Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:12

O: Yoghurt met chia, havermout en speltvlokken met bramen
T: Forelle-peer, paar stukjes honingmeloen
L: Pompoensoep en salade van kropsla, paprika, cherrytomaatjes, komkommer en dressing, beetje rode bieten-rauwkost
T: Druiven
A: Zalm met worteltjes en gepofte bataat. Alpro vanillevla.
T: Handje krenten en rozijnen, paar plakjes rookvlees
D: Groene thee, water, warme choco van vanilledrink, water en cacao met slagroom

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:22

O: 2 vk boterhammen met appelstroop
T: kleine peer + 1 pompoenpitcracker met klein beetje pindakaas
L: 2 vk boterhammen met rookvlees, 1 pompoenpitcracker met kaas en heldere verse groentesoep (klein kommetje)
T: kleine peer
A: krieltjes in de schil + bloemkool (had er nog een krokante kipschnitzel bij, maar die was niet goed gaar, dus niet opgegeten)
T: flinke bak soyavla met 1 el lijnzaad en 2 el tarwezemelen + een gevulde koek (oeps :o )

B: 12 km fietsen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:45

Brr runderhart.. Dat zie ik mezelf nog niet zo snel klaarmaken, laat staan eten :=

Bedankt voor de reacties op mijn lijstje!

O- 80gr havermout met banaan en kaneel
T- 2 rijstwafels kaas
L- 1bh schouderham, 2bh met omelet (2 eieren, ui en broccoli)
T- minneola
T- speltcracker met kaas
A- 80gr rijstmix (zilvervlies-, rode en zwarte rijst) met roerbakgroenten en cashewnoten
T- 200 gr vruchtenkwark

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:14

Hihi, ik vind het echt leuk dat tenminste één iemand ook hart gaat proberen :D

Vandaag:

O: bakje havermout, banaan, handje rozijnen, oerzoet en honing, kokosvet, kaneel
T: halve galiameloen
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
L: 1 appel, 1 banaan, 1 sinaasappel, 2 koolhydraatarme boterhammen met wat linzenspread en een klein stukje gorgonzola
B: 12km fietsen
T: 1 tosti (Allisonbrood, jonge kaas, 2 plakjes kalkoenfilet, wat boter), 1 meergranentriangel met kruidenkaas en komkommer, 1 klein glaasje rode wijn
A: vegetarische rotiwrap, 1 groot glas rode wijn
T: handje ongezouten cashewnoten, komkommerplakjes, reepjes rode paprika, 1 klein glas rode wijn

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:31

Hmmm tosti, dat heb ik lang niet meer gegeten zeg! :D
Runderhart laat ik lekker aan jou over Phor! Ik denk dat ik dat psychisch gezien niet met smaak zou kunnen opeten, ik zou het dan toch liever ontleden haha! Op de middelbare school ooit eens een varkenshart ontleed, dat vond ik echt leuk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:33

Ik vond het ook erg moeilijk, Laura :j Maar dat is in feite een beetje hypocriet natuurlijk, komt van hetzelfde beest af :)

Ik had ook lang geen tosti gegeten, was echt lekker :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:55

Dagje jaarmarkt en uiteten, dus lekker slecht :')

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan) waldcornbeschuit met pindakaas
T: appel
L: waldcornbeschuit met kaas en tomaat, grote krentenbol
T: koekkruimels van de markt
A: 2 stukjes brood met dip, 3/4 pizza (kaas tomatensaus champignons)
T: softijsje met chocosnipper dip (kleine oubliehoorn), nectarine

D: water, 1 glaasje cola tijdens uiteten
B: 18 km fietsen, hele dag op de markt lopen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:02

Ja t is harstikke hypocriet! Maar krijg dat maar eens uit t koppie haha!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:19

Ik had visioenen van brute slagers die tussen krakende ribben aorta's aan het afscheuren waren :') En dan zo'n evil laughter als ze het hart te pakken hadden :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:28

Hahaha Phor, fijn zo voor t slapen gaan! :')

Even weer ontopic: ik kom er net achter dat ik vergeten ben brood te kopen. Mijn speltmuesli is ook op en natuurlijk zijn de crackers ook op. Het enige wat ik nog heb wat kan dienen als ontbijt is havermout... Bleehhh! Maar ik moet morgen wel! Dus ik ga proberen het met soyavla te eten, misschien kan ik dat nog aan. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:31

Anders neem je alleen vla...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:40

Dat kan ook en dan iets van fruit erbij ofzo... :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:44

Grote avond portie en ook tussendoor nog best wat gesnackt. Was lekker in de keuken aan het rommelen dus vandaar.
O: 50 gr havermout/MG cracker met filet american (mager)
T: 1MG brood met 30+ kaas/boter
L: 2 MG brood met 30+ kaas/boter
T: Druifjes, halve appel, twee ‘gezonde muffintjes’ en wat naturel chips.
A: 125 gr. Gyros, best wat rijst, gewokte paprika, champignon, ui, wat rauwkost(tomaat, sla/komkommer) en veel tzaziki :o
B: 40 minuten fietsen, 45 minuutjes spinning.

Trouwens ik heb dus gezonde muffings gemaakt.
Maar hoe ‘gezond’ kan ik zulke muffins dan zien. Is het echt niet erg als je ze eet, of meer áls je toch iets wil snacken dan is het minder slecht als je dit eet?

Ik heb het volgende recept gebruikt. I.p.v. banaan, 1,5e appel en rozijntjes toegevoegd.
http://www.zoetezinnen.nl/gezond-tussen ... enmuffins/

Leonie misschien omdatje jonger bent dan ik dat je daardoor een hogere BMR hebt. (ik ben 23, 1.76 en 66/67 kilo.

En snap dat runderhart moeilijk is om schoon te maken. Het idee alleen al.. knap hoor. Ik zou er niet aan durven te beginnen :P

Laura ik heb havermout ook wel ’s door yoghurt geprobeerd. Maar vind het dan zo taai. In de warme melk word het in ieder geval zacht.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:04

Dat vind ik echt niet lekker chantal, havermout met warme melk. Maar bedankt voor de tip :-)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:10

Fijn Ansofie dat je auto uiteindelijk nog startte! Anders zou het een beetje een slecht begin van de dag zijn:P

Bhri, ik maak mijn tofu vrij saai/simpel :P Ik snijd het in blokjes, doe er wat kruiden op en bak ze in de pan (soms beetje olie erin) en dan wok ik mijn groentes meestal in dezelfde pan en eet ik er volkoren spaghetti bij. Simpel maar lekker :)

Wel leuk om te lezen wat die kuur doet Matheno, die ''bijwerkingen'' zijn wel vervelend met name het missen van het hongergevoel. Ik ben benieuwd of je resultaat boekt, die hele waslijst van positieve effecten klinkt goed maar ik ben altijd een beetje sceptisch :P

Leuk recept Ayla!

Het is sowieso gezonder dan het ''normale'' recept Chantal. De ingrediënten die jij hebt gebruikt zijn niet ongezond. Alleen wat vaak zo is, is dat je zoiets extra pakt buiten de maaltijden om en dan zijn het gewoon wat meer calorieën, maar dat is bij jou lijstjes geen probleem denk ik :)

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 175 ml ongezoete sojamelk en 146 gram appel met kaneel
L: 59 gram speltbrood met 15 gram kaas, roerei (56 gram courgette, 33 gram groene paprika, 1 ei, 2 eiwitten) & 169 gram mineola
A: vivera groenteschijf, 172 gram (na koken) zilvervliesrijst en flink wat snijbonen met wat chilipoeder en nootmuskaat
T: 200 gram magere kwark met 1 vk beschuit, 39 gram bramen & 36 gram blauwe bessen. 100 gram bospeen
D: 1xkoffie, veel thee en water
B: 45 min wandelen met paardlief, 10 minuten fietsen
1625 kcal

Vandaag was ik heerlijk een dagje vrij van school en had ik een rustdag qua sporten, vandaar de grotere maaltijden i.p.v. tussendoortjes en wat minder kcal want mijn BMR is vrij laag (1350-1400).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:12

Mijn licht actieve BMR is trouwens ook boven de 2100kcal, dat is vrij normaal :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:14

Ja want ze smaken ook echt heel zoet door de hoeveelheid appel en honing. Maar inderdaad de honing/olie/rozijnen maken het wel kcal rijk. Denk dat ik dan ook makkelijker van andere dingen af blijf als ik zin heb in wat zoets/lekkers en mijn kcal wat op te krikken.

Haha jou grammetjes die je afweegt trouwens. Lekker precies. Is een super mooi lijstje toch :) .
Ik vind vrije dagen het fijnst. Kan ik zelf beslissen wat ik eet.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:23

ChantalSmook schreef:
Ja want ze smaken ook echt heel zoet door de hoeveelheid appel en honing. Maar inderdaad de honing/olie/rozijnen maken het wel kcal rijk. Denk dat ik dan ook makkelijker van andere dingen af blijf als ik zin heb in wat zoets/lekkers en mijn kcal wat op te krikken.

Haha jou grammetjes die je afweegt trouwens. Lekker precies. Is een super mooi lijstje toch :) .
Ik vind vrije dagen het fijnst. Kan ik zelf beslissen wat ik eet.

Klinkt goed! Neemt inderdaad je zin in zoet/lekkers weg :)
Een tijdje geleden at ik die havermoutkoekjes zelfs gewoon tijdens/i.p.v mijn lunch, lekker verantwoord snoepen :9

Thanks, haha ja als ik toch aan het afwegen ben dan vul ik het ook maar precies in op mijn app :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:26

Ja, ik vond alleen de havermoutkoekjes een beetje taai als ik ze niet meteen op at. Misschien wat aan mijn recept dat ik mot verandren.

Welke app gebruik je?

Heb de muffins nu in de tupperware doos gedaan. Dus die moeten wel lekker blijven.
Vriendinnetje komt morgen en andere vrijdag dus die kan ik dan mooi uitdelen. Ben benieuwd wat ze er van vinden zonder boter/suiker :P .

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 00:01

De mijne bleven twee dagen lekker, derde dag waren ze ook nogal taai :P
Ik gebruik de calorieteller van fatsecret :)
Ja zullen vast wel tot vrijdag goed zijn. Altijd leuk die reacties van anderen, meestal vinden ze het best lekker zo lang je in eerste instantie niets zegt haha :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:39

Dat is toch een leuke check, vriendinnetjes als proefkonijn. Was helemaal benieuwd wat mijn vriend van de suikervrije appeltaart vond (ik vond m echt heel prima) maar hij heeft hem nog op zijn werk liggen, grrr.

Overigens vind ik dat gebrek aan hongergevoel bij een chlorellakuur echt heel fijn, ik kan namelijk de hele dag door wel eten en dat is vaak best lastig. Echt verzadigd ben ik niet snel. Alleen dat gehoest, geproest, gesnotter en wc-rollen op mijn bureau vind ik wel minder haha. En dan neem ik braaf elke dag een (goede) multivitamine, een paar maca-pilletjes, een glas citroensap voor het ontbijt,,,

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:48

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop en cacao
T: Banaan
L: 3 meergranenboterhammen, 2x kaas, 1x sojaboter/7-vruchtenstroop
T: Peer 2 vk digestives
A: ? Personeelsfeestje. Volgens mij eerst een borrel, dan een wandeling van een uurtje en als afsluiting tapas :9
Eerst een kopje soep met paar stukjes stokbrood. Daarna tapas: rijst met groenten, garnalenkroketje, iets van groenten in filodeeg, pittige garnalen, varkensvleesspiesje en een plak gebakken geitenkaas in honing. Als dessert cheesecake met een bol ijs en slagroom. En daarnaast twee witte wijn.
T: Hangt er vanaf hoe laat ik thuis ben, misschien nog wat kwark met druiven. Niks meer.

Vandaag:
O: 40g havermout, lijnzaad, sojamelk, agavesiroop en cacao
T: 2 chocoladebiscuitjes :9
L: 2 meergranenboterhammen hüttenkäse, banaan
T: Peer
A: Stamppot spitskool met salami
T: ?
B: - geen tijd voor vandaag, behalve fietsen naar het werk.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:04

Mooi lijstje hoor Lis! En simpel is vaak het lekkerst :)

Klinkt goed, die muffins! En zoals Lis zegt, met jouw lijstjes is een gezonde muffin meer of minder echt geen probleem.

Ik ben ook echt benieuwd naar de resultaten van zo'n kuur. Als jullie enthousiast zijn wil ik me er ook es aan wagen.

Hier nog steeds een dag van beschuitjes en yoghurt, ik durf nog altijd niet normaal te eten :o Straks ga ik wel naar de winkel om paprika, tomaat en courgette om paprikasoep te maken en courgette/tomaatjes te marineren. Morgen heb ik niks gepland; de paarden krijgen een prikje dus die krijgen ook een dag rust, dus ik ga me lekker uitleven in de keuken. Zal me goed doen want ik hunker nu al naar groenten en fruit :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:09

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel.
T: Banaan
L: Vier volkoren crackers met pindakaas en komkommer.
T: ?
A: Bij vrienden, waarschijnlijk een stampotje met rookworst.

B: 40 min fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:36

Als je aan groenten en fruit denkt, dan ben je niet ziek hoor, Bhris :)