster............ kan de jarige gelijk een wens doen :D
Ik vind hem leuk ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:57

Moet morgen twee taarten gaan maken die voor een maandag zijn.
Zou het gaan als ik die vanavond nog vul en afsmeer? Of zouden jullie dat écht pas morgen doen?
Als ik het vanavond al doe, dan scheelt me dat morgen weer een hoop werk (ja ik ben nog niet zo snel :D ).

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:52

en? heb je gisteren nog gevuld of vandaag :+
Hier nog een opdrachtje, helaas slechte foto maar het gaat om het resultaat :D
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:19

Ze zien er erg leuk en kleurrijk uit!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:37

Leuke en heel fleurig Woldhoeve :j .

De taarten toch maar vandaag gevuld en voor mijn doen was ik aardig snel klaar met de twee taarten :D . Om half 10 begonnen en om twee uur was ik klaar :j Had er al een hele dag voor uit getrokken := .

Maar goed, ze zijn gelukt en vooral de abraham taart vind ik erg leuk geworden :) .
Eerste keer gepuzzeld en is me best meegevallen :j
OP verzoek zijn ze beide gevuld met aarbeien bc en aardbeien jam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:51

Wauw! Die zijn goed gelukt!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:28

mooie taarten hierboven hoor! complimenten

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:00

Abraham en NAC zijn +:)+ K3 is lekker vrolijk.
Ligt het aan mij of is de Pipi taart een beetje kaal ? :o Wel knap geboetseerd, hoor ondanks de handjes en het sterrenkijken (misschien een slofteugeltje proberen de volgende keer ;) :D).

Poppetjes boetseren waag ik me niet aan voorlopig. Heb wel iets anders geboetseerd vorige week. Nav dit taartje een paar maanden geleden voor mijn stalhoudster:

Afbeelding

...had ik zo maar ineens mijn eerste opdracht binnen.... zoon wilde graag een John Deere taart.
En dit is 'em geworden:

Afbeelding

Het taartje is maar 20 x 20. Dus de trekker is ook niet zo groot. Ik wilde toch graag iets met het logo doen. Dus daarom dit bloementuintje in die vorm zoals je soms ook ziet bij bedrijven of gemeentes. Halen jullie dat er een beetje uit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was eigenlijk mijn bedoeling om de schep tegen de trekker te laten leunen maar helaas is ie gebroken ondanks de tylose |( . En ik vond 'em te leuk om weg te laten dus dan maar zo.

Gevuld met slagroom met stukjes verse peer en kaneelbotercreme. Afgesmeerd met ganache van witte chocolade.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:06

Ah die is leuk de John Deere taart :j . Knap hoor een tracktor maken +:)+

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:09

Waauw wat een prachtige taarten zeg !
@spotless: ik vind die 1ste heel erg knap, maar de tweede ook hoor ! (wat een priegelwerk) en die tractor wauw ! :D

Ik kan mij nu ook iets voor stellen bij de Abrahamtaart ;-)
Het woord is hier een paar x gevallen en ik maar denken wat het zou zijn...

De pipi taart is wat kaal, maar stoort niet, nu valt de aandacht op het prachtige poppetje

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:32

wow die John Deere...volgens mij kun jij je gerust wagen aan het boetseren van poppetjes

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:12

Wauw wat een mooi puzzeltaartje!
Overlaatst ook weer taartjes gemaakt... Vriendin werd 20 jaar en gaf een feestje genaamd "Tram 2"
Vandaar een neptaartje dat ze kan bijhouden als aandenken :P
Afbeelding Afbeelding

En ook nog maar een echt taartje gemaakt :) Door te veel beslag zijn het er 2 geworden (Beide gevuld met banketbakkersroom) *\o/*
Afbeelding

En dan alles samen :) Ze was superblij en vond het superlekker :9
Afbeelding

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:19

Het is weer helemaal genieten hier!! Top hoor!!

Mooie pippi, super tractor en de anderen ook gaaf!!
Die sporen achter de tractor: heerlijk!!!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:22

Hey dames,

Ik heb hier vroeger al wel eens gereageerd denk ik, bak ook wel eens graag een taartje. Inmiddels ook al enkele cursussen gevolgd en heb serieus de smaak te pakken. Helaas ontbreekt het me vaak aan tijd...

Graag hoor ik jullie mening over een bestelling die wij zelf gedaan hebben bij een professionele taartenbakster. Het betreft dus iemand die full-time taarten levert. De naam ga ik hier niet plaatsen ivm privacyredenen (indien interesse, mag je me een pb sturen hoor).

We hebben haar gecontacteerd om onze bruidstaart te maken. Omdat ik dus al veel mooie dingen gezien heb, ben ik gewoon met een aantal voorbeeldfoto's naar haar toegestapt, maar heb heel duidelijk gezegd dat ze ook altijd zelf een suggestie mocht doen. Eén taart vond zij absoluut perfect en deze was volgens haar ook prima te maken. Het leek me geen gemakkelijke opdracht, maar omdat zij er zoveel vertrouwen in had, voelde ik me toch gerust.

Hieronder de foto's, denk niet dat ik moet vertellen welke onze taart was... Ik moet er wel bij vermelden dat het een warme dag was (temperatuur is die dag opgelopen tot zo'n 25°C) en volgens haar ook vochtig (maar dat vond ik persoonlijk niet). Ze verontschuldigde haar al bij levering dat de taart niet "zo strak" was als ze had gewild. Ik heb de taart zelf pas gezien om 22u 's avonds. Wat vinden jullie?

*kleine toevoeging* : De taart heeft de hele dag koel gestaan in de frigo, omdat dit volgens haar het beste was. Gewoon in de kelder had ook gegaan. Een half uur voor het aansnijden hebben ze de taart naar de (warme) keuken gehaald.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Satine op 16-10-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:25

Dat hij vochtig wordt is nog te begrijpen bij 25 graden, maar wat ik hier zie...deuken, die dikke witte randen, slappe bloemen, de lagen die verhoudingsgewijs niet mooi passen... Jammer...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:26

Oh, wat erg! :oo Als ik haar was zou ik me kapot schamen. Dit kan echt niet!

Heb je ook voorbeelden van andere taarten van haar gezien?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:27

sorry..maar persoonlijk vind ik dat echt slechte kwaliteit...de mloemen zijn veel te lomp en dat heeft echt niks met het weer te maken. ook het rimpelrandje is te dik/lomp.
Ik zou echt nog wel met haar in gesprek gaan

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:29

Oooh wat erg!! En dat op zo een bijzondere dag!
Echt verschrikkelijk!
Dit heeft niet veel met weer te maken, maar meer met geen oog voor detail.. Het is allemaal een beetje lomp gedaan..
De bloemen lijken eruit gesmeten te zijn ;(
Hier wordt men echt niet vrolijk van!

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:30

Ja hoor, ze heeft een mooie website, heb veel dummies zien staan in haar kookstudio en ze staat heel vaak op beurzen. Ze werkt vaak voor bekende mensen en levert soms zelfs taarten helemaal in Frankrijk omdat de mensen er absoluut op staan dat zij de taart voor een feest maakt. We zijn hier redelijk ver voor gereden, om er zeker van te zijn dat we iemand hadden die hier ervaring mee had, en qua budget was er helemaal geen beperking.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:36

Nou als ze dan zo 'bekend' staat, dan vind ik zeker dat je wel mag zeggen dat je op zn minst zwaar teleurgesteld bent..

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:40

Heb er niets van durven zeggen eigenlijk, want heb het statief nog teruggebracht. :o
Maar heb er toch wel beetje spijt van, ik zag het direct dat de taart niet mooi was... maar je lacht maar want iedereen maakt een foto hé...
Er is dan ook niemand die achteraf is komen zeggen dat ik een mooie bruidstaart had. ^)
Gelukkig was de taart wel lekker!

Het ergste is eigenlijk dat wij een eigen restaurant/feestzalen hebben, en dus eigenlijk ook met een vaste bakker samenwerken voor andere feesten. Hij maakt mooie taarten, maar vaak toch een beetje "klassieker". Daarom wilde ik voor 1 keer eens iemand anders, om iets speciaals te hebben. En ik ben er eigenlijk van overtuigd dat "mijn" bakker het veel beter had gekunt. Hij had zich zeker niet gewaagd aan een orchidee, maar had er zeker ook iets moois van gemaakt.