Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:05

Vervelend Picasso! Weet je waar dat vandaan komt?

Quir, ik tel over het algemeen geen calorieën (hoef ook niet af te vallen ofzo maar ik probeer om enigzins gezond te blijven en het bijhouden van lijstjes maakt me iets bewuster en dat helpt met gezonde keuzes). Af en toe tel ik het wel op dagen dat ik het idee heb dat ik heel veel heb gezeten maar toch nog honger heb (of andersom), om een beetje een idee te hebben of ik de juiste hoeveelheden eet.
Waarschijnlijk eet ik ook een heel stuk meer (ik denk dat ik meestal iets boven de 2000 kcal uitkom) dan jij, maar ik ben lang en ik ben graag actief.
En ik eet ook veel groente, die zijn natuurlijk laag in kcal dus kan je heel veel van eten (ook als je met een caloriedoel zit)

Mijn lijstje van gister:

O: Havermout met melk en appel
T: Sinaasappel
T: Kinderkoekje, mandarijn
L: Ratatouille <3 Met een klein beetje rijst
T: Wortels, appel, mango, zakje yoghurt rozijntjes en lindor bal
A: Zoete aardappel met wortel en feta ( <3 )
T: Kwart komkommer, klein stukje daim taart

B: 20km fietsen, gewandeld

Heerlijk gegeten gister :D

Anoniem

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:25

Quir, hier nog een kcal teller. Ik ben lang (1.88) en vrij zwaar dus mijn BMR ligt wat hoger, rond de 1850. Ik probeer elke dag rond de 1850 uit te komen. Sommige dagen eet ik wat minder, sommige dagen eet ik wat meer. Let er wel op dat je activiteit en dergelijke hier weer bij op moet tellen, als je veel beweegt zal 1500 niet genoeg zijn.

Mijn dag vandaag (pure planning, zal nog wel iets afwijken)

O: Skyr honing met schuddebuikjes (262)
L: Een stuk knoflook & koriander naanbrood met zelfgemaakte bloemkoolsoep die laag in kcal is (437)
T: Think thin brownie crunch eiwitbar (230)
A: Tortellini met kookroom, parmezaan en spekjes (500)

Dan zit ik op 1429 en heb ik dus nog ruimte over om 's avonds iets lekkers te eten of mijn bak skyr op te eten als tussendoortje. Meestal als ik plan rond de 1500 kom ik uiteindelijk wel op 1800 uit omdat ik trek krijg tussendoor. Nou moet ik wel zeggen dat ik medicatie slikt die mijn eetrust remt en dat dit dus eigenlijk een lijstje is waar ik al de hele dag vol van zit. Ik wil echter niet onder mijn BMR eten dus ik forceer mezelf een beetje om er nog wat dingen bij te eten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:10

Ik tel geen calorieen, maar sta gewoon een keer per week op de weegschaal en dan zie ik het wel.
Heb het met een dietiste wel een keer bekeken. Ivm veel bewegen moet ik rond de 2400-2600 kcal eten per dag.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:45

Klinkt inderdaad als een lekker lijstje s1993! En nee, helaas geen flauw idee waar het vandaan komt... Misschien te lang 'nuchter' en dan ineens een grote maaltijd, of paprika wat verkeerd viel... wel heel vervelend want ik kan niks meer op zo'n avond!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:08

Vervelend Picassox als het zo je plannen kan beïnvloeden. Lastig als je niet goed weet waar het vandaan komt.

Quir ik tel geen kcal meer. Beheerste mijn leven best wel en voelde me er erg schuldig door als I mij er niet aan hield. Af en toe sta ik op de weegschaal en probeer een belans te hebben in gezond en minder gezond te eten en draad op te pakken als het minder gaat. Voor mij is de truc verhogen van groente. Ben daar echt gek op. Daarnaast balans ij d ekeuzes. Als ik weet dat mijn avond eten kcal rijk is compenseer ik dat. En de truc, lekker gaan bewegen!
Waarom drink je trouwens de actimel flesjes? Ik dacht dat yoghurt e.d. net zo prima was en minder toevoegingen?

O: 50 gr havermout / lijnzaad / halve banaan / halve appel / rozijntjes / melk / kaneel
L: 3 vk crackers met salade erop en ernaast (tonijn, komkommer, tomaat, bosui, avocado, ei en zongedroogde tomaat).
T: kom zelfgemaakte uiensoep
A: havermout panne koeken met honing/stroop
T: rood wijntje e.d. ga poolen met vriendje
B: uur fietsen en uurtje cardiocore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:11

Ik wil weer stoppen met tellen als ik op mijn streefgewicht ben, maar tot die tijd blijf ik alles netjes afwegen en invoeren. Het lastige is dat je onbewust veel meer binnen krijgt dan je denkt. Het over- of onderschatten van het aantal kcal in producten is veel makkelijker dan het goed gokken. Als je een tijdje actief gewogen en ingevoerd hebt, heb je er in ieder geval wat meer zicht op.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:41

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn grootste probleem nu is juist het gebrek aan beweging, helaas ook de reden van kilo's die eraan gekomen zijn. Beweging is voor mij nu nauwelijks nog mogelijk, door ziekte en vele zware operaties afgelopen jaar in mijn hersenen, rug en buik. Laatste operatie is in december in mijn hoofd en buik geweest en na 3 maanden mag ik langzaam aan weer terug gaan bewegen. Echter is de kans groot dat er toch weer een operatie gaat plaats vinden, maar even afwachten.

Ik ging dan ook van meer dan fulltime, 7 dagen per week in de paarden werken, naar bijna 24/7 plat op bed. Nu kon ik altijd alles eten wat ik wilde, dus ondanks dat ik minder ben gaan eten (minder nodig), toch nog te veel. :+
Nu ik alles opschrijf, merk ik ook dat ik kcal totaaaaal verkeerd inschat. Dus het is wel een eye opener.

BMR is totale rust toch? Als ik dat uitrekenen zit ik op ca 1550 (1,68 en 75 kg). Nu was mijn redenatie dat je minder moet eten dan je verbrand om af te vallen, echter beweeg ik natuurlijk wel wat. Ook al is het minimaal... Maar ik heb twee van mijn paarden thuis staan die ik wel zelf verzorg, binnen/buiten zet en stallen mest. Dus ik zal meer verbruiken dan alleen de BMR. Maar goed, ik heb nu ook geen behoefte aan meer, dus zal het wel prima zijn. :))

Ik vind het interessant hoe jullie het doen en wat jullie zoal op een dag eten. :)

ChantalSmook, ik drink die actimel flesjes puur alleen voor de bacteriën/probiotica die er in zitten (of het echt werkt? Geen idee, maar gaat om het idee haha. In Nederland werd yakult geadviseerd door de artsen). Ik woon niet meer in Nederland, maar in Zweden. Ik heb nog niet veel kunnen vinden. Maar als die operaties en alle antibiotica voor bij zijn, stop ik daar ook gewoon weer mee. :)
Bewegen is dus erg lastig nu (en inderdaad ook echt het grootste probleem), al doe ik zoveel als me lukt en al veel meer dan ik mag. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:44

BMR is totale rust. Daaronder gaan zitten is dus niet aan te raden, want het is puur wat je lichaam gebruikt om bijvoorbeeld je organen draaiende te houden. Zelfs met je ogen knipperen, wiebelen met je voeten of op je lip bijten komt daar alweer bovenop. Niemand gebruikt eigenlijk puur z'n BMR, maar het is wel een belangrijke richtlijn om als nullijn aan te houden zeg maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:55

Als je echt heel weinig doet zul je er wel onder moeten gaan zitten om wat af te vallen. Het is dan wel belangrijk om in ieder geval vitamines bij te slikken.
Er niet teveel onder zitten is wel belangrijk, om niet al te veel spier kwijt te raken al is dat natuurlijk niet te voorkomen.
Lastig zeg Quir! Is dit 'levenslang'?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 18:06

Ik geloof niet dat ik nog veel meer spieren kwijt kan raken. :=
Haha, maar ik snap wat je bedoeld. Dus mijn doel van rond de 1500 kcal per dag is niet heel verkeerd? Ik beweeg uiteraard wel iets, maar echt heel minimaal. Wel goed in de gaten houden dat als ik meer ga bewegen, ook meer ga eten natuurlijk. :)
Verder eet ik veel groente en fruit, maar daarnaast ook vitamine supplementen. Dus neem aan dat dat wel goed zit dan? Of wat zijn dingen waar je rekening mee moet houden?

Ja het is levenslang. Er zullen ook nog vele operaties volgen en ik ben de rest van mijn leven afhankelijk van drains in mijn hoofd, maar ik hoop wel wat stabieler te worden dan ik afgelopen jaar was. Ook wel extreem veel pech gehad (steeds terugkerende hersen- en buikvlies ontstekingen, etc).
Uiteindelijk moet ik toch wel wat beter weer kunnen functioneren dan ik nu doe en ook weer wat meer kunnen gaan bewegen en sporten (doel is weer terug paard rijden :)) ), maar er is behoorlijk wat schade door alle operaties en ook door de ontstekingen/infecties steeds. Dus het zal lang gaan duren.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 22:38

Gisteren:

O: 250ml ongezoete amandelmelk, 35g havermout, 10g lijnzaad, 2el ongezouten nootjes
T: Zonnatura fruitreep framboos
L: 4 plakjes volkoren ontbijtkoek met minder suiker met halvarine
T: handje pistachenootjes
T: 225g mango
A: 250g gnocci, 50g chorizo, 1/2 bol mozzarella, 200g spinazie, 200g tomatenblokjes met basilicum en oregano, 15ml olijfolie

D: 4 koppen verse munt thee, water

Vandaag:

O: Hema ontbijtje: 1 croissantje met aardbeienjam, 1 pistoletje met gebakken ei
L: Hema maaltijdsalade geitenkaas
T: 125g ananas, 125g witte druiven
A: soep van 3 zoete puntpaprika's, 6 trostomaten, 1 bouillonblokje, 1/2 basilicum, 1 ui, 1 teen knoflook en een focaccia
T: 150g vetvrije Griekse yoghurt met 1el honing en 15g walnoten

D: 1 liter water, 4 koppen verse munt thee, 1 kop groene thee

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:50

Mijny schreef:
Gisteren:

O: 250ml ongezoete amandelmelk, 35g havermout, 10g lijnzaad, 2el ongezouten nootjes
T: Zonnatura fruitreep framboos
L: 4 plakjes volkoren ontbijtkoek met minder suiker met halvarine
T: handje pistachenootjes
T: 225g mango
A: 250g gnocci, 50g chorizo, 1/2 bol mozzarella, 200g spinazie, 200g tomatenblokjes met basilicum en oregano, 15ml olijfolie
T: 2 Maria koekjes

D: 4 koppen verse munt thee, water

Vandaag:

O: Hema ontbijtje: 1 croissantje met aardbeienjam, 1 pistoletje met gebakken ei
L: Hema maaltijdsalade geitenkaas
T: 125g ananas, 125g witte druiven
A: soep van 3 zoete puntpaprika's, 6 trostomaten, 1 bouillonblokje, 1/2 basilicum, 1 ui, 1 teen knoflook en een focaccia
T: 150g vetvrije Griekse yoghurt met 1el honing en 15g walnoten

D: 1 liter water, 4 koppen verse munt thee met honing, 1 kop groene thee, 1 glas sinaasappelsap en twee lattes (waarvan 1 met mage melk en witte chocolade siroop)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:34

Wow, superheftig Quir! Respect voor de manier waarop je toch anders/bewuster wil eten enzo, knap van je!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:36

Gisteren:
T1: stroopkoek
T2: banaan
O: cruesli met 300 ml volle melk
T: appel en een peer
L:2 boterhammen met roomboter. 1 met jam en 1 met worst.
T:2 handjes winegums. Stuk chocolade
D:'400 ml erwtensoep
T:-

D: water en thee
B: 2 x rondje in de tuin ;).

Bizar zeg quir. Lijkt me heel lastig als je zo weinig kan/mag bewegen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:33

Vandaag:

O: 30 gram havermout met een hele banaan, scheutje sojamelk, een beetje kaneel en honing; uit de oven
T: 10 chocolade paaseitjes
M: bodempje pompoensoep, speltbol met zelfgemaakte hummus
T: 250 gram witte druiven
A: bieten couscous met geitenkaas, walnoot en honing, kop thee met honing, glas rode wijn

B: 14 km hardlopen, een paard rijden, een uur stalwerk

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:34

T:1 pakje sultana
T2: banaan
O: cruesli met 250 ml volle melk
T: mergpijp, aantal winwgums, bakje met cashewnoten
L:2 boterhammen, 1-met jam en 1-met grilworst
T:250 gram druiven, 2 zure matten
D:3/4 pizza hawai
T:ws iets van chips of pistachenoten.

B: wat in huis gerommeld. Was opgeruimd etc.
D: water en thee

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:14

O: 150 gram yoghurt
T: flesje actimel
L: roggebrood met plakje kaas
T: /
D: driekwart pizza hawaii.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:59

Gister ongezonde weekend dag met speciaal biertjes, chips en overdag wat vk toastjes met pindapasta/chocopasta.

Vandaag raar eetdagje:
O: 1 vk cracker met een gebakken ei
L: restje lasagne/gehakt/groente, lasagne bladeren voor de helft laten liggen
A: 1,5 tartaartje, rode kool, redelijke portie pommes du ches met wat mayo/ketchup
T: 250 gr magere kwark met een kleine banaan
B: uurtje fietsen en wandelen met clienten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:10

O: 1 wit bolletje met hagelslag en eentje met pindakaas. Kop thee, glas water.
L: 4 witte bth met fruitspread, 4 glazen water.
T: 1 beker aa drank, 1 glas water.
T: flesje aa drank, 1 glas water. Sap van 1 sinaasappel.
A: 3 vissticks, wat quinoa/bulgur met bonen. Glas cola light.
T: 2 koekjes, paar m&m pinda, kop thee, glas water, glas jillz.

B: halve marathon hardlopen (wedstrijd, 21.1km), paard longeren en een half uur wandelen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:31

Ik gebruik nu ook een app om.calorieën bij te houden. Het klopt dat ik hoog zit, dit ivm borstvoeding.

T1: druiven
T2: pakje sultana
O: cruesli rood fruit met volle melk
T: 3 zure matten, sinaasappel
L:2 bruine broodjes met roomboter, 4 plakken kip met tuinkruiden
T:3 zure matten, plak cake met slagroom en hagelslag
D:2 pistolets met kipfilet met tuinkruiden, 2 afbakcroissants met jam.
T: 1/2 komkommer en moet zo nog een bakje yoghurt nemen ( en ik zit al zoo vol..)

D: water, 2 koppen thee en een.glas frisse fruitdrank
B:-
Calorieën: geloof rond de 2400

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:40

Ik ben blij om iemand in dit topic te zien die ook regelmatig wat snoept!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:45

Zolang ik actief ben, of nu ik borstvoeding geef kan ik prima wat snoepen! Nu 11 dagen na de bevalling en ik pas mijn gewone kleren weer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:23

Bij mij deed borstvoeding helemaal niets wat betreft afvallen :') Moest er keihard voor werken!
Heerlijk hoor! Hoe gaat de bv?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:36

O: 50 gr havermout, rozijntjes, appe, lijnzaad, kaneel en melk
L: 500 gr magere kwark
A: 50 gr couscous en zoete aardappel chili
T: bakje rauwkost en een banaan
B: 50 minuten fietsen en uur power yoga

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:53