Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fancylover schreef:wat gebruiken jullie om toeven te maken op cupcakes?
Lindas2 schreef:Falona schreef:Wauw! Wat een prachtige taart! Die pauw maakt het helemaal af!
Ik heb net de biscuit gebakken voor de Hello Kitty taart. Had voor de afwisseling een keer een strook bakpapier langs de rand gezet om te kijken of hij dan wat meer omhoog zou komen (werk nog metspringvormen die niet zo hoog zijn) en hij is echt super mooit gestegen!
Morgen ga ik hem vullen en bekleden. Op verzoek een laag slagroom en voor de smaak nog een laag jam. Volgens mij staat er aardbeien in de kast. Alleen vroeg ik me af wat voor volgorde ik het beste kan toepassen, eerst jam en dan slagroom of andersom? En hoeveel jam zou ik er dan tussen moeten smeren? Gewoon een dun laagje zoals je op een boterham smeert of een lekker dikke laag?
Ik doe altijd eerst de jam en dan de slagroom en dan op de volgende laag ook beetje jam en slagroom erop. Gewoon net als je op een boterham smeert (misschien ietsje meer) maar dat is persoonlijk. Hier zijn dikke lagen vullingen geen favoriet
Lindas2 schreef:Mooie taarten zeg!!
@ Lesilla: Misschien bedoel je met buttercream icing? Volgens mij gebruiken ze dan wel eens een papier om het helemaal glad te strijken.. met marsepein gebruik ik ook geen papier, alleen een smoother
Mn opdracht voor 50 personen heeft toch net weer afgezegd. Het was voor een evenement en iemand anders van deze organisatie had een aanvraag gedaan voor het gebak van de locatie en die vond het vervelend om op die aanvraag terug te komen.. Balen zeg..